
האימפריה של טיילור סוויפט - תחנות בדרך ושווי של 1.6 מיליארד דולר
טיילור סוויפט היא האמנית הראשונה שהגיעה למיליארד דולר רק מהמוזיקה - בלי מותגי יופי או סטארטאפים, אלא מסיבוב הופעות, מכירות אלבומים ורכישת המאסטרים שלה.
מהאלבום הראשון ל-1.6 מיליארד דולר: איך טיילור סוויפט הפכה לאמנית הראשונה שבנתה אימפריה רק ממוזיקה?
ללא מותגי קוסמטיקה או השקעות טכנולוגיה: הכנסות של 2.3 מיליארד מהסיבוב האחרון , קניית המאסטרים שלה ב 360 מיליון דולר- נכס שמוערך כיום בכ־1.5 מיליארד,
האירוסין לטראוויס קלסי
"אני לא עסק, אני יצירתיות עם תוכנית עסקית" - הציטוט שחזה את המיליארד הראשון
טיילור סוויפט, בת ה-35, כבר לא רק אייקון פופ. עם הון נקי של 1.6 מיליארד דולר נכון לספטמבר 2025, היא הפכה לתופעה כלכלית חסרת תקדים - האמנית הראשונה בהיסטוריה שהגיעה למעמד מיליארדרית אך ורק ממוזיקה, ללא קווי אופנה, מותגי יופי או השקעות בסטארטאפים.
"אנשים אומרים לי שאני יותר מדי עסקית", אמרה סוויפט בראיון ל-TIME ב-2023, "אבל אני רואה את זה אחרת - אני יצירתיות עם תוכנית עסקית. כשאתה מבין שהמוזיקה שלך היא המוצר והקהל שלך הוא השותף העסקי הכי חשוב, אתה מתחיל לחשוב אחרת על כל החלטה."
המספרים מדברים בעד עצמם: סיבוב ההופעות "Eras Tour" גרף 2.07 מיליארד דולר והפך לסיבוב המכניס בהיסטוריה. הסרט הקולנועי הוסיף 261 מיליון דולר. הקטלוג המוזיקלי שלה מוערך ב-700-800 מיליון דולר. נדל"ן בשווי 150 מיליון. וכל זה, כמו שהיא אוהבת להזכיר, "בלי למכור בושם אחד או שפתון."
- איך טיילור סוויפט משפיעה על מניות ספוטיפיי וטרגט?
- טיילור סוויפט משנה את הכלכלה העולמית - וזו לא הגזמה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
אבל הסיפור האמיתי מתחיל הרבה לפני המיליארדים. זה סיפור על נערה מפנסילבניה שהחליטה בגיל 14 לעבור לנאשוויל עם המשפחה, כתבה את השיר הראשון שלה על מחשב נייד בשיעור מתמטיקה, וחתמה על חוזה תקליטים בגיל 15. "תמיד ידעתי שאני רוצה לעשות את זה", סיפרה בראיון מוקדם מ-2007, "אבל גם ידעתי שאני צריכה להבין את העסק, לא רק את המוזיקה."
מיליארדרית באוגוסט 2025: האירוסין שחשפו פער של 1.53 מיליארד דולר
ב-26 באוגוסט 2025, כשסוויפט הודיעה על אירוסיה לכוכב ה-NFL טראוויס קלסי באינסטגרם, הפוסט צבר מיליון לייקים תוך 10 דקות. אבל מעבר לכותרות הרומנטיות, המספרים חשפו משהו מרתק: בעוד סוויפט שווה 1.6 מיליארד דולר, קלסי "שווה רק" 70 מיליון - פער של 1.53 מיליארד דולר.
"זה כמו שביל מזל נישא למאדים", צייץ משתמש טוויטר אחד. אבל סוויפט, נאמנה לעצמה, הגיבה בהומור בראיון לפודקאסט "New Heights" של קלסי: "אני יודעת שכולם מדברים על הכסף, אבל האמת? טראוויס מבין משהו שהרבה אנשים לא מבינים - שהעושר האמיתי זה לא בחשבון הבנק. זה ביכולת ליצור, להשפיע ולהישאר נאמן לעצמך. ובזה, הוא עשיר ממני."
- אופיר נאור ניצח את צים - החברה תכניס שני דירקטורים חיצוניים
- לקראת דוחות מיקרון: מחירי הזיכרון עולים והציפיות גבוהות במיוחד
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- אילון מאסק = 2 מיליון ישראלים = 1 מיליון אמריקאים
הנשיא דונלד טראמפ אפילו צייץ: "מזל טוב לטיילור וטראוויס! היא הוכיחה שאמריקה היא המקום שבו חלומות הופכים למיליארדים. אולי היא תלמד אותו איך לנהל משא ומתן על חוזה טוב יותר עם הצ'יפס."
הדרך למיליארד הראשון: 19 שנים, 11 אלבומים ומהלך גאוני אחד
המסע של סוויפט החל ב-2006 עם האלבום "Taylor Swift" שמכר 7 מיליון עותקים. "Tim McGraw", הסינגל הראשון, נכתב בכיתה במהלך שיעור. "המורה שאלה על מה אני כותבת", סיפרה ב-2008, "אמרתי לה 'שיעורי בית'. טכנית לא שיקרתי - זה היה שיעור בית בקריירה שלי."
ב-2008 הגיע "Fearless" עם 12 מיליון מכירות. היא זכתה בגראמי לאלבום השנה כאישה הצעירה ביותר (20). "כשזכיתי, חשבתי על כל האנשים שאמרו לי שמוזיקת קאנטרי לא יכולה להיות גלובלית", אמרה על הבמה.
2014 סימן נקודת מפנה עם "1989" - המעבר המלא לפופ. האלבום מכר 14 מיליון עותקים. היא משכה את המוזיקה מספוטיפיי במחאה על תמלוגים נמוכים. "מוזיקה לא צריכה להיות חינם", כתבה במכתב פתוח ל-Wall Street Journal. "זה אומנות, וצריך לשלם על אומנות."
ב-2019 סקוטר בראון רכש את Big Machine Records, חברת התקליטים שהחזיקה במאסטרים של ששת אלבומיה הראשונים של טיילור סוויפט. היא לא הרוויחה מהמכירה, ובתגובה הכריזה שתקליט אותם מחדש כ־“Taylor’s Version”,
אלבום שנקרא "Red (Taylor’s Version)" כדי להחזיר לעצמה שליטה על המוזיקה.
האלבום "Red (Taylor’s Version)" מכר יותר ממיליון עותקים בשבוע הראשון, עבר את הגרסה המקורית עם מעל 6.3 מיליארד השמעות, והפרויקט הוסיף כ־200 מיליון דולר לשווי הקטלוג שלה.The Eras Tour: איך 3.5 שעות על הבמה הפכו ל-2.3 מיליארד דולר
כשסוויפט
הכריזה על "The Eras Tour" ב-2022, האתר של טיקטמאסטר קרס מ-14 מיליון אנשים שניסו לקנות כרטיסים בו-זמנית. "זה היה כמו הבלאק פריידיי של המוזיקה", תיאר מנכ"ל טיקטמאסטר.
הסיבוב כלל 149 מופעים, 10 מיליון צופים, והכנסות של 2.07 מיליארד דולר - השיא העולמי. כל
מופע נמשך 3.5 שעות וכיסה 44 שירים מכל "העידנים" של הקריירה שלה. סוויפט עצמה הרוויחה כ-800 מיליון דולר נטו.
אבל הגאונות הייתה בפרטים: היא שלטה בכל אספקט - ממחירי הכרטיסים (49-500 דולר, עם VIP עד 5,000) ועד המרצ'נדייז (חולצה ב-45 דולר שנמכרה ב-3 מיליון
עותקים). היא אפילו הפיקה סרט קולנועי שגרף 261 מיליון נוספים.
"בלוס אנג'לס לבד", דיווח ה-LA Times, "ששת המופעים הזרימו 320 מיליון דולר לכלכלה המקומית. מלונות היו מלאים, מסעדות הכפילו הכנסות." ראש עיריית גלנדייל אפילו שינה את שם העיר ל"סוויפט סיטי" ליום
אחד.
הסוד? "אני לא עושה רק מופע", הסבירה סוויפט ב-Variety, "אני יוצרת חוויה. אנשים לא באים רק לשמוע שירים - הם באים לחגוג את הסיפור שלהם דרך המוזיקה שלי."
360 מיליון דולר במזומן: הרכישה ההיסטורית של הקטלוג והניצחון על סקוטר בראון
ביוני 2025, סוויפט הפילה פצצה: היא רכשה בחזרה את כל ששת האלבומים הראשונים שלה מ-Shamrock Capital תמורת 360 מיליון דולר במזומן. "זה היה הרגע שחיכיתי לו 6 שנים", כתבה באינסטגרם עם תמונה שלה מחזיקה את כל הוויניל. "החלום שלי התגשם."
הסאגה החלה ב-2019 כשסקוטר בראון רכש את Big Machine Records ואיתה את הקטלוג שלה תמורת 300 מיליון. סוויפט כתבה אז: "למדתי שסקוטר בראון רכש את כל המוזיקה שלי. כל מה שעבדתי עליו מגיל 14. זה החלום הכי גרוע שלי שמתגשם."
בראון מכר ל-Shamrock ב-2020 תמורת 300 מיליון. אבל סוויפט לא ויתרה. היא הקליטה מחדש 4 אלבומים שהרוויחו מאות מיליונים, והוכיחה שהיא לא צריכה את המקורים. "כשהם ראו שה-Taylor's Version מצליחות יותר מהמקור", אמר מקור בתעשייה ל-Billboard, "הם הבינו שהקטלוג שווה יותר בידיים שלה."
פרופסור לארי מילר מ-NYU הסביר: "הקטלוג שווה יותר איתה כי היא סירבה לתת רישיונות לסרטים וטלוויזיה כשלא החזיקה בו. עכשיו? זה מוסיף לפחות 100 מיליון דולר לערך."
מעבר למוזיקה: נדל"ן ב-150 מיליון והשקעות שלא תאמינו
תיק הנדל"ן של סוויפט כולל 8 נכסים בשווי 150 מיליון דולר:ניו יורק: פנטהאוז טריבקה ב-20 מיליון פלוס שני דירות סמוכות - היא קנתה את כל הקומה. "לא רציתי שכנים", הסבירה.
בוורלי הילס: אחוזת Samuel Goldwyn ההיסטורית ב-25 מיליון
רוד איילנד: "Holiday House" - אחוזה על 11 דונם ב-17 מיליון שם היא עורכת מסיבות ה-4 ביולי המפורסמות
נאשוויל: 3 נכסים כולל וילה היסטורית
אבל ההשקעה המפתיעה ביותר? ב-2024 היא השקיעה 50 מיליון דולר בחברת הטכנולוגיה המוזיקלית Splice. "אני לא משקיעה בטכנולוגיה", הבהירה, "אני משקיעה בעתיד של יוצרים."
היא גם תורמת: 55 מיליון בבונוסים לצוות ה-Eras Tour, 100,000 דולר לכל נהג משאית. 5 מיליון לקרנות סיוע באסונות טבע. "הכסף זה כלי", אמרה ב-TIME, "השאלה היא מה אתה עושה איתו."
"לא מוכרת שפתונים, מוכרת חלומות": האסטרטגיה שהביסה את כל הכללים
בניגוד לביונסה (800 מיליון עם Ivy Park), ריהאנה (1.4 מיליארד עם Fenty), או ג'ניפר לופז (מותגי יופי), סוויפט סירבה לכל הצעה למותג משלה. "חברות מציעות לי מאות מיליונים למותג קוסמטיקה", גילתה ב-2023, "אבל אני לא זה. אני מוזיקה."
ההכנסות השנתיות שלה מתחלקות כך:
תמלוגי סטרימינג: 200 מיליון (82 מיליון מאזינים חודשיים בספוטיפיי)
מכירות אלבומים: 50-100 מיליון בהתאם לשחרורים
זכויות שידור: 50 מיליון
מרצ'נדייז: 80 מיליון
חוזים מוגבלים: Capital One, Diet Coke - 30 מיליון
"המודל שלי פשוט", הסבירה ב-Forbes. "יצירה מתמדת. חיבור אמיתי. ושליטה מוחלטת. אני לא צריכה 50 מיזמים - אני צריכה מיזם אחד מושלם: המוזיקה שלי."
הפמיניזם של מיליארד דולר: "רעיונות נשיים הופכים לרווחיים - וזה ישנה הכל"
בראיון ל-TIME כאיש השנה 2023, סוויפט אמרה משהו שהפך ויראלי: "חברה פטריארכלית מונעת מכסף. אז אם רעיונות פמיניסטיים הופכים לרווחיים, זה אומר שייווצר יותר אמנות נשית. זה לא ציני - זה ריאליסטי."
היא הוכיחה זאת: ה-Eras Tour העסיק 80% נשים בתפקידי ניהול. היא שכרה במאיות לקליפים. תמכה באמניות פותחות. "כשאני מצליחה", אמרה, "אני פותחת דלתות. וכשיש לך 1.6 מיליארד, אתה יכול לפתוח הרבה דלתות."
2025 ומעבר: האלבום החדש, החתונה של מיליארד והחזון הבא
באוגוסט 2025, סוויפט הכריזה על אלבום חדש - "The Life of a Showgirl" - בפודקאסט של קלסי. תוך 24 שעות, הסרטון צבר 11 מיליון צפיות. "זה אלבום על מה שקורה כשהמופע נגמר", רמזה.
החתונה לקלסי צפויה ב-2026 ומדברים על "חתונת המיליארד". אבל סוויפט צוחקת: "אנשים מצפים למשהו מטורף. אנחנו כנראה נתחתן בחצר האחורית עם 50 אנשים."
מה הלאה? "אני בת 35", אמרה לאחרונה. "יש לי עוד 35 שנות יצירה לפחות. המיליארד הראשון היה רק ההתחלה. החלום האמיתי שלי? להוכיח שאמן יכול לשלוט בגורלו. ואולי, רק אולי, לשנות את התעשייה לטובת הדור הבא."
דויד גפן, אייקון המוזיקה, סיכם: "ב-40 שנה בתעשייה, לא ראיתי אף אחד כמו טיילור. היא לא רק אמנית - היא המצאה מחדש של מה זה אומר להיות אמן בעידן המודרני."
הקללה של המיליארד: "עכשיו כולם רואים מספרים, לא מוזיקה"
"החיסרון של להיות מיליארדרית?" שאלו אותה ב-Vogue. "פתאום כולם מדברים על הכסף, לא על המוזיקה. כל ראיון מתחיל עם 'איך זה להיות שווה 1.6 מיליארד?' במקום 'על מה האלבום הבא?'"
היא הוסיפה: "אבל אני מבינה את זה. זה סיפור מעורר השראה - ילדה מפנסילבניה שהפכה למיליארדרית מלכתוב שירים. אם זה נותן לילדה אחת את האומץ לרדוף אחרי החלום שלה, אז כל הכותרות על הכסף שוות את זה."
באוגוסט 2025, כשפורבס עדכן את השווי שלה ל-1.6 מיליארד, היא צייצה: "מגניב. עכשיו בואו נדבר על משהו חשוב באמת - האלבום החדש יוצא בדצמבר."
זו טיילור סוויפט: מיליארדרית שמעדיפה לדבר על מוזיקה, אייקון עסקי שמתעקש שהיא "רק אמנית", ותופעה כלכלית שמוכיחה שלפעמים, הדרך הכי טובה להרוויח מיליארד היא פשוט ליצור אמנות שאנשים אוהבים.
"בסופו של דבר", היא סיכמה בראיון האחרון שלה, "אני לא אהיה זכורה בתור המיליארדרית. אני אהיה זכורה בתור הבחורה שכתבה 'Love Story'. וזה, בעיניי, שווה הרבה יותר מ-1.6 מיליארד דולר."
- 1.אנונימי כן אנונימי 08/10/2025 11:06הגב לתגובה זוכאן אף אחד לא כתב עליך כלום עם כלום כל הכבוד לך

מסחר סביב השעון - נאסד"ק מבקשת לאפשר מסחר 23 שעות ביממה
הבורסה הגישה בקשה ל-SEC; ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026
נאסד"ק, הבורסה השנייה בגודלה בארה"ב עם שווי שוק של כ-37 טריליון דולר, הגישה בקשה רשמית לרשות ניירות ערך האמריקאית (SEC) להרחבת שעות המסחר במניות ומוצרי מסחר סחירים ל-23 שעות ביום, חמישה ימים בשבוע. ההצעה כוללת מקטע יומי מ-4:00 עד 20:00 שעון ניו יורק, הפסקה של שעה, ומקטע לילי מ-21:00 עד 4:00. כיום המסחר הרציף נמשך 6.5 שעות (9:30-16:00), עם שעות מוקדמות ומאוחרות שמסכמות כ-16 שעות פעילות כוללת. ההפעלה צפויה במחצית השנייה של 2026, בכפוף לאישור רגולטורי ותיאום תשתיות.
בזמן שהבורסה אצלנו משנה את ימי המסחר מראשון לשישי ומאבדת את היתרון הגדול שלה - מסחר בימים שאין במקומות אחרים, השאיפה של הבורסות האחרות בעולם היא להרחיב את המסחר ככל שניתן. במילים אחרות, הבורסה בת"א לקראת שינוי גדול בימי המסחר כשהרכבת כבר מזמן יצאה מהתחנה והכוונה בוול סטריט לאפשר מסחר רציף כמעט 24 שעות ביממה.
מסחר מסביב לשעון
המהלך משקף ביקוש גובר ממשקיעים גלובליים. שוק המניות האמריקאי מהווה כשני שלישים משווי החברות הרשומות בעולם, והחזקות זרות במניות אמריקאיות הגיעו ל-17 טריליון דולר בשנה האחרונה. משקיעים באסיה ובאירופה דורשים גישה מיידית להתפתחויות מאקרו-כלכליות, דוחות רווחים ואירועים גיאופוליטיים שמתרחשים מחוץ לשעות המסורתיות. פלטפורמות כמו רובינהוד ואינטראקטיב ברוקרס כבר מאפשרות מסחר מורחב דרך זירות אלטרנטיביות (ATS), וחלקן, כמו Blue Ocean, פועלות 24/7.
במקביל, NYSE Arca קיבלה אישור ל-22 שעות מסחר (1:30-23:30), אך טרם הפעילה אותו. גוף הסליקה DTCC מתכנן מעבר לסליקה רציפה 24 שעות ביממה החל מיוני 2026, כדי לתמוך בעסקאות מורחבות ולצמצם סיכוני נגד.
- וולמארט עוברת לנאסד"ק במהלך היסטורי - המניה טסה ב-6%
- הנאסד״ק עלה ב-1%; צ׳ק-אפ זינקה ב-190%, טבע נפלה ב-5%
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
עבור משקיעים פרטיים, ההארכה מגבירה נגישות ומאפשרת תגובה מהירה לחדשות, במיוחד באזורי זמן מרוחקים. כיום רוב הפעילות בשעות המורחבות מגיעה ממשקיעים פרטיים, שנהנים מגמישות גבוהה יותר מבעבר. עם זאת, נזילות נמוכה בשעות הלילה עלולה להוביל לספרדים רחבים יותר ולתנועות מחירים חדות על נפח נמוך.
עו"ד אופיר נאור (צילום: שלומי יוסף)אופיר נאור ניצח את צים - החברה תכניס שני דירקטורים חיצוניים
עו"ד אופיר נאור לצד מחזיקים נוספים בצים - מור גמל פנסיה, רידינג קפיטל וספרטה 24, נלחם להכניס דירקטורים לחברת הספנות שנמצאת במהלך של בחינה למכירת עסקיה, והצליח. החשש הגדול היה שהחברה תימכר בזול למקורבים לרבות למנכ"ל, אלי גליקמן.
בעלי המניות פעלו משפטית ותקשורתית והביאו לכך שהחברה תקבל הצעות רכישה נוספות. במקביל המניה עלתה מאז שהמאבק הזה החל במעל 40%, והיום הם הצליחו להיכנס לדירקטוריון. זה מהלך אקטיבי חשוב שהציף ערך לבעלי מניות המיעוט ומנע העברת ערך למקורבים.
בהמשך להסכם בין החברה לבעלי המניות, נמסרה הודעה משותפת - כל אחד מחברי קבוצת בעלי המניות (הכוללת גופים מוסדיים ופרטיים ישראליים) מביע אמון מלא בדירקטוריון צים, תומך באופן מלא בבחינה האסטרטגית שמוביל הדירקטוריון וממליץ לבחור בכל עשרת המועמדים המומלצים על ידי הדירקטוריון. כל אחד מחברי קבוצת בעלי המניות תומך ברשימת החברה באסיפה השנתית ומעודד את כל בעלי המניות של צים להצביע בעד כל המועמדים.
קבוצת בעלי המניות הסכימה לסיים את מאבק ההצבעה שלה, ודירקטוריון צים אישר רשימה של עשרה מועמדים לדירקטוריון שתוצג לבעלי המניות באסיפה השנתית. הרשימה כוללת את כל חברי הדירקטוריון המכהנים וכן את ה"ה רון הדסי ורן גריצרשטיין, אשר יומלצו על ידי הדירקטוריון לבחירה. זימון מעודכן לאסיפה השנתית, הכולל את רשימת עשרת המועמדים, תוגש בקרוב לרשות ני"ע האמריקאית.
- "צים שווה יותר מכפליים - העיוות הזה מכוון; אנחנו נשים סוף לשלטון המנהלים"
- בדרך לפשרה: ביהמ"ש אישר העברת תביעה נגד אידיבי אחזקות וגנדן לגישור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
יאיר סרוסי, יו"ר דירקטוריון צים, אמר: "ההסכם הזה משקף יישור קו חזק בין הדירקטוריון לבעלי המניות ברגע מכריע עבור החברה. עם תמיכה רחבה ברשימת הדירקטורים המלאה, הדירקטוריון יוכל להמשיך ולהתמקד בהשלמת הבחינה האסטרטגית ובמקסום הערך לכלל בעלי המניות של צים."
