מי אחראי למעבר בין קופות הגמל? מסתבר שהנשים קובעות

סקר חדש עם ממצאים מפתיעים של אתגרים פיננסיים מגלה שכ-60% מהמגויסות החדשות לקופות הגמל הן נשים, ויתרה מכך - האישה מהווה שותפה שווה להכרעה היכן להפקיד את כספי החסכונות המשפחתיים
חזי שטרנליכט |

מסקר לקוחות אותו ערכה חברת אתגרים פיננסיים ב-2005 התגלה כי מרבית הלקוחות שהעבירו את קופת הגמל שלהם אל החברה משתייכים לגילאי 50 ומעלה, בעלי הון נזיל של לפחות חצי מיליון שקל, אקדמאיים, עצמאים, בעלי דעה והבנה רחבה יחסית בתחום הפנסיה והגמל, ובעלי נטייה לשמרנות בהכרעות פיננסיות.

למרות הדעה הרווחת כי הגבר הישראלי הוא האחראי לנושאי הכספים - התגלה במפתיע שכ-60% מהמגויסות החדשות לקופ"ג הן נשים, ויתרה מכך – האישה מהווה שותפה שווה להכרעה היכן להפקיד את כספי החסכונות המשפחתיים. נתונים אלו עולים מסקר הלקוחות אותו ערכה חברת אתגרים פיננסיים לאורך שנת 2005 כולה - סקר אשר כלל 1,500 מגויסים חדשים.

חברת אתגרים פיננסיים השותפה בקופות הגמל לאומי אתגרים של בנק לאומי השלימה גיוסי שיא של כ-120 מיליון שקל קופות גמל במהלך החודשיים האחרונים. בחודש נובמבר גייסה החברה 49 מיליון שקל קופ"ג, ועד השבוע השלישי של דצמבר השלימה גיוס של 71 מיליון שקל קופ"ג נוספים. בשנת 2005 כולה גייסה אתגרים פיננסיים קופ"ג בסך 320 מיליון שקל.

שמעון ימין, מנכ"ל אתגרים פיננסיים תולה את הצלחת החברה בזעזועים שפקדו את שוק ההון לאחרונה: "מרבית ציבור המשקיעים חש שלא בנוח לאור מצבי חוסר ודאות מתמשכים. המשקיע הנבון איננו מעוניין להיות מנוהל או לאבד שליטה על כספו, והמעבר של הקופות מהבנקים אל חברות מנהלות לא מנוסות ואלמוניות העמיד את רוב ציבור המשקיעים בערפל פיננסי בעייתי."

הצלחתה של אתגרים פיננסיים נובעת לדברי שמעון ימין מכך שמוצרי החברה הינם קלים להבנה ולהסבר, רמות הסיכון של המוצרים הינן נמוכות ומשתקפות משמותיהם. הלקוחות הם אלה הבוחרים את מוצרי ההשקעה - ובכך מחזירים לעצמם את השליטה ואת האחריות לגורל חסכונותיהם.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה