טעויות בקמפיין: טחנת שטח אבל לא היית בפייסבוק? נכשלת
זהו, הושלמה המהפכה! עכשיו רק צריך לתת לה לקרות במקצועיות ובהדרגה. הכוונה היא לא לביבי ויאיר, אלא דווקא לפרסום. גמרנו, צריך לשים את המפתחות ולומר "לא עובד".
כמו שלכולם ברור שבבחירות הבאות ביבי לא יהיה ראש הממשלה, ככה לכולם ברור מה תרם לניצחונם של המנצחים את הבחירות האלה וגם ניתן לשים אצבע מאוד ברורה, איפה צריך לשים את הכסף בקמפיין.
קבלו את המשולש המנצח: שטח-דיגיטל-יחסי ציבור. מה שעיצב את דעת הקהל בחודש שקדם לבחירות הוא אך ורק המשולש הזה, אם כל אחד מאתנו ישחזר כל צעד ושעל שאירעו בחודש האחרון וינסה לזכור את "נקודות המפגש" עם המתמודדים, תגלו שאכן, שם שם ושם. ולא בשום מקום אחר.
בשבועיים האחרונים קיבלתי הזמנה לחוגי בית של לפיד, בנט, לבני ואחרים. "בוא אלי לסלון לפגוש את..." נכתב במייל או במסרון ששלחו לי כמה מחבריי. בשבוע האחרון כל סטטוס רביעי על הקיר בפייסבוק שלי עסק ביאיר לפיד.
וכשנתניהו היה עסוק ב"רומו של עולם" עם ארתור פינקלשטיין, בנט וכחלון, לפיד היה עסוק בהידוק המסרים ("לא אהיה שר בלי תיק") בכלי התקשורת, במפגש חוויתי פנים אל פנים בשטח (חוגי בית נון סטופ) ובעידוד מאסיבי של נחשול הסטטוסים, הציוצים והתמונות ברשתות החברתיות.
וראו זה פלא, יאיר צדק, ובצדק. הצרכן לא פראייר, כבר אי אפשר לשכנע אותו בסרטוני פרסומת של "עולם מושלם" ובעיקר, כפי שלומדים כיום בשיעור ראשון בחוג לשיווק: צריך לייצר מפגש עם הצרכן וצריך ל-ה-ק-ש-י-ב לו - וזה בדיוק מה בראש הממשלה לא עשה.
הסקרים, בעידן השיווק החדש, איבדו מכוחם וצריך לקחת אותם בפרופורציות הראויות להם. בעידן החדש המותג-המוצר יורד אל העם ובא אליו, "להקשיב לו", בשטח.
בעידן החדש נדרשת ערנות מתמדת, בוקר וליל, לטרנדים ברשתות החברתיות, כי אפילו אש בשדה קוצים כבר לא מצריכה כבאית, בהשוואה לסטטוס מפוצץ ("לפנים") שמביא אלפי לייקים ושיתופים.
בעידן החדש יוצרים מפגשים כל הזמן בין המותג ללקוח: בשטח, בדיגיטל ובכל מקום שהוא יכול לחוות חוויית מותג, להתרגש, להביע דעה, לשתף ובעיקר להפוך לשגריר שימשיך את הבשורה.
הנוסחא הזו עובדת ומוכיחה עצמה גם אצל הפחות גדולים: 'ארץ חדשה' עשתה קמפיין דיגיטל מצוין אבל כמעט לא היו בשטח. התוצאה: לא עברו את אחוז החסימה! 'קדימה', שהייתה חזקה בפעילות בשטח, אך הפקירה כמעט את כל קמפיין הדיגיטל, גירדה בקושי את אחוז החסימה, לאחר שהייתה הסיעה הגדולה בכנסת היוצאת. 'מרצ' עשתה עבודת שטח מדוקדקת וקמפיין דיגיטלי עם מסרים עקביים. והנה היא הכפילה את כוחם. ב'בית היהודי', איילת שקד ונפתלי בנט יישמו את מפגשי השטח באופן מעורר הערכה, והגיעו לפגוש גם 4 מתלבטים בישוב נידח, וזה עוד בלי לדבר על המסר בגובה העיניים ("אחי, אחותי, אחינו").
המסקנה המסתמנת היא אחת: הצרכן בימינו סקפטי. אם אתה רוצה אותו, בוא לדבר איתו. תעביר אותו חוויה. השקעת בו? הוא יהפוך לשגריר מסור ונאמן. חיפפת? התנשאת? אתה יודע "מה טוב בשבילו"? הלך עליך... הוא כבר יסגור איתך חשבון בקופה. תשאלו את ארתור, הוא כבר לא יחזור הנה כל כך מהר.
זיו לנגר הוא מנכ"ל ובעלים של חברת zeze קד"מ וקריאייטיב
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
