סקר TGI לרדיו: גל"צ עקפה את ב', זינוק ל-103 וקול חי החרדית
אחרי מספר שנים בהם כאן רשת ב' נתנה בראש לגלי צה"ל, החשיפה לתחנה הצבאית בחצי השני של 2021 הייתה גבוה יותר מזו של תחנת החדשות הציבורית. ולצד השליטה של 103 ושל eco99fm בתחנות הרדיו האזוריות, מצטרפת תחנה חדשה-ישנה, התחנה החרדית קול חי עם זינוק חד בחשיפה אליה שמציב אותה במקום הרביעי בקרב החשיפה לתחנות הרדיו האזוריות.
* סקר TGI לעיתונים: זינוק לעיתוני קבוצת הארץ ולחינמון מעריב
על פי נתוני סקר TGI, החשיפה לתחנות הרדיו של תאגיד השידור כאן ירדה בחצי השנה האחרונה מ-37% ל-35.1%, בעוד שהחשיפה לתחנות גלי צה"ל התחזקה קלות מ-38.7%. על פי הסקר, התחנה המואזנת ביותר בישראל כבר שנים רבות, היא גלגלצ עם 27% בחצי האחרון של 2021, בדיוק כפי שהיה בחצי הראשון של אותה שנה. אחריה ניצבת גל"צ עם ירידה קלה מ-20.9% ל-20%, בעוד שכאן רשת ב' נחלשה משמעותית מ-21.8% ל-18.9%.
- האסטרטגיה של 103 וחולשת הרגולטור: הפיצוץ בין מגל לכספית לא מקרי
- אחרי יותר משבועיים: נתן זהבי התנצל על דבריו וחזר לשדר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בניגוד לכאן ב', שאר רשתות הרדיו של כאן שומרות על נתונים דומים לאלו שקיבלו בסקר שפורסם לפני חצי שנה: כאן ג' - 14.8% (14.7% לפני חצי שנה), כאן 88 - 8.6% (8.6%), כאן מורשת -4.1% (3.9), כאן קול המוזיקה - 3.9% (3.8%) וכאן תרבות - 2.7% (2.4%).
בגזרת תחנות הרדיו האזוריות ממשיכה להוביל 103 (בעבר רדיו ללא הפסקה), תחנת הטוק-רדיו של אלי עזור עם טאלנטים רבים בהם ינון מגל ובן כספית, אראל סג"ל, דידי הררי, גולן יכופז ורון קופמן, שרשמה זינוק בחשיפה מ-9% בששת החודשים הראשונים של 2021 ל-10.3% בחציון השני של אותה שנה. אגב, בסקר שלפני שנה החשיפה לתחנה עמדה על 7.7%, לומר בתוך שנה החשיפה לתחנה זו זינקה בכמעט 35%.
הסגנית הכמעט קבועה היא eco99fm, תחנת המוזיקה של עזור, ששמרה על חשיפה של 9.4%, בדיוק כפי שהיה לה לפני חצי שנה.
במקום השלישי נמצאת רדיוס של דוד בן בסט, שהתחזקה בחצי שנהמ-5.5% ל-6.4%. תחנה אחרת שלו היא רדיו לב המדינה, עם חשיפה של 5.2% (5.3% בסקר הקודם).
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
בין שתי התחנות הללו התייצבה תחנת הרדיו החרדית הוותיקה קול חי, עם זינוק מדהים בחשיפה של יותר מ-30% - מ-4.5% בששת החודשים הראשונים של השנה שעברה, ל-6% בחציון השני של אותה שנה, שיא חשיפה לתחנת רדיו חרדית. גם תדר המוזיקה שלה שקיבלה במסגרת פיצול התדרים - "קול חי מיוזיק", רשם נתון נהדר של 5.1%, מול 4.6% בסקר הקודם.
המתחרה הישירה של קול חי היא קול ברמה הצעירה יותר, שבמשך שנים הובילה בקטגוריית תחנות הרדיו החרדיות, אך הפעם החשיפה אליה נמוכה משמעותית מזו של התחנה הוותיקה. על פי TGI, החשיפה לקול ברמה עמדה בחציון השני של 2021 על 3.5%, בדומה לחציון הראשון אותה שנה – עם 3.6%. תדר המוזיקה שלו "רדיו קול פליי" רשם חשיפה של 2.7%.
רדיו גלי ישראל המזוהה עם הימין, רשם ירידה של כ-20% ביחס לנתונים של החצי השנה הראשונה של 2021 – 3.1% מול 4%. תחנת טוק-רדיו זו מקבצת אליה טאלנטים רבים מהצד הימני של המפה הפוליטית, בהם שרון גל, יותם זמרי ונועם פתחי, אבי רצון ויורם שפטל.
נתוני החשיפה של שאר תחנות הרדיו האזוריות: רדיו תל אביב - 3% (3.6% בחצי הראשון של 2021) | רדיו חיפה - 2% (2.7%) | רדיו חם אש - פיצול של רדיו חיפה - 1.2% (1.6%) | רדיו ירושלים - 2% (2.6%) | רדיו דרום 97FM - 1.8% (2.9%) | רדיו דרום 101.5FM - 1.5% (2%) | רדיו קול רגע - 2% (2%) | רדיו צפון - 1% (2%), רדיו התחנה - 0.6% (1.4%) - שתי התחנות בנטרול חפיפה - 21.4% (2.3%).
- 1.אחד העם 31/01/2022 12:03הגב לתגובה זוECO 99 FM, התחנה מספר אחת !! לוקחת בהליכה את גלגלצ.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
