ערוץ 14 ממשיך בקמפיין נגד לפמ למרות המו"מ המתקדם בין הצדדים
הטאלנטים של הערוץ, בהם בועז גולן, אראל סג"ל וינון מגל, פמפמו בחשבונות הסושיאל הפופולאריים שלהם את הפגיעה לטענתם של לפמ בערוץ מטעמים פוליטיים, אולם במקביל לכך, המשיכו להתנהל מגעים בין לפמ לבין אנשי הערוץ, היו"ר נתנאל סימן טוב, המנכ"ל היוצא שמידט וזה שהחליפו לאחרונה איתן וולמן. ל"ביז מדיה" נודע כי בין הצדדים נרשמה לאחרונה התקרבות, ונראה שהמשבר צפוי להיפטר בשבועיים הקרובים. תגובותיהם של לפמ ושל מנכ"ל ערוץ 14 איתן וולמן לא התקבלו. רוח גבית מח"כים מהימין ואולם, לצד המגעים בין הצדדים, בערוץ 14 גייסו או נהנו מרוח גבית של ח"כים מהימין שילחמו את מלחמתם בכנסת על "החרמת הערוץ מצד לפמ". היום התקיים דיון כזה בוועדת הכספים ביוזמתו של יו"ר הוועדה ח"כ אלכס קושניר. הדיון עסק בפעילות לשכת הפרסום הממשלתית בשנים 2020-2021. במרכז הדיון עמדה שאלת החשיפה והפרסום מצד משרדי הממשלה כלפי המגזרים השונים, בדגש על חלקם באוכלוסייה והתקציב המושקע בפרסום מנגד, בחלוקה לאמצעי המדיה השונים. קושניר אמר כי "יש תחושה סבירה להניח שחלוקת המשאבים בין המגזרים השונים ואמצעי המדיה השונים אינה שוויונית. ביקשתי השוואה אחוזית בין גודל המגזר לבין התקציב שמושקע בו בחלוקה לאמצעי מדיה שונים (רדיו, טלוויזיה, אינטרנט, תקשורת מודפסת, א"כ) ולא קיבלתי זאת, לדעתי זה לא תקין שרשות ממשלתית אינה מעבירה את הנתונים לבקשתם של הח"כים ולכן ביקשתי לקיים את הדיון הזה". ח"כ משה גפני אמר בדיון: "מפריע לי שיושבים אנשים בלפמ וכשמדובר בפיקוח נפש, פרסמו בטלוויזיה או ברדיו וחלק גדול מהציבור החרדי בכלל לא ידע מהדברים האלה. זה חמור כי צריך להעביר לעולים החדשים, לערבים ולכולם את המידע. יש להגיע עם המידע עצמו גם בעברית לתקשורת אותה הציבור החרדי צורך. מי שעוסק במקצוע הזה צריך לדעת את הניואנסים כדי להגיע לכולם". שני ח"כים נרתמו למלחמתו של ערוץ 14. ח"כ אופיר כץ (ליכוד) אמר: "דווקא במאבק בקורונה, שאחד מהכלים המשמעותיים והחשובים בהתמודדות עם הקורונה היא ההסברה - הממשלות השקיעו המון משאבים בהצהרות ובפרסום על מנת להגיע לכמה שיותר אזרחים, להעביר את ההנחיות וכו'. האם במאבק כה חשוב שאנו רוצים להגיע לכמה שיותר אזרחים יש לנו את הלוקסוס להחליט שבערוץ 14 לא מפרסמים? האם אנו מערבבים פה שיקולים אחרים על חשבון בריאות האזרחים? מדוע חודש אחרי הקמת הממשלה הפסיקו לפרסם בערוץ 14?". גם ח"כ שלמה קרעי (ליכוד) התייחס לערוץ 14: "פניתי לשר התקשורת בשאילתא בנושא זה שערוץ 14 מוחרם מהתקציבים של לפמ. לפמ זה הכסף של האזרחים והוא צריך לחזור אליו. ערוץ 14 זה ייחודי כי זה לא רק פחות תקציב, אלא מחרימים את התקציב שם. לפמ אמרו שעלו התעריפים של ערוץ 14 ולכן הם הפסיקו לפרסם שם. התעריפים עלו במרץ, עד יוני החליטו לפרסם כרגיל, ביולי הפסיקו. זו שערורייה, מגזר כה גדול שצופה בערוץ לא מקבל את המידע ממשרדי הממשלה. תירוץ שלא מתקבל על הדעת, זה שקרי. אם יש בעיות תגיעו לפתרון. לא יכול להיות שהאזרחים לא מקבלים מידע". מנכ"ל לפ"מ סטמבלר הגיב לדברים: "ישנם אי דיוקים של הח"כים בנוגע להסברה במגזר החרדי. פרסמנו בכל פלטפורמה שבה החרדים צורכים את המדיה - תחנות רדיו, מכוניות כריזה, הודעות לטלפונים כשרים. לגבי ערוץ 14 - הערוץ מסרב לקבל את הפרסומות של לפמ משום שאנו מסרבים להעלאת מחירים חד צדדית שלהם. אנו מקיימים איתם מו"מ מתוך כוונה לסדר ולסיים את המחלוקת, הערוץ טרם הממשלה הנוכחית, ואין שום קשר לממשלה כזו או אחרת, העלה מחירים באופן חד צדדי". במהלך הדיון, הציג ארגון "בצלמו" בדיקה שממנה עולה שרובו ככולו של הפרסום הממשלתי מופנה לאתרי החדשות הכלליים בלבד, והנפגעים מכך הם גופי תקשורת חרדים ומהימין. בין היתר הציג כי בתקופת הקורונה היקף הפרסום במגזר החרדי עמד על 3%, "בעוד חולי הקורונה במגזר החרדי היום 42%". ואולם, בפועל הפרסום למגזר החרדי ב-2020, השנה הראשונה של משבר הקורונה, עמד על 5%, על פי נתוני מכון המחקר של הכנסת. אכן מדובר בנתון הנמוך מאחוז החרדים באוכלוסייה הישראלית, שעומד על כ-13%, אולם יש לציין כי המגזר החרדי אינו צורך למשל טלוויזיה (שהיקף הפרסום בה מסך עוגת הפרסום עומד על כמעט 40% לפי נתוני יפעת בקרת פרסום לשנת 2020, א"כ), והוא פעיל בצורה פחותה הרבה יותר באינטרנט (שהיקף הפרסום בו על פי יפעת בקרת פרסום עומד על כ-40% גם כן ב-2020, א"כ).נהיגה במהירות מופרזת היא מסוכנת, אבל בלשכת הפרסום הממשלתית שנמצאת תחת משרד ראש הממשלה, החליטו שבערוץ 20 לא יתפרסם תשדיר חשוב זה. pic.twitter.com/HijLiy66R6
— עכשיו 14 (@Now14Israel) November 3, 2021
- 8.שרה 21/02/2022 19:18הגב לתגובה זומה המדיניות שלכם? לפרסם רק מה שמתאים לשמאל??? חבל שאין לכם אומץ לענות.....
- 7.שרה 21/02/2022 19:15הגב לתגובה זויופי של ערוץ רואה בשעה 8 בערב ממש תענוג, תמשיכו כך. לא חייבים לראות ערוצי מפלגת מרץ.....
- 6.הסיבה האמיתית היא סתימת פיות על תפלו לפח (ל"ת)משה ראשל"צ 26/01/2022 07:37הגב לתגובה זו
- 5.נועם 26/01/2022 02:07הגב לתגובה זוכולל כאלה שהשתתפו במחאת בלפור. הגישה של לפ"מ היא פוליטית ולא ממלכתית כפי שצריך להיות
- אייל 26/01/2022 08:37הגב לתגובה זואגב סטמבלר היה דוברו של נתניהו כמה שנים טובות
- 4.יש ערוץ כזה 14? לא ידעתי (ל"ת)די 26/01/2022 00:26הגב לתגובה זו
- 3.ישראל 25/01/2022 23:48הגב לתגובה זובושה של ערוץ
- שרה 21/02/2022 19:16הגב לתגובה זואמנם לא יפרסמו אבל, רק אנשים טפשים מסיתים נגד ממשלת מרץ.
- ערוץ 14 ערוץ של אמת שחושף את ערוות ממשלת השמאל (ל"ת)משה ראשל"צ 26/01/2022 07:36הגב לתגובה זו
- 2.שי 25/01/2022 21:57הגב לתגובה זונמאס מהקנטרנות
- 1.זיו 25/01/2022 19:55הגב לתגובה זוונוטים להציג נתון צפיה גבוה יותר בקרב האוכלוסיה החילונית, לכן ערוץ 14 הפסיק את המדידה אצלהם ללפמ ולכותב נח להסתמך על נתוני רייטינג מוטים שיש בהם כדי לקפח את ערוץ הימין ע"פ 3 מכוני סקרים נצפו נתונים גבוהים בהרבה ואם יש פשע שאותו הכותב צריך לחקור זה איך נעשית שיטת המדידה בישראל 2022
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
