המכירות המקוונות יגיעו להיקף של 329 מיליארד דולר
מכירות ללקוחות בארה"ב באמצעות האינטרנט ימשיכו לצמוח בקצב מהיר ב-5 השנים הקרובות, ויגיעו להיקף מוערך של 329 מיליארד דולר, בהשוואה להיקף של 172 מיליארד דולר בשנת 2005, כך צופה חברת המחקר והייעוץ הבינלאומית פורסטר ריסרץ', במחקר חדש. מדובר במכירות הכוללות כל סוג של מכירת מוצרים דרך האינטרנט בין עסקים לצרכים, כולל מכירות פומביות ומוצרי תיירות.
"במהלך שנת 2004 חגג המסחר המקוון באינטרנט עשור לקיומו, וברור כיום שהוא עתיד להמשיך ולצמוח בקצב מהיר. אנחנו מעריכים כי קצב הצמיחה השנתי הממוצע, ב-5 השנים הקרובות, יהיה 14 אחוז לשנה", אומרת קארי ג'ונסון, סגן-נשיא ואנליסטית בכירה בפורסטר. בחברת המחקר ביצעו ניתוח מעמיק של צדדי ההיצע והביקוש הקיימים בשוק ואלה הצפויים בשנים הקרובות, כדי להפיק תחזית לחמש השנים הקרובות, ולהעריך מה צופן העתיד לתחום המכירות המקוונות.
קצב הגידול של המכירות המקוונות גבוה בהרבה מזה של כל ערוץ מכירות אחר, אומרים האנליסטים. בפורסטר צופים כי ביחד עם תחום התיירות והנסיעות, יצמחו המכירות המקוונות בארה"ב מ-172 מיליארד דולר השנה ל-329 מיליארד דולר בשנת 2010. ללא תחום הנסיעות והתיירות, יצמחו המכירות המקוונות מהיקף של קרוב ל-110 מיליארד דולר השנה, לכ-210 מיליארד דולר בשנת 2010.
בפורסטר מעריכים כי בנוסף לקטגוריות "מסורתיות", בהן אחוז ניכר ממוצריהן נמכר כבר מספר שנים באמצעות האינטרנט – מחשבים, מוצרי אלקטרוניקה, או כרטיסים לאירועים – הרי בשנים הקרובות עתידים לצמוח מכירותיהם של תחומים נוספים.
חשבון חשמל (X)חשבון החשמל יעלה ב-1.5% בינואר - איך תוכלו להוריד אותו ב-6%?
בעוד 344 אלף משקי בית כבר עברו לספקים פרטיים • ההנחות ירדו מעט ל-6-6.5%, אך החיסכון השנתי נשמר ב-250-350 שקלים • המכרז הקרוב ינסה להוזיל עלויות לספקים, שפועלים בהפסדים
חשבון החשמל שלכם יעלה בינואר.
התעריף יעלה ב-1.5% ומדובר בכ-6 שקלים לחודש לצרכן ממוצע. מדובר על עלייה שנתית של כ-70 שקל בשנה. אולי לא סכם גדול, אבל כשעולים המחירים והתעריפים מכל הכיוונים זה מצטבר. אבל יש דרכים להוזיל את עלויות החשמל. חשבון ממוצע עשוי לרדת ב-300 שקלים בערך, אם תעברו לספקים
החדשים.
כ-350 אלף משקי בית ועסקים עברו לספקים החדשים ים, מדובר על פחות מ-10% ממשקי הבית והעסקים. הרוב ממשיך לשלם את התעריף של חברת החשמל, למרות שהוא יקר יותר. האפשרות לעבור לספקים החדשים קיימת כבר שנה וחצי, אבל אי אפשר להכתיר אותה כהצלחה. אין גם פרסום משמעותי, ומעבר להכל - אין תמריץ מספיק גדול (כ-25 שקל בחודש) ויש חשש לעבור מחברת החשמל. אנשים שרגילים לחברת החשמל ומרגישים בטוחים איתה, יסכימו וירצו לעבור, אבל התמריץ צריך להיות גדול יותר וצריך להסביר להם שאין שום שינוי בתשתיות.
הספקים ממשיכים עם אותה אספקה ותשתית, שנותרת בבעלות חברת החשמל. ולמרות זאת המעבר איטי, אם כי בקצב הזה, נגיע למעל 500-520 אלף משפחות עוד שנה. מהפכות לא נעשות תוך יום, אולי זה הקצב שהשינויים האלו מחלחלים לציבור. בכל מקרה, המעבר פשוט: הזנת פרטי חשבון באתר הספק, אישור תוך יום-יומיים, ללא ניתוק או שינוי טכני.
הנחות של עד 400 שקלים בשנה
ההנחה נעה בין 5% ל-7% על רכיב האנרגיה. לצרכן ממוצע שמשלם 400 שקלים חודשיים (4,800 שקלים שנתיים), החיסכון השנתי עומד על 240-336 שקלים. במשקי בית עם צריכה גבוהה יותר החיסכון מגיע בקלות ל-400 שקל בשנה.
מעבר לכך, המסלולים המבוססים על שעות שיא (12:00-17:00) ושפל (23:00-7:00), מציעים פוטנציאל גבוה יותר: הנחות של 15% בשעות היום ו-20% בלילה, שיכולות להגיע ל-15-20% חיסכון כולל. ד
