דעה

טעויות בקמפיין: טחנת שטח אבל לא היית בפייסבוק? נכשלת

איש השיווק זיו לנגר מאמין כי הבחירות האחרונות הן עדות לא רק לשינוי פוליטי חברתי שעברה החברה, אלא גם לשינוי מהותי ו"מהפך" בעולם השיווק
זיו לנגר |

זהו, הושלמה המהפכה! עכשיו רק צריך לתת לה לקרות במקצועיות ובהדרגה. הכוונה היא לא לביבי ויאיר, אלא דווקא לפרסום. גמרנו, צריך לשים את המפתחות ולומר "לא עובד". כמו שלכולם ברור שבבחירות הבאות ביבי לא יהיה ראש הממשלה, ככה לכולם ברור מה תרם לניצחונם של המנצחים את הבחירות האלה וגם ניתן לשים אצבע מאוד ברורה, איפה צריך לשים את הכסף בקמפיין. קבלו את המשולש המנצח: שטח-דיגיטל-יחסי ציבור. מה שעיצב את דעת הקהל בחודש שקדם לבחירות הוא אך ורק המשולש הזה, אם כל אחד מאתנו ישחזר כל צעד ושעל שאירעו בחודש האחרון וינסה לזכור את "נקודות המפגש" עם המתמודדים, תגלו שאכן, שם שם ושם. ולא בשום מקום אחר. בשבועיים האחרונים קיבלתי הזמנה לחוגי בית של לפיד, בנט, לבני ואחרים. "בוא אלי לסלון לפגוש את..." נכתב במייל או במסרון ששלחו לי כמה מחבריי. בשבוע האחרון כל סטטוס רביעי על הקיר בפייסבוק שלי עסק ביאיר לפיד. וכשנתניהו היה עסוק ב"רומו של עולם" עם ארתור פינקלשטיין, בנט וכחלון, לפיד היה עסוק בהידוק המסרים ("לא אהיה שר בלי תיק") בכלי התקשורת, במפגש חוויתי פנים אל פנים בשטח (חוגי בית נון סטופ) ובעידוד מאסיבי של נחשול הסטטוסים, הציוצים והתמונות ברשתות החברתיות. וראו זה פלא, יאיר צדק, ובצדק. הצרכן לא פראייר, כבר אי אפשר לשכנע אותו בסרטוני פרסומת של "עולם מושלם" ובעיקר, כפי שלומדים כיום בשיעור ראשון בחוג לשיווק: צריך לייצר מפגש עם הצרכן וצריך ל-ה-ק-ש-י-ב לו - וזה בדיוק מה בראש הממשלה לא עשה. הסקרים, בעידן השיווק החדש, איבדו מכוחם וצריך לקחת אותם בפרופורציות הראויות להם. בעידן החדש המותג-המוצר יורד אל העם ובא אליו, "להקשיב לו", בשטח. בעידן החדש נדרשת ערנות מתמדת, בוקר וליל, לטרנדים ברשתות החברתיות, כי אפילו אש בשדה קוצים כבר לא מצריכה כבאית, בהשוואה לסטטוס מפוצץ ("לפנים") שמביא אלפי לייקים ושיתופים. בעידן החדש יוצרים מפגשים כל הזמן בין המותג ללקוח: בשטח, בדיגיטל ובכל מקום שהוא יכול לחוות חוויית מותג, להתרגש, להביע דעה, לשתף ובעיקר להפוך לשגריר שימשיך את הבשורה. הנוסחא הזו עובדת ומוכיחה עצמה גם אצל הפחות גדולים: 'ארץ חדשה' עשתה קמפיין דיגיטל מצוין אבל כמעט לא היו בשטח. התוצאה: לא עברו את אחוז החסימה! 'קדימה', שהייתה חזקה בפעילות בשטח, אך הפקירה כמעט את כל קמפיין הדיגיטל, גירדה בקושי את אחוז החסימה, לאחר שהייתה הסיעה הגדולה בכנסת היוצאת. 'מרצ' עשתה עבודת שטח מדוקדקת וקמפיין דיגיטלי עם מסרים עקביים. והנה היא הכפילה את כוחם. ב'בית היהודי', איילת שקד ונפתלי בנט יישמו את מפגשי השטח באופן מעורר הערכה, והגיעו לפגוש גם 4 מתלבטים בישוב נידח, וזה עוד בלי לדבר על המסר בגובה העיניים ("אחי, אחותי, אחינו"). המסקנה המסתמנת היא אחת: הצרכן בימינו סקפטי. אם אתה רוצה אותו, בוא לדבר איתו. תעביר אותו חוויה. השקעת בו? הוא יהפוך לשגריר מסור ונאמן. חיפפת? התנשאת? אתה יודע "מה טוב בשבילו"? הלך עליך... הוא כבר יסגור איתך חשבון בקופה. תשאלו את ארתור, הוא כבר לא יחזור הנה כל כך מהר. זיו לנגר הוא מנכ"ל ובעלים של חברת zeze קד"מ וקריאייטיב

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
חתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקוחתונה ממבט שני.. קרדיט: אתר מאקו

הריאליטי תמיד מנצח: חתונה ממבט שני בראש הפריים טיים

עם תכנית הריאלטי החדשה, קשת כובשת את הפריים טיים מחדש, ונשארת בראש הרייטינג של מהדורת החדשות

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

טבלת הדירוג של הרייטינג של מהדורת החדשות נשארת יציבה, וכמו תמיד באמצע השבוע רואים עלייה קלה בשיעור הצופים והרייטינג בכל המהדורות. חדשות 12 בראש עם 13% רייטינג ו-351 אלף צופים, 14 במקום השני עם 6.9% רייטינג ו-178 אלף צופים, ו-13 במקום השלישי, בפער ניכר יחסית, עם 5.1% ו-128 אלף צופים. חדשות 11 עם רייטינג של 3.2% בלבד וכפי שכתבנו, אינה מצליחה לעלות ולחצות את הגבול של 100 אלף צופים, עם 80 אלף צופים בלבד. 


הפוגה בשידורי "האח הגדול" של רשת, אפשרה לקשת לעלות לפסגת הפריים טיים, עם תכנית ריאליטי משלה, "חתונה ממבט שני", עם 17.39% רייטינג ו-453 אלף צופים. "הפטריוטים" ניצלה יום חלש של רשת ותפסה את המקום השני, למרות שהונחתה לא על ידי ינון מגל אלא על ידי יותם זמרי, וזכתה לרייטינג של 7% עם 182 אלף צופים. במקום השלישי התכנית הקומית של שלום אסייג היתה עם רייטינג של 6.2% ו-144 אלף צופים ואילו את המקום האחרון תפסה הדוקו-ריאליטי של כאן11, "4 חתונות", עם 4.4% רייטינג ו-121 אלף צופים, ששוב עלתה על כמות הצופים של מהדורת החדשות של כאן11. 

רצועות נוספות

רשת תפסה גם את ראשות רצועת הלייט נייט, עם התכנית של גיא פינס, עם 6.9% רייטינג ו-234 אלף צופים. הצינור היה במקום השני עם 4.1% רייטינג ו-100 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14 עם "סטורי לילה", ורייטינג של 2.6% ו-62 אלף צופים.

בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 4.6% ו-104 אלף צופים, במקום השני היתה רשת עם העולם הבוקר ו-2.3% רייטינג ו-52 אלף צופים ואת רשימת רצועות הבוקר סגר ישראל הבוקר של ערוץ 14 עם עודד מנשה, שהשיגה 2.2% רייטינג ו-47 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 4% ו-87 אלף צופים, אחריו במקום השני, לירון ואלעד עם "פותחים יום" של רשת, עם 1.5% רייטינג ו-34 אלף צופים, שהיו בתיקו עם "על הבוקר" עם טל מאיר שגם הוא היה עם 1.5% אבל 33 אלף צופים בלבד.