תחרות EFFIE: תשלח את המנצח לקורס שיווק נוצץ בארה"ב

זאת הבשורה מפי מנהלת התחרות החדשה, עופרה שטראוס, בעת השקת התחרות בישראל, זו השנה השישית ברציפות על ידי המי"ל. התחרות הגלובלית נערכת בקרב 32 מדינות והיא החלה ב-1968
חזי שטרנליכט |

"השנה הכנסנו מספר שינויים בתחרות: לתהליך השיפוט יצטרפו עשרה מנכלים מהחברות המובילות במשק ומנהל השיווק של העבודה הזוכה יזכה בקורס יוקרתי באחת האקדמיות המובילות בחו"ל", כך מכריזה עופרה שטראוס, יו"ר שטראוס עלית, שהינה גם היו"ר הנכנסת לועדה המארגנת ויו"ר חבר השופטים של ה-EFFIE.

היום (ג') נורתה יריית הפתיחה לתחרות הפרסום האפקטיבי הבינלאומית, ה-EFFIE 2006 בישראל. התחרות מתנהלת בעולם החל משנת 1968 ע"י הסניף הניו-יורקי של איגוד השיווק האמריקאי AMA וכיום היא נערכת ב-32 מדינות בעולם. עופרה שטראוס, מסרה במסיבת עתונאים ברמת גן כי "במהלך השנים היטיבה התחרות לשקף את ההתפתחות ואת ההתמקצעות שחלו בתחומי השיווק והפרסום בארץ ובעולם. אנחנו רואים שתחום השיווק הופך למרכזי יותר רציני יותר ומדעי יותר".

בהתייחסה לחשיבות שבנטילת חלק בתחרות הבינלאומית אמרה שטראוס כי "התחרות הבינלאומית המתנהלת במקביל בלמעלה מ-30 מדינות, מעלה על נס את המצויינות ומהווה עבורנו הזדמנות להיות חלק מענף השיווק העולמי. היא מעמידה אותנו בסטנדרטים עולמיים גבוהים ביותר ויכולה אף ליצור תשתית לחינוך גבוה בתחום, במיטב האוניברסיטאות. הפלטפורמה שיצרנו בשנים הקודמות באמצעות התחרות תעזור ביצירת מקור מקצועי של אינפורמציה והשראה לענף".

שטראוס, כמי שעומדת בראש חברה ישראלית הפועלת והמשווקת ברחבי העולם, רואה חשיבות רבה לשילובו של ענף השיווק והפרסום הישראלי בענף השיווק העולמי: "אני מאמינה שגם לצד מדינות בהן יש מסורת ארוכה מאוד של שיווק, יש לכוח החשיבה ולחדשנות היצירתית הישראלית מה לתרום בתחום זה, לא פחות מאשר בתחומים כמו היי טק ומדע".

לארץ נכנסה התחרות לפני 6 שנים, ביוזמת המי"ל - המרכז הישראלי לניהול וכבכל שנה היא נערכת בשיתוף עם איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום. ומנכ"ל המי"ל, יצחקי חן, מסר בהקשר זה כי: "המיוחד בתחרות EFFIE הוא שהיא התחרות היחידה השמה דגש על מרכיבי האסטרטגיה של קמפיינים שיווקיים, המתודולוגיה והוכחת הישגים ברורים ומדידים בהתאם למטרות מוגדרות מראש".

לדברי מנכ"ל המי"ל אחת הבעיות הקשות של העוסקים בפרסום היא מדידה יעילה של אפקטיביות הפרסום. "פעמים רבות ניהול הקמפיין הפרסומי עובד מהבטן, ממה ש"נראה נכון" או "מרגיש נכון", כאן, בתחרות ה - EFFIE יש ניסיון לכמת את האפקטיביות של קמפיין הפרסום, לשכלל את מדידת התועלת של הקמפיין, להבין את העלות תועלת באופן מדעי כמעט" אומר יצחקי.

פרטים למתמודדים הפוטנציאליים

התאריך האחרון להגשת עבודות: 6 במרץ 2006. בשנת 2004 השתתפו בתחרות למעלה מ-30 חברות ומשרדי פרסום ובשנת 2005 מספר המשתתפים הגיע ל-50, כשהפופולריות של התחרות והמוניטין המקצועי שלה הם שעמדו מאחורי הגידול המסיבי במספר המשתתפים. השנה, התאריך האחרון להגשת מועמדות יהיה 6 במרץ וההערכה היא שלתחרות יגשו חברות, מפרסמים, חברות פרסום ויחידים מכל הארץ.

השנה הוכנסו לתחרות מספר שינויים: מנהל השיווק של העבודה הזוכה ב-Grand Effie יזכה בקורס יוקרתי בן שבוע עד שלושה שבועות באחת האקדמיות המובילות בחו"ל. שינוי נוסף שיכנס השנה הוא שבשלב האחרון של תהליך השיפוט יצטרפו כ-10 מנכ"לים בכירים לבחירת הזוכה בתואר הנכסף של ה – Grand Effie.

כמו כן השנה החלה תחרות ה-EFFIE בשיתוף פעולה עם האקדמיה וזאת במטרה לצרף את "אנשי השיווק והניהול העתידיים" לצורת החשיבה של אפקטיביות שיווקית ולהעשיר את חווית הלמידה לתלמידים במסלולי השיווק השונים. במסגרת שיתוף הפעולה ישולבו עבודות התחרות בסילבוס הלימודים. בנוסף, סטודנטים לתואר שני בשיווק יהוו חלק מצוות השיפוט של התחרות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
נשיא צרפת מקרון
צילום: איי.פי

צרפת, בריטניה וקנדה בדרך להכרה במדינה פלסטינית – אז מה?

מהם התנאים להגדרת מדינה, האם יש משמעות לכך שמדינות מכירות במדינה פלסטינית, מהם הפתרונות לסכסוך, האם הם אפשריים

משה כסיף |

שינוי טקטוני מתרחש במערכת היחסים הדיפלומטית של ישראל עם בעלות בריתה המסורתיות. צרפת הודיעה כי בספטמבר תכיר רשמית במדינה פלסטינית, בעוד בריטניה וקנדה התחייבו עקרונית לצעד דומה בכפוף לתנאים מסוימים. המהלך המתואם מסמן סדק עמוק בחזית המערבית ומעמיד את ארצות הברית, הדבקה בעמדתה שמדינה פלסטינית יכולה לקום רק במסגרת הסכם שלום ישיר, בעמדת מיעוט.

הצעד האירופי-קנדי אינו מתרחש בחלל ריק. כ-150 מדינות ברחבי העולם כבר מכירות בפלסטין, והרשות הפלסטינית מקיימת נציגויות דיפלומטיות בעשרות בירות. אלא שעד כה, הגוש המערבי,  בהובלת וושינגטון, היווה חומה בצורה נגד ההכרה. כעת, החומה הזו מתחילה להתפורר, ועימה ההערכה הישראלית בדבר תמיכה מערבית אוטומטית ובלתי מותנית.

מדינה על הנייר, כיבוש במציאות

הפרדוקס הפלסטיני חושף את הפער בין המשפט הבינלאומי למציאות בשטח. על פי אמנת מונטווידאו משנת 1933, ארבעה תנאים נדרשים להגדרת מדינה: אוכלוסייה קבועה, ממשל מתפקד, גבולות מוגדרים ויכולת לקיים יחסים בינלאומיים. הרשות הפלסטינית, במבט ביקורתי, עונה במלואו רק על הקריטריון הראשון.

הממשל הפלסטיני מפוצל ומשותק: הרשות שולטת חלקית בגדה המערבית, בעוד חמאס מחזיק ברצועת עזה מאז 2007. השליטה הצבאית הישראלית באזורי C, כ-60% משטח הגדה, והגבלות הסכמי אוסלו מרוקנים מתוכן את הריבונות הפלסטינית. הגבולות אינם מוסכמים, והיכולת לנהל מדיניות חוץ עצמאית מוגבלת בחוסר שליטה על מעברי הגבול והתלות הכלכלית בישראל.

ובכל זאת, המשפט הבינלאומי והקהילה הבינלאומית בוחרים להתעלם מהפערים הללו. מאז הכרזת אש"ף על הקמת מדינה פלסטינית ב-1988, זרם ההכרות הלך וגדל. ב-2012 העניקה העצרת הכללית של האו"ם לפלסטין מעמד של "מדינה משקיפה שאינה חברה", דרגה אחת מתחת לחברות מלאה, אך צעד סימבולי משמעותי שפתח דלתות לארגונים בינלאומיים ולבית הדין הבינלאומי בהאג.