ינון מגל בפטריוטים ערוץ 14
צילום: צילום מסך ערוץ 14

תם הסכסוך הכספי בין לשכת הפרסום הממשלתית לבין ערוץ 14

לפמ תחזיר את הקמפיינים הממשלתיים למסך של ערוץ 14 לאחר הבנות לגבי מחירי הפרסום, וחודשים רבים לאחר הפסקת הפרסום, שהוביל לקמפיין של ערוץ 14 והטאלנטים שלו נגד לפמ

אלכסנדר כץ |

אחרי יותר מחצי שנה ללא קמפיינים ממשלתיים בערוץ 14, הגיעו לשכת העיתונות הממשלתית והערוץ להבנות ולמחירי עבור הפרסום, והפרסום הממשלתי יחזור למסך. ההסכמה הגיעה לאחר חודשים בהם התנהלו מגעים בין הצדדים, וההתקרבות שנוצרה בתקופה האחרונה, כפי שנחשף ב"ביז מדיה".

בקיץ שעבר החליטה לפמ להפסיק את הפרסום בערוץ לאחר שזה הקפיץ את מחירי הפרסום מבלי שהצדדים ניהלו משה ומתן מסחרי בנושא. בלפמ עוד אישרו שתי חשבוניות אחרונות במחירים מופרזים לכאורה, אולם אז עשו קאט ודרשו מהערוץ לנהל מו"מ, בהתבסס על נתוני צפייה מהעבר.

בעקבות החלטת לפמ, שיגר מנכ"ל הערוץ באותה את אבי שמידט, מכתב לסטמבלר, בו ציין כי "בעידן הקורונה, שהתאפיינה בליקוי חמור בהפצת המסרים של משרדי הממשלה לקבוצות מיעוט בחברה הישראלית, אנו רואים בהחרמה והדרה של צופי הערוץ מעשה שלא עולה בקנה אחד עם עיקרון השוויון ומפלה לרעה את צופי הערוץ".

בערוץ 14 (באותה עת הוא עוד היה ערוץ 20, א"כ) אף הציעו ללפמ להציג נתוני סקרים פנימיים שערכו לפיהם מספר הצופים בו עלה. סקרים אלה אינם כלי מקובל בענף הפרסום. לצד זאת, הציג הערוץ ללפמ נתוני כניסות לאתר האינטרנט שלו - שרוב התוכן שלו גזור מתכני הערוץ. בלפמ סירבו להתייחס לנתונים אלה, הגם שמדובר בנתונים מדידים. 

בערוץ יזמנו קמפיין נגד לפמ שהציג כי הפסקת הפרסום נבעה משיקולים פוליטיים לאחר חילופי השלטון ומינויו של נפתלי בנט לראש הממשלה. ערוץ 20 (ובהמשך 14) פרסם בחודשים האחרונים על המסך וברשתות החברתיות סרטונים שנפתחים במשפט "כאן היה אמור להיות תשדיר של לפמ", וממשיכים בהתייחסות למגוון הנושאים שלפמ מפרסמת, כגון תשדירי מידע על הקורונה של משרד הבריאות או כאלה הקשורים לזהירות בדרכים הקשורים למשרד התחבורה.

גם הטאלנטים של הערוץ, בהם בועז גולן, אראל סג"ל וינון מגל, נרתמו למאבק ופמפמו בחשבונות הסושיאל הפופולאריים שלהם את דבר הפגיעה לטענתם של לפמ בערוץ מטעמים פוליטיים, אולם במקביל לכך, המשיכו להתנהל מגעים בין לפמ לבין אנשי הערוץ, היו"ר נתנאל סימן טוב, המנכ"ל היוצא שמידט וזה שהחליפו לאחרונה איתן וולמן.

לא ניתן היה להשיג את תגובותיהם של מנהל לפמ היוצא בועז סטמבלר ושל מנכ"ל ערוץ 14 איתן וולמן.

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.