לאחר 4 ימי ירידות רצופים; ת"א מדשדשת בפתיחה
הבורסה התל אביבית מדשדשת בפתיחת המסחר, כשהמדדים העיקריים נסחר סביב רמות הפתיחה כשהגוון האדום שולט. לאחר 4 ימי מסחר רצופים של ירידות שערים, גם בפתיחה הבוקר, החלו המדדים העיקריים בעליות שערים ושוב החזיקו עליות אלו זמן קצר בלבד. בנוסף לתחושת אי הוודאות בה נמצאת הבורסה בימים האחרונים, מעיבים הבוקר על המסחר גם פערי ארביטראז' שליליים מכיוונן של המניות הישראליות מוול סטריט.
מדד ת"א 25 נסחר ללא שינוי סביב רמת 823.75 הנקודות, מדד ת"א 100 יורד קלות ב-0.06% לרמת 843.93 הנקודות, מדד התל טק 15 משיל 0.33% לרמת 450.19 הנקודות, ומדד הבנקים מוסיף 0.12%.
מניות פרטנר פותחות את יום המסחר בירידה של 0.35%. בשעות הצהרים צפויה לפרסם החברה את תוצאותיה הכספיים לרבעון הרביעי לשנת 2005. על פי הערכות האנליסטים יסתכמו מכירות הרבעון הרביעי ב- 1.25-1.3 מיליארד שקל שקל ו- 4.6-5.1 מיליארד שקל בשנת 2005.
מניות טאואר קופצות ב-4.95%. הבוקר פרסמה החברה את תוצאותיה הכספיים לרבעון ה-4 ולשנת 2005. ההכנסות ברבעון ה-4 הסתכמו בכ- 31.1 מיליון דולר, עליה קלה של 3.3% לעומת הרבעון המקביל אשתקד. בכל 2005 הסתכמו ההכנסות בכ-101.9 מיליון דולר, ירידה של 19.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההפסד הרבעוני הסתכם בכ-45.2 מיליון דולר, או 0.55 דולר למניה, לעומת הפסד רבעוני של 23.3 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד שכלל רווח הון של 32.4 מיליון דולר ממכירת מניות של סייפן. ההפסד בשנת 2005 הסתכם בכ-203.1 מיליון דולר, או 2.55 דולר למניה, בהשוואה להפסד של כ-137 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד.
מניות בנק דיסקונט יורדות ב-0.36%. ברקע, אמש (ג') הושלמה סופית מכירת גרעין השליטה בבנק דיסקונט. לאחר 23 שנים חזרה הבעלות בבנק דיסקונט מידי המדינה לידיים פרטיות. השלמת ה-Closing מקנה לקבוצת ברונפמן-שראן את השליטה בבנק דיסקונט. בנק דיסקונט תומחר אתמול על ידי שוק ההון בשווי שוק של 1.93 מיליארד דולר. מניותיו הניבו תשואה של 46.7% ב-12 החודשים האחרונים, ו-6.84% מתחילת 2006.

בנק אש עומד להיכשל - הנה הסיבות
רעש גדול בהשקה היום, אבל לבנק אש של ניר צוק אין בשורה אמיתית; הלוואי והוא היה מייצר תחרות אמיתית. זה יכול להשתנות בעתיד, בינתיים הוא צל חיוור של ההבטחות
בנק אש היה אמור להביא בשורה לצרכנים. זה לא קרה. אולי זה יקרה בהמשך. אבל הוא בזבז תחמושת על השקה של מוצר נחות ביחס למוצר של הבנקים הגדולים. הסיכוי שיעברו אליו מסה גדולה של אנשים הוא נמוך מאוד. זה עומד מהבחינה הזו להיות כישלון, אבל הוא בהחלט יכול לייצר ערך לקהלים מסוימים שיפתחו חשבון משני לצד חשבון ראשי בבנק המסורתי שלהם.
הבנק החדש מציע מודל של חלוקת רווחים ושקיפות עם הלקוחות. אך אין בו משכנתאות, אין בו פעילות של ניירות ערך והוא חסר בשירותים בנקאיים נוספים כמו המרת מט"ח, אפשרות להיות במינוס ועוד. התוצאה: מוצר חלקי שקשה לראותו הופך לחשבון הראשי של הישראלים
הבנק שהוקם על ידי ניר צוק ויובל אלוני, יצא לדרך כמעט שלוש שנים לאחר שקיבל רישיון מבנק ישראל. באירוע ההשקה, הציגו המייסדים מודל של "חלוקה שווה": 50% מהכנסות הריבית על כספי העו"ש יחזרו ישירות ללקוחות, לצד התחייבות מוחלטת שלא לגבות עמלות עו"ש או דמי מנוי.
המרווח הבנקאי עצום, מסבירים מנהלי הבנק וטוענים שהם רוצים לחלוק אותו עם הלקוחות בצורה הוגנת ושקופה. הבנק יהיה כמעט אוטונומי לחלוטין וכמות העובדים בו מעטה - כ-70 לכל היותר. זה אומר שהבנק עשוי להיות עם נקודת איזון סבירה, וכלכלית הוא יצליח, אך מבחינת הצלחה ציבורית - זה לא נראה באופק.
- בנק אש יוצא לדרך: הבנק הדיגיטלי החדש ייחשף מחר רשמית; איפה הוא צפוי להוות תחרות לבנקים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ומה כן הבנק יציע? שירותי עו"ש בסיסיים, פיקדונות ואשראי בלבד. הציבור הישראלי אמנם מתלונן לא פעם על עמלות גבוהות ומתסכלות של הבנקים. הציבור גם ממש לא אוהב את הבנקים, אבל הוא בוטח בהם והם נותנים לו יריעה מלאה לצרכים שלו. מה שמחזיק את רוב הלקוחות בבנקים הגדולים הוא תחושת הביטחון העמוקה, המעטפת המלאה והמקיפה של שירותים – החל מהלוואות, משכנתאות, דרך מסחר בניירות ערך מתקדם ועד פתרונות השקעה מגוונים; אשראי גמיש ומט"ח זמין והנוחות שבקבלת הכל תחת קורת גג אחת, ללא צורך בקפיצות בין פלטפורמות. אחרת, כבר מזמן היתה נהירה לבנק ירושלים שנותן את הריבית הטובה ביותר על פיקדונות. זה לא קורה כי אנשים לא רוצים להעביר לחשבון פיקדון סכום מסוים ולנהל מעין שני חשבונות. הם רוצים את הכל במקום אחד.

מנכ״ל משרד התחבורה: "כדי לשחרר תקציבים - לפעמים צריך להיות ערס"
הוא מדבר על תחבורה ציבורית, על הרובוטקסי של טסלה שיגיע לכאן בקרוב, על רכבת מהירה לחיפה ועל זה שחייבים להשקיע בתשתיות אפילו עם הרובוטקסי בדרך לפה כי ״גם טסלות יכולות להיתקע בפקקים״ משה בן זקן מנכ״ל משרד התחבורה משוכנע שישראל בדרך למהפכה תחבורתית אבל
מזהיר שלא יקרה שום דבר בלי תקציבים, ביצוע והרבה מרפקים
משרד התחבורה טוען שהוא סוף סוף "שם גז". בוועידת התשתיות של ביזפורטל, מנכ"ל המשרד משה בן זקן נשמע אופטימי, אך לא מתכחש למציאות הקשה שמחכה לרבים מדי על הכבישים בכל בוקר. לדבריו, תקציבי עתק כבר ממומשים בשטח, פרויקטים של רכבות מהירות מתקדמים, וגם על מהפכת התחבורה האוטונומית הוא אומר "אנחנו שם".
אם נמשיך, כן. אבל לא רק בגוש דן. אנשים רוצים להגיע לגוש דן , לעבודה, לאוניברסיטאות. לכן אנחנו עושים חיבוריות וקישוריות. רכבת מהירה מחיפה לתל אביב , 35 דקות. ב-2028 היא תיסע 250 קמ"ש. אנחנו מכפילים מסילות, מתחילים לתכנן קווים לבאר שבע, אילת, קריית שמונה. זה כבר לא רק דיבורים , זה מתוקצב, מתוכנן, יוצא לפועל. רכבת לאילת? אם לא יהיו עיכובים , חמש עד שבע שנים.
אז לסיכום אתה אופטימי.
כן. עובדים במלוא המרץ. חשוב לנו לעבוד בשביל אזרחי מדינת ישראל.
בראיון על הבמה, בן זקן מדבר בגובה העיניים, לא חושש להשתמש בביטויים כמו "צריך להיות ערס מול האוצר" כדי להזרים תקציבים, מצהיר על התנגדות לאגרת גודש "לפני שתהיה אלטרנטיבה אמיתית", ומסמן מטרות ברורות: הקלה בעומסים, מאבק בתאונות, קישוריות לפריפריה וקידום תחבורה ציבורית גם בתקצוב וגם בשירות.
אבל לא רק רכבות כבדות על הפרק אלא גם רכבים קלים ללא נהג. בן זקן מגלה כי משרד התחבורה כבר בשיח מתקדם עם טסלה, כדי לאפשר לישראלים להפעיל את רכבם האוטונומי כשאטל פרטי. "מי שיש לו טסלה יוכל להגדיר בתוכנה שהרכב יצא לעבוד כשאתה לא נוהג בו", הוא אומר. ומה עם Uber? גם כאן, לדבריו, יש חידוש: חידוש הקשרים מול החברה וניסיון למצוא נוסחה שתאפשר את הפעלתה בישראל – בלי לפגוע בנהגי המוניות.
- משרד התחבורה מגביר היערכות לרעידת אדמה הרסנית
- מהומה בועדת הכלכלה: "מחירי התחבורה הציבורית יעלו ב-18% בשנת 2024"
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ועידת התשתיות של ביזפורטל שיחה עם משה בן זקן, מנכ"ל משרד התחבורה
איך הגעת לכאן היום? המשתתפים בפאנלים האחרים נסעו אפילו יותר משלוש שעות כדי להגיע בזמן לועידה
האמת שהגעתי מפגישה כאן בסמוך, הייתי כבר במרכז.
לא נתקעת בפקקים?