חד קרן חדש: ראפידAPI גייסה 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר
גיוס שני תוך שנה: המשקיע החדש הוא סופטבנק, החברה מציעה מרקטפלייס של ממשקי תכנות יישומיים (APIs) למפתחי אפליקציות ואתרי אינטרנט
סיבוב גיוס שני תוך שנה לחברת RapidAPI (ראפידAPI). לאחר שלפני שנה גייסה 60 מיליון דולר בסבב C כעת היא גייסה 150 מיליון דולר בסבב גיוס D כאשר הפעם היא מוערכת במיליארד דולר. מטרת החברה היא לאפשר למפתחים לחדש ולבנות תוכנה מהירה יותר באמצעות ממשקי API. על פי החברה, ההון יאפשר לה להציג כלי API חדשים למפתחים ולקוחות תוך תמיכה בצמיחת הקהילה.
על פי נתוני החברה, היא ספקית ה-API Hub הגדול בעולם ומאפשרת למיליוני מפתחים ועסקים לאתר, להתחבר ולנהל אלפי כלי API. החברה תשתמש בכסף להרחבת פלטפורמת ה-API Hub שלה.
מרקטפלייס ה-API משמש מפתחים לאיתור, בדיקה והתחברות לאלפי ממשקי API - וזאת באמצעות חשבון יחיד, API Key ו- SDK. עבור ארגוני אנטרפרייז. לחברה משרדים חדשים בתל אביב בקומה ה-18 של מגדלי WeTLV במידטאון תל אביב ומעסיקה כיום כ-50 עובדים בתחומי הפיתוח.
את הסבב הוביל סופטבנק (SoftBank), והשתתפו קומרה קפיטל (Qumra) וסיטי ונצר'רס (Citi Ventures), והמשקיעים הנוכחיים קרן ויולה צמיחה (Viola Growth), M12- קרן ההשקעות של מייקרוספוט, קרן גרוב הישראלית של דב מורן ((Grove Ventures, גרין ביי (Green Bay) וקרן אנדריסן הורוביץ' (Andreessen Horowitz).
- גילת מגייסת 100 מיליון דולר לרכישות נוספות; המניה יורדת
- קוואנטום ארט מגייסת 100 מיליון דולר - הסבב הגדול בתולדות הקוואנטום הישראלי
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
למה צריך את זה?
על פי החברה, מחסור במפתחי תוכנה מגבירים את האתגר העומד בפני ארגונים המבוססים על מהנדסים אשר רוצים לגדול. כתוצאה מכך, חברות רבות מחפשות כלים, דוגמת APIs , כדי לגשר על המחסור שלהן במפתחים. כלכלת ה-API צומחת בשיעור של 63%. כלי APIs המספקים מגוון פונקציות, אותן יכולים המפתחים לשתול באפליקציות שלהם ממש כמו בנייה בלבני "לגו", חוסכים למפתחים זמן בהוספת פונקציות נפוצות לאפליקציות שלהם, דוגמת טעינת כרטיסי אשראי, משלוח הודעות או שליפת נתוני מיקום.
סקר שערכה RapidAPI בקרב מנהלים ומקבלי החלטות מצא שכמעט כל המשיבים (98%) סבורים ש-APIs מהווים מרכיב חיוני בטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון שלהם ו-97% מסכימים שביצוע יעיל של אסטרטגיית API היא חיונית להבטחת ההכנסות והצמיחה העתידיות של ארגונים. סקר שערכה בקרב מפתחים מצא כי רוב המפתחים (68.5%) העידו כי ב-2022 הם יסתמכו יותר על APIs בכל פרויקטי הקידוד.
אידו ג'ינו, מנכ"ל ומייסד :RapidAPI "המגפה והשינוי המהיר לו גרמה בשנתיים האחרונות חייבו כמעט כל חברה להפוך במהירות לשחקן דיגיטלי. כבר לא מדובר במשהו שנחמד שיהיה, אלא מדובר בכלי הישרדותי. הדבר הוביל לביקוש עצום ובשל כך למחסור במפתחים, גורמים אשר מעכבים את יכולת הארגון להשקיע באופן מלא ביוזמות לטרנספורמציה דיגיטלית. כתוצאה מכך, חברות מחפשות APIs בשביל הפרודוקטיביות והחדשנות מדיגיטציה של הארגון שלהם."
- אין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מה קורה בהייטק הישראלי - מפטרים או מגייסים? הנה התשובה
נטהלי רפואה שותפה מנהלת בויולה צמיחה: "לחברה פוטנציאל שוק עצום, שכן הטרנספורמציה הדיגיטלית מאיצה את הצורך של חברות בהטמעת פיתוחים טכנולוגיים באפס זמן. כלכלת ה-API היא כח שדוחף ארגונים לחדשנות".
יואב שפרינגר וגלעד עזרא, מייסדים Apptor.ai צילום פרטיאין לנו מתחרים- הדרך להתחרות זה אם הלקוחות יתחילו לפתח את המוצר בעצמם
שיחה עם יואב שפרינגר- המנכ"ל ושותף מייסד של Apptor.ai
ספר בקצרה על עצמך:
אני במקור מבית חנן בצפון. בצבא שירתי ב-8200, שם גם פגשתי את השותף שלי, גלעד עזרא, ובזמן השירות, עבדנו על פיתוח מודלים של פרדיקציה לצבא כדי לזהות התנהגויות, אבל הרעיון זה להתעסק ב-predictable AI. אחרי הצבא הייתי בפלייטיקה בעולמות ה-AI retention. את הסטארטאפ הקמנו במהלך המלחמה, והתחלנו לרוץ איתו ממש תוך כדי המילואים.
ספר על החברה ומניין בא הרעיון?
אלו דברים דומים שעשינו בצבא. חיפשנו איפה אפשר למקסם את מה שעשינו בצבא ולהשליך על שוק, שהוא ממש בלו אושן עבורנו ואין חברה שעושה משהו דומה. תעשיית ה- direct sales, שהיא מאוד אמריקאית ואנחנו בנינו כמה מודלים של פרדיקציה שעוזרים לחברות direct sales לייצר תקשורת טובה יותר עם הלקוחות שלהן. המודלים מזהים טוב יותר מה הלקוח רוצה לקנות, מה המוצר שכדאי להציע לו ומתי יספיק לקנות, כאשר המטרה היא לטרגט בצורה טובה יותר את הלקוחות דרך המודלים שאנחנו מריצים. זה דומה לאי קומרס אבל יש הבדלים כי דרך המכירה בחברות direct sales היא שונה מעט, ואותן חברות רואות את עצמן כתעשייה נפרדת. למשל הרבהלייף היא לקוחה שלנו, ואם ספורה מבחינים שאני עובד איתם, הם יחשבו "מעולה, חברה דומה לנו." לעומת זאת, אם הרבהלייף היו רואים שאני עובד עם ספורה הם היו חושבים שזה אי קומרס. בשנה אחת הגענו ללקוחות וחברות כמו הרבהלייף, שופ דוט קום, It works! Global ו-Immunotec.
אופן המכירה ב-direct sales זה דרך מפיצים שהם המשווקים את המוצרים של החברה. עד שאנחנו הופענו, כל החברות הללו היו בונות על המפיצים לעשות את עבודת השיווק והמכירות והכל היה קורה דרכם בלי ערוצים נוספים. המפיצים מביאים לקוחות והם מדברים עם לקוחות וכדומה. מה שקורה בפועל זה שמאחר וכיום יש עוד הרבה אלטרנטיבות לעשות הכנסה מ-gig economy ובגלל התחרות הרבה בשוק, אז המודל לפיו הם בונים רק על המפיצים כבר לא עובד. מה שאנחנו מביאים לשולחן זה שאנחנו מייצרים מודלים של פרדיקציה שעושים את הכל באופן אוטומטי, את ה-retention, ההמלצות על מוצרים כאשר אנחנו יודעים לזהות מה כל לקוח יקנה ומתי והחברות כבר לא צריכות לבנות על המפיצים אלא אנחנו עושים את זה בשבילם, הכל כבר הופך לאוטומטי.
מתי הוקמה וכמה עובדים?
קמנו ביולי 2024, אנחנו 10 עובדים, הרוב בישראל ואחת ביוטה.
- חברת הסייבר Echo גייסה 50 מיליון דולר תוך 10 חודשים מאז הקמתה
- Dux נחשפת עם סבב סיד של 9 מיליון דולר
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מי המשקיעים?
זוהר גילון, יובל בר-גיל, ניר גרינברג, רן שריג, אפי כהן ועוד
הונאה ברשת (AI)המלחמה בהונאות: TrueScontrol סטארט-אפ ישראלי יקבע אם האתר אמין; למה זה חשוב?
על רקע ההונאות והאכזבה משירותים ומוצרים שמקבלים ברשת האינטרנט, פותח מנגנון שיספק קוד אימון לאתרים ולאנשי מקצוע; המטרה: לצמצם את ההונאות בתחום הזה ולייצר לעסקים אמינים גושפנקא אובייקטיבית שתוכר על ידי הציבור
בעשור האחרון הכלכלה הדיגיטלית צמחה בקצב מואץ, אך במקביל צמחה גם תופעה שפוגעת ישירות בשורה התחתונה של עסקים שמשתמשים בדיגיטל: הונאות שגורמות לשחיקת האמון ברשת.
צרכנים נחשפים לאינספור אתרים, בעלי מקצוע ושירותים מקוונים אך מתקשים לדעת מי מהם אמין, מוסמך ובעל זהות ברורה. התוצאה היא לרוב היסוס, נטישת עסקאות ופגיעה בהכנסות של העסקים האלו. על הרקע הזה הוקם הסטארט־אפ הישראלי TrueScontrol שמבקש להתמודד עם הבעיה דרך מתן ביטחון לגולשים.
מנהלי החברה, גל חזיזה ושחר ישראל בוטבול מסבירים כי התופעה של בריחת לקוחות מעסקים בגל חוסר אמון הובילה אותם להבין שהציבור רוצה קוד אימון ולא להסתמך על הבטחות וה"יהיה בסדר" המוכר. הם רוצים לדעת שהעורך דין, יועץ מס, מכונאי, טכנאי מחשבים הוא אמין ואת זה הם מתכוונים לספק להם דרך TrueScontrol.
הם יצרו שכבה אוטומטית עם תוספת של אימות אנושי מול בעלי האתר ונותני השירותים וכך הם מעבדים והופכים את המידע שהתגבש אצלם למדד אמון.
- יועץ מס זייף מסמכי מילואים כדי לחמוק מתשלום מס- יצא ל"שרת" בעזה מהבית
- רשות ני"ע מזהירה: כך תזהו הונאות השקעה בעידן ה-AI
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אובדן אמון = אובדן הכנסות
מחקרים רבים מצביעים על קשר ישיר בין רמת אמון לבין החלטות רכישה. אתרים שאינם נתפסים כאמינים סובלים משיעורי נטישה גבוהים, יחס המרה נמוך ופגיעה במוניטין לטווח ארוך. זה נכון לכל סוגי האתרים, גם אתרי תוכן וגם אתרים של אנשי מקצוע. בעולמות שבהם השירות ניתן מרחוק כמו: מסחר מקוון, ייעוץ, רפואה, משפטים והנדסה, חוסר הוודאות הופך לחסם כלכלי של ממש. עסקים לגיטימיים נאלצים כיום "להוכיח את עצמם" שוב ושוב רק משום שהצרכן אינו יודע להבדיל בינם לבין גורמים מתחזים וכאן הפתרון של TrueScontrol יכול לספק להם מענה טוב.
