אבגול מתכננת לגייס 200 מיליון שקל בבורסה בת"א

מדובר בחברה המייצרת בדים לא ארוגים, מתחרה נוספת בשווקים של על בד, ניסן וספאנטק. הרווח הנקי של אבגול הסתכם במחצית הראשונה של השנה בכ-3.8 מיליון דולר
חזי שטרנליכט |

שוק הבדים הלא ארוגים מוציא מקרבו עוד חברה שמתכננת הנפקה בבורסה. מדובר בחברת אבגול, שפסי הייצור שלה פרוסים ברחבי העולם. כך עולה שלמניות על בד, ספאנטק וניסן - עתידה להצטרף מתחרה חדשה בבורסה בתל אביב.

בהנפקה יוצעו לציבור כתבי אופציה למניות ואג"ח להמרה למניות. במסגרת הצעת מכר יוצעו לציבור מניות. סך ההנפקה והצעת המכר צפויות להסתכם בהיקף כספי של כ-200 מיליון שקל. את ההנפקה יובילו לאומי ושות' חתמים בע"מ, כלל פיננסים חיתום בע"מ, מיטב חיתום בע"מ ונשואה אקסלנס חיתום בע"מ.

מכירות החברה בשנת 2004 הסתכמו לסך של כ-123 מיליון דולר, הרווח הגולמי בשנת 2004 הסתכם בכ-25.5 מיליון דולר והרווח הנקי בשנת 2004 הסתכם לסך של כ-3.6 מיליון דולר.

מכירות החברה במחצית הראשונה ב 2005 הסתכמו לסך של כ-76 מיליון דולר, הרווח הגולמי במחצית הראשונה 2005 הסתכם לסך של כ-15.6 מיליון דולר והרווח הנקי במחצית הראשונה של 2005 הסתכם לסך של 3.8 מיליון דולר. תמורת ההנפקה מיועדת להרחבת פעילות החברה בחו"ל ובכלל זה לצורך השקעה בהקמת מפעל חדש במזרח אירופה.

אבגול פועלת בשוק הבד הלא ארוג בשני תחומים עיקריים: מוצרי בד לא ארוג לשוק היגיינה המהווה את תחום הפעילות העיקרי של החברה, במסגרתו היא מייצרת מוצרי בד לחיתולי תנוקות ומבוגרים, חומרי גלם לתחום ההיגיינה הנשית, מוצרים רפואיים חד פעמיים ועוד.

החברה מייצרת מעל 12% מחומרי הגלם לחיתולים בשוק העולמי. כמו כן מייצרת החברה מוצרי בד לא ארוג המשמשים כחומרי גלם לתעשיות שונות: חקלאות, ריהוט וריפוד, בניה, ביגוד חד פעמי ובדים לשימוש חד פעמי.

תעשיית הבד הלא ארוג הינה תעשייה תהליכית חדשה יחסית, המאפשרת ייצור בדים על ידי איחוי סיבים ליריעת בד מוגמרת תוך דילוג על שלבי טווית החוטים ואריגתם ומאפשרת ייצור בד משלב חומר הגלם עד לשלב הבד המוגמר. ייצור בדים לא ארוגים מתבצע בטכנולוגיות שונות.

שוק הבד הלא ארוג העולמי הוערך בסוף 2004 בכ-16 מיליארד דולר. המכירות בשוק זה בשנת 2005 צפויות להסתכם בכ-17 מיליארד דולר, בשנים 2009 - 2005 צפוי גידול ממוצע נוסף של כ-7% לשנה. 65% מהמכירות נעשות בשווקים מפותחים: צפון אמריקה, מערב אירופה ויפן. הצמיחה השנתית במכירות בד לא ארוג במדינות המתפתחות הנה דו-ספרתית, בעיקר בסין ומזרח אסיה, במזרח אירופה ובמזרח התיכון.

הכנסות אבגול הסתכמו במחצית הראשונה של 2005 לכ-76 מיליון דולר גידול של כ-32% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד.

מחברת אבגול מסרו כי החברה נמצאת בחזית טכנולוגיות ה-SB ו-SMS שהן טכנולוגיות בהן לא משתמשים בסיבים מוכנים מראש וחומר הגלם הינו שבבי פוליפרופילן או חומר פלסטי אחר המותכים לסיבים אין סופיים ומאוחים באמצעות חום ולחץ בתהליך אחד רציף.

שימוש בטכנולוגיות אלה מאפשר ללקוחות החברה ליהנות מבדים קלי משקל ללא ירידה בתכונות המכניות של הבדים. המובילות הטכנולוגית של החברה מעניקה לה יכולת פיתוח מהירה של מוצרים חדשניים וייחודיים.

בין היתרונות הנוספים של טכנולוגיות הייצור של אבגול ניתן למנות: משקל מרחבי נמוך ואחידות על פני היריעה, חוזק גבוה לכל כיווני המתיחה, תהליך ייצור רציף המקנה חיסכון בתהליך הייצור, העדר שימוש בכימיקלים ודבקים התורם לאיכות הסביבה וכן תפוקה גבוהה ביחס לאלטרנטיבות ייצור אחרות.

אבגול פועלת בארה"ב ואירופה באמצעות חברות-בנות וקווי ייצור. לחברה עשרה קווי ייצור פעילים, שלושה מהם בארה"ב. במזרח הרחוק פועלת החברה באמצעות מיזם עם שותף מקומי בסין. לחברה ציוד מהחדישים מבין חברות הבד הלא ארוג.

בין לקוחות החברה ניתן למנות חברות בעלות מותגים רב לאומיים מהגדולות והמובילות בעולם, כגון Procter & Gamble, חוגלה קימברלי, TYCO HEALTHCARE , SCA, Ontex, Tredegar Corporation, AHP, PBE ואחרים.

אבגול מוסרת כי יש ברשותה הסכמים ארוכי טווח עם לקוחותיה העיקריים, חברות רב לאומיות, להזמנות של כ-2.57 מיליארד שקל בין השנים 2008 - 2005.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה