אירופה המזה"ת ואפריקה עקפו את ארה"ב ברכישות ה-PC

מדובר בנתון שנובע ממגמת גידול באיזור המכונה EMEA. לאיזור זה נמכרו 72.6 מיליון מחשבי PC ברבעון הרביעי והחותם של 2005 מול 67.2 מיליון בארה"ב, לפי נתוני גרטנר
שרות Bizportal |

בפעם הראשונה חצה שוק המחשבים האישיים באזור EMEA (אירופה המזרח התיכון ואפריקה), את השוק האמריקני, כך מדווחת חברת המחקר גרטנר. השוק מוצב במקום הראשון במונחי מחשבי ה-PC שנמכרו בו בשנת 2005.

בסה"כ נשלחו באיזור הזה 72.6 מיליון מחשבים אישיים (PC) מול 67.2 מיליון בארה"ב. רנג'יט אטוואל, אנליסט בכיר בקבוצת המחשוב של גרטנר ב-EMEA מציין כי "אזור EMEA סיים את שנת 2005 עם רבעון רביעי חזק ועם גידול של 17.2%, בהשוואה לרבעון הרביעי אשתקד. קידום מכירות משמעותי, בעיקר בשוק המחשבים הניידים, האיץ את המשלוחים ברבעון."

ברבעון הרביעי 2005, HP הפכה לספקית המחשבים הניידים המובילה עם משלוחים של למעלה מ-3 מיליון יחידות ברבעון בודד. NEC הציגה רבעון חזק נוסף, עם גידול בערוצי ההפצה, והחליפה את Lenovo במקום החמישי.

שוק המחשבים הניידים בשנת 2005 הציג צמיחה מרשימה. "הצמיחה במחשבים הניידים התרחבה על חשבון המחשבים השולחניים", מוסיף אטוואל. "במדינות מתפתחות קיים גידול יציב במחשבים שולחניים, אך אין ביכולתו של גידול זה להשתוות לצמיחה במחשבים הניידים במדינות המפותחות".

בעוד שחל גידול של 15.3% במשלוחי המחשבים האישיים בשנת 2005, Dell המשיכה לצמוח בקצב מהיר יותר מקצב הגידול בענף, עם גידול של 18.6% במשלוחי המחשבים האישיים בשנת 2005. אולם קצב הצמיחה העולמי של Dell התחיל לרדת במחצית השנייה של 2005 וברבעון הרביעי קצב הצמיחה של Dell עלה רק במעט על קצב הצמיחה בענף. יחד עם Dell, גם HP הצליחה בשווקים מחוץ לארה"ב, אך הביצועים של HP היו נמוכים במעט מהממוצע בארה"ב בתחום המחשבים האישיים.

התוצאות בשוק בארה"ב מאשרות, כי מחזור התחלופה בשוק המקצועי כבר אחרי השיא. ארגונים קטנים ובינוניים (SMB) וחברות גדולות הראו ירידה בביקושים. בגרטנר מציינים, כי ההאטה הזו נגרמה בעיקר עקב מכירות נמוכות של מחשבים שולחניים. המחשבים הניידים בשוק המקצועי הראו גידול עקבי, במיוחד בשוק העסקים הקטנים והבינוניים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה