תם הסכסוך הכספי בין לשכת הפרסום הממשלתית לבין ערוץ 14
לפמ תחזיר את הקמפיינים הממשלתיים למסך של ערוץ 14 לאחר הבנות לגבי מחירי הפרסום, וחודשים רבים לאחר הפסקת הפרסום, שהוביל לקמפיין של ערוץ 14 והטאלנטים שלו נגד לפמ
אחרי יותר מחצי שנה ללא קמפיינים ממשלתיים בערוץ 14, הגיעו לשכת העיתונות הממשלתית והערוץ להבנות ולמחירי עבור הפרסום, והפרסום הממשלתי יחזור למסך. ההסכמה הגיעה לאחר חודשים בהם התנהלו מגעים בין הצדדים, וההתקרבות שנוצרה בתקופה האחרונה, כפי שנחשף ב"ביז מדיה".
בקיץ שעבר החליטה לפמ להפסיק את הפרסום בערוץ לאחר שזה הקפיץ את מחירי הפרסום מבלי שהצדדים ניהלו משה ומתן מסחרי בנושא. בלפמ עוד אישרו שתי חשבוניות אחרונות במחירים מופרזים לכאורה, אולם אז עשו קאט ודרשו מהערוץ לנהל מו"מ, בהתבסס על נתוני צפייה מהעבר.
בעקבות החלטת לפמ, שיגר מנכ"ל הערוץ באותה את אבי שמידט, מכתב לסטמבלר, בו ציין כי "בעידן הקורונה, שהתאפיינה בליקוי חמור בהפצת המסרים של משרדי הממשלה לקבוצות מיעוט בחברה הישראלית, אנו רואים בהחרמה והדרה של צופי הערוץ מעשה שלא עולה בקנה אחד עם עיקרון השוויון ומפלה לרעה את צופי הערוץ".
בערוץ 14 (באותה עת הוא עוד היה ערוץ 20, א"כ) אף הציעו ללפמ להציג נתוני סקרים פנימיים שערכו לפיהם מספר הצופים בו עלה. סקרים אלה אינם כלי מקובל בענף הפרסום. לצד זאת, הציג הערוץ ללפמ נתוני כניסות לאתר האינטרנט שלו - שרוב התוכן שלו גזור מתכני הערוץ. בלפמ סירבו להתייחס לנתונים אלה, הגם שמדובר בנתונים מדידים.
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בערוץ יזמנו קמפיין נגד לפמ שהציג כי הפסקת הפרסום נבעה משיקולים פוליטיים לאחר חילופי השלטון ומינויו של נפתלי בנט לראש הממשלה. ערוץ 20 (ובהמשך 14) פרסם בחודשים האחרונים על המסך וברשתות החברתיות סרטונים שנפתחים במשפט "כאן היה אמור להיות תשדיר של לפמ", וממשיכים בהתייחסות למגוון הנושאים שלפמ מפרסמת, כגון תשדירי מידע על הקורונה של משרד הבריאות או כאלה הקשורים לזהירות בדרכים הקשורים למשרד התחבורה.
גם הטאלנטים של הערוץ, בהם בועז גולן, אראל סג"ל וינון מגל, נרתמו למאבק ופמפמו בחשבונות הסושיאל הפופולאריים שלהם את דבר הפגיעה לטענתם של לפמ בערוץ מטעמים פוליטיים, אולם במקביל לכך, המשיכו להתנהל מגעים בין לפמ לבין אנשי הערוץ, היו"ר נתנאל סימן טוב, המנכ"ל היוצא שמידט וזה שהחליפו לאחרונה איתן וולמן.
לא ניתן היה להשיג את תגובותיהם של מנהל לפמ היוצא בועז סטמבלר ושל מנכ"ל ערוץ 14 איתן וולמן.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה
באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים.
ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים.
פריים טיים ועוד
בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים.
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
- השידור הציבורי בבעיית רייטינג: חדשות כאן11 עם פחות מ-60 אלף צופים
- אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.