ניתוח קמפיין

להוריד את הכובע בפני YouPhone: ה"שאיפה לפחות" חושפת את היתרונות

עטרה בילר מברכת על המהלך "מעורר הכבוד" של YouPhone. "במקום לצרוח "אל תהיו פראיירים", זה נאמר בצורה נוקבת, מצחיקה ואלגנטית"
עטרה בילר | (12)

בשורה בתחתונה: הרעיון "לשאוף לפחות" הוא אוקסימורון יצירתי ומרענן שמפיח משמעות ברעיון חסר הסיכוי של "זול".

הומור עצמי תמיד היה ועודנו מעוז בטוח ויציב. כשאדם צוחק על עצמו - הוא מחסן את עצמו מפני תוקפנותם של אחרים. אסטרטגיה מעולה שיש בצידה מחיר כבד: צריך להקריב את המחשבה שאני מושלם לטובת הפגמים והגיחוך שבי.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

גורי אלפי תמיד שאף לפחות. או לפחות כך הוא מצהיר. הפרות הקדושות שהוא הורג נוגעות בקומתו הנמוכה, וברמיזות דקות כתער לגבי עוד כמה תכונות גופניות שהשאיפה הרווחות לגביהן היא תמיד - ליותר. בעולם הסלולואר באמת, אבל באמת, נאמרו הרבה מאד מסרים. לפחות לגבי מחירים והוגנות של מחירים, חוויה ומשפחה ומהירות ועסקים, ושקיפות וחיוכים, אה כן - ואהבה.

באופן כללי, עולם הסלולר, כמו כל עולם אחר, כשניצתת בו מלחמה - היא על טריטוריה וטריטוריה נמדדת בגודל. במלים אחרות: המלחמה מגיעה בסוף לשאלה למי יש יותר טריטוריה או במלים פחות אלגנטיות - למי יש יותר גדול.

אסטרטגית ה-Alpha male מוכרת וידועה לכולנו. הזכר הגדול והחזק יותר בטבע הוא זה שמכניע את האחרים וזוכה בנקבה. בטווח הקצר והמודע - הוא זה שנהנה יותר. בטווח הרחוק - הוא הגזע המתרבה.

אסטרטגית ה-Alpha male ננקטת לרוב כאשר החיים מביאים אותנו למחוזות קדומים ופרימיטיביים בהם אנו נלחמים על חיינו, משפחותינו, אדמותינו וצאצאינו. ישנן סיטואציות בהן אסטרטגיה זו נאספת מארסנל האפשרויות למרות שהיא אינה אסטרטגית המותג הקלאסית. תגובה של פאניקה. של may day.

בעולם הסלולרי המצב מאד דומה. מאז כניסת המתחרים שמציעים רובם ככולם דיל טוב יותר ומדברים על Value for money, ברור שהמלחמה בעיצומה והפיתוי להיות הגורילה החזקה ביותר - עצום.

לעומת ה-YouPhone אפשר למצוא נסיונות מקבילים להתמודד עם עולם הזול בהוט מובייל ובגולן טלקום. הראשון מנסה באמצעות אסטרטגיה שנראית בדיוק כמו אסטרטגית הוט לאחוז בשתי קצוות החבל: גם להגיד זול וגם להראות הפקה יקרה ומושקעת. סתירה לא משכנעת. סרט ההשקה בכיכובם של קאסט ילדי ראש הממשלה והבורר ניסה לספר סיפור ארוך על מחיר קטן.

הסרט הנוכחי בכיכובה של ג.יפית יחד עם שחקני הבורר נופל לאותו בור. נכון שזה מייצר מודעות חזקה - עם זה אי אפשר להתווכח לרגע. אבל להביא את ג.יפית שמסמלת את עולם ה-no logo הפונקציונאלי בתפקיד חטופה - למרתף של הבורר שנחשב הפקת מקור יקרה ועתירת תקציבים - לא משדר זול או Value for money.

גולן טלקום עלה בכמה וכמה אייטמים חמים לרבות כיסוי מעורר הערצה בעיתונות המערכתית, אבל הוא הולך רק על אסטרטגית הכעס וההמרדה שמייצרות לאין ערוך הרבה תשומת לב ומודעות אבל בסופו של יום לא בונות מותג.

שני המקרים ניחנים בהאדרה של המחיר הנמוך, והקנטת הגדולים באופן ישיר או עקיף. זעקת האלפא מייל נשמעת למרחקים מפיהם של שני המותגים החדשים.

כל זה נאמר כדי להוריד את הכובע בפני YouPhone. זה לא שהם לא שפכו כסף על סלב חם כמו גורי אלפי וזה לא שהם לא נוכחים במדיה - ברור שהם שואפים ליותר נתח שוק ויותר תשומת לב, יותר צרכנים שיביאו איתם יותר כסף. ודווקא בגלל זה, האומץ לעלות עם המונולוג של איש נמוך שמתוודה על כך שמאז ומעולם שאף לפחות, גילה את היתרונות בכך ושזה גרם לו במשך השנים לשאוף עוד יותר לפחות - מעורר יראת כבוד.

במקום לצרוח "אל תהיו פראיירים", אפשר להגיד את אותו הדבר בצורה נוקבת, מצחיקה, רלוונטית ואלגנטית. בלי להעליב אף אחד מהמתחרים - לא הזולים ולא הוותיקים.

מה שנשאר בשורה התחתונה זה דיל של 79 שקלים בחודש, וכלב צ'יוואווה שמחליף את מכשיר הטלפון הנייד. וזה הרבה מאד יחסית לאחד ששואף לפחות.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    עמית 17/11/2012 20:31
    הגב לתגובה זו
    רציתי לדעת איזה סוג כלב זה ואיזה גזע
  • 10.
    איזה חמוד הכלב בסוף!! איפה משיגים כזה?? (ל"ת)
    אור 12/11/2012 19:40
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    נינה 12/11/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    שאפו לקריאייטיב של שטרית....הגיע הזמן שלא יזלזלו באינטילגנציה של הצופים!
  • 8.
    פרסומאית 12/11/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
    מצחיק, זכיר, מעביר את המסר בצורה בולטת ושונה מהשטאנץ של כל השחקנים האחרים בזירה. אחלה עבודה!
  • 7.
    חולה על גורי!!! (ל"ת)
    אחד שיודע 12/11/2012 13:17
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קולע בול והבחירה של גורי מצויינת :) (ל"ת)
    אחלה 12/11/2012 13:16
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ל.ל 11/11/2012 21:46
    הגב לתגובה זו
    אכן רעיון גדול ויוצא דופן
  • 4.
    תעשיין 11/11/2012 18:52
    הגב לתגובה זו
    ניתוח נכון בעיני לא פרסום חדשני אבל קריאיטיב זכיר אהוב ומגניב. בעיה בבימוי ועריכה אבל לא אסון
  • 3.
    אוגלבי 11/11/2012 14:53
    הגב לתגובה זו
    לתעשיית הפרסום של היום שסובלת מחוסר אמינות ומטונה של שפה שיווקית.
  • 2.
    אריק 11/11/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    ומצחיקה.
  • 1.
    רוברטו קאזאלי 11/11/2012 11:53
    הגב לתגובה זו
    בזכותך הפרסומות נראות ככה - נמוכות
  • רוברטו קוטאקלי 11/11/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
    פרשנות נמוכה כמו הפרסומת.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים

בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג
בערב דרמטי עם חדשות מרעישות, שהשתנו והתפתחו במהלך הערב, כמות הצופים התקרבה למיליון צופים, עם 922 אלף צופים שצפו בכל מהדורות החדשות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שברה שיא של כל הזמנים, עם כמות צופים שהתקרבה למדורת השבט המסורתית, חדשות 12. 

אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא. 

מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג. 


פריים טיים

גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים. 

רצועות נוספות

מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור, שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו"נוטוק" של רועי עידן בקשת. קרדיט: אתר מאקו

האם תוכן מקורי ואיכותי יכול לכבוש את הפריים טיים?

בערב שיגרתי יחסית, כמות הצופים הכללית במהדורות המרכזיות ירדה, אך מגמת התחרות בין 12 ל-14 הולכת ומתחזקת, למעט ירידה כלשהי במהדורה המרכזית; לעומת זאת, ערוץ 13 הולך ויורד בכמויות הצופים 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

במדינה תזזיתית כמו זו שאנחנו חיים בה, המהדורות המרכזיות של החדשות הם תמיד עיקר העניין, ובכל זאת, ישנם ימים שבהם החדשות משתלטות על הכל וישנה שיגרה, שבה המספרים מתיישרים ואחוזי הצפייה פחות או יותר יציבים. זה גם מה שקרה אתמול, כלומר, שיגרה יחסית, והן כמות הצופים במהדורות עמדה 725 אלף צופים, כבימים "רגילים", והן המגמה של התחזקות ערוץ 14 התמתנה והיחסים בין כמות הצופים חזרו להיות כפי שהיו מספר שבועות אחורה. 

מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 13.3% רייטינג ו-334 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 6.9% רייטינג ו-177 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5.6% רייטינג ו-123 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן1, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 91 אלף צופים ו-4% רייטינג.

פריים טיים ועוד

ללא ריאליטי חזק ברצועת הפריים טיים, הדרמה המקורית של רועי עידן, "נוטוק" השתלטה על הרצועה ועמדה על 11.9% רייטינג ו-299 אלף צופים. "הפטריוטים" ממשיכה להתחזק ועמדה על 9.1% רייטינג ו-280 אלף צופים, ואילו אחריה היתה "ווארט" של ערוץ 13, שגם הוא עמד על נתונים לא רעים, עם 8.6% רייטינג ו-192 אלף צופים. כאן11 בחרו לפצל את הרצועה, והחלק הראשון, "בואו לאכול איתי" עמד על 5.9% רייטינג ו-122 אלף צופים, בעוד שאחריו, "זהו זה" הורידה את כמות הצופים ועמדה על 4.3% רייטינג בלבד עם 86 אלף צופים. 

מבחינת שאר הרצועות, רצועת הבוקר הולכת ותופסת תאוצה, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה את הרצועה, עם 3.6% ו-108 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שצמצמה פערים, עם 2.7% רייטינג ו-62 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.8% רייטינג ו-41 אלף צופים בלבד.

ברצועה שלאחריה, המספרים ירדו מעט, אך ערוץ 14 מתחיל להוביל באופן קבוע, עם "על הבוקר" עם נוי בר, שהיה בראש עם 2.4% רייטינג ו-54 אלף צופים. אחריו היה משדר הבוקר של קשת, עם עדי זריפי, שעמד על רייטינג של 2.2% ו-44 אלף צופים בלבד, ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.