בלעדי: הגשנו הצעה למניות באיסתא ועוד לא נענינו
אבי נקש, מבעליה של חברת הטיסה ארקיע, שהינו אחד מבני משפחת נקש הישראלית-אמריקנית, נחוש בדעתו כי לארקיע כדאי לרכוש מניות ואולי אף את השליטה בסוכנות הנסיעות איסתא (איסתא 1 ). נקש אומר בראיון ל-Bizporal, כי הגיש הצעה רכישה למניות, וכי ראשי התאחדות הסטודנטים - אשר דיווחו על מכירת חלק ממניות ההתאחדות בסוכנות, לא חזרו אליו מעולם.
נזכיר, כי כפי שחשפנו כאן ב-Bizportal לראשונה, עמותת איסתא ליינס קיבלה הצעה לרכישת מניות בסוכנות הנסיעות משני גורמים, אשר ביקשו להיכנס למו"מ בעניין זה עם נציגי התאחדות הסטודנטים. אולם, נציגי הסטודנטים בחברה לא פתחו עימם במגעים והחליטו למכור חלק ממניות ההתאחדות בסוכנות למנכ"ל איסתא, אחישי גל ושותפיו. מדובר היה בהצעה אחת של איש העסקים חנן סלנסון, ושנייה של ארקיע.
בשיחה עימו מסביר נקש, כי ההחלטה לרכוש מניות בסוכנות נסיעות פיזית (עם רשת של סניפים ברחבי הארץ), הינה חלק מאסטרטגיית ההתרחבות של ארקיע. החברה, מספר נקש, ממשיכה לצמוח והוא אף מעריך, כי בעונת הקיץ הקרובה יצמחו הכנסותיה ב-10%.
שאלנו את נקש, האם ההחלטה לרכוש סוכנות פיזית איננה בעייתית, על רקע התרחבות פעילות ענף סוכנויות הנסיעות באינטרנט? נקש מציג בתגובה נתונים לפיהם, בישראל עומד נתח השוק של האינטרנט על 2% בלבד מסך הפעילות של תחום סוכנויות הנסיעות, וכי בארה"ב - בה השוק הזה הא החזק ביותר בעולם, מחזיק תחום הסוכנויות הוירטואליות עד 20% בלבד מהשוק כולו.
עוד שאלנו אותו - על מדיניות "השמיים הפתוחים" שמקדמות ממשלות ישראל בשנים האחרונות. מדיניות שכללה פתיחת תחרות בקו ניו יורק למשל, ושעשויה להביא בהמשך לכניסת חברות Low Cost אירופיות לכאן.
נקש אומר, כי הוא והחברה מברכים על מדיניות זו, "כל עוד היא תבוצע באופן שווה עבור על השחקנים בענף". נקש מספר, כי לארקיע הוצאות ביטחון שאינן חלות על חברות זרות, למשל. עוד אמר נקש, "אנחנו מצפים שהממשלה תשא בהוצאות הביטחון ולא אנחנו". לדבריו, אם כך יקרה, חברת ארקיע תוכל להתחרות אופן שווה מול החברות הזרות.