החברות גמיוז ונילסן עלו לגמר במכרז למדידת רייטינג באינטרנט
בישיבת ועדת המדרוג למדידת הרייטינג באינטרנט שנערכה אמש, באיגוד חברות הפרסום, החליטה ועדת המדרוג לאינטרנט, כי 2 חברות תעלנה לשלב הבא במכרז: "גמיוז" ו"נילסן נט רייטינגס".
לדברי יגאל בראון, מנכ"ל איגוד חברות הפרסום, "הוועדה סיימה את השלב הראשון בתהליך ארוך ומפורט של בחינת כל ההצעות ובחרה ברוב קולות להמשיך לשלב הבא, עם 2 חברות מתוך ה-4 שהשתתפו במכרז".
בישיבת הוועדה השתתפו 30 נציגי משרדי האינטראקטיב ואתרי האינטרנט המובילים הרשומית כחברי איגוד חברות הפרסום. כעת, צפוי להתנהל מו"מ עם 2 החברות שעלו לגמר, שיימשך כ-3 עד 4 שבועות, במהלכם ייבחנו השתיים ברמת המקצועיות, הטכנולוגיה והנכונות להשקעה כספית.
להערכת בר און, לאחר שתוכרז החברה הזוכה במכרז למדידת הרייטינג באינטרנט, היא תצטרך להיערך למדידה לאחר תקופת הכשרה של כ-3 חודשים, ובתחילת 2008 כלי המדידה ייכנס לפעולת מדידה יומית של שיעורי חשיפה ברשת. חברי האיגוד יוכלו לקבל את הנתונים מידי החברה ואתרים אשר אינם חברים באיגוד ייאלצו לשלם תמורת הנתונים המעודכנים, סכום עליו יוחלט בהמשך.
נזכיר, כי בשלבים הראשונים לגיבוש ועדת המדרוג לאינטרנט, היתה התנגדות מצד האתרים וואלה! ו-YNET והם סרבו לשתף פעולה עם היציאה למכרז. עם הזמן, הצטרפו השניים לחברות בוועדה והסירו את התנגדותם להמשך המהלך. על פי ההערכות, עלות חודשית של מערך מדידה נאמדת בכ-40 אלף דולר בחודש, שתמומן על ידי האתרים ומשרד הפרסום שיעשו שימוש בנתונים.