סקר: התקשורת משפיעה על החלטות עסקיות של מנהלים

כך עולה מסקר גיאוקרטוגרפיה שנערך לקראת ועידת המנהלים השנתית של המי"ל; עוד עולה מממצאי הסקר כי התקשורת מובילה מהלכים מדיניים רבים ואף מכוונת קבלת החלטות במדינת ישראל
אפרת אדיר |

"לתקשורת ישנה מידת השפעה רבה מאוד על החלטות עסקיות". כך עולה מסקר גיאוקרטוגרפיה שנערך לקראת ועידת המנהלים השנתית של המי"ל 2007. עוד עולה ממצאי הסקר, כי מרבית המנהלים במשק הישראלי סבורים כי התקשורת מובילה מהלכים מדיניים רבים ואף מכוונת קבלת החלטות במדינת ישראל.

ועידת המנהלים השנתית של המי"ל 2007 תתקיים במעמד ראש הממשלה והצמרת העסקית ב-5 בנובמבר במלון דיויד אינטרקונטיננטל ותדון בנושא: שקיפות, ניהול ותכנון בעולם משתנה, כאשר הפאנל הפותח יעסוק בנושא השפעת התקשורת על קבלת החלטות במגזר הציבורי והעיסקי בהנחייתו של גדי סוקניק.

במסגרת הסקר נבחן נושא תקשורת, ניהול וקבלת החלטות במדינת ישראל, הסקר נערך בקרב מנהלים בכירים במשק הישראלי. ממצאי הסקר חושפים נתון חשוב בנוגע למידת השפעת התקשורת על החלטות עסקיות. מתברר שכמחצית מהמנהלים סבורים שהתקשורת משפיעה על החלטות עסקיות במידה רבה, בעוד כרבע מתוכם ציינו כי השפעת התקשורת על החלטות עסקיות היא במידה רבה מאוד.

בנוסף, השפעתה של התקשורת על החלטות עסקיות נתפשת גדולה יותר ככל שהארגון, ממנו הגיעו המנהלים, גדול יותר. כשליש מהנשאלים ציינו כי מידת השפעתה של התקשורת על החלטות עסקיות היא בינונית בלבד.

התקשורת מובילה מהלכים מדיניים

נתון מעניין נוסף שעולה מממצאי הסקר באשר לשאלה על מידת הובלת התקשורת מהלכים מדיניים במדינת ישראל מלמד, כי למעלה משני שלישים מהמנהלים סבורים שהתקשורת מובילה מהלכים מדיניים במידה רבה, כ-40% מתוכם ציינו כי התערבות התקשורת היא במידה רבה מאוד. כמו כן, תפיסת התקשורת כמובילה מהלכים מדיניים עולה ככל שהארגון, ממנו מגיע המנהל, גדול יותר.

לדברי פנינה שנהב, מנכ"ל המי"ל: "ממצאי הסקר מלמדים על ההכרה של המנהלים בהשפעת התקשורת על החלטות עסקיות, אך בנוסף תפישת המנהלים היא שהתקשורת משפיעה יותר על החלטות מדיניות מאשר על החלטות עיסקיות. מעניין לשים לב לתופעה העולה ממצאי הסקר לפיה ככל שהחברה גדולה יותר היא מייחסת חשיבות רבה יותר לתקשורת. ללא ספק אנו עדים לכך שמשקלה של התקשורת בעולם העיסקי ועולם קבלת ההחלטות - מתעצם".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה