סקר TGI לעיתונים: זינוק לעיתוני קבוצת הארץ ולחינמון מעריב
שנה לאחר פטירתו של שלדון אדלסון, וישראל היום, העיתון שהקים לפני כמעט 15 שנה, ממשיך לזכות לחשיפה הגדולה בישראל, ומגדיל את הפער בינו לבין ידיעות אחרונות של נוני מוזס - כך עולה מסקר TGI לעיתונים שמתפרסם הבוקר. קבוצת הארץ-TheMarker רשמה גידול משמעותי בחשיפה למותגיה, וכך גם מעריב בגרסה היומית-חינמית שלו. * סקר TGI לרדיו: גל"צ עקפה את ב', זינוק ל-103 וקול חי החרדית החשיפה לישראל היום עמדה בחצי השני של 2021 על 30.5%, ירידה קלה ביחס לחשיפה בחצי הראשון של אותה שנה – 31.5%. בשנה הנתון אף מרשים יותר: זינוק מ-22.3% בחודשים יולי-אוגוסט 2020. ואולם ידיעות אחרונות רשם ירידה גדולה יותר בין שני החציונים – מ-25.4% ל-22.5%. בועז ביסמוט, עורך ישראל היום, מסר: "עיתון ישראל היום ממשיך להוביל, בפער משמעותי על מתחריו, כעיתון המשפיע והנקרא ביותר בישראל, בימות החול ובסופי שבוע. אני מודה על האמון הרב שהציבור הישראלי מביע בנו וגאה בעיתונאים המוכשרים, ובכל הצוות שלנו, שפועלים מתוך אמונה שעם ישראל ראוי לעיתונות פטריוטית ומקצועית, המביאה לידי ביטוי את מגוון הקולות בחברה הישראלית". עיתון הארץ רשם זינוק מרשים של כ-20% בתוך חצי שנה – מ-4.3% ל-5.1%. החינמון של מעריב -מעריב הבוקר זינק ב-60% - מ-2.7% ל-4.3%, שמגיע בחלקו לפחות על חשבון העיתון בתשלום, מעריב השבוע, שנחלש מ-3.3% ל-3% בחודשים יולי-אוגוסט 2021. בגזרת עיתוני סוף השבוע נרשמה ירידה לכל העיתונים: ישראל היום איבד אחוז ל-31.3%, ידיעות איבד כשני אחוזים ל-28.9%, הארץ ירד מ-5.9% ל-5.5%, ומעריב סופהשבוע עם צניחה של כמעט 30% בחשיפה - מ-6% ל-4.3%. אחת הגזרות היצריות ביותר היא בעיתונות הכלכלית. כלכליסט, שממשיך להינות מהפלטפורמה של ידיעות אחרונות, מגרד את רף 12 האחוזים עם 11.9%, הנתון הגבוה ביותר שלו זה שנים. בחציון הראשון של 2020, לפני שנה וחצי, אז פרצה מגפת הקורונה, החשיפה שלו עמדה על 9.4% בלבד. העיתון TheMarker זינק בצורה ביותר מ-35% מ-4.5% ל-6.1%, ומגזין סוף השבוע שלו – מגזין TheMarker שמר על נתון דומה לזה שקיבל חצי שנה לפני כן – 1.8% כעת מול 1.9% אז. בשנה שעברה שינה גלובס את מועד ההפצה הפיזית של העיתון המודפס משעות הערב לשעות הבוקר, במקביל לשאר העיתונות היומית, לפיכך שיעור החשיפה של העיתון מתייחסים לימים שני ד חמישי (העיתון לא מופץ בראשון), ואילו גיליון סוף השבוע מתייחס לעיתון שמופץ ביום ששי בבוקר (ועד דצמבר 2020, הוא הופץ בשני בערב. על פי נתוני TGI, גלובס נהנה מהתחזקות בחשיפה היומית מ-3.9% ל-4.3%, אולם בסוף השבוע רשם דווקא ירידה של מעל 10% - מ-3.4% ל-2.9%. עוד גזרה מעניינת היא השבועונים הדתיים. על פי הסקר הנוכחי, בשבע ממשיך לשלוט ב-6.4%, אך מדובר על ירידה חדה ביחס לחציון הראשון של 2021, אז החשיפה עמדה על 7.5%, שיא כל הזמנים לשבועון זה. מקור ראשון רשם אף הוא ירידה בחשיפה בששת החודשים האחרונים, עם 3.7% מול 4.6%. יו"ר קבוצת בשבע, דודו סעדה, אמר על הנתונים כי "זוהי תוצאה של עבודה מקצועית על עשרות אנשים בראשותו של העורך הראשי עמנואל שילה יחד עם הסמנכ"ל דודי פינקלר, הפועלים לילות כימים על מנת להביא את התוכן האיכותי והמעניין ביותר לקוראינו, וממשיך להיות הבית של הציבור הדתי בישראל". אחרי הזינוק המרשים שרשם בחצי הראשון של 2021 (8.4% מול 4.6% בחצי שנה לפני כן), השבועון לאישה איבד 10% ל-7.6%, ואולם הוא עדיין החזק ביותר בגזרת עיתונות הנשים שהולכת וקטנה. החשיפה למגזין נשים, שהפך משבועון לירחון, עמדה על 1.6%. ושאר המגזינים: מנטה התחזק מ-3.2% ל-3.9%, אוטו נחלש מ-3.1% ל-2.8%, בנין ודיור עלה מ-2.5% ל-3%, ונשיונל ג'אוגרפיק ישראל רשם זינוק של כמעט פי שניים בחשיפה שלו – מ-1.3% ל-2.3%.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.