סקר TGI לרדיו: גל"צ עקפה את ב', זינוק ל-103 וקול חי החרדית
אחרי מספר שנים בהם כאן רשת ב' נתנה בראש לגלי צה"ל, החשיפה לתחנה הצבאית בחצי השני של 2021 הייתה גבוה יותר מזו של תחנת החדשות הציבורית. ולצד השליטה של 103 ושל eco99fm בתחנות הרדיו האזוריות, מצטרפת תחנה חדשה-ישנה, התחנה החרדית קול חי עם זינוק חד בחשיפה אליה שמציב אותה במקום הרביעי בקרב החשיפה לתחנות הרדיו האזוריות.
* סקר TGI לעיתונים: זינוק לעיתוני קבוצת הארץ ולחינמון מעריב
על פי נתוני סקר TGI, החשיפה לתחנות הרדיו של תאגיד השידור כאן ירדה בחצי השנה האחרונה מ-37% ל-35.1%, בעוד שהחשיפה לתחנות גלי צה"ל התחזקה קלות מ-38.7%. על פי הסקר, התחנה המואזנת ביותר בישראל כבר שנים רבות, היא גלגלצ עם 27% בחצי האחרון של 2021, בדיוק כפי שהיה בחצי הראשון של אותה שנה. אחריה ניצבת גל"צ עם ירידה קלה מ-20.9% ל-20%, בעוד שכאן רשת ב' נחלשה משמעותית מ-21.8% ל-18.9%.
- האסטרטגיה של 103 וחולשת הרגולטור: הפיצוץ בין מגל לכספית לא מקרי
- אחרי יותר משבועיים: נתן זהבי התנצל על דבריו וחזר לשדר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בניגוד לכאן ב', שאר רשתות הרדיו של כאן שומרות על נתונים דומים לאלו שקיבלו בסקר שפורסם לפני חצי שנה: כאן ג' - 14.8% (14.7% לפני חצי שנה), כאן 88 - 8.6% (8.6%), כאן מורשת -4.1% (3.9), כאן קול המוזיקה - 3.9% (3.8%) וכאן תרבות - 2.7% (2.4%).
בגזרת תחנות הרדיו האזוריות ממשיכה להוביל 103 (בעבר רדיו ללא הפסקה), תחנת הטוק-רדיו של אלי עזור עם טאלנטים רבים בהם ינון מגל ובן כספית, אראל סג"ל, דידי הררי, גולן יכופז ורון קופמן, שרשמה זינוק בחשיפה מ-9% בששת החודשים הראשונים של 2021 ל-10.3% בחציון השני של אותה שנה. אגב, בסקר שלפני שנה החשיפה לתחנה עמדה על 7.7%, לומר בתוך שנה החשיפה לתחנה זו זינקה בכמעט 35%.
הסגנית הכמעט קבועה היא eco99fm, תחנת המוזיקה של עזור, ששמרה על חשיפה של 9.4%, בדיוק כפי שהיה לה לפני חצי שנה.
במקום השלישי נמצאת רדיוס של דוד בן בסט, שהתחזקה בחצי שנהמ-5.5% ל-6.4%. תחנה אחרת שלו היא רדיו לב המדינה, עם חשיפה של 5.2% (5.3% בסקר הקודם).
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
בין שתי התחנות הללו התייצבה תחנת הרדיו החרדית הוותיקה קול חי, עם זינוק מדהים בחשיפה של יותר מ-30% - מ-4.5% בששת החודשים הראשונים של השנה שעברה, ל-6% בחציון השני של אותה שנה, שיא חשיפה לתחנת רדיו חרדית. גם תדר המוזיקה שלה שקיבלה במסגרת פיצול התדרים - "קול חי מיוזיק", רשם נתון נהדר של 5.1%, מול 4.6% בסקר הקודם.
המתחרה הישירה של קול חי היא קול ברמה הצעירה יותר, שבמשך שנים הובילה בקטגוריית תחנות הרדיו החרדיות, אך הפעם החשיפה אליה נמוכה משמעותית מזו של התחנה הוותיקה. על פי TGI, החשיפה לקול ברמה עמדה בחציון השני של 2021 על 3.5%, בדומה לחציון הראשון אותה שנה – עם 3.6%. תדר המוזיקה שלו "רדיו קול פליי" רשם חשיפה של 2.7%.
רדיו גלי ישראל המזוהה עם הימין, רשם ירידה של כ-20% ביחס לנתונים של החצי השנה הראשונה של 2021 – 3.1% מול 4%. תחנת טוק-רדיו זו מקבצת אליה טאלנטים רבים מהצד הימני של המפה הפוליטית, בהם שרון גל, יותם זמרי ונועם פתחי, אבי רצון ויורם שפטל.
נתוני החשיפה של שאר תחנות הרדיו האזוריות: רדיו תל אביב - 3% (3.6% בחצי הראשון של 2021) | רדיו חיפה - 2% (2.7%) | רדיו חם אש - פיצול של רדיו חיפה - 1.2% (1.6%) | רדיו ירושלים - 2% (2.6%) | רדיו דרום 97FM - 1.8% (2.9%) | רדיו דרום 101.5FM - 1.5% (2%) | רדיו קול רגע - 2% (2%) | רדיו צפון - 1% (2%), רדיו התחנה - 0.6% (1.4%) - שתי התחנות בנטרול חפיפה - 21.4% (2.3%).
- 1.אחד העם 31/01/2022 12:03הגב לתגובה זוECO 99 FM, התחנה מספר אחת !! לוקחת בהליכה את גלגלצ.
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקובראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
מבחינת מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות כאן11 ורשת ממשיכות להיחלש, קשת וערוץ 14 מובילות; בפריים טיים המתכון המנצח אכן ניצח והריאליטי-מוזיקה-אירוויזיון היה בראש
הרייטינג של מהדורות החדשות המרכזיות נשאר בסטטוס קוו, למרות שחדשות 13 נחלשו שוב, אחרי תקופה שבה הראו התאוששות מסוימת. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.5% רייטינג ו-353 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-197 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 4.3% רייטינג ו-106 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 2.7% רייטינג בלבד ו-69 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התוכן המקורי היחידי שעלה בפריים טיים היה "זהו זה" של כאן11, אבל מבלי להיכנס להשוואות לגבי הגירסה העדכנית של התכנית המיתולוגית, היא היתה במקום האחרון, בפער רב, עם 3.6% רייטינג ו-79 אלף צופים בלבד. במקום הראשון, איך לא, היה ריאליטי מוזיקה ואירווזיון, "הכוכב הבא" של קשת, שהיה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים, עם 15.6% רייטינג ו-406 אלף צופים. אחרי מבחינת רייטינג היה "ווארט" של רשת עם 8%, אך יחסית מעט צופים (181 אלף) לעומת הפטריוטים של ערוץ 14, שהיתה עם 224 אלף צופים, אבל איכשהו, בשיטת הרייטינג הנוכחי, עמדה על פחות רייטינג, 7.9%, ליתר דיוק.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.3% ו-80 אלף צופים. אחריה המשיכה המטוטלת של חילופי המקום, כשהפעם תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, היתה במקום השלישי, עם 1.7% רייטינג ו-31 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השני עם 2.3% רייטינג ו-67 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 3.5% ו-73 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 2% ו-44 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.4% ו-25 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-209 אלף צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.6% רייטינג ו-127 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.5% רייטינג ו-93 אלף צופים בלבד.
- משחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 8.7% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה אזור בחירה של 13, עם 5.3% רייטינג ו-121 אלף צופים. שלזינגר וברדוגו בערוץ 14 היו במקום האחרון, עם 5% ו-145 אלף צופים.
