הפחתת ערבות לזכייניות; ערוץ 10 דורש להישאר באפיק 10
מועצת הרשות השנייה החליטה אתמול (יום ב') בישיבתה, לצמצם בצורה משמעותית את סכום הערבות שזכיינות הטלוויזיה המסחריות נדרשות להפקיד. המועצה החליטה כי סכום הערבות הבנקאית שנדרשות קשת, רשת וערוץ 10 להפקיד יופחת מ-45 מיליון שקלים ל-10 מיליון שקלים, כאשר ערבות נוספת בסך 35 מיליון שקלים נוספים תינתן בכתבי התחייבות מטעם חברי דירקטוריון בחברות.
"מטרת המהלך היא להביא למעבר חלק למצב החדש בשוק התקשורת", אומרת היו"ר היוצאת של הרשות השנייה אוה מדז'יבוז', "הפחתת הערבויות הבנקאיות תסייע לשמור על יציבות החברות ושוק התקשורת הישראלי, דבר שחיוני מאוד בתקופה של מעבר לשיטת הרישיונות ואפיקי שידור חדשים".
המהלך הזה אמור להתקבל בברכה בקרב הזכייניות, ואולם בשיחות עם גורמים בכירים עולה הטענה כי במצב השוק הנוכחי, יש לבטל בצורה מוחלטת את דמי הרישיון, ולהפחית עד למינימום האפשרי את סכום הערבות. גורם אמר לאייס כי בשוק פרסום שנמצא בנסיגה ריאלית מבחינת תקציבים, וקיטון משמעותי בעוגת הפרסום עצמה, מעבר ל-3 מפעילי טלוויזיה מסחריים מחייב את הרגולטור להפחית בצורה משמעותית את המחויבויות הכספיות. הפחתת דמי הזיכיון לא נמצאת בסמכות הרשות השנייה, אלא בידי משרד האוצר - והדבר מחייב בכלל חקיקה.
בנוסף, החליטו חברי המועצה להמליץ לשר התקשורת על החשכת ערוץ 22 וערוץ 10 לתקופה של שנה עם כניסתו של המהלך לפיצול ערוץ 2. ההמלצה התקבלה בעקבות בקשתו של המנכ"ל בפועל של משרד התקשורת מימון שמילה לקבל את עמדת מועצת הרשות השנייה בעניין, זאת לקראת המעבר לאפיקי השידור החדשים בתחילת חודש נובמבר – קשת לאפיק 12, רשת לאפיק 13 וערוץ 10 לאפיק 14. במקומם של הערוצים תוקרן שקופית מידע לציבור אודות המעבר של לאפיקים החדשים.
"המעבר לאפיקים חדשים הוא שינוי משמעותי עבור הצופים הישראלים, שרבים מהם רגילים ללחוץ מדי ערב בשלט 22 או 10", הוסיפה מדז'יבוז' בישיבה, "אנחנו מאמינים שהחשכת המסך מכל תוכן והצבת שקופית מידע במקומו לתקופה של שנה תיצור איזון נכון בין הצורך ליידע ולהרגיל את הציבור למצב החדש ובין רצון חברות הטלוויזיה הרב ערוצית למקם באפיק ערוץ חדש".
מדז'יבוז' הוסיפה כי הרשות השנייה צפויה לצאת בשבועות הקרובים בקמפיין הסברה שמטרתו להסביר לציבור את השינוי הצפוי על מרקע הטלוויזיה ובמערך עידן .
בערוץ 10 לא מתכוונים להבליג על ההחלטה לאפשר לחדשות 2 לשדר בערוצים של רשת וקשת לתקופה של 3 שנים. אחרי הפנייה לממונה על ההגבלים העסקיים בנושא זה, עכשיו דורש מנכ"ל ערוץ 10 יוסי ורשבסקי משרי האוצר והתקשורת, משה כחלון ואיוב קרא, להשאיר את ערוץ 10 באפיק 10, ולקבל את התגמולים שהתקבלו מקשת ורשת עבור האפיקים החדשים בהם הם ישדרו - סכום של כ-33 מיליון שקלים.
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות...
"העובדה שבעידן שבו יפעלו 3 ערוצים מסחריים, וחדשות 2 תשדר ב-2 מהם - תהפוך אותה לגוף עיתונאי בעל עצמה אדירה, בהיקף ובמידה שלא היו כמותם בישראלי, וגדולה בהרבה מעצמתה הגדולה ממילא כיום ולמעשה תהפוך את חדשות 2 למונופול אימתני בשידורי החדשות בישראל", כתב ורשבסקי. "האדרת כוחה של חדשות 2 באמצעות שידור ב-2 ערוצים, ואפילו לפרק זמן קצוב, ובענייננו מדובר בפרק זמן של 3 שנים, נצח במונחים תקשורתיים, עלולה להיות הרת אסון עבור כל חברת חדשות שתתחרה בה, ובראש וראשונה חדשות 10".
העברת אותם 33 מיליון שקלים, כמו גם ביטול דמי הרישיון ודמי ההפצה לתקופה של כמה שנים, אמורים להוות פיצוי לדברי ורשבסקי, על החיסכון של קשת ורשת בהפעלת חברת חדשות משותפת ל-3 שנים.
- 1.ערוץ 10 בדיחה 29/08/2017 15:06הגב לתגובה זומהדורת חדשות עלובה שירדה ב-50 אחוז ובקרוב העורך הראשי שלה יעוף
- פרופסור לתקשורת 29/08/2017 19:07הגב לתגובה זוהאם באמת צריך שנה שלמה על מנת "ללמד" את צופי הטלוויזיה בישראל את מספרי הערוצים של קשת ורשת? נו, באמת? אין לי ספק שהעם הנבון הזה יפנים תוך יום, מכסימום, יומיים, ואם לא, אז שבוע-שבועיים את השינוי המהפכני הזה. שנה תמימה? הגזמתם! והערת אגב: צודקים אנשי ערוץ 10 שכפיצוי על "זכיית" רשת וקשת בערוצים "מלאים" והמשך שידור החדשות במשותף במשך שלוש שנים שמגיע להם להישאר עם ערוץ מס' 10 ולא להכריח אותם לעבור לערוץ 14. זה ממש אבסורד!
- פרופ' דמיקולו 03/09/2017 22:30הם קיבלו רישיון למרות שלא עמדו במחויבויותיהם לאורך שנים ואף זכו למחיקת חובות. ערוץ 10 הוא ערוץ ששרד בזכות פוליטיקאים, שעה שקשת ורשת עבדו קשה מאוד (אמנם מלוכלך אבל עבדו) כדי לקנות את הצופים ביושר - גם למכור זבל זה רווחי, אבל לפחות זה למכור. ערוץ 10 גם חסר זכות קיום מאחר ו95% מתכניותיו הן בהפקת חברת החדשות שלו, מה שאומר שערוץ 10 הוא לא ערוץ 10, הוא ערוץ חדשות 10. ערוץ 10 רוצה להישאר ב10 בגלל שהמותג הוא 10. בקשת ורשת המותגים הם קשת ורשת. אילו לערוץ 10 היה מותג מנצח - לא היה אכפת להם מהמספר - אבל כשאין תוכן ואין מותג, צריך להילחם על המספר הזכור ביותר - ב14 אפילו חולים במחלקה הגריאטרית לא יבואו לבקר אותם. עד פה הבנת?
הכוכב הבא לאירוויזיון. קרדיט: מאקוהאירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
בראש הרייטינג עמדה קשת, עם המהדורה המרכזית והכוכב הבא לאירוויזיון, ואילו המהדורה המרכזית של חדשות 13 היתה במקום האחרון בהשוואה למתחרות
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.3% רייטינג ו-399 אלף צופים, במקום הראשון, וכמעט כמו מדי מוצ"ש, בפער עצום מהמתחרים, ובעיקר ערוץ 14, שמתחיל את לוח השידורים מאוחר לאור זמני יציאת השבת. ועדיין, חדשות 14 היו במקום השני עם 5.3% ו-162 אלף צופים.
המהדורה של כאן11, עמדה על 112 אלף צופים ו-4.9% רייטינג ואילו גם במוצאי שבת, כש-14 נמצא בירידה, חדשות 13 לא רק שלא הרוויחה צופים נוספים, אלא אף עמדה במקום האחרון עם 4.1% רייטינג ו-106 אלף צופים.
פריים טיים
השילוב של ריאליטי ואירוויזיון הוא שילוב מנצח, וכך היה אמש, כש-"הכוכב הבא לאירוויזיון" עמדה בראש לוח השידורים, עם רייטינג של 17.1% רייטינג ו-477 אלף צופים. אחריה היתה "משחקי השף" של ערוץ 13, עם 9.8% רייטינג ו-247 אלף צופים, ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 7.6%, עם 222 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 והפרק הראשון של פגישה עם רוני קובן שאירח את ערן זהבי עם רייטינג מכובד של 5.7% ו-148 אלף צופים ואחריו הסרט התיעודי "מלאכי" שהיה עם 3.8% רייטינג ו-108 אלף צופים.
תוכניות אחה"צ וערב מוקדם
בשעות הצהריים המאוחרות, חדשות 12 עמדו בראש, עם מהדורה של ערד ניר שהחלה ב15:00 עם 2.4% רייטינג ו-55 אלף צופים ועלתה ב-16:00 ל-3.1% רייטינג ו-81 אלף צופים. היא שודרה מול שידורים חוזרים של רשת, עם "כלוב הזהב", שעמד על 1.3% רייטינג ו-36 אלף צופים בשעתיים הללו. לאחר מכן, ב-17:00, המספרים עלו דרמטית והמהדורה עם גדעון אוקו, ששודרה ב-17:00 עלתה ל-5.3% רייטינג ו-141 אלף צופים. השידור החוזר של רשת, עם משחקי השף, עמד על 3.1% ו-81 אלף צופים.
בהמשך הערב, ולקראת צאת שבת, המספרים המשיכו לעלות, כש-"פגוש את העיתונות" עמד על 8.8% רייטינג ו-225
במהדורה המוקדמת וברצועה שלאחר מכן עם 10% ו-262 אלף צופים. מולו, המהדורה המוקדמת של "מוריה וברקו" היתה על 3.8% רייטיג ו-109 אלף צופים ועלתה לאחר מכן ל4.5% ו-125 אלף צופים. ברצועה של 19:00 הצטרף ערוץ 14, עם המהדורה המוקדמת עם עידו טאובר, שעמד על 3.8% ו-100 אלף
צופים.
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- רייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לייט נייט
ברצועת הלייט נייט, שיחה עם עודד הרוש, שעמד על 3.9% רייטינג ו-106 אלף צופים ולאחריו היה שידור חוזר של רשת, עם "שנות ה-90" של עם 2.8% ו-61 אלף צופים.

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה
טאבולה Taboola 0.98% מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker
הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.
גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."
״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת
הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן
העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״
- פרסום מודעת אבל בעיתון הארץ
- עדות לפיד הוכיחה: ערוצי החדשות לא מספרים לכם את האמת
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
