גוד בלינגהאם
צילום: ריאל מדריד טוויטר רשמי

הערב שלו: בלינגהאם ישבור את תקרת הזכוכית ויהפוך לשחקן היקר בעולם?

אחרי ההצגה מול בארסה אתמול, הכדורגלן האנגלי רוצה לעקוף את אמבפה (ובטח את הולאנד) בטבלת השחקנים בעלי שווי השוק הגבוה בעולם. זכיה של אחד מהם בליגת האלופות אמורה לשנות את הנתונים
איציק יצחקי | (1)

רשימת השחקנים בעלי שווי השוק הגבוה ביותר בעולם משקפת בדרך כלל את הכושר הנוכחי בו נמצאים השחקנים הגדולים ביותר ובאירופה ממתינים שמישהו מהם ישבור את תקרת הזכוכית. שלושה שחקנים נמצאים בראש הטבלה: ג'וד בלינגהאם מריאל מדריד, שאתמול הוכיח מדוע הוא נמצא שם (ריאל ניצחה את ברצלונה בפעם השלישית העונה, הוא כבש בשני משחקים הקלאסיקו הראשונים שלו והיה הראשון לעשות זאת מאז 2007, אז רוד ואן ניסטלרוי עשה זאת), כשיחד איתו מדורגים הרלינג הולאנד וקיליאן אמבפה - כולם עם שווי של 180 מיליון אירו.

אמבפה (פריז סן ז'רמן טוויטר)

כבר היה שווה 200 מיליון אירו בעבר. אמבפה (פריז סן ז'רמן טוויטר)

באירופה בטוחים שתקרת הזכוכית הזאת תישבר בקרוב, אם אחד מהשתיים תזכה בליגת האלופות - ריאל מדריד או פריז סן ז'רמן. כזכור, מנצ'סטר סיטי שכבר זכתה בטרבל בחוץ יחד עם הולאנד, שנמצא בתקופה פחות טובה בקריירה שלו. חצי גמר ליגת האלופות, כזכור, זימן את באיירן מול ריאל ואת פריז מול דורטמונד. כולם מצפים שאמבפה יפגוש את בלינגהאם בגמר, אבל המשימה לא תהיה פשוטה, בטח לא מול קבוצות גרמניות.

“בלינגהאם פשוט שחקן מבורך, הוא נתן את החותמת עם שער ששווה אליפות ולמעשה שם 'נוקאאוט' לבארסה", נכתב במארקה על שחקן ההתקפה האנגלי. "בברנבאו הוא החיה את העוקץ שלו, צ’אבי 'עשה פפ' והחליף את לבנדובסקי חצי שעה לסיום כי הוא לא היה טוב, אבל דווקא החילופים של אנצ’לוטי עבדו לו – מודרץ’ הגאון הנצחי, ואלוורדה היה בכל מקום".

אמבפה החזיק בשווי של 200 מיליון אירו מסוף 2018 לסוף 2019. כלומר, הוא כבר הגיע לשווי שוק גבוה יותר. שנה קודם, ב-2017 במונאקו, שוויו עמד על 10 מיליון אירו בלבד, אבל הפריצה העמידה אותו מהר מאוד עם הגדולים באמת.

בלינגהאם קיבל בוסט לשווי השוק שלו רק בחודש דצמבר האחרון, כשוויו עלה מ-150 מיליון אירו בעקבות העקביות שהוא מציג בספרד. שוויו בבורוסיה דורטמונד בעת המכירה עמד על 120 מיליון אירו. עם 17 שעירם ב-25 משחקים, אין שום סיבה שהוא לא יהפוך בקרוב לשחקן הכי גדול בעולם, בטח כשאתה כובש 8 שערים באירופה והופך בשנה האחת לשחקן האנגלי הטוב בעולם.

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בפה 22/04/2024 16:45
    הגב לתגובה זו
    השנה פריז זוכה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.