סקר TGI לרדיו
צילום: אייס

סקר TGI לרדיו: גל"צ עקפה את ב', זינוק ל-103 וקול חי החרדית

כאן רשת ב' איבדה מעל 10%, כך שהבכורה בתחום הרדיו האקטואלי הארצי עברה לאחר שנים לגל"צ. שאר תחנות כאן שמרו על נתונים נאים. דרמות ברדיו האזורי
אלכסנדר כץ | (1)
נושאים בכתבה 103FM TGI קול חי

אחרי מספר שנים בהם כאן רשת ב' נתנה בראש לגלי צה"ל, החשיפה לתחנה הצבאית בחצי השני של 2021 הייתה גבוה יותר מזו של תחנת החדשות הציבורית. ולצד השליטה של 103 ושל  eco99fm בתחנות הרדיו האזוריות, מצטרפת תחנה חדשה-ישנה, התחנה החרדית קול חי עם זינוק חד בחשיפה אליה שמציב אותה במקום הרביעי בקרב החשיפה לתחנות הרדיו האזוריות.

* סקר TGI לעיתונים: זינוק לעיתוני קבוצת הארץ ולחינמון מעריב

על פי נתוני סקר TGI, החשיפה לתחנות הרדיו של תאגיד השידור כאן ירדה בחצי השנה האחרונה מ-37% ל-35.1%, בעוד שהחשיפה לתחנות גלי צה"ל התחזקה קלות מ-38.7%. על פי הסקר, התחנה המואזנת ביותר בישראל כבר שנים רבות, היא גלגלצ עם 27% בחצי האחרון של 2021, בדיוק כפי שהיה בחצי הראשון של אותה שנה. אחריה ניצבת גל"צ עם ירידה קלה מ-20.9% ל-20%, בעוד שכאן רשת ב' נחלשה משמעותית מ-21.8% ל-18.9%.

בניגוד לכאן ב', שאר רשתות הרדיו של כאן שומרות על נתונים דומים לאלו שקיבלו בסקר שפורסם לפני חצי שנה: כאן ג' - 14.8% (14.7% לפני חצי שנה), כאן 88 - 8.6% (8.6%), כאן מורשת -4.1% (3.9), כאן קול המוזיקה - 3.9% (3.8%) וכאן תרבות - 2.7% (2.4%).

בגזרת תחנות הרדיו האזוריות ממשיכה להוביל 103 (בעבר רדיו ללא הפסקה), תחנת הטוק-רדיו של אלי עזור עם טאלנטים רבים בהם ינון מגל ובן כספית, אראל סג"ל, דידי הררי, גולן יכופז ורון קופמן, שרשמה זינוק בחשיפה מ-9% בששת החודשים הראשונים של 2021 ל-10.3% בחציון השני של אותה שנה. אגב, בסקר שלפני שנה החשיפה לתחנה עמדה על 7.7%, לומר בתוך שנה החשיפה לתחנה זו זינקה בכמעט 35%.

הסגנית הכמעט קבועה היא eco99fm, תחנת המוזיקה של עזור, ששמרה על חשיפה של 9.4%, בדיוק כפי שהיה לה לפני חצי שנה.

במקום השלישי נמצאת רדיוס של דוד בן בסט, שהתחזקה בחצי שנהמ-5.5% ל-6.4%. תחנה אחרת שלו היא רדיו לב המדינה, עם חשיפה של 5.2% (5.3% בסקר הקודם).

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

בין שתי התחנות הללו התייצבה תחנת הרדיו החרדית הוותיקה קול חי, עם זינוק מדהים בחשיפה של יותר מ-30% - מ-4.5% בששת החודשים הראשונים של השנה שעברה, ל-6% בחציון השני של אותה שנה, שיא חשיפה לתחנת רדיו חרדית. גם תדר המוזיקה שלה שקיבלה במסגרת פיצול התדרים - "קול חי מיוזיק", רשם נתון נהדר של 5.1%, מול 4.6% בסקר הקודם.

המתחרה הישירה של קול חי היא קול ברמה הצעירה יותר, שבמשך שנים הובילה בקטגוריית תחנות הרדיו החרדיות, אך הפעם החשיפה אליה נמוכה משמעותית מזו של התחנה הוותיקה. על פי TGI, החשיפה לקול ברמה עמדה בחציון השני של 2021 על 3.5%, בדומה לחציון הראשון אותה שנה – עם 3.6%. תדר המוזיקה שלו "רדיו קול פליי" רשם חשיפה של 2.7%.

רדיו גלי ישראל המזוהה עם הימין, רשם ירידה של כ-20% ביחס לנתונים של החצי השנה הראשונה של 2021 – 3.1% מול 4%. תחנת טוק-רדיו זו מקבצת אליה טאלנטים רבים מהצד הימני של המפה הפוליטית, בהם שרון גל, יותם זמרי ונועם פתחי, אבי רצון ויורם שפטל.

נתוני החשיפה של שאר תחנות הרדיו האזוריות: רדיו תל אביב - 3% (3.6% בחצי הראשון של 2021) | רדיו חיפה - 2% (2.7%) | רדיו חם אש - פיצול של רדיו חיפה - 1.2% (1.6%) | רדיו ירושלים - 2% (2.6%) | רדיו דרום 97FM - 1.8% (2.9%) | רדיו דרום 101.5FM - 1.5% (2%) | רדיו קול רגע - 2% (2%) | רדיו צפון - 1% (2%), רדיו התחנה - 0.6% (1.4%) - שתי התחנות בנטרול חפיפה - 21.4% (2.3%).

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    אחד העם 31/01/2022 12:03
    הגב לתגובה זו
    ECO 99 FM, התחנה מספר אחת !! לוקחת בהליכה את גלגלצ.
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 1.14%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola 1.14%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״