האשכנזים של גולני: סלקום והחיילים - אין קשר למוצר
בשורה התחתונה: אחרי עשרות סרטוני פרסומת של סלקום, שמציגים את מוטיב החזרה הביתה, קשה להגיד שפרסומת הקו הביתי של חיילי גולני מטלטלת את השוק עם בשורת חדשנות.
קו הטלפון הביתי של סלקום מתחרה, מן הסתם, בבזק ובהוט. בזק לקח, בזכות ולא בחסד, את הבעלות על עולם הבית. בזק הוא הקו הביתי שגדלנו עליו כשטלפון נייד היה רק בחלומות, והחוויה הכי חדשנית שחווינו היתה טלפון אלחוטי. בזק הרוויח ביושר את המיצוב 'אין כמו בבית' שמתלבש עליו כמו כפפה.
הוט, הקו הביתי, הגיע כדי לערער על ההגמוניה של בזק ויצר את טריפל הוט, המאגד חבילת צפייה יחד עם קו ביתי, כשעולם התוכן הוא עולם של הפקות המקור של 'הוט' כגון הבורר, עספור וכן הלאה. הוט מציעה לנו חוויה כוללת למרות שמעולם לא הצלחנו לחבר, מנטאלית, את הטלוויזיה עם הטלפון. נהפוך הוא - הטלפון מפריע לטלוויזיה והטלוויזיה, כשלא מנמיכים אותה, מפריעה לטלפון. מדובר רק בהגיון תעשייתי ולא בתובנה צרכנית אבל ניחא. הטריפל משתלם והטיימינג שיצא לשוק שימש לו רוח גבית.
לתוך עולם די נינוח ודי תפוס זה, מגיע סלקום שמיקם את עצמו במוח הציבור מזה כמעט עשרים שנה כמפעיל סלולרי, ועליו להוכיח שני דברים. האחד, שהצעת המכר שלו טובה מהתחרות הקיימת. השני, שכניסתו לקטגורית הקו הביתי מבטאת 'חדשות מרעישות' ביחס לעצמו - כלומר - ליחסים הסלולאריים אותה בנה וביסס איתנו במשך שנים רבות. סלקום נכשל בשתי המשימות הללו.
סרטון ההשקה של הקו הביתי של סלקום נראה כמו עוד סרטון של סלקום שמציק לבלוטת הדמעות באותה נקודה: איחוי הנפרדות. השיבה הביתה. האהבה המתקתקה. לא פעם ולא פעמיים, כדי להבהיר ש"תקשורת" פירושה "קשר", יצר סלקום סיפורים שמדברים על געגועים וכמיהה אל מול השיבה אל חיקו של אדם אהוב. חלק גדול מהם מדבר על שיבה הביתה של אדם חסר.
הקשר בין המניפולציה הרגשית לבין המוצר - קלוש. סלקום עושה אידיאליזציה לחברה הישראלית, בתוכה המשפחה, ועל רקע מוזיקה ישראלית, שכבר נשחקה בפרסומות
- 4.חגי 08/10/2013 21:51הגב לתגובה זוגם ברמה הקריאטיבית נורא מצ'עמם וגם ערכית - תמצאו שימוש טוב יותר לעשות בחיילים שלנו. זה כל כך ניינטיז
- 3.כל מילה בסלע! (ל"ת)אילן 08/10/2013 16:12הגב לתגובה זו
- 2.חי"ר בכיר 08/10/2013 14:17הגב לתגובה זולמה בכלל הניצול הזה של גולני
- 1.שרית 08/10/2013 14:00הגב לתגובה זונכון שבפרסומת לא רואים אתיופים, אבל מי קבע שכל אותם 'לבנים' אכן אשכנזים? האמירה הזו היא עדתית/גזענית בעצמה, שכן האם כל המזרחיים-ספרדיים הם שחומים? ממש לא!
- חייל בגבעתי 21/10/2013 18:01הגב לתגובה זותראי שם פנים שונות- רוסים, אתיופים, ספרדים אשכנזים מה לא? ב"ה קיבוץ גלויות. בפרסומת הפרצופים אחידים מידי וזה בולט. מכוער
- שלומית 17/10/2013 19:59הגב לתגובה זועכשיו תגידי שאין דבר כזה... טימטום!!
- אחת הפרסומות הגרועות 10/10/2013 21:20הגב לתגובה זוואולי אפילו יותר מעצבנת ממה שהיא גרועה, וזה בכלל לפני הקטע של הגולני הלבנבנים האלו