ניתוח קמפיין

להוריד את הכובע בפני YouPhone: ה"שאיפה לפחות" חושפת את היתרונות

עטרה בילר מברכת על המהלך "מעורר הכבוד" של YouPhone. "במקום לצרוח "אל תהיו פראיירים", זה נאמר בצורה נוקבת, מצחיקה ואלגנטית"
עטרה בילר | (12)

בשורה בתחתונה: הרעיון "לשאוף לפחות" הוא אוקסימורון יצירתי ומרענן שמפיח משמעות ברעיון חסר הסיכוי של "זול".

הומור עצמי תמיד היה ועודנו מעוז בטוח ויציב. כשאדם צוחק על עצמו - הוא מחסן את עצמו מפני תוקפנותם של אחרים. אסטרטגיה מעולה שיש בצידה מחיר כבד: צריך להקריב את המחשבה שאני מושלם לטובת הפגמים והגיחוך שבי.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

גורי אלפי תמיד שאף לפחות. או לפחות כך הוא מצהיר. הפרות הקדושות שהוא הורג נוגעות בקומתו הנמוכה, וברמיזות דקות כתער לגבי עוד כמה תכונות גופניות שהשאיפה הרווחות לגביהן היא תמיד - ליותר. בעולם הסלולואר באמת, אבל באמת, נאמרו הרבה מאד מסרים. לפחות לגבי מחירים והוגנות של מחירים, חוויה ומשפחה ומהירות ועסקים, ושקיפות וחיוכים, אה כן - ואהבה.

באופן כללי, עולם הסלולר, כמו כל עולם אחר, כשניצתת בו מלחמה - היא על טריטוריה וטריטוריה נמדדת בגודל. במלים אחרות: המלחמה מגיעה בסוף לשאלה למי יש יותר טריטוריה או במלים פחות אלגנטיות - למי יש יותר גדול.

אסטרטגית ה-Alpha male מוכרת וידועה לכולנו. הזכר הגדול והחזק יותר בטבע הוא זה שמכניע את האחרים וזוכה בנקבה. בטווח הקצר והמודע - הוא זה שנהנה יותר. בטווח הרחוק - הוא הגזע המתרבה.

אסטרטגית ה-Alpha male ננקטת לרוב כאשר החיים מביאים אותנו למחוזות קדומים ופרימיטיביים בהם אנו נלחמים על חיינו, משפחותינו, אדמותינו וצאצאינו. ישנן סיטואציות בהן אסטרטגיה זו נאספת מארסנל האפשרויות למרות שהיא אינה אסטרטגית המותג הקלאסית. תגובה של פאניקה. של may day.

בעולם הסלולרי המצב מאד דומה. מאז כניסת המתחרים שמציעים רובם ככולם דיל טוב יותר ומדברים על Value for money, ברור שהמלחמה בעיצומה והפיתוי להיות הגורילה החזקה ביותר - עצום.

לעומת ה-YouPhone אפשר למצוא נסיונות מקבילים להתמודד עם עולם הזול בהוט מובייל ובגולן טלקום. הראשון מנסה באמצעות אסטרטגיה שנראית בדיוק כמו אסטרטגית הוט לאחוז בשתי קצוות החבל: גם להגיד זול וגם להראות הפקה יקרה ומושקעת. סתירה לא משכנעת. סרט ההשקה בכיכובם של קאסט ילדי ראש הממשלה והבורר ניסה לספר סיפור ארוך על מחיר קטן.

הסרט הנוכחי בכיכובה של ג.יפית יחד עם שחקני הבורר נופל לאותו בור. נכון שזה מייצר מודעות חזקה - עם זה אי אפשר להתווכח לרגע. אבל להביא את ג.יפית שמסמלת את עולם ה-no logo הפונקציונאלי בתפקיד חטופה - למרתף של הבורר שנחשב הפקת מקור יקרה ועתירת תקציבים - לא משדר זול או Value for money.

גולן טלקום עלה בכמה וכמה אייטמים חמים לרבות כיסוי מעורר הערצה בעיתונות המערכתית, אבל הוא הולך רק על אסטרטגית הכעס וההמרדה שמייצרות לאין ערוך הרבה תשומת לב ומודעות אבל בסופו של יום לא בונות מותג.

שני המקרים ניחנים בהאדרה של המחיר הנמוך, והקנטת הגדולים באופן ישיר או עקיף. זעקת האלפא מייל נשמעת למרחקים מפיהם של שני המותגים החדשים.

כל זה נאמר כדי להוריד את הכובע בפני YouPhone. זה לא שהם לא שפכו כסף על סלב חם כמו גורי אלפי וזה לא שהם לא נוכחים במדיה - ברור שהם שואפים ליותר נתח שוק ויותר תשומת לב, יותר צרכנים שיביאו איתם יותר כסף. ודווקא בגלל זה, האומץ לעלות עם המונולוג של איש נמוך שמתוודה על כך שמאז ומעולם שאף לפחות, גילה את היתרונות בכך ושזה גרם לו במשך השנים לשאוף עוד יותר לפחות - מעורר יראת כבוד.

במקום לצרוח "אל תהיו פראיירים", אפשר להגיד את אותו הדבר בצורה נוקבת, מצחיקה, רלוונטית ואלגנטית. בלי להעליב אף אחד מהמתחרים - לא הזולים ולא הוותיקים.

מה שנשאר בשורה התחתונה זה דיל של 79 שקלים בחודש, וכלב צ'יוואווה שמחליף את מכשיר הטלפון הנייד. וזה הרבה מאד יחסית לאחד ששואף לפחות.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    עמית 17/11/2012 20:31
    הגב לתגובה זו
    רציתי לדעת איזה סוג כלב זה ואיזה גזע
  • 10.
    איזה חמוד הכלב בסוף!! איפה משיגים כזה?? (ל"ת)
    אור 12/11/2012 19:40
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    נינה 12/11/2012 14:07
    הגב לתגובה זו
    שאפו לקריאייטיב של שטרית....הגיע הזמן שלא יזלזלו באינטילגנציה של הצופים!
  • 8.
    פרסומאית 12/11/2012 13:18
    הגב לתגובה זו
    מצחיק, זכיר, מעביר את המסר בצורה בולטת ושונה מהשטאנץ של כל השחקנים האחרים בזירה. אחלה עבודה!
  • 7.
    חולה על גורי!!! (ל"ת)
    אחד שיודע 12/11/2012 13:17
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    קולע בול והבחירה של גורי מצויינת :) (ל"ת)
    אחלה 12/11/2012 13:16
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    ל.ל 11/11/2012 21:46
    הגב לתגובה זו
    אכן רעיון גדול ויוצא דופן
  • 4.
    תעשיין 11/11/2012 18:52
    הגב לתגובה זו
    ניתוח נכון בעיני לא פרסום חדשני אבל קריאיטיב זכיר אהוב ומגניב. בעיה בבימוי ועריכה אבל לא אסון
  • 3.
    אוגלבי 11/11/2012 14:53
    הגב לתגובה זו
    לתעשיית הפרסום של היום שסובלת מחוסר אמינות ומטונה של שפה שיווקית.
  • 2.
    אריק 11/11/2012 14:29
    הגב לתגובה זו
    ומצחיקה.
  • 1.
    רוברטו קאזאלי 11/11/2012 11:53
    הגב לתגובה זו
    בזכותך הפרסומות נראות ככה - נמוכות
  • רוברטו קוטאקלי 11/11/2012 12:21
    הגב לתגובה זו
    פרשנות נמוכה כמו הפרסומת.
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.