פוסט איט post it יום השואה
צילום: יח"צ

דברים שאסור לשכוח: מודעה מבריקה של סטודנט ACC ניב הרצברג נכנסה לארכייב

בטיימינג סימבולי, בשבוע שבו מצוין יום השואה בישראל, מודעה של ניב הרצברג שנעשתה במסגרת לימודיו ב-ACC נבחרה להופיע במגזין הפרסום היוקרתי בעולם
משה בנימין | (8)

השבוע ברחבי העולם, משרדי פרסום רבים, כמו באומן אתמול, קיבלו בשמחה רבה את הודעת המו"לים של מגזין הפרסום היוקרתי ארכייב על כך שהמודעה שלהם נכנסה למהדורה הרבעונית. בנוסף למשרדי הפרסום יש לא מעט סטודנטים למקצוע שמחכים להודעה משמחת מהארכייב - כזו שעשויה לסדר להם את תיק העבודות. בין עמודי המגזין שרבים רוצים להופיע בו מוקדש באופן מסורתי מקום למודעות סטודנטים - מדובר בעמוד אחד בלבד ובו 4 מודעות - מה שהופך את המשימה עבור הסטודנטים לקשה ונחשקת אפילו יותר.

אחד מהם שהצליח לעשות את זה הוא ניב הרצברג, סטודנט שלמד במכללת הפרסום ACC תרצה גרנות וכיום כבר עובד בבאומן בר ריבנאי. בטיימינג מצמרר, המודעה של הרצברג (שנעשתה במסגרת קורס הקופירייטינג שלו) שנבחרה להופיע במגזין עוסקת בנושא השואה כאשר המותג הוא Post-It - מדבקות הממו.

המודעה של הרצברג מחברת באופן מקורי וחכם, בין התועלת המוצרית של מדבקות הממו שאמורות להזכיר למשתמש דברים חשובים, לבין האירוע החשוב והמכונן ביותר בתולדות העם היהודי. יש לציין כי זו המודעה הראשונה אי פעם של ACC במגזין הארכייב. היא נעשתה על ידי הרצברג במסגרת שיעור פרינט בהנחיית דוד אביטל. קדמו לה בישראל מודעות של תלמידי בצלאל שהצליחו לעשות זאת.

    כאמור, הרצברג למד קופירייטינג והתקבל בתחילת הלימודים, דווקא בתור ארט דיירקטור, בתחילת הקורס ל-jwt ובמהלכו עבר לבאומן בר ריבנאי, שבו הוא עובד כיום במתכונת שמשלבת את יכולות הארט והקופי שלו. הרצברג זכה בעבר בתחרות הפרסום של JCDecaux לצד גדי פריד. במסגרת עבודתו בבאומן בר ריבנאי הוא היה שותף למודעה שנעשתה במשרד וקרלסברג העולמית בחרה לפרסם בכל העולם, וכן היה חלק מהעבודה על המהלך עם אפליקציית Shazam במסגרת יום בריאות האוזן והשמיעה הבינלאומי.  

תגובות לכתבה(8):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 8.
    כל הכבוד, פרסומת חזקה וחשובה. (ל"ת)
    ענבל אדל 23/04/2015 12:33
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    מבריק (ל"ת)
    הדס 20/04/2015 21:44
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    סטודיו שחר 20/04/2015 18:36
    הגב לתגובה זו
    כשהסמטריות כה משוכללת נוצרת תחושת סמל עצמאי מבודל שמרחיק במעט דינמיות אנושית.
  • 5.
    פשוט מושלם! (ל"ת)
    רויטל 20/04/2015 14:59
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    טל 18/04/2015 19:12
    הגב לתגובה זו
    אין פה גאונות , רק מינימליזם טוב
  • 3.
    חכם ולענין (ל"ת)
    דרורית 18/04/2015 08:20
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    ג.עמיחי 16/04/2015 12:47
    הגב לתגובה זו
    עבודה יפה!
  • 1.
    אבל שיהיה בהצלחה 16/04/2015 11:50
    הגב לתגובה זו
    get a room
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותמגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיות

הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14

גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של חדשות 12 היא המהדורה הנצפית ביותר ובפער על פני מהדורות החדשות האחרונות. זו המהדורה הדומיננטית בעשורים האחרונים והיא לא מאויימת. ועדיין, מגמת ההיחלשות של 12וההתחזקות של 14 נמשכת, אם כי בקצב קטן יותר ממה שהיה בשנתיים-שלוש שנים האחרונות. ערוץ 14 שזוכה לפופולאריות של תומכי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם רייטינג שצומח, אבל לא כמו בשנים האחרונות. 

מהדורת החדשות של 12 השיגה אמש רייטינג פושר יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף. בד בבד, ערוץ 14 עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף.

מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.

החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים

גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין,  שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.

אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.