חד קרן חדש: ראפידAPI גייסה 150 מיליון דולר לפי שווי של מיליארד דולר

גיוס שני תוך שנה: המשקיע החדש הוא סופטבנק, החברה מציעה מרקטפלייס של ממשקי תכנות יישומיים (APIs) למפתחי אפליקציות ואתרי אינטרנט

נתנאל אריאל |

סיבוב גיוס שני תוך שנה לחברת RapidAPI (ראפידAPI). לאחר שלפני שנה גייסה 60 מיליון דולר בסבב C כעת היא גייסה 150 מיליון דולר בסבב גיוס D כאשר הפעם היא מוערכת במיליארד דולר. מטרת החברה היא לאפשר למפתחים לחדש ולבנות תוכנה מהירה יותר באמצעות ממשקי API. על פי החברה, ההון יאפשר לה להציג כלי API חדשים למפתחים ולקוחות תוך תמיכה בצמיחת הקהילה.

 

על פי נתוני החברה, היא ספקית ה-API Hub הגדול בעולם ומאפשרת למיליוני מפתחים ועסקים לאתר, להתחבר ולנהל אלפי כלי API. החברה תשתמש בכסף להרחבת פלטפורמת ה-API Hub שלה. 

מרקטפלייס ה-API משמש מפתחים לאיתור, בדיקה והתחברות לאלפי ממשקי API - וזאת באמצעות חשבון יחיד,  API Key ו- SDK. עבור ארגוני אנטרפרייז. לחברה משרדים חדשים בתל אביב בקומה ה-18 של מגדלי WeTLV במידטאון תל אביב ומעסיקה כיום כ-50 עובדים בתחומי הפיתוח.

את הסבב הוביל סופטבנק (SoftBank), והשתתפו קומרה קפיטל (Qumra) וסיטי ונצר'רס (Citi Ventures), והמשקיעים הנוכחיים קרן ויולה צמיחה (Viola Growth), M12- קרן ההשקעות של מייקרוספוט, קרן גרוב הישראלית של דב מורן ((Grove Ventures, גרין ביי (Green Bay) וקרן אנדריסן הורוביץ' (Andreessen Horowitz).

למה צריך את זה?

על פי החברה, מחסור במפתחי תוכנה מגבירים את האתגר העומד בפני ארגונים המבוססים על מהנדסים אשר רוצים לגדול. כתוצאה מכך, חברות רבות מחפשות כלים, דוגמת APIs , כדי לגשר על המחסור שלהן במפתחים. כלכלת ה-API צומחת בשיעור של 63%. כלי APIs המספקים מגוון פונקציות, אותן יכולים המפתחים לשתול באפליקציות שלהם ממש כמו בנייה בלבני "לגו", חוסכים למפתחים זמן בהוספת פונקציות נפוצות לאפליקציות שלהם, דוגמת טעינת כרטיסי אשראי, משלוח הודעות או שליפת נתוני מיקום.

 

סקר שערכה RapidAPI בקרב מנהלים ומקבלי החלטות מצא שכמעט כל המשיבים (98%) סבורים ש-APIs מהווים מרכיב חיוני בטרנספורמציה הדיגיטלית בארגון שלהם ו-97% מסכימים שביצוע יעיל של אסטרטגיית API היא חיונית להבטחת ההכנסות והצמיחה העתידיות של ארגונים. סקר שערכה בקרב מפתחים מצא כי רוב המפתחים (68.5%) העידו כי ב-2022 הם יסתמכו יותר על APIs בכל פרויקטי הקידוד.

אידו ג'ינו, מנכ"ל ומייסד :RapidAPI "המגפה והשינוי המהיר לו גרמה בשנתיים האחרונות חייבו כמעט כל חברה להפוך במהירות לשחקן דיגיטלי. כבר לא מדובר במשהו שנחמד שיהיה, אלא מדובר בכלי הישרדותי. הדבר הוביל לביקוש עצום ובשל כך למחסור במפתחים, גורמים אשר מעכבים את יכולת הארגון להשקיע באופן מלא ביוזמות לטרנספורמציה דיגיטלית. כתוצאה מכך, חברות מחפשות APIs בשביל הפרודוקטיביות והחדשנות מדיגיטציה של הארגון שלהם."

קיראו עוד ב"BizTech"

 

נטהלי רפואה שותפה מנהלת בויולה צמיחה: "לחברה פוטנציאל שוק עצום, שכן הטרנספורמציה הדיגיטלית מאיצה את הצורך של חברות בהטמעת פיתוחים טכנולוגיים באפס זמן. כלכלת ה-API היא כח שדוחף ארגונים לחדשנות".

  

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
רחפן
צילום: דוברות משרד הביטחון

סטארט אפ רחפנים מתאבדים מגייס לפי שווי של כחצי מיליארד דולר - שנה וחצי אחרי שהוקם

חברת סטארק הגרמנית, שפועלת בתחום הרחפנים ההתקפיים, מתכננת לגייס עשרות מיליוני דולרים בהובלת קרן ההון סיכון סקויה; העלייה החדה בשווי מגיעה על רקע הגידול בתקציבי הביטחון באירופה; ומה זה אומר על תחום הרחפנים בארץ?


רן קידר |
נושאים בכתבה רחפן

סטארט אפ גרמני בתחום הרחפנים ההתקפיים, סטארק דיפנס, נמצא בימים אלה בסבב גיוס חדש שאמור להקפיץ את שוויו לכחצי מיליארד דולר בלבד שנה וחצי לאחר שהוקם. לפי מקורות בשוק, החברה מתכננת לגייס כ-60 מיליון דולר בסבב שמובל על ידי קרן סקויה קפיטל. קרנות נוספות, בהן 8VC של המשקיע האמריקאי ג'ו לונסדייל, נמצאות במגעים להצטרפות לסבב.

העניין הגובר בסטארק אינו מפתיע על רקע ההתעצמות הביטחונית באירופה מאז הפלישה הרוסית לאוקראינה ב-2022, והמדיניות האמריקאית לצמצם חלק מהמעורבות הצבאית מול בעלות בריתה. גרמניה לבדה מתכננת להכפיל את תקציב הביטחון השנתי שלה בתוך ארבע שנים, לרמה של עד 162 מיליארד אירו (כ-189 מיליארד דולר). המגמה הזו יצרה קרקע פורייה לקרנות הון סיכון שמקימות כיום מסגרות השקעה ייעודיות לחברות בתחום הביטחוני.

מהתמקדות בסיור  לפיתוח כלי נשק התקפיים

סטארק מתכננת להשתמש בכספים שיגויסו לפיתוח מוצרים חדשים ובהם ראשי קרב ורחפנים מתאבדים (loitering munitions). לפי דיווחים, צבא גרמניה כבר בוחן את הרחפנים של סטארק ושל חברת הלסינג המתחרה.

החברה צמחה במהירות: ההשקעה הראשונה של סקויה, בהיקף של 15 מיליון דולר, שיקפה לה שווי של כ-90 מיליון אירו בלבד באוקטובר האחרון. כעת, סך הגיוסים של סטארק מגיע ליותר מ-100 מיליון דולר.

בין המשקיעים הפוטנציאליים שמנהלים מגעים להשתתפות בגיוס: קרן ת'יל קפיטל של פיטר ת'יל, קרן ההשקעות של נאט"ו, זרוע ההשקעות של ה-CIA (In-Q-Tel), קרן גרמנית בשם Project A וקרן דופפנר קפיטל של מוריץ דופפנר, בנו של איל המדיה מתיאס דופפנר.

פיקסל 10פיקסל 10

פיקסל 10 של גוגל: הסמארטפון שנבנה סביב בינה מלאכותית

עם פיצ'רים מבוססי AI והקנטות לאפל, גוגל מנסה לבדל את עצמה בשוק שבו היא מחזיקה רק 3% ממנו – אבל בונה על פיקסל כחלון ראווה לטכנולוגיות שיגיעו בקרוב לכל אנדרואיד

אדיר בן עמי |
נושאים בכתבה גוגל פיקסל

גוגל השיקה השבוע את סדרת פיקסל 10, וצירפה אליה מסר: העתיד של הסמארטפון הוא בינה מלאכותית. החברה ניצלה את הבמה כדי להדגיש את יתרונה על פני אפל, שבינתיים מדשדשת עם שילוב יכולות AI באייפון.


במרכז האירוע עמדו הפיצ'רים החדשים, בהם Magic Cue שמציע למשתמש מידע רלוונטי מתוך מיילים ולוח השנה, תרגום קולי בזמן אמת ויכולות עריכת תמונות מבוססות Generative AI. גוגל רוצה להוכיח שהסמארטפון שלה הוא לא עוד מכשיר, אלא הפלטפורמה שבה הבינה המלאכותית הופכת לכלי יומיומי.


בכירי החברה לא היססו לעקוץ את אפל. ריק אוסטרלו, סגן נשיא חטיבת החומרה, אמר כי "היו הרבה הבטחות שלא קוימו", בהתייחס לעיכובים החוזרים בהשקת גרסאות סירי עם AI מתקדם. גוגל גם רמזה לפני ההשקה שהגיע הזמן שמשתמשי אייפון יעברו צד. לצד ההצהרות, גוגל נדרשה להציג ערך מוסף אמיתי. מבקרים מוקדמים של המכשיר ציינו כי לראשונה ייתכן שהחברה מצאה את "הפיצ'ר הממכר" הבא – כזה שיגרום למשתמשים להישאר נאמנים לפיקסל, כפי שקרה בעבר עם סינון השיחות האוטומטי.


הסיפור במספרים

מאחורי הרעש, קשה להתעלם מהמספרים: נתח השוק של פיקסל בארה"ב עומד על כ-3% בלבד, לעומת כמעט מחצית מהשוק ששייכת לאפל. מעבר בין מערכות הפעלה נותר נדיר, ולכן ההשפעה הישירה על מכירות האייפון מוגבלת. ובכל זאת, יש כאן קלף משמעותי. פיקסל אינו רק מכשיר – הוא חלון ראווה לטכנולוגיות AI של גוגל. מה שמוצג בו היום, יוטמע מחר גם במכשירי סמסונג ודגמי אנדרואיד נוספים. כך הופכת הסדרה לנקודת כניסה לכלל האקו-סיסטם של אנדרואיד.


האסטרטגיה הזו מתחברת למהלך הרחב של גוגל: לקדם את ג׳ימיני, העוזר הדיגיטלי החדש שלה, כסטנדרט דה-פקטו. אם אפל מתקשה לרענן את סירי, גוגל מבקשת למצב את ג'מיני כאופציה החכמה והעדכנית ביותר.