עלית באוויר עם 2 קמפיינים שונים: הפרה והקפה - וזה עובד?
שורה תחתונה: עלית מצליחה לעבוד יפה עם שני מותגים בעלי ערך נוסטלגי, שוקולד פרה וקפה נמס, כאשר את האחד היא מטיסה לכל העולם ואת האחר היא מקרקעת בארץ.
2 פרסומות של עלית נמצאות כעת באוויר. קפה עלית ושוקולד פרה. שני המותגים הם נכסי צאן ברזל. שניהם מאד ישראליים וברור לחלוטין שבניתוח הבעיות וההזדמנויות בבית שטראוס עלית, הישראליות היא גם נכס אך גם נטל. גם לפרה וגם לקפה נמס התחרות האמיתית מגיעה ממותגי חו"ל. עלית מאלתרת באופן מעניין עם כל אחד מהם כדי להגיד לנו שזה הדבר האמיתי.
הקמפיין של קפה עלית ממשיך קו בן עשרות רבים של שנים שאפשר לקרוא לו "העם החליט קפה עלית". גם כאשר לעם היו פחות אפשרויות בחירה, הרבה לפני שמותגי חו"ל כמו ג'ייקובס ונסטלה נכנסו לשוק ואפילו הרבה לפני האפיזודה הקצרה של "קפה אסם", פרגנה עלית לצרכניה כאילו הבחירה בידיהם, והבחירה היא קפה עלית.
לאחרונה אפשר היה להיחשף לפרסומות יותר או פחות טובות בטלוויזיה שהמחיזו את רעיון הבחירה בעלית. בשני הסרטונים - סרטון הבחור בבית הקפה וסרטון הבחור שמתארח אצל משפחת חברתו העשירה - הבחירה בקפה עלית נעשתה כנגד הסחף לשתות קפה מתקדם. הקפה ה'מתקדם' הוצג באורח פלצני, כאשר קפה עלית שומר על מקומו כדבר האמיתי, המקורי והאותנטי עבור הישראלי. בשני הסרטונים העלילה היא על קונפליקט בין הימאסותה של הפרובינציאליות "קפה נמס עלית? מי שותה קפה נמס עלית?" לבין הוויה זייפנית שמתרחקת מהזהות האמיתית "מקיאטו, אספרסו, לאטה". הפואנטה בשני הסרטונים מראה כיצד יותר ויותר אנשים שנראים כאילו הם שותי - מקיאטו מסתברים כשותי קפה נמס עלית.
הקמפיין הנוכחי הוא קמפיין עובדות. אשה בשם מעיין מזרחי שותה קפה נמס עלית. גם ענבר אברון שותה קפה נמס עלית. גם חילוני בשם משה טל וגם דתי בשם אבי ברמן ועוד רבים וטובים מכל מגזרי העם - כולם שותים קפה נמס עלית "כמו שאני אוהב". המדינה שנתונה, כהרגלה, במלקחיים בין אירוע מלחמתי מטלטל לבין בחירות קרבות, מתכסה בשלטים אדומים שנראים ונשמעים כמו עוד 'צבע אדום' או עוד מסע בחירות. הטון והסטייל מייצגים את הבוטות והישירות הישראלית. אין 'טוויסט' של "נדמה לכם שלא אז זהו שכן". הקמפיין לא תל אביב והשלטים הופכים את גדרה, קרית שמונה, טבריה וגם את תל אביב למשפחה אחת סביב כוס קפה אחת.
טסים עם הפרה לפריז
ממש לצד קמפיין זה אפשר לצפות בטלוויזיה בפרק נוסף בסדרה "פרה מסביב לעולם". הסרטון מראה שף (או יותר נכון "שוקוליטייר") במדי שף, שמציע לעוברים ושבים על רקע מגדל אייפל, לטעום טבליות שוקולד המונחות על מגש אירופאי אלגנטי. העוברים והשבים אומרים באנגלית it's French או it's from Belgium אלא שההפתעה היא שמדובר בלא אחר מאשר שוקולד פרה.
המסר ברור ואמיץ. האריזה הורסת לנו את תפיסת הטעם. שוקולד ישראלי נתפס פחות טוב משוקולד שנתפס 'אמיתי'. שוקולד 'אמיתי' מיוחס לשוקולד בלגי או שוויצרי או צרפתי. נקודה. הפרה אומרת לנו שני דברים: מצד אחד, כשאני משילה את המותג - אותו מותג שכולכם גדלתם עליו - אני יותר טעימה בעינכם. מצד שני: למרות שאתם רועים בשדות זרים תרתי משמע, גם בחו"ל וגם כופרים בי, זו שגידלה אתכם, אני לא אעזוב אתכם אף פעם. באשר תלכו אני אתכם.
הסרטון הוא אחד מיני מספר רב של סרטונים שצולמו בלוקיישנים (מילה יותר משכנעת מהמילה "מיקומים") אקזוטיים לרבות נפאל. כולם מספרים אותו סיפור על שוקולד טוב במיוחד שאכל המטייל הישראלי במקום נידח במיוחד, וכולם מבטאים את ההפתעה הנעימה. ההפתעה היא כפולה. הפרה תמיד איתנו גם כשאנו רחוקים מהבית. הפרה טעימה יותר ממה שחשבנו. כיף לדעת שקלאסיקה ישראלית יכולה לתת פייט לתחרות הגלובאלית.
במלחמה כמו במלחמה, עלית קובעת מתי היא מצלמת את המותגים שלה פה בישראל ומתי היא מציגה אותם על רקע מגדל אייפל או האנאפורנה. מה שמנחה אותה זה לא אגו אלא מה שהצרכן יהיה מוכן לקבל, ולמה הוא יאמין.
ועוד משהו:
הקמפיין של ישראל היום "במקום לקרוא שלט פרסומת בוא להתעדכן בחדשות" הוא עוד הברקה ששייכת לפנתאון ההברקות של מדיה שמפלרטטת עם המדיה. הוא מזכיר ב"שבירה" שלו את הקמפיין האלמותי "הפרסום ברדיו עובד" של שפ"מ, כשזה האחרון שודר בטלוויזיה על רקע שחור חסר תמונה. שלט הפרסומת מתכחש לעובדה שהוא עצמו שלט פרסומת ומציע לעובר ושב לסרוק את ברקוד ה QR המרובע ולהתעדכן בחדשות. ריבוע אחד שאומר הכל: חדשות זה לא משהו שמדברים עליו או מתארים אותו - קוראים אותו כאן ועכשיו. יפה.
- 6.זמירה ריימונד 08/12/2012 21:24הגב לתגובה זומעונינת לדעת אם הפרסום נמשך בשלטי חוצות לקפה עלית. תודה 054-6337850
- 5.שני קמפיינים מביכים למוצרים מלאי נשמה (ל"ת)ללא 04/12/2012 21:47הגב לתגובה זו
- 4.נעמי 03/12/2012 09:54הגב לתגובה זוהעיקר עושים לי סרט פרסומת, כאשר המוצר לא טוב גם הפרסומת לא תעזור. חבל על הכסף, תשקיעו במוצרים יותר איכותיים ולא לשמר את המוצר העלוב הזה עם הפרה המיתולוגית של עלית.
- 3.ברכה 02/12/2012 14:15הגב לתגובה זוהקמפיין נראה כאילו הלכו וחיפשו מתחת לאדמה מי שותה קפה נמס עלית, ושומו שמים אפילו מצאו איזה 20 איש. חוץ מזה לשים אנשים "רגילים"על שלטים זה מיושן
- 2.צחי 02/12/2012 12:36הגב לתגובה זולא מבין איך את חושבת שהקמפיין של שוקולד פרה אמין. זה קמפיין מגוחך, שמזכיר לנו כל פעם כמה המוצרים שלנו נחותים וכמה החברות הגדולות חושבות שאנחנו הצרכנים חבורה של מתלהבים מחו"ל כאילו הדיל הבא להכל כלול במלטה לא מעבר לפינה. אם שוקולד פרה רוצים להיות גדולים הם צריכים לחשוב בגדול - ליצור קמפיין חוויתי עם אווירה בינלאומית ולא להציק לישראלים "אקראיים" בחו"ל... זה לא הצליח בקמפיין הקודם (שהם תפסו מטיילים בחו"ל) והפעם זה נראה עוד אפילו פחות אמין.
- שוקולטייר 02/12/2012 23:27הגב לתגובה זותראה את המייקינג אוף באינטרנט
- 1.רוברטו מלווה ילדים 02/12/2012 12:33הגב לתגובה זוכן עטרה, ממש בטעות הגיעו הישראלים לשף השוקולד בפריס, ממש.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.