וול סטריט
צילום: iStock
וול סטריט

סגירה ירוקה בוול סטריט: הנאסד"ק עלה ב-1.4%, וויקס בשיא חדש

תנודתיות: לאחר ירידות של עד 1.5% אמש, המדדים עלו עד 1.4%. הזהב נסחר מעל לרף ה-1,800 דולרים לאונקיה. אמזון עלתה ב-2.7%, טבע עולה ב-1.6%, טאואר טיפסה ב-2.8%, NIO מחקה עליות של 13% ונסגרה בירידות של 2.6%, טסלה איבדה 1.7%
עמית נעם טל | (16)

יום מסחר תנודתי בוול סטריט נסגר בעליות שערים של עד 1.4%. הדיווחים סביב נגיף הקורונה והמתיחות בין ארה"ב לסין סביב סוגיית הונג קונג מעיבים. מנגד, הממשל האמריקני והפד' מספקים ביומיים הקרובים תמיכה משמעותית לשווקים. 

מדדים בוול סטריט

S&P 500 -1.56%
דאו ג'ונס -0.84%
נאסד"ק -2.15%

בגזרת הקורונה, מספר מקרי ההידבקות ברחבי העולם עלה ביממה האחרונה ב-208 אלף כאשר אנחנו קרובים לרף ה-12 מיליון נדבקים מתחילת המגיפה. מספר הנפטרים מהנגיף עלה לרמה של 547.3 אלף. ארה"ב ממשיכה להיות המוקד הפעיל ביותר עם למעלה מ-3 מקרי הידבקויות ו-133 אלף נפטרים. נציין שוב כי למרות העלייה היחסית במספר הנדבקים בתקופה האחרונה, נתוני ההידבקות רחוקים מהנתונים שדווחו מוקדם יותר השנה. 

אירוע נוסף שמעיב על השווקים הוא המתיחות בין ארה"ב לסין. אם אתמול דווח על בחינת איסור שימוש באפליקציות סיניות עמו טיק טוק. היום דווח כבר שהממשל האמריקני שוקל לבטל את הסטטוס קוו סביב הדולר ההונג קונגי. אם אכן הממשל האמריקני יממש את האיום - מדובר ב"רעידת אדמה" בשווקים, הסיכויים לכך נמוכים במיוחד (לכתבה המלאה). 

עם כל הכבוד לאירועים אלו, הסיפור המרכזי בשווקים ממשיך להיות התמיכה של הפד' והממשל האמריקני. תמיכה זו צפויה להגיע לשיא זמני ביומיים הקרובים. נציין כי אם מסתכלים על הצפי של בנק אוף אמריקה לחודשים הקרובים, קשה לראות דרמות בחודשים הקרובים, כאשר 2 גופים אלו מספקים רוח גבית משמעותית (לכתבה המלאה). 

בגזרץ הסחורות, הזהב עולה ב-0.4% ונסחר מעל לרף הפסיכולוגי של 1,800 דולרים לאונקיה. הנפט מטפס ב-0.7% לרמה של 40.9 דולרים לחבית. 

במרכז

יש לא מעט "מניות מומנטום" שזינקו בימים האחרונים, אך מעל כולן עומדת טסלה (סימול:TSLA), שנסגרה אמש בשיא כל הזמנים עם שווי שוק מדהים של 256 מיליארד דולר. הטירוף סביב המניה נמשך נגרע במעט כאשר מניית החברה  איבדה 1.7% .

"האחות הסינית" של טסלה, יצרנית הרכבים NIO (סימול:NIO) מרכזת עניין גם היא לאחר לאחר שעלתה אמש לרמות שיא כל הזמנים עם שווי שוק של יותר מ-15 מיליארד דולר. מניית החברה זינקה בתחילת המסחר ב-14%, אך נסגרה בירידות של 2.6%

קיראו עוד ב"גלובל"

סקטור הבנקאות ריכז עניין  ברקע לאירועים סביב הונג קונג. בהקשר זה נציין את דויטשה בנק (סימול:DB). קרדיט סוויס (סימול:CS) , בנק אוף אמריקה (סימול:BAC), גולדמן זאקס (סימול:GS), ג'יי פי מורגן (סימול:JPM) וסיטי בנק (סימול:C). 

בגזרת הישראליות, כיטוב פארמה (סימול:KTOV) זינקה ב-13.3% בעקבות הודעה על קבלת פטנט מהאיחוד האירופאי. פייבר (סימול:FVRR) עלתה ב-0.1%. וויקס (סימול:WIX) טיפסה ב-3.2% לשיא כל הזמנים עם שווי שוק של 15 מיליארד דולר. 

מניית הרשת החברתית טוויטר (סימול:TWTR) נסגרה הערב בעליות של 7.5% במסחר תנודתי  לשווי שוק של 27.8 מיליארד דולר. בסה"כ, משלימה מניית החברה זינוק של קרוב ל-28% משפל שקבע לפני פחות משבועיים בעקבות ההודעה של יוניליבר על השעיית הפרסומות (לכתבה המלאה). 

תגובות לכתבה(16):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 11.
    הגיון כלכלי 09/07/2020 07:57
    הגב לתגובה זו
    בתחילת מרץ 2020 מחיר ממוצע אג"חים דלק 100 נקודות , כיום המחיר הממוצע של אג"חים דלק 35 נקודות , צריכת האנרגיה בעולם עולה ועולה מיום ליום , עולם התעופה מתחיל שוב ויגדל יותר ויותר עם התיירות בעולם וצריכת דלק מטוסים.... ואתם מבלבלים את המוח אחד לשני ממש לשווא!!! שוק האנרגיה יעלה ויצמח אקספוננצילית מעתה ואיתו חברת דלק בעלי אסדות הנפט והגז בשווי אדיר מליארדים של דולרים של דלק תשובה בים בחודשים מרץ עד יוני 2020 קבוצת דלק שילמה מלוא הריבית והקרן לבעלי האגח"ים י"ג , ל"ד ועוד במועדם...... מהעיתון..... "אמריקן רשמה את העלייה היומית החדה מעולם - המריאה ב-41 אחוז, מניות התעופה והקרוזים בלמו ירידות חדות יותר בוול סטריט - אמריקן איירליינס הודיעה כי תגביר את טיסותיה, יונייטד זינקה ב-16.2%, נורוויג'יאן קרוז קפצה ב-9%; הסתערה על נאסד"ק ....." Oil is up $80 in seven weeks. The remarkable recovery could be too good to be true By Matt Egan, CNN Business Updated 1:21 PM EDT, Tue June 09, 2020
  • 10.
    אא 09/07/2020 00:10
    הגב לתגובה זו
    בזמן האחרון הם חוגגים שם בערב ואותנו מאכילים חוזים אדומים בבקר והורסים לנו את כל היום
  • 9.
    חכמת הבדיעבד.ברגע שהמצב משתנה אתה מתרץ אותו ומסביר. (ל"ת)
    עמית לא כולם טיפשים 08/07/2020 22:34
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ועם תהיה התרסקות .יהיה לך גם הסבר להתרסקות פתאום אה . (ל"ת)
    אה באמת .חכם בדיעבד 08/07/2020 22:33
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    שלמה 08/07/2020 22:16
    הגב לתגובה זו
    מנהיגי כלכלה למופת יש בארץ ..חבל על המשכורת שמשלמים להם
  • 6.
    י 08/07/2020 21:59
    הגב לתגובה זו
    על מה למה אין טיסות הזוי??
  • 5.
    אבל אצלנו יורד כמו תמיד (ל"ת)
    נסדאק עולה 08/07/2020 20:54
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    זוהר 08/07/2020 17:06
    הגב לתגובה זו
    אליפות העולם בניפוחי בועה זה הולך להיות מטורף כשיתפנצ׳ר להם
  • זה יקרה מוקדם יותר ואולי מיידי. לא תחכה זמן רב. (ל"ת)
    איצ100 08/07/2020 18:10
    הגב לתגובה זו
  • אייל 09/07/2020 11:40
    הוא חי רק בשביל התקווה שהמדדים בארה"ב יפלו ב 80% תוך זמן קצר כי זה מתאים לפוזיציה ולדרך הפעולה שלו . בלי התקווה הזו הבן אדם הזה לא קיים בכלל ואין לו מה להגיד
  • 3.
    תומר 08/07/2020 16:16
    הגב לתגובה זו
    לא מהפכה טכנולוגית ולא כלום
  • 2.
    . 08/07/2020 16:01
    הגב לתגובה זו
    מצב העולם הכלכלי והבריאותי בגדר כאוס וקטסטרופה.
  • אבירם+ניר 08/07/2020 17:38
    הגב לתגובה זו
    וליתר דיוק ב92% מהמקרים בורסתנו הקדימה את העולם ברגרסיות של נניח 20% ועד המפולות הגדולות שהיו מאז. והרי אנו עם הספר...חכמים ונבונים.
  • הנה זה מתחיל שוב לא נח (ל"ת)
    לאציק 08/07/2020 21:45
  • 1.
    עלי 08/07/2020 15:35
    הגב לתגובה זו
    חחחחחחחחח
ה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיותה-SU7 של שיואמי. קרדיט: רשתות חברתיות

תוך פחות משנתיים, שיאומי רווחית יותר מטסלה

19 חודשים בלבד אחרי השקת הסדאן החשמלית SU7, חטיבת הרכב וה-AI של שיאומי מייצרת רווח רבעוני של כ-98 מיליון דולר, הרבה לפני טסלה ואחרים בענף; האקוסיסטם, המותג והיעילות הובילו לרווחיות מהירה

רן קידר |
נושאים בכתבה שיאומי טסלה

שיאומי ממשיכה להפתיע את תעשיית הרכב החשמלי, כאשר חטיבת ה-EV והבינה המלאכותית שלה מסכמת את הרבעון השלישי עם רווח של כ-98 מיליון דולר, פחות משנתיים לאחר שהשיקה את הסדאן החשמלית SU7. החברה הגיע לאיזון משמעותית מהר יותר מהמתחרות, היות וטסלה נזקקה ליותר מחמש שנים עד שהציגה רווח רבעוני ראשון, ולי-אוטו הגיעה לכך רק אחרי כשנתיים. בעידן שבו רוב הסטארט-אפים בתחום שורפים מזומנים לאורך שנים, שיאומי נכנסת לתמונה עם יתרון מבני יוצא דופן: קהל עצום של משתמשים קיימים, אמון מותג גבוה, ואקו-סיסטם שמחברת את העולם הדיגיטלי של הלקוחות עם עולם הרכב החדש.

כוחו של הרגל 

הכניסה של שיאומי לעולם הרכב מתבססת על נכסים שהחברות המסורתיות פשוט אינן מחזיקות. מאות מיליוני משתמשים שכבר רכשו סמארטפונים, שעונים חכמים ומוצרים ביתיים של החברה הפכו לקהל טבעי לשלב הבא: הרכב החשמלי. עבורם, עליית המדרגה מרכישת טלפון לרכישת רכב לא מצריכה שינוי תודעתי גדול: הם כבר נמצאים עמוק באקוסיסטם של שיאומי, סומכים על המותג ורגילים לממשקיו. בנוסף, הארכיטקטורה מבוססת התוכנה של רכבי החברה מאפשרת לה לייצר מקורות הכנסה נוספים מתוך מערכות הרכב, בדומה למודלים שמוכרים מעולם המובייל. כך נוצרת סביבה שבה עלות גיוס הלקוח כמעט אפסית, וזה יתרון אדיר לחברה, בענף שבדרך כלל משלם סכומי עתק על כל לקוח חדש.

האסטרטגיה המנצחת: דגם יחיד והשקה שמתנהלת כמו מוצר אלקטרוני

שיאומי אימצה גישה שונה לחלוטין מהמקובל בענף הרכב. במקום להשיק מספר רחב של דגמים ולחלק משאבים בין פיתוחים מקבילים, היא התמקדה בדגם אחד ויחיד, ה-SU7, וטיפלה בו כמו מוצר אלקטרוני מהונדס היטב. שרשרת אספקה הדוקה, שליטה גבוהה ברכיבים קריטיים ותכנון השקה המדמה את עולם הסמארטפונים יצרו ביקוש גדול כבר מהרגע הראשון. וברגע שהחברה עמדה ביעדי הביקוש, היא היתה יכולה להתמקד ברווחיות ולא בהגדלת נפח מכירות, ובכך חסכה שנים של הפסדים שמאפיינות את רוב הכניסות החדשות לענף הרכב.

ה-YU7: הדגם השני שהפך להצלחה מסחררת בתוך שעות

כמעט בלי להתאמץ, דגם ה-SUV השני של החברה, YU7, הפך במחצית 2025 לאחד הסיפורים החמים בשוק הרכב הסיני. בתוך שעות ספורות מקבלת ההזמנות כבר נרשמו כ-289 אלף הזמנות, נתון שממחיש כיצד מותג טכנולוגיה מצליח לייצר באזז שהמתחרות מתקשות לשחזר. ההתרחבות הזו הפכה את פעילות הרכב של שיאומי לאחת המרכזיות בחברה, כאשר יותר מרבע מהכנסות הקבוצה כבר מגיעות ממנה, הרבה מעבר לזרוע ה-IoT ההיסטורית.

לצד האופטימיות, הענף הסיני כולו נכנס לתקופה מאתגרת. הממשלה מתכוונת לצמצם את הטבת המס על רכבים חשמליים והיברידיים, והמשך סבסוד הטרייד-אין עדיין לא מובטח. כבר באוקטובר הורגשו ירידות במכירות הרכב, ושיאומי נאלצה לפעול כדי למזער פגיעה בביקוש. החברה מציעה ללקוחות הנחת גישור של עד כ-2,100 דולר למי שיזמין רכב עד סוף נובמבר ויקבל אותו במהלך 2026, צעד שמעודד הזמנות אך בהכרח יפגע במרווחי הרווח.

וורנר ברוסוורנר ברוס

מי תשתלט על וורנר ברוס? 3 מתחרות הגישו הצעות

פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס הגישו הצעות לרכישת וורנר ברוס דיסקברי - כל אחת עם גישה שונה, וגם - 10 עובדות על וורנר ברוס שכנראה לא ידעתם

עמית בר |

חברת וורנר ברוס דיסקברי, הבעלים של אולפני הסרטים והטלוויזיה האגדיים וורנר ברוס ושל שירות הסטרימינג HBO Max, הפכה באחרונה ליעד אסטרטגי מבוקש עבור שלושה שחקנים מרכזיים בענף המדיה: פרמאונט, קומקאסט ונטפליקס.

לפי דיווחים, שלוש החברות הגישו הצעות רכישה לא מחייבות, כאשר וורנר דיסקברי מקווה להשלים את תהליך הבחינה עד לסוף השנה. עם זאת, המורכבות הרגולטורית והמבנה העסקי של וורנר, הכולל גם ערוצי כבלים כמו CNN, TNT ו-Food Network, הופכים את העסקה לאתגר לא קטן.

מבין המציעות, רק פרמאונט מתעניינת ברכישת כלל נכסי החברה, כולל האולפנים, שירותי הסטרימינג וערוצי הכבלים. לעומתה, נטפליקס וקומקאסט מבקשות לרכוש רק את חטיבת האולפנים והשירותים הדיגיטליים – ללא ערוצי הכבלים.

העניין הגובר ברכישת וורנר מגיע על רקע יוזמה פנימית של החברה לפצל את נכסיה לשתי חברות, אחת שתתמקד באולפנים ובסטרימינג, והשנייה שתאגד את ערוצי הכבלים. המהלך נועד לפשט את המבנה ולאפשר מיזוגים או רכישות גמישות יותר.

פרמאונט כבר הגישה שלוש הצעות קודמות כאשר האחרונה עמדה על כ-23.50 דולר למניה, והייתה אמורה להתבצע בעיקר במזומן. במקביל, קומקאסט ונטפליקס בוחנות רכישה ממוקדת ללא התחייבות מלאה לכלל הפעילויות.