צור גולן על הקרדיט לגליקמן בסרט ה"מגויר" לאורנג': "מקומם, קשה לבלוע"
עבר הרבה זמן מאז הפעם האחרונה בה ציטטנו פוסט בפייסבוק של בכיר בתעשיית הפרסום. הבוקר (יום ב'), איש הקריאייטיב הבכיר צור גולן סיפק לחבריו לתעשייה (ולנו) סיבה טובה לפתוח בדיון על אתיקה וקווים אדומים, לפחות על פי אמת המידה שלו. גולן התייחס לקרדיט שנחתם על שמו של 'גליקמן נטלר סמסונוב' בפרסומת האחרונה למותג אורנג' (בה מופיעים סב קשיש ותינוק) שנעשתה במקור בצרפת והגדיר זאת "מקומם".
לפני מספר שעות העלה גולן פוסט בפייסבוק בו הוא כתב: "יש דברים בענף הפרסום שפשוט קשה לבלוע, מצטער לא מחליקים בגרון. אחד מהם שאולי הוא המקומם מכולם הוא לקיחת קרדיט על משהו שלא אתה עשית. היום בבוקר הבנתי שהסרט המקסים של orange - הקשיש והתינוק, הוא בעצם סרט מגויר, סרט צרפתי. אז למה צריך משרד פרסום ישראלי, עתיר כישרון וסרטים מקוריים בפריים טיים לחתום את שמו על סרט שאין לו כל קשר אליו חוץ מעבודת פוסט שנדרשת בעקבות התאמת סרט לישראל? אשמח להסבר... כמי שעבד עבור המותג הזה במשך 12 שנים ויצר עבורו מאות קמפיינים מקוריים אני יכול להעיד שקרה לנו לפחות פעם אחת שעלה לאוויר סרט מגויר, כמובן לא העזתי לחתום עליו".
הסרטון המקורי עבור France Telecom בו צוין קרדיט לגליקמן כששודר בישראל
כפי שציין גולן, יש לו הסטוריה ארוכה עם מותג הסלולר פרטנר-אורנג'. גולן, לשעבר מבכירי 'שלמור אבנון עמיחי' (היה במשרד 14 שנים, בגלגולו הקודם לפני y&r ישראל) טיפל במותג לאורך 12 השנים בהן תקציב הפרסום טופל במשרד.
נכון לעכשיו, הפוסט של גולן לא יצר מהומה רבתי, אך לא מעט אנשי קריאייטיב ממשרדים מובילים בישראל זיכו אותו ב"לייק" במין הסכמה שקטה לתוכן הדברים, ללא תגובה מצד מי מאנשי 'גליקמן נטלר סמסונוב'.
- 11.רענן 19/03/2014 16:17הגב לתגובה זובוא ונראה איך אתה ממציא מחדש את הגלגל בקמפיין הבא למתחם שרונים
- 10.יובל 19/03/2014 12:17הגב לתגובה זוהדבק ושמור זה הכל, זה מה שהפך להיות הקריאטיב בארץ, למה לבוא בתלונות רק למשרד של גליקמן שמעל 80% מהפירסום בארץ בנוי מראפרנסים מיוטוב או מ-motionographer ,ואז נישאר לנו 15% סרטי כותרות, ו5% מקוריות, מה גליקמן עשו שמו לוגו על סרט שהם עשו לו אדפטציה? לכל משרד יש עשרות סרטים כאלה , אז על מה המהומה? זה חדש? והסיבה שעשו רק לייקים לסטטוס כי פעם בתקופה יש מסיבת "חילופי זוגות" בין המשרדים, שאנשי קריאטיב וכדומה עוברים ממשרד למשרד, אז למה ולהסתכן באמירה אומללה שיכולה לפגוע בתפקיד עתידי...תחשבו על זה.
- 9.יגאל 18/03/2014 22:11הגב לתגובה זובזה אתה מתעסק? בקרדיטים של משרדי פרסום? זהו? נגמרו לך הדברים המעניינים בחיים להתעסק איתם? כמו הלקוחות שלך למשל? מדהים לאן נעלמו הפרופורציות בחיים. בושה.
- 8.עמיר 18/03/2014 22:00הגב לתגובה זואתה לא צדיק כולם עושים אדפטציות בטח שכאן זה נדרש על ידי הלקוח, גדעון לא עשה עשה אתה גם. די להטיף ולחשוב שאתה מייצג קו אליטיסטי נקי משגיאות.
- 7.ג 18/03/2014 11:35הגב לתגובה זולא צריך קרדיט בשביל ספירה של יפעת! אפשר לדאוג שזה יהיה רשום על המשרד המבצע בלי קרדיט ואכן הרבה משרדים עושים את זה (ויש לקוחות שאוסרים לשים קרדיט ועדיין רשומים ביפעת על המשרד המבצע). זה תירוץ לא קביל! מסכים עם צור שזה בושה לענף ולמשרד.
- 6.18/03/2014 11:14הגב לתגובה זואין פה גניבת קרדיט- בסה"כ לספירה של יפעת, שום דבר מעבר לזה. בנוסף, ממש לא מפתיע שצור מתעסק בזה, רק פרסים ותחרויות יש לו בראש. למה בשלמור חתמו על קולגייט / ספיד סטיק- איפה הוא היה? מאותה סיבה, ספירה של יפעת. חלאס עם הצדקנות.
- 5.קולגה 18/03/2014 10:47הגב לתגובה זוושבאומן בר ריבנאי לקחו 5 אריות בקאן עם רעיון "בנק הדם" שקיבלו מקופירייטר צרפתי?
- קולגה 18/03/2014 18:16הגב לתגובה זומה קרה פרסמן זרק אותך פעם?
- 4.לא מסכים 18/03/2014 08:18הגב לתגובה זואני לגמרי מבין את הטרוניה, אגב בעיקר את העניין האישי פה, כי צור ובצדק היה חתום על המון יצירה ישראלית של אותו מותג. עם זאת, גם הלקוח רואה במשרד הפרסום שלו שותף. לא רק יוצר. שותף למהלכים, שותף לחשיבה ושוף לעשייה. היום הרבה פחות מפעם לצערי אבל עדיין. לכן, גם אדפטציה שנעשית בעזרתו של המשרד המקומי, הינה תוצרת (לא קריאייטיבית כמובן, אלא ביצועית) של אותו המשרד למען הלקוח שלו. הלקוחות רוצים שמשרדי הפרסום יתגאו בלקוחותיהם, לא פחות מאשר בעבודותיהם שלהם. אין כאן רק עניין של ליקוק עצמי, אלא שותפות לדרך. לכן, ההתקוממות ברורה, אבל לטעמי, לא חד משמעית.
- אייל 18/03/2014 19:03הגב לתגובה זותגובה הזויה. איך המשרד שותף לחשיבה ולעשייה של סרט שהוא בסה"כ עשה לו אדפטציה? ומה קשורה הגאווה? המקום היחידי בעולם שבו משרדי פרסום חותמים על העבודות זה בישראל. בכל העולם משרדים רוצים להתגאות בלקוחותיהם אבל רק בישראל יש תחרות אגו יומיומית
- 3.גרי מגוייר 17/03/2014 16:41הגב לתגובה זוששלמור אבנון עמיחי זצ"ל, היה המשרד היחיד שהניח קרדיט על על האדפטציות המוגויירות בזמנו, כל הקולגייטים, התפוצי'פס, הציטוס, הדורוטיס. הם בטח עשו את זה בשביל יפעת לא?
- 2.פרסומאי 17/03/2014 16:38הגב לתגובה זולא מובן, כאילו קודם היה הסרט אחרי זה תפרו משהו להצדיק אותו. עד עכשיו לא זוכר מה ההצעה נראה לי זכירות -0 עזוב צור שיחתמו על הגטי אימאג' הזה שעלה 10,000 שח כולל זכויות
- 1.גיל 17/03/2014 16:02הגב לתגובה זוגם אם הוא צודק, אולי במקום להתעסק בקרדיטים ובחינוך האנשים, פשוט שיתעסק בענייניו. מאות קמפיינים - טוב שהוא לא הגזים. מתאר לעצמי שאם נספור את מספר הקמפיינים של אורנג', נגלה שלא מדובר במאות. צור גולן בנה את הקריירה שלו תחת צילו הגדול של גדעון עמיחי. כשזה פרש לדרך אחרת - צור לא הצליח בתור מנהל המשרד לגרום לעזיבה המונית של לקוחות ושל עובדים. יפה השתיקה צור. קצת פאתטי העיסוק בקרדיטים ובפרסים.
- שלמורי 18/03/2014 13:49הגב לתגובה זויאללה צור, הרי הקרדיט היחיד שלך הוא שעבדת תחת גדעון עמיחי בשתיקה ובהסכמה. דעותיו האישיות של איש ששירת את רעיונותיו של איש אחר במשך כל כך הרבה שנים פשוט לא מעניינות..סורי. והסיבה היחידה שאתה כותב פה היא כי כתוב לך גדעון עמיחי בקרדיט מתחת לשם.
- אורי 18/03/2014 11:11הגב לתגובה זוממורמרתתתתת
- אתה איש עצוב ומלא שנאה. (ל"ת)א 18/03/2014 10:15הגב לתגובה זו
- ככה זה נשמע איש עצוב או ״איך נפלו גיבורים״ (ל"ת)שי 19/03/2014 16:12

כמה מרוויח האח הגדול והאם זה חבל ההצלה של רשת 13?
האח הגדול מחזיק את רשת 13 בחיים עם רייטינג והכנסות גבוהות, אבל כשהעונה תסתיים הערוץ יחזור להפסדים כבדים; מחכים למשקיע ומה קורה בקשת?
רשת 13 במצוקה גדולה. הבעלות החולפה, הטייקון לן בלווטניק כבר לא יזרים כספים (מעבר למה שהזרים שיספיקו עד סוף השנה), והמנכ"ל שבעצם קיבל את השליטה והאחריות על הערוץ, אמיליאנו קלמזוק מחפש משקיעים. הערוץ מפסיד בשנה מעל 120 מיליון שקל, ועם הפיטורים והצמצומים, זה כנראה ירד למתחת ל-100 מיליון שקל ועדיין, מדובר בסכום משמעותי. מעבר לזה, כדי להפוך את ההפסד לרווח, צריך השקעה של כמה מאות מיליונים בתוכניות חדשות והגדלת הרייטינג.
הערוץ סבל מירידה ברייטינג בשנתיים האחרונות, עד שהתחילה התוכנית - "האח הגדול" בחודש מאי. תוכנית הריאליטי היא תמיד בלוקבסטר, אבל השנה היא הרבה מעל השנים הקודמות, היא חבל הצלה ענק לערוץ שמצליח לצוף בחודשים האלו. אבל הערוץ צריך הרבה יותר מכמה חודשים. הוא צריך למנף את החודשים המוצלחים להכנסת משקיעים. בינתיים זה לא מצליח, והשאלה היא אם בחודשים האלו לא נודע על משקיע מה יהיה בהמשך ולמה שמשקיעים ייכנסו כשהרייטינג יחזור לצלול? יש שיחות, יש מתעניינים, רק שאין מישהו שבאמת רוצה בכל הכוח. כוכבי הערוץ מחפשים טייקון שישקיע ועוברים בין עשירי הארץ, רביב דרוקר שלא רוצה לאבד את ביצת הזהב (מרוויח מעל 3 מיליון שקל בשנה מהפקות ותוכניות לערוץ) היה במספר פגישות כדי לעניין עשירים, הוא ואחרים מקבלים תשובות שליליות או היסוסים גדולים.
אם לא יגיע המשיח, הערוץ יצטרך לשנות את תמהיל התוכניות, להיות יותר "ראשים מדברים" - תוכניות בלי הפקה גדולה, אלא בעיקר מראיינים ומרואיינים שמדברים באולפן. זה זול ביחס לתוכניות ריאליטי והפקות בכלל, ולא תמיד זה רע יותר - יש תוכניות כאלו שמצליחות להביא רייטינג טוב. במקביל, הם יצטרכו לנסות למצוא את האח התאום של "האח הגדול". אם האח הגדול היה יכול להימתח עוד שלושה חודשים - המצב היה נהדר, אם ימצאו תוכנית שתצליח להתקרב לרייטינג של האח הגדול, הערוץ יוכל כנראה לשרוד.
- חיפה הפסידה, ערוץ הספורט ניצח: 17.6% למשחק נגד פ.ס.ז' ומסי
- האח הגדול שימשה מקפצה למשחקי השף. התוצאה: לא משהו
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המספרים מאחורי האח הגדול
האח הגדול היא תוכנית מרוויחה. על פי ההערכות הרווח לעונה הנוכחית יסתכם במעל 30 מיליון שקל, אחרי כל ההוצאות. לתקופה של 4 חודשים זה מצוין. התוכנית, שזו עונתה ה-15, והושקה במאי האחרון בהפקת אנדמול שיין, רושמת רייטינג ממוצע של 17%-22% ומאות אלפי צופים בכל פרק, כשהיא מנצחת תוכניות מתחרות כמו "רוקדים עם כוכבים" בקשת 12 ו"הפטריוטים" בערוץ 14. הרייטינג של התוכנית נוזל לתוכניות שאחריה ומשפר את מצבם ביחס לרצועות בערוצים 12 ו-13 והוא גם מביא קהל לערוץ שצופה בתוכניות שלפיה, החדשות של הערוץ התרוממו בחודשיים האחרונים אחרי שהיו בקריסה. יש לתוכנית השפעה כוללת על הערוץ כולו.

אפילו מאסטר שף לא עוצרת את האח הגדול; חדשות התאגיד עם 50 אלף צופים בלבד
הרייטינג של מהדורות החדשות כמעט ואינו משתנה במהלך השבוע. חדשות 12 של קשת תמיד במקום הראשון ולרוב גם הרייטינג וגם כמות הצופים היא פי שתיים מהמתחרות שלה, אבל אתמול למעט השידור הציבורי, חדשות 14, עם 6.7% רייטינג ו-165 היו לבדם עם יותר ממחצית הצופים של קשת, וזו בשורה אמיתית. אחריהם, בהפרש לא גדול, היו חדשות 13 עם רייטינג של 5.6% ו-142 צופים. להבדיל, חדשות התאגיד הציבורי ממשיכות לאבד צופים והשאלה לגבי הנחיצות שלו רלבנטית מתמיד, לאור 2.1% ו-52 אלף צופים בלבד. אם עד כה מהדורת כאן11 נאבקה על להישאר במסגרת של מאה אלף צופים, אנחנו רואים ירידה דרמטית ובמסגרתה המספרים הולכים ומתקרבים לשידורי נישה, כמו ערוץ 9.
בפריים טיים, גם השקת המותג האהוב של קשת, "מאסטר שף", לא מצליחה להדיח את הלהיט של רשת, "האח הגדול". "מאסטר שף" היתה עם 13.9% בלבד ו-353 אלף צופים, בעוד ש-"האח הגדול" נותר בראש, יהיו המתחרים אשר יהיו, ועמד על 17.3% רייטינג ו-416 אלף צופים. בערוץ 14, “הפטריוטים” יציבה וחזקה, עם קהל צופים נאמן ו-6.6% רייטינג ו-159 אלף צופים. לעומתם, טאבו של כאן11עם חנוך דאום עסקה בהתמודדות עם אנורקסיה, אך הרייטינג היה נמוך, עם 2.7% בלבד ו-64 אלף צופים.
בוקר, אמצע היום ולייט נייט
חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.4% ו-87 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-39 אלף צופים, ובמרחק לא רב היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 1.6% רייטינג ו-30 אלף צופים.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.4% ו-64 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-74 אלף צופים, ואחריהן מאחור נמצא המשדר של ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1% בלבד
ו-25 אלף צופים בלבד.
- תכנית הפרשנות של "האח הגדול" מתקרבת למספר הצופים של חדשות 12
- הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כאמור, קשת מובילה במהלך היום כולו, ו-“חמש עם רפי רשף” רושמת 6.5% רייטינג ו-169 אלף צופים, הרבה מעל ערוץ 14, עם "17 עם דנה ורון" שעמד על 2.9% ו-59 אלף צופים. את הרשימה סגר "שיחת היום" של רשת עם 2.4% ו-52 אלף צופים. “שש עם” מטפסת ל-6.5% ו-179 אלף, "ריקלין ושות" של ערוץ 14 אחריו עם 3.8% ו-99 אלף צופים ואילו שוב רשת אחרונה במשדרי החדשות, עם "חדשות שש" שזכתה ל-2.5% רייטינג בלבד ו-50 אלף צופים.