ברנרדו סילבה
צילום: טוויטר מנצסטר סיטי

חוזה עתק: עוד כוכב כדורגל קיבל הצעה מערב הסעודית

מנצ'סטר סיטי תצטרך לקבל החלטה לגבי ברנרדו סילבה, אל הילאל הציעה לרכוש אותו ב-70 מיליון ליש"ט. מה יהיה שכרו?
 
מיכאל וייסרמן |

מנצ'סטר סיטי זכתה העונה בכל התארים - אליפות אנגליה, גביע ובליגת האלופות, אבל נראה כי עומד בפניה קיץ מלא שינויים. היא כבר נפרדה מהקשר, אילקאיי גונדואן, שצפוי לחתום רשמית בברצלונה ולא מן הנמנע שגם כוכב נוסף יעזוב בקיץ הקרוב.

בימים האחרונים עלתה הצעה של קבוצת אל הילאל מערב הסעודית לצרף את הקשר ברנרדו סילבה. האחרון היה בין השחקנים המשמעותיים בהצלחה של סיטי העונה, אך הקיץ כבר דווח כי הוא זוכה להתעניינות מפריז סן ז'רמן וגם מברצלונה. הסיכוי שיגיע לספרד קלוש בגלל מצבה הכלכלי של ברצלונה והקבוצה מעיר האורות טרם הגישה הצעה רשמית בנושא.

בימים האחרונים, אל הילאל הציעה לרכוש את השחקן ב-70 מיליון ליש"ט בחוזה לשנתיים עם שכר של 75 מיליון ליש"ט לעונה. מדובר בשכר חסר תקדים שמתקרב למספר עסקאות גדולות כמו זו של כריסטיאנו רונאלדו שמרוויח 200 מיליון אירו לעונה וגם כרים בנזמה שחתם באל איתיחאד תמורת 200 מיליון אירו לעונה. השבוע הצטרף גם אנגולו קאנטה שחתם על חוזה ל-4 שנים בשכר של 100 מיליון אירו לכל התקופה.

סילבה, 28, גדל בבנפיקה ולאחר עונה אחת בקבוצה הבוגרת הושאל למונקו. במהלך אותה עונה נמכר לקבוצה הצרפתית תמורת 15.75 מיליון אירו. לאחר שלוש שנים בצרפת בהן שותף ב-101 משחקים וכבש 24 שערים. ב-2017 נמכר השחקן למנצ'סטר סיטי תמורת 50 מיליון אירו. בסיטי שיחק מעל 200 משחקים וכבש 34 שערים.

יעזוב לכסף הגדול? סילבה (צילום: טוויטר מנצ'סטר סיטי)

בין השאר זכה סילבה באליפות וגביע בפורטוגל, באליפות צרפת עם מונקו ושלל תארים עם סיטי - 5 פעמים באליפות אנגליה, פעמיים בגביע האנגלי, תואר ליגת האלופות ופעמיים בתואר מגן הקהילה האנגלי.

בנבחרת פורטוגל שותף הקשר ב-80 משחקים וכבש 10 שערים. סילבה אף זכה עם נבחרת פורטוגל בליגת האומות.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
הרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברההרוג'ר, של רוג'ר םדרר, קרדיט: מתוך אתר החברה

מותג הסניקרס שמעלה מחירים והלקוחות ממשיכים לקנות: כך מנסה On לעקוף גם את המכסים

חברת הספורט השוויצרית לא נבהלת מהאטה צרכנית או סביבה כלכלית מורכבת, וממשיכה להציב רף גבוה בשוק התחרותי - גם במחיר גבוה מהמקובל

הדס ברטל |
נושאים בכתבה סניקרס

On, מותג הנעליים השוויצרי, הפך לאחת מחברות הספורט הצומחות ביותר בשנים האחרונות ולא רק בזכות עיצוב יוצא דופן או טכנולוגיה חדשנית, אלא גם בגלל אסטרטגיה מפתיעה: העלאת מחירים, דווקא כששחקנים אחרים בענף מציעים הנחות ומדווחים על האטה.

באמצע 2025, החברה העלתה את מחירם של מספר דגמים מובילים בעשרה דולרים כולל את דגם Cloudtilt שמחירו הגיע ל-170 דולר. בחברה מסבירים כי העלאת המחיר נועדה לפצות על עלויות מכס חדשות בגובה של עד 20%, אך מדגישים כי זו לא הסיבה היחידה. זהו מהלך שנועד לחזק את מעמדה כמותג פרימיום.

מחירי פרימיום, לקוחות נאמנים

בעוד חברות כמו נייקי, אדידס ו-Hoka בוחרות בזהירות רבה את תחזיותיהן, מפחדות מהאטה בביקוש ומעלויות הסחר, On מציגה קו ברור: שמירה על מיצוב גבוה, עם מוצרים שנמכרים במחיר מלא וללא הנחות, גם בתקופת החגים. החברה צופה הכנסות של כ-3.7 מיליארד דולר ב-2025, עלייה של 34% לעומת השנה הקודמת, כאשר זו הפעם השלישית השנה שהיא מעלה תחזית.

ההצלחה נובעת בין היתר מאסטרטגיית מיצוב מדויקת: הנעליים של On מצליחות למשוך קהל שמוכן לשלם יותר עבור נוחות, עיצוב ייחודי וזהות מותגית. לקוחותיה רואים במוצר חלק מההופעה היומיומית - נעל שיכולה להתאים גם לריצה, גם ליום עבודה, וגם לבילוי.

גידול במספר החנויות ומיתוג בינלאומי

החברה פותחת מעל 20 חנויות חדשות בשנה,  בין היתר באזורים יוקרתיים כמו פאלו אלטו בקליפורניה וצ'נגדו בסין, שם הצרכנים רגילים לשלם 170 דולר לקפוצ'ון. ההתרחבות הפיזית הזו מעידה על ביטחון באסטרטגיית הצמיחה.