על המטוס לצרפת: רונה יעקבי ממקאן אריקסון זומנה לשפוט בפסטיבל קאן

יעקבי, סמנכ"ל הקריאייטיב של מקאן, תהיה הנציגה הישראלית בקרב שופטי התחרות. לתחרות מוזמנים מדי שנה כ-300 שופטים מבכירי התעשייה בעולם
משה בנימין | (12)

פסטיבל קאן, התחרות והאירוע הגדול ביותר בקרב תעשיית הפרסום העולמית, יתקיים השנה בין ה-15 ל-21 ביוני 2014. כמדי שנה מוזמנים לכהן כשופטים בתחרות כ-300 מבכירי אנשי הקריאייטיב והפרסום בעולם, וביניהם נציג מישראל. מי שתזכה השנה לקחת חלק במעמד המכובד היא רונה יעקבי סמנכ"ל קריאייטיב ממקאן אריקסון.

יעקובי (45) החלה את דרכה בעולם הפרסום לפני כ-20 שנה. בראשית שימשה כארט דיירקטורית בכירה, עוד בימי קשר בראל שמאוחר יותר הפך למקאן אריקסון. בין העבודות הבולטות שלה במשך השנים נמנים כמה מהקמפיינים הזכורים ביותר בעולם הפרסום הישראלי, כגון: "פלאפון עד שייגמרו לך המילים; לכולנו בראש יש סנפרוסט; המוזיקה הישראלית של סלקום; העיזים של yellow; קמפיין הבתים של תנובה" ועוד. ב-3 השנים האחרונות יעקבי משמשת כסמנכ"ל קריאייטיב במקאן ומלווה לקוחות מרכזיים של המשרד בקמפיינים מובילים: yes (גנדולפיני, ג'וליה דרייפוס, זזים הצידה מהסלון לחדר השינה), תנובה (השקת שוקו תנובה, יופלה) והמשביר לצרכן (עדי אשכנזי).

כאמור, כמדי שנה המדינות המשתתפות בתחרות הפרסום בקאן שולחות נציגים מטעמם לכהן כשופטים. מספר הנציגים שכל מדינה שולחת, נקבע לפי ההצלחות של משרדי הפרסום מאותה מדינה בשנה שעברה. מידת ההצלחה נקבעת לפי היחס שבין היקף ההגשות לזכיות באריות (Lions) בפועל. בשנה שעברה הוזמנה לשפוט בתחרות הדס ליבר - סמנכ"ל הקריאייטיב של JWT ישראל. ליבר שפטה בקטגוריית הדיירקט.

לכל קטגוריה מתוך ה-17 שנכללות בתחרות יש צוות שופטים ייעודי שמעליו מכהן נשיא. מטבע הדברים מדובר בבכירי תעשיית הפרסום המגיעים מהרשתות והסוכנויות המובילות בעולם. בין הנשיאים שנבחרו לעמוד בראש צוותי השיפוט השנה, ניתן למצוא שמות כמו דייויד סייבל, מנכ"ל רשת y&r שיכהן כנשיא קטגוריית האפקטיביות; אמיר קסאי, מנהל הקריאייטיב הראשי של רשת DDB; טום בדייקר, יו"ר AKQA שיעמוד בראש קטגוריית החדשנות ועוד.

למרות שיש תחרויות שנחשבות לקשות יותר בכל הנוגע לחלוקת הפרסים, קאן הוא אירוע השיא של התעשייה - הוא נחשב לכינוס העולמי הגדול ביותר של אנשי קריאייטיב, אושיות פרסום מיתולוגיות ומפרסמים מובילים. לתחרות מוגשות כ-34 אלף עבודות מ-90 מדינות. הוא מתפרש על פני 7 ימים שכוללים סדנאות, הרצאות, וטקסי הענקת פרסים, וכ-11 אלף אורחים פוקדים אותו מדי שנה.

תגובות לכתבה(12):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אליש פרומן 11/02/2014 01:57
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד! ייצוג הולם ונפלא אוהבים ומחבקים
  • 8.
    מיקי ונגה 10/02/2014 08:33
    הגב לתגובה זו
    סוף סוף החלטה עניינית, ללא כל שיקולים זרים. בהצלחה רוניתי שלנו, מגיע לך, השמיים הם הגבול
  • 7.
    גדעון 09/02/2014 20:46
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד על הבחירה ! מדובר במקצוענית מוכשרת שפגשתי מעט כמוה במהלך הקרירה שלי כפרסומאי .. כבוד לכולנו ...
  • 6.
    רמת חן 09/02/2014 20:18
    הגב לתגובה זו
    היא גם הכי יפה
  • 5.
    רמת חן 09/02/2014 20:15
    הגב לתגובה זו
    הכי יפה מכולם
  • 4.
    גיא 09/02/2014 18:25
    הגב לתגובה זו
    מגיע לה ואפילו יותר, הרוויחה זאת ביושר רב.
  • 3.
    הכי קרוב שמקאן ייגעו אי פעם באריה (ל"ת)
    ברכות בכל מקרה 09/02/2014 13:39
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שרון אילון 09/02/2014 12:33
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לשופטת רונה!!!!
  • 1.
    אוריאל פרץ 09/02/2014 10:53
    הגב לתגובה זו
    כל הכבוד לאשה המוכשרת הזאת
  • (ל"ת)
    אבאל'ה 10/02/2014 08:59
    הגב לתגובה זו
  • זרובבלה 09/02/2014 14:57
    הגב לתגובה זו
    אישה מוכשרת וטובת לב. בשונה מהכלל, השמש לא זורחת לה מהתחת. כל הכבוד!!! מגיע לה :-)
  • אוהד רפאלי 09/02/2014 16:26
    כל הכבוד, בהצלחה בנסיעה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.