גלילות קפיטל פרטנרס הקימה קרן סיד רביעית בהיקף של 200 מיליון דולר
גלילות קפיטל פרטנרס מכריזה על קרן סיד רביעית בהיקף של 220 מיליון דולר. הקרן תשקיע בחברות צעירות בתחומי בתחומי סייבר, תוכנה תאגידית וכלי מפתחים בהובלתם של קובי סמבורסקי, אריק קליינשטיין ונופר עמיקם.
הקרן הרביעית תוביל השקעות בחברות צעירות לצד קרן +Glilot (גלילות פלוס), קרן של 180 מיליון דולר המיועדת להשקעות בחברות בשלבי צמיחה מוקדמים, אותה מנהל ליאור ליטבק. בין משקיעי קרן הסיד הרביעית יזמים מובילים בתחומי סייבר ו- SaaS, וכן בכירים בתאגידים גלובאליים.
קרן ההשקעות גלילות קפיטל פרטנרס הוקמה ב-2011 על ידי השותפים המנהלים קובי סמבורסקי ואריק קליינשטיין. מאז הקמתה היו לקרן גלילות 12 אקזיטים, בהם החברות CyberX, LightCyber ו-IntSights. לקרן עשרות חברות פורטפוליו פעילות, ביניהן: At-Bay, Cardinal Ops, Cider Security, Cyolo, Ermetic, Lightlytics, Lightrun, Upstream
בנוסף, גלילות קפיטל עובדת עם חברות הפורטפוליו לדיוק המוצר לפי צרכי הלקוח וסגירת לקוחות ראשונים בשלבים מוקדמים, דרך מחלקת יצירת ערך של הקרן (Value creation). הפעילות כוללת חיבור בין סטארט-אפים למאות יועצים, המכהנים בתפקידים בכירים בתאגידים מהגדולים בעולם, שהם גם לקוחות פוטנציאלים עבור חברות הפורטפוליו. פעילות זו מאפשרת להאיץ את הצלחת החברות.
- הסטארטאפ הישראלי ששומר על ChatGPT בגיוס ענק
- Koi מגייסת 48 מיליון דולר; השווי המוערך מעל 120 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לדברי נופר עמיקם, שותפה בגלילות ומייסדת מחלקת יצירת הערך בקרן: "גלילות היא מהקרנות היחידות בארץ שמחזיקה צוות שכולו מוקדש לתמיכה בחברות הפורטפוליו בפיצוח ה-Product Market Fit וסגירת הלקוחות הראשונים של החברות. למעשה, חברות הפורטפוליו שלנו מגייסות חלק ניכר מהלקוחות המשלמים שלהן דרך תכנית 'Mach5' של הצוות שמייצרת רווחים של עשרות מיליוני דולרים עבור החברות. התכנית עוזרת להן להוציא לשוק במהירות מוצר מדויק שעוצב ונבנה אצל לקוחות אמיתיים ולא בתנאי מעבדה. צוות יצירת הערך גם תומך בחברות בהיבטי שיווק וגיוס כוח אדם. לתפיסתנו, עזרה לחברות הפורטפוליו היא חלק הארי של פעילות הקרן. אין דרך אחרת לייצר חברות מנצחות שבמהירות הופכות למובילות בקטגוריה שלהן.״
לדברי אריק קליינשטיין, שותף מייסד בקרן גלילות קפיטל: "אנחנו מחפשים להשקיע ביזמים חדים עם חזון מבריק שרוצים להקים חברות גדולות. השילוב בין צוות חזק לבין מערך הקשרים הגלובלי שלנו מאפשר לחברות לפרוץ קדימה ולכבוש את השוק במהירות.

במקום שאתם תחפשו באינטרנט - הוא יחפש אתכם: העידן הפרואקטיבי של OpenAI
חברת OpenAI השיקה את ChatGPT Pulse, פיצ'ר חדש למשתמשי ChatGPT שמנסה להגדיר מחדש את הדרך שבה אנו פותחים את היום. החל מהשבוע, מנויי תוכנית ה-Pro (200 דולר בחודש) יקבלו בכל בוקר דו"חות מותאמים אישית – סיכומי חדשות, עדכונים אישיים והמלצות פרואקטיביות –
שמיוצרים אוטומטית בזמן שהמשתמש ישן.
תחשבו על האופן שבו פייסבוק אוספת עליכם מידע ומטרגטת אתכם עם פרסומות מותאמות אישית, אבל ללא העניין עם הפרסומות. וכך, עם השקת Pulse, סם אלטמן ו-OpenAI מעוניינים לשנות את כללי המשחק ולגרום לכם להפסיק ולחפש ולהתחיל לקבל את המידע בהתאם למה שמעניין אתכם. על פניו, זהו פיצ'ר נחמד ושימושי, אבל בפועל, זו ההתחלה של מהלך שעלול להיות דיסרפטיבי לרשת כולה.
בהנחה שהמוצר (שהושק ביום חמישי שעבר למנויי Pro נבחרים בלבד) אכן יהיה מדויק ושימושי, הוא ישנה את האופן שבו אתם ניגשים לאינטרנט. ההרגלים שלנו, שכרוכים בכניסה לאתרי חדשות, פיננסים, ספורט ותרבות יהפכו למיושנים. זה לא אומר שאתרי התוכן יפסיקו להתקיים, אבל זה כן אומר שהמנתב הגדול של התנועה יהיה הצ'טבוט (מישהו אמר ביי ביי גוגל?), שייתן לכם סיכום של תחומי העניין שלכם (בהתאם להיסטוריית הפרומפטים שלכם), או כפי שניסח זאת סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, בפוסט ברשת X: "תחשבו על ChatGPT כעוזר אישי סופר־מיומן: לפעמים מבקשים ממנו משהו מיידי, אבל אם תשתפו אותו בהעדפות כלליות, הוא יחזיר ערך פרואקטיבי לאורך זמן".
לכל אחד מאיתנו יש תחומי עניין ייחודיים, חלקם כלליים יותר וחלקם נישתיים. הניואנסים משתנים מאד בין אדם לאדם, וכפי שכל אחד רגיל למינונים המדויקים של כוס הקפה שלו בבוקר, כך גם OpenAI טוענת שתוכל לעשות עם המידע שיזרום אליכם, עם התאמה מאד מאד אישית וייחודית.
האצבעות כבר לא צריכות ללכת בשבילך
עד היום ChatGPT פעל בצורה "ריאקטיבית": המשתמש שאל שאלה (כתב פרומפט) והמערכת ענתה. עכשיו, עם Pulse (דופק) סדר הפעולות יתהפך. מדי בוקר, תקבלו 5-10 כרטיסיות עם תכנים מותאמים אישית, מאד אישית. מצד אחד, המערכת באמת תוכל להשתמש בפרטים קטנים שהיא יודעת עליכם מתוך שאילתות העבר שלכם, אבל מצד שני, האפיון שלכם עלול להוביל לכך שהמידע שיוצג לכם ייתן לכם תמונה שמבוססת עליכם, ולאו דווקא תמונה כללית כלשהי (בהנחה שיש כזו). אנחנו רואים את המגמה הזו בהתהוות, בעיקר בשיח הפוליטי, שבו תמונת העולם שאנחנו מקבלים היא בהתאם לגוף התקשורת שאנחנו צורכים, וצריכה של גופי תקשורת שונים לא רק מובילה לחילוקי דעות והשקפות שונות, אלא ממש מייצרת מציאויות שונות.
- OpenAI זינקה לשווי של חצי טריליון דולר ועקפה את ספייס אקס
- OpenAI משיקה אפליקציית וידאו חברתית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ושוב, אם לחזור לניסוחים המעודנים של אלטמן: "זו התצוגה המקדימה של העתיד של ChatGPT, מעבר מתגובה יזומה בלבד למערכת שמבצעת חשיבה עצמאית, יוזמת ומותאמת אישית." אלטמן תיאר כיצד ניתן "לזרוע" רמזים קטנים בשיחות עם ChatGPT, למשל חינוך לגיל הרך או טיול באי אקזוטי, ו-Pulse ידע להציע עדכונים יומיים רלוונטיים.

במקום שאתם תחפשו באינטרנט - הוא יחפש אתכם: העידן הפרואקטיבי של OpenAI
חברת OpenAI השיקה את ChatGPT Pulse, פיצ'ר חדש למשתמשי ChatGPT שמנסה להגדיר מחדש את הדרך שבה אנו פותחים את היום. החל מהשבוע, מנויי תוכנית ה-Pro (200 דולר בחודש) יקבלו בכל בוקר דו"חות מותאמים אישית – סיכומי חדשות, עדכונים אישיים והמלצות פרואקטיביות –
שמיוצרים אוטומטית בזמן שהמשתמש ישן.
תחשבו על האופן שבו פייסבוק אוספת עליכם מידע ומטרגטת אתכם עם פרסומות מותאמות אישית, אבל ללא העניין עם הפרסומות. וכך, עם השקת Pulse, סם אלטמן ו-OpenAI מעוניינים לשנות את כללי המשחק ולגרום לכם להפסיק ולחפש ולהתחיל לקבל את המידע בהתאם למה שמעניין אתכם. על פניו, זהו פיצ'ר נחמד ושימושי, אבל בפועל, זו ההתחלה של מהלך שעלול להיות דיסרפטיבי לרשת כולה.
בהנחה שהמוצר (שהושק ביום חמישי שעבר למנויי Pro נבחרים בלבד) אכן יהיה מדויק ושימושי, הוא ישנה את האופן שבו אתם ניגשים לאינטרנט. ההרגלים שלנו, שכרוכים בכניסה לאתרי חדשות, פיננסים, ספורט ותרבות יהפכו למיושנים. זה לא אומר שאתרי התוכן יפסיקו להתקיים, אבל זה כן אומר שהמנתב הגדול של התנועה יהיה הצ'טבוט (מישהו אמר ביי ביי גוגל?), שייתן לכם סיכום של תחומי העניין שלכם (בהתאם להיסטוריית הפרומפטים שלכם), או כפי שניסח זאת סם אלטמן, מנכ"ל OpenAI, בפוסט ברשת X: "תחשבו על ChatGPT כעוזר אישי סופר־מיומן: לפעמים מבקשים ממנו משהו מיידי, אבל אם תשתפו אותו בהעדפות כלליות, הוא יחזיר ערך פרואקטיבי לאורך זמן".
לכל אחד מאיתנו יש תחומי עניין ייחודיים, חלקם כלליים יותר וחלקם נישתיים. הניואנסים משתנים מאד בין אדם לאדם, וכפי שכל אחד רגיל למינונים המדויקים של כוס הקפה שלו בבוקר, כך גם OpenAI טוענת שתוכל לעשות עם המידע שיזרום אליכם, עם התאמה מאד מאד אישית וייחודית.
האצבעות כבר לא צריכות ללכת בשבילך
עד היום ChatGPT פעל בצורה "ריאקטיבית": המשתמש שאל שאלה (כתב פרומפט) והמערכת ענתה. עכשיו, עם Pulse (דופק) סדר הפעולות יתהפך. מדי בוקר, תקבלו 5-10 כרטיסיות עם תכנים מותאמים אישית, מאד אישית. מצד אחד, המערכת באמת תוכל להשתמש בפרטים קטנים שהיא יודעת עליכם מתוך שאילתות העבר שלכם, אבל מצד שני, האפיון שלכם עלול להוביל לכך שהמידע שיוצג לכם ייתן לכם תמונה שמבוססת עליכם, ולאו דווקא תמונה כללית כלשהי (בהנחה שיש כזו). אנחנו רואים את המגמה הזו בהתהוות, בעיקר בשיח הפוליטי, שבו תמונת העולם שאנחנו מקבלים היא בהתאם לגוף התקשורת שאנחנו צורכים, וצריכה של גופי תקשורת שונים לא רק מובילה לחילוקי דעות והשקפות שונות, אלא ממש מייצרת מציאויות שונות.
- OpenAI זינקה לשווי של חצי טריליון דולר ועקפה את ספייס אקס
- OpenAI משיקה אפליקציית וידאו חברתית
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ושוב, אם לחזור לניסוחים המעודנים של אלטמן: "זו התצוגה המקדימה של העתיד של ChatGPT, מעבר מתגובה יזומה בלבד למערכת שמבצעת חשיבה עצמאית, יוזמת ומותאמת אישית." אלטמן תיאר כיצד ניתן "לזרוע" רמזים קטנים בשיחות עם ChatGPT, למשל חינוך לגיל הרך או טיול באי אקזוטי, ו-Pulse ידע להציע עדכונים יומיים רלוונטיים.