טעויות בקמפיין: טחנת שטח אבל לא היית בפייסבוק? נכשלת
זהו, הושלמה המהפכה! עכשיו רק צריך לתת לה לקרות במקצועיות ובהדרגה. הכוונה היא לא לביבי ויאיר, אלא דווקא לפרסום. גמרנו, צריך לשים את המפתחות ולומר "לא עובד".
כמו שלכולם ברור שבבחירות הבאות ביבי לא יהיה ראש הממשלה, ככה לכולם ברור מה תרם לניצחונם של המנצחים את הבחירות האלה וגם ניתן לשים אצבע מאוד ברורה, איפה צריך לשים את הכסף בקמפיין.
קבלו את המשולש המנצח: שטח-דיגיטל-יחסי ציבור. מה שעיצב את דעת הקהל בחודש שקדם לבחירות הוא אך ורק המשולש הזה, אם כל אחד מאתנו ישחזר כל צעד ושעל שאירעו בחודש האחרון וינסה לזכור את "נקודות המפגש" עם המתמודדים, תגלו שאכן, שם שם ושם. ולא בשום מקום אחר.
בשבועיים האחרונים קיבלתי הזמנה לחוגי בית של לפיד, בנט, לבני ואחרים. "בוא אלי לסלון לפגוש את..." נכתב במייל או במסרון ששלחו לי כמה מחבריי. בשבוע האחרון כל סטטוס רביעי על הקיר בפייסבוק שלי עסק ביאיר לפיד.
וכשנתניהו היה עסוק ב"רומו של עולם" עם ארתור פינקלשטיין, בנט וכחלון, לפיד היה עסוק בהידוק המסרים ("לא אהיה שר בלי תיק") בכלי התקשורת, במפגש חוויתי פנים אל פנים בשטח (חוגי בית נון סטופ) ובעידוד מאסיבי של נחשול הסטטוסים, הציוצים והתמונות ברשתות החברתיות.
וראו זה פלא, יאיר צדק, ובצדק. הצרכן לא פראייר, כבר אי אפשר לשכנע אותו בסרטוני פרסומת של "עולם מושלם" ובעיקר, כפי שלומדים כיום בשיעור ראשון בחוג לשיווק: צריך לייצר מפגש עם הצרכן וצריך ל-ה-ק-ש-י-ב לו - וזה בדיוק מה בראש הממשלה לא עשה.
הסקרים, בעידן השיווק החדש, איבדו מכוחם וצריך לקחת אותם בפרופורציות הראויות להם. בעידן החדש המותג-המוצר יורד אל העם ובא אליו, "להקשיב לו", בשטח.
בעידן החדש נדרשת ערנות מתמדת, בוקר וליל, לטרנדים ברשתות החברתיות, כי אפילו אש בשדה קוצים כבר לא מצריכה כבאית, בהשוואה לסטטוס מפוצץ ("לפנים") שמביא אלפי לייקים ושיתופים.
בעידן החדש יוצרים מפגשים כל הזמן בין המותג ללקוח: בשטח, בדיגיטל ובכל מקום שהוא יכול לחוות חוויית מותג, להתרגש, להביע דעה, לשתף ובעיקר להפוך לשגריר שימשיך את הבשורה.
הנוסחא הזו עובדת ומוכיחה עצמה גם אצל הפחות גדולים: 'ארץ חדשה' עשתה קמפיין דיגיטל מצוין אבל כמעט לא היו בשטח. התוצאה: לא עברו את אחוז החסימה! 'קדימה', שהייתה חזקה בפעילות בשטח, אך הפקירה כמעט את כל קמפיין הדיגיטל, גירדה בקושי את אחוז החסימה, לאחר שהייתה הסיעה הגדולה בכנסת היוצאת. 'מרצ' עשתה עבודת שטח מדוקדקת וקמפיין דיגיטלי עם מסרים עקביים. והנה היא הכפילה את כוחם. ב'בית היהודי', איילת שקד ונפתלי בנט יישמו את מפגשי השטח באופן מעורר הערכה, והגיעו לפגוש גם 4 מתלבטים בישוב נידח, וזה עוד בלי לדבר על המסר בגובה העיניים ("אחי, אחותי, אחינו").
המסקנה המסתמנת היא אחת: הצרכן בימינו סקפטי. אם אתה רוצה אותו, בוא לדבר איתו. תעביר אותו חוויה. השקעת בו? הוא יהפוך לשגריר מסור ונאמן. חיפפת? התנשאת? אתה יודע "מה טוב בשבילו"? הלך עליך... הוא כבר יסגור איתך חשבון בקופה. תשאלו את ארתור, הוא כבר לא יחזור הנה כל כך מהר.
זיו לנגר הוא מנכ"ל ובעלים של חברת zeze קד"מ וקריאייטיב
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
