פרובוקציה עולמית: 250,000 אזכורים לשינוי השם של רותם גז למארק צוקרברג

CNN, הניו יורק טיימס ועוד סיקרו את מהלך ה-PR המתגרה של רותם גז וה-Mizbala להחלפת השם למארק צוקרברג - כתגובה לאיומי תביעה מפייסבוק
משה בנימין | (25)

בארץ כבר יודעים וכעת גם מסביב לעולם מבינים שדורי בן ישראל הוא 'זבלון' לא קטן, כפי שהאיש שעומד מאחורי הבלוג וסוכנות הפרסום ה-Mizbala נוהג לכנות את חבריו לענף.

המהלך הפרובוקטיבי האחרון שהשיקה ה-Mizbala בשיתוף רותם גז, במהלכו הוחלף רשמית שמו של גז למארק צוקרברג, שמו של מייסד פייסבוק, זכה לחשיפה רחבה וחוצת גבולות שהגיע ל-250,000 אזכורים ברחבי הרשת. בין השאר סוקר המהלך שניסה להגחיך את פייסבוק ב'ניו יורק טיימס', 'הוושינגטון פוסט', 'פוקס ניוז', 'CNN' ועוד.

כזכור, רותם גז, מבעלי חברת i-share המפעילה את אתר 'לייק סטור', שירות אינטרנטי אשר מאפשר לכל מפרסם לרכוש אוהדים לעמודי הפייסבוק, קיבל לפני מספר חודשים מכתב איום בתביעה מחברת פייסבוק העולמית. במכתב נדרש גז לחדול מעיסוקיו ולמחוק לאלתר את חשבון הפייסבוק הפרטי שלו.

ביום חמישי שעבר, השיק גז באמצעות סוכנות הקריאייטיב Mizbala, המתמחה במהלכי גרילה דיגיטליים, קמפיין אינטרנטי שמטרתו לטרפד את איומי ענקית הרשתות החברתיות ובנוסף להרוויח חשיפה שתקדם את שירותי הלייק סטור בחו"ל.

במסגרת הקמפיין, ניגש גז למשרד הפנים בחיפה ושינה באופן רשמי את שמו למארק צוקרברג והשיק אתר אינטרנט בשם: 'האם פייסבוק תתבע את מארק צוקרברג?'. למרבה האירוניה מספר ימים לאחר שינוי השם, פייסבוק שלחה בשנית איום בתביעה, הפעם ללא הידיעה שהם אינם מאיימים לתבוע את רותם גז, אלא את מארק צוקרברג.

הביקור במשרד הפנים: רותם גז מחליף את שמו למארק צוקרברג

גולשים רבים הביעו תמיכה באומץ ליבו של רותם, אשר בעיניהם העז לעמוד מול כוחות החזקים ממנו ובעקבות כך, נוצרה "תנועת מחאה ותמיכה" בעמוד האוהדים של רותם בפייסבוק, בו גולשים מכל העולם מגיבים, מעלים תכנים ומביעים את דעתם על הנושא. אמש, 3 גולשים, מסין, גרמניה וארה"ב, שינו אף הם את שמם למארק צוקרברג, כחלק מהרצון לתמוך במהלך ולקדם אג'נדות עיסקיות פרטיות משלהם.

דורי בן ישראל, בעלי קבוצת ה-Mizbala: "הקמפיין יצר מצב אבסורדי שבו פייסבוק, גדולה ככל שתהיה, אינה יכולה להמשיך את התביעה ללא יצירת יחסי ציבור "הזויים" ומזיקים עבורה על כך שהיא תובעת את "מייסדה". מוזר בעיני שפייסבוק דווקא בחרה להיטפל למר גז, המפעיל עסק יחסית קטן, בזמן שמותגי על כדוגמת קוקה קולה העולמית וחברות נוספות, צורכות באופן קבוע שירותים דומים להעצמת מספר האוהדים".

תגובות לכתבה(25):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 24.
    מרלן 20/12/2011 13:06
    הגב לתגובה זו
    פסיכי
  • 23.
    חוזליטו 20/12/2011 12:56
    הגב לתגובה זו
    מה קרה כבר לא עושה שירות שליחים לעורכי דין במרמה
  • 22.
    רוברט 20/12/2011 12:54
    הגב לתגובה זו
    פסיכי עם תעודות לא לקנות ממנו שום לייקים.
  • 21.
    קורין 20/12/2011 12:54
    הגב לתגובה זו
    עוד פסיכי שיצא לשוק. סובל מתשומת לב. מסכן
  • 20.
    שלמה 20/12/2011 12:51
    הגב לתגובה זו
    זה אדם מחפש פרסום והזוי. מסתתר מאחורי מעלליו . בעל חברת גביה שעושה עוול לאנשים וגורם להם לצרות גדולות בשקרים שלו
  • 19.
    סתם דביל (ל"ת)
    תת רמה 20/12/2011 12:33
    הגב לתגובה זו
  • 18.
    עובד כפיים 19/12/2011 17:11
    הגב לתגובה זו
    משתמש בדבר הזה, בתור אחד שעובד קשה מאוד כדי להשיג לייקים אמיתיים ללקוחותיי הדבר הזה מקומם ונשמע לי דבילי שמנהל מותג יבחר לקנות לייקים. זה כמו לקנות לקוחות פקטיביים שלא משלמים. זה כמו... המראה מראה שעל הקיר. בכל אופן הרותם הזה שאני לא מכיר אישית ועוד דומים לו פשוט מקלקלים את עולם הפרסום ומוצאים שם רע מאוד לענף. אני נגד. אגב כרעיון ליצור פרובוקציה זה רעיון מעניין אבל אפשר היה לעשות אותו הרבה יותר בטעם ולמטרה הרבה יותר טובה.
  • 17.
    מה קרה לחוש ההומור ? 19/12/2011 16:09
    הגב לתגובה זו
    אמילי
  • 16.
    יוחאי 19/12/2011 16:03
    הגב לתגובה זו
    בחיים שלי לא שמעתי על משרד הפרסום הזה, אבל נראה לי שהוא מצדיק את שמו. זבל של פרסום, 100 אחוז רעש 0 אחוז תוצאות
  • 15.
    אני 19/12/2011 15:23
    הגב לתגובה זו
    מכיר אותו אישית והחזות הכיפית והעל הכיפאק שלו מסתירה יצור נמוך ועבריין אינטנרט מסכן שדפק לנו את כל התעשייה בשנים האחרונות, כל מנהלי המותג צריכים לבדוק טוב טוב את הפעילות בדף שלהם וכמה מזוייפים- 90% מהדפים הגדולים מלאים בלייקים שהוא מכר, זבל אנושי.
  • 14.
    קים איל 19/12/2011 14:46
    הגב לתגובה זו
    מה בדיוק היה החלק של דורי ב"מהלך" הגאוני הזה? הוא נסע איתו באוטובוס למשרד הפנים ואמר לשומר בכניסה "אחא, זה בסדר, הוא איתי"?
  • 13.
    אליהו 19/12/2011 14:13
    הגב לתגובה זו
    לא רק שהוא שינה את השם בחוסר תום לב לאדם מוכר, הוא אף מכר לוקשים לפקידה כדי לשכנע אותו. "יש לי משפחה רחוקה בשם הזה", "יש עוד הרבה שמות כאלה", "אני הולך לשנות את זה לשאר בני המשפחה". אני הייתי פותח בחקירה.
  • 12.
    ה. 19/12/2011 13:06
    הגב לתגובה זו
    .
  • 11.
    מביט מהצד 19/12/2011 12:32
    הגב לתגובה זו
    פרובקציות זולות
  • 10.
    ... 19/12/2011 12:20
    הגב לתגובה זו
    יצליח ברמה המשפטית. ברור שלא - זה לא ינמע את התביעה, אבל החשיפה או החשיפה היא הדבר האמיתי
  • 9.
    עמית 19/12/2011 12:18
    הגב לתגובה זו
    אז בכתב התביעה יצוין "מארק צוקרברג מישראל, הידוע בשמו הקודם XYZ". לא עשיתם פה כלום חוץ מיצירת באז. יעילות משפטית ודאי שלא תקבלו מזה.
  • 8.
    מעניין כמה טראפיק קיבל הלייק סטור... (ל"ת)
    הליקופטר סלולארי 19/12/2011 12:14
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    גיל 19/12/2011 12:09
    הגב לתגובה זו
    ראיתי ראיון איתו לפני מספר חודשים כשהתקבל מכתב התביעה. מה שהוא עושה תמורת $10,000 הודים עושים תמורת $500 והם לא טורחים לעצבן אחרים... למה נראה לו שמה שהוא עושה זה חוקי? (בהתאם למדיניות פייסבוק, יוטיוב וכו')
  • 6.
    קמפיין? מהלך? לשנות שם כמו ילד בן 5??? אתם (ל"ת)
    רציניים? 19/12/2011 11:57
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    שלא ישתמש בפייסבוק 19/12/2011 11:56
    הגב לתגובה זו
    פשוט לא ייאמן שאנחנו מתפרסמים בעולם רק בזכות הזויים ופסיכים
  • 4.
    roy 19/12/2011 11:52
    הגב לתגובה זו
    לדעתי זה מסוג הפרסום הנמוך ביותר. ללא קריאטיביות, רק פרובוקציה. זה לא משאיר לך הרבה ביד.
  • 3.
    איתן 19/12/2011 11:46
    הגב לתגובה זו
    לפני כ-3 שנים חבר טוב שלי שינה את שמו ל-בן ראול מייזל, מתוך אהדה של שנים רבות לשחקן הענק. בזמנו חשבתי שזה פאתט. עד שראיתי את ה"קמפיין המהולל" הזה. אין לכם מה להיות מרוצים מעצמכם.
  • 2.
    רותם גז - יהודון ספאמר (ל"ת)
    עושה בושות 19/12/2011 11:34
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    פרסומאי 19/12/2011 11:18
    הגב לתגובה זו
    זה לא חוקי ולא מוסרי למכור לייקים
  • מוסר=פרסום ? (ל"ת)
    זיין שכל 19/12/2011 12:44
    הגב לתגובה זו
שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)שי אהרונוביץ, רשות המסים (עמית אלפונטה)

המענק לעובדים ייכנס כבר מחר: רשות המסים מקדימה את הפעימה השנייה

כ-201 אלף זכאים יקבלו כ-410 מיליון שקל ישירות לחשבון הבנק, חודש מוקדם מהמתוכנן, כדי להקל על משפחות לפני החגים. ניתן עדיין להגיש בקשות למענק עבור 2023 באתר רשות המסים

צלי אהרון |


רשות המסים מודיעה על הקדמת הפעימה השנייה של מענק עבודה לשנת 2024. אשר תוקדם ותשולם כבר מחר, 18 בספטמבר, במקום באמצע אוקטובר כנהוג מדי שנה. במסגרת ההקדמה יועברו לחשבונות הבנק של הזכאים כ-410 מיליון שקל, שיחולקו לכ־201 אלף עובדים ועובדות. מדובר על סכום ממוצע של כ-2,000 שקל לזכאי. המהלך נועד להקל על משפחות וזכאים נוספים לקראת תקופת החגים, שבה נרשמות הוצאות חריגות.

מענק עבודה, המוכר גם כ"מס הכנסה שלילי" - נועד לחזק עובדים בעלי שכר נמוך ולעודד יציאה לתעסוקה. המענק משולם בארבע פעימות שנתיות, והקדמת התשלום הנוכחי מאפשרת לזכאים לקבל את הכסף מוקדם מהמתוכנן ולהיערך טוב יותר מבחינה כלכלית. מי שטרם הגיש בקשה עבור שנת 2024 עדיין יכול לעשות זאת באופן מקוון באתר רשות המסים, והכספים יועברו לו בהתאם לאישורי הזכאות בפעימות הבאות. 

בנוסף, ניתן עד סוף השנה להגיש גם בקשות רטרואקטיביות עבור שנת 2023 - הזדמנות עבור מי שפספס את ההגשה במועד. בין הזכאים ניתן למנות שכירים ועצמאים בני 21 ומעלה שהם הורים, וכן בני 55 ומעלה גם ללא ילדים, בהתאם לרמות ההכנסה שנקבעו במדריך המענק. החל מהשנה מתווספת גם הטבה ייחודית להורים לפעוטות. כמו כן, נשים שכירות בנות 60 ומעלה (ילידות 1960 ואילך) יכולות לבקש מקדמה על חשבון מענק 2025, בכפוף לעמידה בקריטריונים.

רשות המסים מזכירה לזכאים לוודא כי פרטי חשבון הבנק שלהם מעודכנים כדי למנוע עיכובים בהעברה.

יגדיל את הצריכה הפרטית

הקדמת התשלום משתלבת בתוך מגמה רחבה יותר של צעדי מדיניות כלכלית שנועדו לתמוך במשקי הבית, במיוחד על רקע יוקר המחיה. כמו כן, הזרמת כ-410 מיליון שקל למחזור הכספי דווקא בסמוך לחגים צפויה להגדיל את הצריכה הפרטית בתקופה שממילא מתאפיינת בהוצאות גבוהות, ובכך לתרום גם לפעילות הכלכלית במשק.

המענק מופנה בעיקר לאוכלוסיות שעובדות אך מתקשות לסגור את החודש, הורים צעירים, משפחות חד-הוריות וותיקים בגיל העבודה המאוחר. הקדמת התשלום מאפשרת להם להיכנס לתקופת החגים עם פחות דאגות כלכליות, ולנסות לעזור לרווחה בסיסית לילדים ולמשפחה. כמובן שלא מדובר על סכום גדול בהינתן שהסכום הוא לאורך זמן רב - אבל עדיין, מדובר על סכום שבהחלט יכול לעזור.

פיטורים
צילום: copilot

גל הפיטורין מתגבר והולך ומגיע עד עובדי המדינה

אנחנו עדים לפיטורין במגזר הטק כבר מספר חודשים, ובכל זאת ההודעה של פייבר על חזרה לפורמט של סטארט-אפ ועל פיטורין של 250 עובדים היא דרמטית, ואליה מצטרפת הודעה של זיפריקרוטר, שסוגרת את מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל; בנוסף, גם המגזר הציבורי מתחיל להתערער, כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, אותת על פיטורין צפויים של כ-20,000 עובדי מדינה (שליש מעובדי המטה)

רן קידר |
נושאים בכתבה פיטורים AI

לאחרונה, כמעט ולא היה יום שבו לא היתה כותרת אחת לפחות על פיטורין בחברה גדולה. רשימת השמות אינסופית וכוללת את אינטל (שנמצאת גם ככה במהלכי ייעול דרמטיים), מיקרוסופט, אמזון, גוגל, סיילספורס, והנה אתמול פייבר, חברה ציבורית שנסחרת בוול סטריט, הודיעה על מהלך דרמטי שבו היא מפטרת שליש מכח האדם, כ-250 עובדים, וחוזרת לפורמט של סטארטפ. לרוב, השוק אוהב לשמוע על הודעות פיטורין, שממוסגרות בשיח על ייעול ועל שינוי יעדים. אבל כשהחשב הכללי, יהלי רוטנברג, מדבר על כשליש מעובדי המטה של המדינה ש-"יוחלפו" על ידי הבינה המלאכותית, התופעה חורגת מגבולות המגזר הפרטי ובבירור היא קיימת בשוק העבודה כולו, והמגמה ברורה: פחות עובדים, יותר AI. 

אל החדשות על פייבר ועל העתיד התעסוקתי שלה בישראל הצטרפה הבוקר חברה נוספת, כש-ZipRecruiter הודיעה על סגירת מרכז המחקר והפיתוח שלה בישראל, בדרך לפיטורי כל עובדי הסניף המקומי, כ-65 במספר, ימים ספורים לפני החגים. 

מנכ"ל פייבר, מיכה קאופמן, הגדיר את המהלך כ-"איתחול כואב" והדגיש כי הפיטורים נוגעים לכל המחלקות, וכי ההחלטה היא אחת הקשות שקיבל עד כה. הסיבה המרכזית הוגדרה כך: טכנולוגיות AI כבר מסוגלות לבצע חלק גדול מהשירותים שבעבר שווקו בפלטפורמת הפרילנסרים של פייבר, ופוגעות ישירות במודל העסקי שלה קאופמן לא לבד, כמובן, ולצד ההצהרה שלו, ניתן לראות גם הצהרות עם טון אחר, כפי ששמענו לאחרונה ממנכ"ל סיילספורס, מארק בניוף, שהתגאה בפני משקיעים בכך שהחליף 4,000 עובדים בסוכני AI, וכך התייעל וצמצם את מחלקת התמיכה שלו מ-9,000 ל-5,000 בלבד. 

כמובן, שהגורם המרכזי הוא יכולותיה של הבינה המלאכותית וכמובן שהמגמה אינה ייחודית לישראל. בארה"ב פוטרו מאז תחילת השנה מעל 800 אלף עובדים, כשענפי הטכנולוגיה, הקמעונאות והייצור הם הנפגעים העיקריים. ענקיות כמו מיקרוסופט, אמזון, מטא ו־סיילספורס קיצצו אלפי משרות תוך כדי השקעה מסיבית במערכות AI. גם מגזרי שירות הלקוחות והפיננסים נפגעים, כאשר בנקים וחברות ביטוח מחליפים עובדים במערכות אוטומטיות. מגמות דומות ניכרות גם באוסטרליה ובאירופה, שם ממשלות מטמיעות מערכות AI לטיפול בפניות אזרחים ובניהול מערכות חירום.

הבשורה הדרמטית מגיעה לא רק מהמגזר העסקי אלא גם מהמגזר הציבורי. בארה"ב, הקמת ה-DOGE (המחלקה ליעילות ממשלתית) הובילה לירידה דרמטית במספר עובדי המדינה, בעיקר בתחומי מטה ושירות. בחודש מרץ 2025 לבדו הוכרזו פיטורים בהיקף של כ־275 אלף עובדים פדרליים. במנהל השירותים הממשלתיים (GSA) הוחל בצ’טבוט בשם GSAi שמבצע משימות עבור כ־1,500 עובדים, צעד שהוביל לצמצומים חדים במשרות מנהלתיות. במשרד לענייני ותיקים נרשמה תוכנית רחבה לקיצוץ כ-83 אלף משרות, שבסופו של דבר הוקטנה ל-30 אלף לאחר שילוב פרישות טבעיות והתפטרויות. וכך, הסקטור הציבורי האמריקאי גם הוא חלק מהמגמה של פיטורין והתייעלות.