הצרות של קרפור: חותכת את תחזית הרווח השנתית, המניה צונחת במסחר בפאריז

על פי הודעת הרשת מהיום, החברה חתכה בתחזיות לרווח השנה ב-15%. הצפי הממוצע היה כי הרווח של החברה ירד ב-11% לשנה, ל-2.4 מיליארד אירו
אורן קסלר |

הקמעונאית השנייה בגודלה בעולם, חברת קרפור הצרפתית, צופה ירידה משמעותית ברווח לשנה בעקבות צניחה חדה בצריכה בצרפת.

היום דיווחה הרשת כי בחציון הראשון של השנה ירד הרווח התפעולי שלה ב-22% לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה ל-772 מיליון אירו. בחודש שעבר מסרה החברה כי היא צופה רווח נקי בהיקף של 760 מיליו אירו.

בהודעה היום, מסרה החברה כי היא חתכה בתחזיות לרווח בשנה כולה ב-15%. בסקר שערך אתר 'בלומברג' בקרב 5 אנליסטים אשר עוקבים אחרי החברה הצפי הממוצע היה כי הרווח של החברה ירד ב-11% לשנה, ל-2.4 מיליארד אירו (3.5 מיליארד דולרים). נציין כי מתחילת השנה איבדה החברה שליש מערך השוק שלה בטרם המסחר היום.

"אנחנו פועלים בסביבה כלכלית מאתגרת" אמר מנכ"ל החברה, לארס אולפסון, בהודעה לתקשורת, והצהיר כי החברה תפעיל אסטרטגית מכירות חדש ה על מנת להגדיל את המכירות.

"התחזית החדשה גרועה יותר מהקונצנזוס, אבל בצד היובי נראה כי הנהלת החברה מבינה את המצב שבו הם נמצאים" אמר כריסטופר הוגבין, אנליסט אשר מסקר את החברה ב- Sanford C. Bernstein.

ההודעה של הרשת בעיבה על המסחר באירופה, כאשר המשקיעים מסיקים מהודעת רשת המזון כי הצריכה בצרפת ממשיכה לרדת, סימן אפשרי לכך שהכלכלה במדינה חורקת.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חשבון חשמל (X)חשבון חשמל (X)

חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?

איך אפשר לחסוך 300-400 שקלים בשנה, מה קורה בשוק החשמל, ואיך לקבל הנחות גדולות יותר?

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה חשבון חשמל

חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר. התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים החדשים. 

כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.  

הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.

הנחות של עד 400 שקלים בשנה

ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.

מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד