תימור גורדון: "דירוג ה-TIM לא יישאר אותו הדבר"
בהמשך להודעת איגוד חברות הפרסום על זכייתה של גמיוס, חברת המדידה הבינלאומית במכרז למדידת רייטינג האינטרנט בישראל, פנינו לתימור גורדון מנכ"ל arc אינטראקטיב, כדי שיסביר מה זה אומר על הפרסום באינטרנט.
לדברי גורדון: "מדידת הרייטינג האובייקטיבית היא מבחינתי תעודת הכשרות של התבגרות תחום הפרסום באינטרנט. מהר מאוד נראה גידול משמעותי בתקציבים, והצפי הוא ל-16% הפניית תקציבים לפרסום לעומת ה-8% כיום".
גורדון מוסיף: ברגע שתהיה שיטת מדידה אחידה, נוכל לעבוד בצורה יותר מקצועית, כאשר גם הגוף המפרסם וגם משרד הפרסום יוכל לדעת באופן מדויק, ולא משוער לאן הולך הכסף".
לשאלתנו, האם ייתכנו שינויים בדירוג ה-TIM לאתרי האינטרנט המובילים, ענה גורדון: "על-פי הערכתי כן, ולדעתי צפויות הפתעות, בעיקר מכיוון שדירוג ה-TIM מבוסס בעיקר על סקר. המערכות החדשות, יבדקו מה אנשים עושים בדיוק ברשת. להבדיל מהסקר הקיים כיום, המדידה החדשה מתבססת על פאנל שמכיל מאגר של אלפי גולשים ונותן תשובות מדויקות".
גורדון מסביר, כי כיום השאלה שהגולשים נשאלים במסגרת הסקר של TIM יוצרת מצב מעוות בה התשובה המתקבלת היא ה-TOM של הנשאל ולא בהכרח המצב בפועל.