האשכנזים של גולני: סלקום והחיילים - אין קשר למוצר
בשורה התחתונה: אחרי עשרות סרטוני פרסומת של סלקום, שמציגים את מוטיב החזרה הביתה, קשה להגיד שפרסומת הקו הביתי של חיילי גולני מטלטלת את השוק עם בשורת חדשנות.
קו הטלפון הביתי של סלקום מתחרה, מן הסתם, בבזק ובהוט. בזק לקח, בזכות ולא בחסד, את הבעלות על עולם הבית. בזק הוא הקו הביתי שגדלנו עליו כשטלפון נייד היה רק בחלומות, והחוויה הכי חדשנית שחווינו היתה טלפון אלחוטי. בזק הרוויח ביושר את המיצוב 'אין כמו בבית' שמתלבש עליו כמו כפפה.
הוט, הקו הביתי, הגיע כדי לערער על ההגמוניה של בזק ויצר את טריפל הוט, המאגד חבילת צפייה יחד עם קו ביתי, כשעולם התוכן הוא עולם של הפקות המקור של 'הוט' כגון הבורר, עספור וכן הלאה. הוט מציעה לנו חוויה כוללת למרות שמעולם לא הצלחנו לחבר, מנטאלית, את הטלוויזיה עם הטלפון. נהפוך הוא - הטלפון מפריע לטלוויזיה והטלוויזיה, כשלא מנמיכים אותה, מפריעה לטלפון. מדובר רק בהגיון תעשייתי ולא בתובנה צרכנית אבל ניחא. הטריפל משתלם והטיימינג שיצא לשוק שימש לו רוח גבית.
לתוך עולם די נינוח ודי תפוס זה, מגיע סלקום שמיקם את עצמו במוח הציבור מזה כמעט עשרים שנה כמפעיל סלולרי, ועליו להוכיח שני דברים. האחד, שהצעת המכר שלו טובה מהתחרות הקיימת. השני, שכניסתו לקטגורית הקו הביתי מבטאת 'חדשות מרעישות' ביחס לעצמו - כלומר - ליחסים הסלולאריים אותה בנה וביסס איתנו במשך שנים רבות. סלקום נכשל בשתי המשימות הללו.
- הסבתא מועמדת לגירוש, הבן לוחם בעזה, האם בית המשפט הסכים לבטל את הגירוש?
- הותר לפרסום: 13 חיילי חטיבת גולני נהרגו בקרבות בסג'עייה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
סרטון ההשקה של הקו הביתי של סלקום נראה כמו עוד סרטון של סלקום שמציק לבלוטת הדמעות באותה נקודה: איחוי הנפרדות. השיבה הביתה. האהבה המתקתקה. לא פעם ולא פעמיים, כדי להבהיר ש"תקשורת" פירושה "קשר", יצר סלקום סיפורים שמדברים על געגועים וכמיהה אל מול השיבה אל חיקו של אדם אהוב. חלק גדול מהם מדבר על שיבה הביתה של אדם חסר.
הקשר בין המניפולציה הרגשית לבין המוצר - קלוש. סלקום עושה אידיאליזציה לחברה הישראלית, בתוכה המשפחה, ועל רקע מוזיקה ישראלית, שכבר נשחקה בפרסומות
לפרוץ לשוק עם קו ביתי שנראה ונשמע כמו כל הפרסומות הסלולריות - סיומו של מסע כומתה של חיילי גולני בביתו של חבר פצוע - זה בדיוק הקייס של "זאב, זאב". עכשיו, אחרי עידנים של 'שיבה הביתה' בקו הנייד, כשבאמת יצאתם עם קו ביתי, מי בכלל יכול לשים לב שהעלילה מתרחשת דווקא בביתו של אדם ש"כאילו לא יכול להיות נייד כי יש לו גבס"?
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
סרט הקו הביתי של סלקום דומה לכל שושלת סרטי סלקום לרבות סרטי וינטאג' כגון "בשבילנו אתה הכוכב" שמדבר גם הוא על גיבוש גברי וחברות, וכל זה.
סלקום, הייתם צריכים לחשוב על משהו אחר כדי להשיג את היעדים שלכם ולהודיע לשוק שהנה, הנה מגיע משהו שהוא שונה בתכלית ממה שהיה לו עד כה. אלא אם כן ברור לכם שזה more of the same כפי שהפרסומת משכילה לבטא?
אז נכון שמדובר רק בלקוחות סלקום אבל עלינו לזכור שלקוחות אלה חולקים קווים ביתיים מתחרים ויש לפתות אותם לבצע שינוי מהותי בחייהם. כידוע שינוי הרגלים, במיוחד כשמדובר ב"אזור הנוחות", הוא יעד קשה במיוחד ולא נראה שקליפ שנראה ומרגיש כמו חלק מרצף ישן יעשה עבודה משמעותית. מה גם, שבמסגרת ההתלהמות שסלקום רגילה לה, נבחרו לככב בקליפ חבורה של אשכנזים שנראים יותר כמו לוחמי מארינס מאשר כמו לוחמי גולני אותנטיים.
מישהו בסלקום כנראה חשב שלא נשים לב. אז הוא צדק - אבל לגבי המוצר. לא לגבי השחקנים. כי על ה"גולנצ'יקים הבלונדינים" כל הרשת מדברת, כאשר התחושה היא שמרוב נסיון לכפות עלינו את הישראליות האותנטית, מוצאת את עצמה סלקום מזייפת ומתאמצת למצוא חן. וחבל.
- 4.חגי 08/10/2013 21:51הגב לתגובה זוגם ברמה הקריאטיבית נורא מצ'עמם וגם ערכית - תמצאו שימוש טוב יותר לעשות בחיילים שלנו. זה כל כך ניינטיז
- 3.כל מילה בסלע! (ל"ת)אילן 08/10/2013 16:12הגב לתגובה זו
- 2.חי"ר בכיר 08/10/2013 14:17הגב לתגובה זולמה בכלל הניצול הזה של גולני
- 1.שרית 08/10/2013 14:00הגב לתגובה זונכון שבפרסומת לא רואים אתיופים, אבל מי קבע שכל אותם 'לבנים' אכן אשכנזים? האמירה הזו היא עדתית/גזענית בעצמה, שכן האם כל המזרחיים-ספרדיים הם שחומים? ממש לא!
- חייל בגבעתי 21/10/2013 18:01הגב לתגובה זותראי שם פנים שונות- רוסים, אתיופים, ספרדים אשכנזים מה לא? ב"ה קיבוץ גלויות. בפרסומת הפרצופים אחידים מידי וזה בולט. מכוער
- שלומית 17/10/2013 19:59הגב לתגובה זועכשיו תגידי שאין דבר כזה... טימטום!!
- אחת הפרסומות הגרועות 10/10/2013 21:20הגב לתגובה זוואולי אפילו יותר מעצבנת ממה שהיא גרועה, וזה בכלל לפני הקטע של הגולני הלבנבנים האלו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
