סקר מאסטרקארד בישראל: הישראלים אינם חוששים להשתמש בכרטיסי אשראי באינטרנט ובטלפון

כ-76% מבעלי כרטיס האשראי מבצעים רכישות באמצעות האינטרנט, רובן של מוצרי חשמל
קובי ישעיהו |

מסקר "אינדקס מאסטרקארד" לבדיקת הרגלי שימוש בכרטיס אשראי, שערכה לאחרונה חברת מאסטרקארד העולמית בישראל בפעם הראשונה, עולה כי הישראלים אינם חוששים מלהשתמש בכרטיס האשראי שלהם באמצעות הטלפון והאינטרנט, ורואים בכך שימוש נוח ויעיל.

"אינדקס מאסטרקארד", שנבדק בקרב מדגם מייצג של כלל אוכלוסיית ישראל, נערך אחת לחצי שנה עד שנה, במדינות רבות בהם פועלת חברת מאסטרקארד. כרטיסי אשראי ממותגי מאסטרקארד מונפקים בארץ על ידי הבנקים המובילים בישראל, באמצעות ישראכרט, לאומיקארד וכ.א.ל.

76% מהמשיבים, בעלי כרטיס האשראי, העידו כי הם משתמשים בכרטיס באמצעות האינטרנט ו-86% מהמשיבים, בעלי כרטיס האשראי, העידו כי הם משתמשים בכרטיס האשראי באמצעות הטלפון.

ההוצאות הנפוצות באמצעות האינטרנט בעיקר בעבור מוצרי חשמל, תשלומים על בילויים והזמנת אמצעי תיירות כגון הזמנת בתי מלון וטיסות. השימוש הנפוץ ביותר בכרטיס אשראי באמצעות הטלפון הוא תשלום חשבונות משק הבית ומיסים כגון חשמל, מים ארנונה, טלפון וכו'.

64% מהמשיבים העידו על עצמם כי הם מעדיפים לשלם חשבונות באמצעות כרטיס אשראי, וכי הם רואים באמצעי תשלום זה נוח לשימוש. התשלום בכרטיס אשראי באמצעות הטלפון הופך העדפה זו לנגישה, זמינה ונוחה.

סקר 'אינדקס מאסטרקארד' נערך אחת לחצי שנה עד שנה במדינות רבות ומטרתו לאסוף נתונים על הרגלי צריכה. הסקר נערך זו השנה הראשונה בישראל על ידי חברת DNA מקבוצת אדם מילא. בסקר, שנערך בינואר 2009 באמצעות האינטרנט, השתתפו 979 איש בין הגילאים 18-70, המהווים מדגם יתר. גודל המדגם המייצג בישראל עומד על 500 משיבים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה