סקר TGI לעיתונים: זינוק לעיתוני קבוצת הארץ ולחינמון מעריב
שנה לאחר פטירתו של שלדון אדלסון, וישראל היום, העיתון שהקים לפני כמעט 15 שנה, ממשיך לזכות לחשיפה הגדולה בישראל, ומגדיל את הפער בינו לבין ידיעות אחרונות של נוני מוזס - כך עולה מסקר TGI לעיתונים שמתפרסם הבוקר. קבוצת הארץ-TheMarker רשמה גידול משמעותי בחשיפה למותגיה, וכך גם מעריב בגרסה היומית-חינמית שלו.
* סקר TGI לרדיו: גל"צ עקפה את ב', זינוק ל-103 וקול חי החרדית
החשיפה לישראל היום עמדה בחצי השני של 2021 על 30.5%, ירידה קלה ביחס לחשיפה בחצי הראשון של אותה שנה – 31.5%. בשנה הנתון אף מרשים יותר: זינוק מ-22.3% בחודשים יולי-אוגוסט 2020. ואולם ידיעות אחרונות רשם ירידה גדולה יותר בין שני החציונים – מ-25.4% ל-22.5%.
בועז ביסמוט, עורך ישראל היום, מסר: "עיתון ישראל היום ממשיך להוביל, בפער משמעותי על מתחריו, כעיתון המשפיע והנקרא ביותר בישראל, בימות החול ובסופי שבוע. אני מודה על האמון הרב שהציבור הישראלי מביע בנו וגאה בעיתונאים המוכשרים, ובכל הצוות שלנו, שפועלים מתוך אמונה שעם ישראל ראוי לעיתונות פטריוטית ומקצועית, המביאה לידי ביטוי את מגוון הקולות בחברה הישראלית".
עיתון הארץ רשם זינוק מרשים של כ-20% בתוך חצי שנה – מ-4.3% ל-5.1%. החינמון של מעריב -מעריב הבוקר זינק ב-60% - מ-2.7% ל-4.3%, שמגיע בחלקו לפחות על חשבון העיתון בתשלום, מעריב השבוע, שנחלש מ-3.3% ל-3% בחודשים יולי-אוגוסט 2021.
בגזרת עיתוני סוף השבוע נרשמה ירידה לכל העיתונים: ישראל היום איבד אחוז ל-31.3%, ידיעות איבד כשני אחוזים ל-28.9%, הארץ ירד מ-5.9% ל-5.5%, ומעריב סופהשבוע עם צניחה של כמעט 30% בחשיפה - מ-6% ל-4.3%.
אחת הגזרות היצריות ביותר היא בעיתונות הכלכלית. כלכליסט, שממשיך להינות מהפלטפורמה של ידיעות אחרונות, מגרד את רף 12 האחוזים עם 11.9%, הנתון הגבוה ביותר שלו זה שנים. בחציון הראשון של 2020, לפני שנה וחצי, אז פרצה מגפת הקורונה, החשיפה שלו עמדה על 9.4% בלבד.
העיתון TheMarker זינק בצורה ביותר מ-35% מ-4.5% ל-6.1%, ומגזין סוף השבוע שלו – מגזין TheMarker שמר על נתון דומה לזה שקיבל חצי שנה לפני כן – 1.8% כעת מול 1.9% אז.
בשנה שעברה שינה גלובס את מועד ההפצה הפיזית של העיתון המודפס משעות הערב לשעות הבוקר, במקביל לשאר העיתונות היומית, לפיכך שיעור החשיפה של העיתון מתייחסים לימים שני ד חמישי (העיתון לא מופץ בראשון), ואילו גיליון סוף השבוע מתייחס לעיתון שמופץ ביום ששי בבוקר (ועד דצמבר 2020, הוא הופץ בשני בערב. על פי נתוני TGI, גלובס נהנה מהתחזקות בחשיפה היומית מ-3.9% ל-4.3%, אולם בסוף השבוע רשם דווקא ירידה של מעל 10% - מ-3.4% ל-2.9%.
עוד גזרה מעניינת היא השבועונים הדתיים. על פי הסקר הנוכחי, בשבע ממשיך לשלוט ב-6.4%, אך מדובר על ירידה חדה ביחס לחציון הראשון של 2021, אז החשיפה עמדה על 7.5%, שיא כל הזמנים לשבועון זה. מקור ראשון רשם אף הוא ירידה בחשיפה בששת החודשים האחרונים, עם 3.7% מול 4.6%.
יו"ר קבוצת בשבע, דודו סעדה, אמר על הנתונים כי "זוהי תוצאה של עבודה מקצועית על עשרות אנשים בראשותו של העורך הראשי עמנואל שילה יחד עם הסמנכ"ל דודי פינקלר, הפועלים לילות כימים על מנת להביא את התוכן האיכותי והמעניין ביותר לקוראינו, וממשיך להיות הבית של הציבור הדתי בישראל".
אחרי הזינוק המרשים שרשם בחצי הראשון של 2021 (8.4% מול 4.6% בחצי שנה לפני כן), השבועון לאישה איבד 10% ל-7.6%, ואולם הוא עדיין החזק ביותר בגזרת עיתונות הנשים שהולכת וקטנה. החשיפה למגזין נשים, שהפך משבועון לירחון, עמדה על 1.6%.
ושאר המגזינים: מנטה התחזק מ-3.2% ל-3.9%, אוטו נחלש מ-3.1% ל-2.8%, בנין ודיור עלה מ-2.5% ל-3%, ונשיונל ג'אוגרפיק ישראל רשם זינוק של כמעט פי שניים בחשיפה שלו – מ-1.3% ל-2.3%.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
