חברת החשמל: לא ננתק לקוחות חיפה והצפון שלא שילמו
עם ביסוס הפסקת האש בצפון, חוזרת חברת החשמל לשגרה. חברת החשמל החליטה להתחשב בלקוחותיה המתגוררים באזורים שהיו חשופים לפגעי המלחמה, ולאפשר להם להיערך לחזרה לשגרה. החברה החליטה, שלא לנתק לקוח באזורים אלה, ללא יצירת קשר ישיר עימו.
במהלך 34 ימי הלחימה, נמנעה חברת החשמל כמובן מניתוק לקוחות, המתגוררים באזורים שהיו חשופים לפגעי המלחמה (לקוחות מחוז חיפה ולקוחות מחוז הצפון, פרט לאזור חדרה), בשל חובות מצטברים וכן לא נשלחו התראות לתשלום. כעת, עם שוך הקרבות, מודיעה החברה ללקוחותיה בצפון הארץ, כי חשבונות שלא שולמו במועדם (בעת המלחמה), הן בשל איחור בהגעת החשבון או שלא שילמו את החשבון כלל בתקופה זו, לא יחויבו בריבית פיגורים. החברה קוראת ללקוחותיה להסדיר את תשלומיהם בימים הקרובים. לקוחות שחויבו בריבית פיגורים, יקבלו החזר בחשבונם.
עוד מוסרת חברת החשמל, כי בתקופת המלחמה נערכו חלק מחשבונות החשמל באזורים אלה, על פי הערכה. החברה תקפיד לבצע קריאות בפועל במקומות בהם לא הייתה קריאה כזו בתקופת המלחמה.
מרכזי השירות 103 של החברה במחוזות חיפה והצפון, המשיכו לפעול מתוך מרחבים ממוגנים ונתנו שירות לתושבי הצפון במהלך המלחמה.זאת, ועוד: לקוחות באזורים אלה, שהזעיקו את עובדי חברת החשמל וקריאתם התבררה כקריאת שווא המחויבת בחיוב בחשבון, החיוב יבוטל.
עד יום א' 13.8, ערב הפסקת האש בצפון, נפלו בחזית הצפון 3,970 קטיושות/טילים, מתוכם למעלה מ-419 פגעו ברשתות החשמל (אחת מכל תשע נפילות). 180 נפילות גרמו לנזקים ותקלות ברשת מתח גבוה, ו-239 נפילות גרמו לתקלות ונזקים ברשת מתח נמוך. באזור צפת נפלו 187 טילים שפגעו ברשת החשמל באזור נהרייה 110 נפילות פגעו ברשת, ובכרמיאל 80 נפילות פגעו ברשת. בטבריה 7, ובעפולה 3.
בחיפה רבתי - היו נפילות קשות, אך יחסית היו מעט נזקים לרשת החשמל. בסה"כ - 5 נפילות פגעו במתח גבוה, ו- 27 נפילות שפגעו במתח נמוך. חברת החשמל סייעה בתיקון רשתות פרטיות בקיבוצים ובמפעלים שנפגעו מנפילת הטילים.
בנוסף לתיקון התקלות שנגרמו לרשת, עסקו עובדי החברה גם בניתוק מטעמי בטיחות של מבנים שנפגעו, בחיבור לחשמל של כ-450 מקלטים, ובטיפול בנתיכים פרטיים. כך דיווח הסמנכ"ל לשיווק וקשרי לקוחות של החברה, יגאל בן-אריה.
מאז תחילת המלחמה, לפני כחודש ימים, התגייסו עובדי מחוז הצפון ומחוז חיפה, בתגבור אגף לוגיסטיקה ונכסים ומחוזות אחרים דרומיים בחברת החשמל לטפל בכל הפגיעות ברשתות החשמל, ועשו לילות כימים, לעתים תוך סיכון אישי רב - לתקן את הפגיעות ולהחזיר במהירות המרבית את אספקת החשמל. מנכ"ל החברה, אורי בן-נון, והסמנכ"ל, יגאל בן-אריה, ציינו את המסירות ואת אומץ הלב של העובדים והמנהלים במחוזות צפון וחיפה, אשר הגיעו מייד למקומות המופגזים והחלו לטפל במהירות ברשתות הפגועות, תוך נטרול הסכנות לציבור (תיילים-כבלי חשמל קרועים), וכדי להחזיר את החשמל לתושבים.
"חברת החשמל ועובדיה עשו וממשיכים לעשות ככל שניתן על מנת להקל על תושבי הצפון. אנו נמצאים במקום הנכון - בזמן הקצר האפשרי, כדי לתת אור וגם אופטימיות" - אמרו בן- נון ובן-אריה.