סקר TGI לעיתונים: זינוק לעיתוני קבוצת הארץ ולחינמון מעריב
שנה לאחר פטירתו של שלדון אדלסון, וישראל היום, העיתון שהקים לפני כמעט 15 שנה, ממשיך לזכות לחשיפה הגדולה בישראל, ומגדיל את הפער בינו לבין ידיעות אחרונות של נוני מוזס - כך עולה מסקר TGI לעיתונים שמתפרסם הבוקר. קבוצת הארץ-TheMarker רשמה גידול משמעותי בחשיפה למותגיה, וכך גם מעריב בגרסה היומית-חינמית שלו.
* סקר TGI לרדיו: גל"צ עקפה את ב', זינוק ל-103 וקול חי החרדית
החשיפה לישראל היום עמדה בחצי השני של 2021 על 30.5%, ירידה קלה ביחס לחשיפה בחצי הראשון של אותה שנה – 31.5%. בשנה הנתון אף מרשים יותר: זינוק מ-22.3% בחודשים יולי-אוגוסט 2020. ואולם ידיעות אחרונות רשם ירידה גדולה יותר בין שני החציונים – מ-25.4% ל-22.5%.
בועז ביסמוט, עורך ישראל היום, מסר: "עיתון ישראל היום ממשיך להוביל, בפער משמעותי על מתחריו, כעיתון המשפיע והנקרא ביותר בישראל, בימות החול ובסופי שבוע. אני מודה על האמון הרב שהציבור הישראלי מביע בנו וגאה בעיתונאים המוכשרים, ובכל הצוות שלנו, שפועלים מתוך אמונה שעם ישראל ראוי לעיתונות פטריוטית ומקצועית, המביאה לידי ביטוי את מגוון הקולות בחברה הישראלית".
עיתון הארץ רשם זינוק מרשים של כ-20% בתוך חצי שנה – מ-4.3% ל-5.1%. החינמון של מעריב -מעריב הבוקר זינק ב-60% - מ-2.7% ל-4.3%, שמגיע בחלקו לפחות על חשבון העיתון בתשלום, מעריב השבוע, שנחלש מ-3.3% ל-3% בחודשים יולי-אוגוסט 2021.
בגזרת עיתוני סוף השבוע נרשמה ירידה לכל העיתונים: ישראל היום איבד אחוז ל-31.3%, ידיעות איבד כשני אחוזים ל-28.9%, הארץ ירד מ-5.9% ל-5.5%, ומעריב סופהשבוע עם צניחה של כמעט 30% בחשיפה - מ-6% ל-4.3%.
אחת הגזרות היצריות ביותר היא בעיתונות הכלכלית. כלכליסט, שממשיך להינות מהפלטפורמה של ידיעות אחרונות, מגרד את רף 12 האחוזים עם 11.9%, הנתון הגבוה ביותר שלו זה שנים. בחציון הראשון של 2020, לפני שנה וחצי, אז פרצה מגפת הקורונה, החשיפה שלו עמדה על 9.4% בלבד.
העיתון TheMarker זינק בצורה ביותר מ-35% מ-4.5% ל-6.1%, ומגזין סוף השבוע שלו – מגזין TheMarker שמר על נתון דומה לזה שקיבל חצי שנה לפני כן – 1.8% כעת מול 1.9% אז.
בשנה שעברה שינה גלובס את מועד ההפצה הפיזית של העיתון המודפס משעות הערב לשעות הבוקר, במקביל לשאר העיתונות היומית, לפיכך שיעור החשיפה של העיתון מתייחסים לימים שני ד חמישי (העיתון לא מופץ בראשון), ואילו גיליון סוף השבוע מתייחס לעיתון שמופץ ביום ששי בבוקר (ועד דצמבר 2020, הוא הופץ בשני בערב. על פי נתוני TGI, גלובס נהנה מהתחזקות בחשיפה היומית מ-3.9% ל-4.3%, אולם בסוף השבוע רשם דווקא ירידה של מעל 10% - מ-3.4% ל-2.9%.
עוד גזרה מעניינת היא השבועונים הדתיים. על פי הסקר הנוכחי, בשבע ממשיך לשלוט ב-6.4%, אך מדובר על ירידה חדה ביחס לחציון הראשון של 2021, אז החשיפה עמדה על 7.5%, שיא כל הזמנים לשבועון זה. מקור ראשון רשם אף הוא ירידה בחשיפה בששת החודשים האחרונים, עם 3.7% מול 4.6%.
יו"ר קבוצת בשבע, דודו סעדה, אמר על הנתונים כי "זוהי תוצאה של עבודה מקצועית על עשרות אנשים בראשותו של העורך הראשי עמנואל שילה יחד עם הסמנכ"ל דודי פינקלר, הפועלים לילות כימים על מנת להביא את התוכן האיכותי והמעניין ביותר לקוראינו, וממשיך להיות הבית של הציבור הדתי בישראל".
אחרי הזינוק המרשים שרשם בחצי הראשון של 2021 (8.4% מול 4.6% בחצי שנה לפני כן), השבועון לאישה איבד 10% ל-7.6%, ואולם הוא עדיין החזק ביותר בגזרת עיתונות הנשים שהולכת וקטנה. החשיפה למגזין נשים, שהפך משבועון לירחון, עמדה על 1.6%.
ושאר המגזינים: מנטה התחזק מ-3.2% ל-3.9%, אוטו נחלש מ-3.1% ל-2.8%, בנין ודיור עלה מ-2.5% ל-3%, ונשיונל ג'אוגרפיק ישראל רשם זינוק של כמעט פי שניים בחשיפה שלו – מ-1.3% ל-2.3%.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
