קרדיט: KDDIקרדיט: KDDI

דרייבנטס תספק את ליבת הרשת לענקית התקשורת היפנית KDDI

חברת התקשורת היפנית KDDI תבסס את ליבת הרשת שלה על טכנולוגיה של דרייבנטס ועל הפלטפורמה שלה




רן קידר |
נושאים בכתבה דרייבנטס

חברת דרייבנטס (DriveNets) הישראלית, שהקימו עידו סוסן והלל קוברינסקי ושבונה רשתות תקשורת על תשתיות ענן, חתמה על הסכם אסטרטגי עם KDDI היפנית. המהלך נועד להאיץ את המעבר של החברה היפנית לרשתות פתוחות ומבוזרות, להוזיל את עלויות התפעול ולהיערך לעידן של צמיחה מואצת בתעבורת רשת, בעיקר בשל השימוש ההולך וגדל בטכנולוגיות בינה מלאכותית

במסגרת ההסכם, תטמיע KDDI את פלטפורמת הענן בליבת הרשת הארצית שלה עד סוף שנת 2025. בנוסף לפרויקט זה, שתי החברות תעבודנה יחד על בניית ארכיטקטורת רשת שתאפשר ל-KDDI  להתפתח בקנה מידה רחב באופן מהיר, לבצע אינטגרציה מהירה של שירותים חדשים, וליהנות מניהול רשת מבוסס AI ושיפור ביעילות תפעולית כוללת.


לדברי קאזויוקי יושימורה, סמנכ"ל הטכנולוגיות הראשי של KDDI: "אנחנו גאים לשתף פעולה עם DriveNets ולבנות יחד תשתית רשת פתוחה וגמישה שתוכל להשתנות ולהתפתח בהתאם לדרישות השוק והטכנולוגיה. השותפות עם DriveNets היא המשך טבעי להשקעה רבת השנים שלנו בקידום סטנדרטים פתוחים".

עידו סוסן, מייסד ומנכ"ל DriveNets הוסיף: "אנחנו נרגשים לשתף פעולה עם אחת מחברות התקשורת המובילות בעולם. יחד עם KDDI, נקים רשת מבוססת תוכנה, פתוחה ומבוזרת – שתתבסס על אוטומציה, בינה מלאכותית וכלים מתקדמים שיאפשרו יעילות תפעולית חסרת תקדים".


ההסכם עם KDDI מגיע בהמשך למספר עסקאות גלובליות עם ספקיות תקשורת מהגדולות בעולם, בהן -AT&T ו-Comcast. ב-2020 הודיעה AT&T – ספקית התקשורת הגדולה בעולם – כי תבסס את ליבת הרשת שלה על פתרון הענן של דרייבנטס. במרץ 2024 הצטרפה גם Comcast והחלה לפרוס את התשתית של החברה בליבת הרשת שלה במסגרת פרויקט Janus, שכולל שילוב יכולות בינה מלאכותית, טלמטריה בזמן אמת וניטור עצמי.



דרייבנטס מתבססת על ההנחה שתעבורת רשת תמשיך לעלות משמעותית והצורך ברשתות מבוססות תוכנה יהיה קריטי לעתיד. היכולת להוסיף תכונות חדשות בקלות, להסתגל לדרישות משתנות של השוק ולשפר באופן מתמיד את יכולת ההתרחבות והביצועים הוא מפתח להתפתחות העסקית של דרייבנטס.



חברת KDDI היא אחת מחברות התקשורת המובילות באסיה והיא מספקת שירותי תקשורת ניידת ופתרונות מתקדמים ללקוחות פרטיים ועסקיים. החברה מובילה ביפן את אסטרטגיית ה-New Satellite Growth Strategy  תוך מיקוד ב-5G ,AI  וחדשנות טכנולוגית רב-תחומית.

קיראו עוד ב"שוק ההון"

דרייבנטס גייסה עד כה הון של של כמעט 600 מליון דולר, ובגיוס האחרון שלה, באוגוסט 2022, הגיוס היה על סך 262 מליון דולר ושיקף שווי של יותר מ-2 מיליארד שקל. דרייבנטס מעסיקה כיום 450 עובדים ומגייסת בימים אלו 100 נוספים.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה