תחרות EFFIE: תשלח את המנצח לקורס שיווק נוצץ בארה"ב

זאת הבשורה מפי מנהלת התחרות החדשה, עופרה שטראוס, בעת השקת התחרות בישראל, זו השנה השישית ברציפות על ידי המי"ל. התחרות הגלובלית נערכת בקרב 32 מדינות והיא החלה ב-1968
חזי שטרנליכט |

"השנה הכנסנו מספר שינויים בתחרות: לתהליך השיפוט יצטרפו עשרה מנכלים מהחברות המובילות במשק ומנהל השיווק של העבודה הזוכה יזכה בקורס יוקרתי באחת האקדמיות המובילות בחו"ל", כך מכריזה עופרה שטראוס, יו"ר שטראוס עלית, שהינה גם היו"ר הנכנסת לועדה המארגנת ויו"ר חבר השופטים של ה-EFFIE.

היום (ג') נורתה יריית הפתיחה לתחרות הפרסום האפקטיבי הבינלאומית, ה-EFFIE 2006 בישראל. התחרות מתנהלת בעולם החל משנת 1968 ע"י הסניף הניו-יורקי של איגוד השיווק האמריקאי AMA וכיום היא נערכת ב-32 מדינות בעולם. עופרה שטראוס, מסרה במסיבת עתונאים ברמת גן כי "במהלך השנים היטיבה התחרות לשקף את ההתפתחות ואת ההתמקצעות שחלו בתחומי השיווק והפרסום בארץ ובעולם. אנחנו רואים שתחום השיווק הופך למרכזי יותר רציני יותר ומדעי יותר".

בהתייחסה לחשיבות שבנטילת חלק בתחרות הבינלאומית אמרה שטראוס כי "התחרות הבינלאומית המתנהלת במקביל בלמעלה מ-30 מדינות, מעלה על נס את המצויינות ומהווה עבורנו הזדמנות להיות חלק מענף השיווק העולמי. היא מעמידה אותנו בסטנדרטים עולמיים גבוהים ביותר ויכולה אף ליצור תשתית לחינוך גבוה בתחום, במיטב האוניברסיטאות. הפלטפורמה שיצרנו בשנים הקודמות באמצעות התחרות תעזור ביצירת מקור מקצועי של אינפורמציה והשראה לענף".

שטראוס, כמי שעומדת בראש חברה ישראלית הפועלת והמשווקת ברחבי העולם, רואה חשיבות רבה לשילובו של ענף השיווק והפרסום הישראלי בענף השיווק העולמי: "אני מאמינה שגם לצד מדינות בהן יש מסורת ארוכה מאוד של שיווק, יש לכוח החשיבה ולחדשנות היצירתית הישראלית מה לתרום בתחום זה, לא פחות מאשר בתחומים כמו היי טק ומדע".

לארץ נכנסה התחרות לפני 6 שנים, ביוזמת המי"ל - המרכז הישראלי לניהול וכבכל שנה היא נערכת בשיתוף עם איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום. ומנכ"ל המי"ל, יצחקי חן, מסר בהקשר זה כי: "המיוחד בתחרות EFFIE הוא שהיא התחרות היחידה השמה דגש על מרכיבי האסטרטגיה של קמפיינים שיווקיים, המתודולוגיה והוכחת הישגים ברורים ומדידים בהתאם למטרות מוגדרות מראש".

לדברי מנכ"ל המי"ל אחת הבעיות הקשות של העוסקים בפרסום היא מדידה יעילה של אפקטיביות הפרסום. "פעמים רבות ניהול הקמפיין הפרסומי עובד מהבטן, ממה ש"נראה נכון" או "מרגיש נכון", כאן, בתחרות ה - EFFIE יש ניסיון לכמת את האפקטיביות של קמפיין הפרסום, לשכלל את מדידת התועלת של הקמפיין, להבין את העלות תועלת באופן מדעי כמעט" אומר יצחקי.

פרטים למתמודדים הפוטנציאליים

התאריך האחרון להגשת עבודות: 6 במרץ 2006. בשנת 2004 השתתפו בתחרות למעלה מ-30 חברות ומשרדי פרסום ובשנת 2005 מספר המשתתפים הגיע ל-50, כשהפופולריות של התחרות והמוניטין המקצועי שלה הם שעמדו מאחורי הגידול המסיבי במספר המשתתפים. השנה, התאריך האחרון להגשת מועמדות יהיה 6 במרץ וההערכה היא שלתחרות יגשו חברות, מפרסמים, חברות פרסום ויחידים מכל הארץ.

השנה הוכנסו לתחרות מספר שינויים: מנהל השיווק של העבודה הזוכה ב-Grand Effie יזכה בקורס יוקרתי בן שבוע עד שלושה שבועות באחת האקדמיות המובילות בחו"ל. שינוי נוסף שיכנס השנה הוא שבשלב האחרון של תהליך השיפוט יצטרפו כ-10 מנכ"לים בכירים לבחירת הזוכה בתואר הנכסף של ה – Grand Effie.

כמו כן השנה החלה תחרות ה-EFFIE בשיתוף פעולה עם האקדמיה וזאת במטרה לצרף את "אנשי השיווק והניהול העתידיים" לצורת החשיבה של אפקטיביות שיווקית ולהעשיר את חווית הלמידה לתלמידים במסלולי השיווק השונים. במסגרת שיתוף הפעולה ישולבו עבודות התחרות בסילבוס הלימודים. בנוסף, סטודנטים לתואר שני בשיווק יהוו חלק מצוות השיפוט של התחרות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.  


פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי (יוטיוב)

התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת

העברת נכסים, להטוטים פיננסים, הסדר חוב, פשיטת רגל כלכלית וניצול של כספי אג"ח במיליארדים - דרהי שלא הכרתם

רן קידר |
נושאים בכתבה פטריק דרהי

קבוצת אלטיס של פטריק דרהי בצרות - השווי הנכסי שלה מוערך בסכום שלילי. זה אומר שהנכסים שווים פחות מההתחייבויות. גירעון בהון הכלכלי, זו בעצם פשיטת רגל. אבל פשיטת רגל מתרחשת רק כשיש טריגר. כלומר, אם יש גירעון בהון, אבל החוב הוא לתשלום בעוד 3 שנים, אז לכאורה החברה יכולה לתפקד. יש לה עוד זמן להציל את עצמה. 

זו סוגיה מורכבת והיא תלויה בחוקים בכל מדינה, אבל המצב הזה של גירעון בהון הכלכלי ויכולת לתפקד בזכות חובות לרוב מהציבור הוא כשל שוק שאנשי עסקים יכולים לנצל אותו לטובתם - הם נשארים בעמדת מפתח, הם גם מוכרים סיפור שאם הם לא יהיו החברה תקרוס כי הם מחזיקים בידע. במקרים רבים זה נכון והם באמ מנסים להציל את המצב במקביל לסוג של הסדר חוב. במקרים רבים אחרים הם מגיעים להסכמות עם קרנות גידור שמחזיקות בחוב שנסחר נמוך במטרה להשביח את הפעילות. יש מקרים שזה מצליח, יש מקרים שזה כישלון טוטאלי. אין הרבה מקרים שבתקופת "החסד" הזו, הבעלים זורק כסף.

הרי זה לא הכסף שלהם, זה הכסף של מחזיקי החוב, הם הנושים הראשונים של החברה. פטריק דרהי החזיק צעצוע בשם i24news - חברת חדשות שבשנתיים האחרונות גם הרחיבה מאוד את הפעילות בארץ בהשקעה של מאות מיליונים וכל זה על חשבון המשקיעים הצרפתים. דרהי רצה להיות טייקון תקשורת בארץ, אבל הוא פושט רגל בצרפת. זה לא מסתדר. אם אתה רוצה להשקיע כספים שסיכוי מאוד גבוה שהולכים לפח, תעשה את זה בכסף שלך, לא בכסף של מחזיקי אג"ח צרפתים. אם אתה רוצה תדמית נקייה בישראל כי אתה יהודי אוהב המדינה, תעשה זאת בכסף שלך - הצרפתים לא צריכים לשלם על זה. 

אבל דרהי הצליח למשוך כמה שנים טובות, עד שהשבוע באופן פתאומי אלטיס החליטה לסגור-להעביר את הפעילות ההפסדית של  i24news ולהישאר רק עם הפעילות באנגלית. דרהי אמר שהוא ייקח על עצמו את הפעילות בארץ, כשהפעילות תעבור תוכנית הבראה. 

איזו חוסר הגינות. כשזה לא הכסף שלך, אתה מתפרע בבזבוזים, העיקר שתהיה טייקון תקשורת. כאשר זה הכסף שלך, אתה עושה תוכנית הבראה ורה ארגון. אבל יש פה עוד שאלה - למה בכלל להעביר את הפעילות לדרהי. למה אלטיס לא עושה מכרז ומוכרת לכל המרבה במחיר, אפילו כמה מיליונים בודדים? דרהי בעצם לוקח את הערוץ אחרי השקעה של מאות מיליונים בחינם. זה תרגיל בריבוע - גם גרמת לחברה פושטת רגל בבעלותך שיש לה כסף של אחרים (חובות ואג"ח) להשקיע כספים במקום שטוב לך ולא לחברה, וגם אחר כך קיבלת את זה כנראה באפס. כך לפחות על פי הידוע מהדיווחים.