ד"ר שי מרצקי
צילום: artzki_615_130313.JPG

מנכ"ל בונוס לקראת כנס Bizportal: "תוך שנתיים-שלוש המוצר בשוק"

ד"ר שי מרצקי יהיה על הבמה בכנס הביומד על Bizportal ב-10 באפריל. "תוך מספר חודשים מרכז הייצור שלנו יהיה מוכן ואנחנו נוכל להתחיל בניסויים קליניים"
תומר קורנפלד | (7)

"המוצר הסופי שלנו יגיע לשוק בתוך שנתיים עד שלוש של פיתוח וייתכן שלוחות הזמנים גם יתקצרו", כך מעריך מנכ"ל בונוס ביוגרופ בשיחה עם Bizportal. "המוצר הוא מוצר אותולוגי (מוצר עצמי ת"ק) ומהניסיון שלי מוצרים כאלו אושרו למסחור יותר מהר ממוצרים אחרים".

ד"ר שי מרצקי ייקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שכותרתו "בין מציאות לחלום - זירת הביומד המבעבעת". הכנס ייערך בבורסה לניירות ערך ב-10 באפריל החל מהשעה 14:00. להרשמה לכנס - לחצו כאן

חברת בונוס ביוגרופ עוסקת בפיתוח טכנולוגיה להנדסה וייצור של רקמות אנושיות חיות במטרה לפתח שתלי עצם המיוצרים מתאים אנושיים של החולה ולטובת צרכים רפואיים. המוצר של החברה מיועד עבור חולים שחסרה להם עצם כתוצאה מטראומה, תאונת דרכים, גידול סרטני או תהליכי הזדקנות.

בימים אלו שוקדת החברה על הקמת מרכז ייצור לטובת ביצועי הניסויים הקליניים. "עד היום ייצרנו רקמות אנושיות והשתלנו אותם בבעלי החיים. הצלחנו להראות שהעצם האנושית שמכניסים לבעל החיים מסוגלת להיקלט ולהתגבר על החסר", מסביר מרצקי. "אני מעריך שתוך מספר חודשים המרכז שלנו יהיה בנוי ונוכל להתחיל בניסויים קליניים".

"הגורם המגביל אצלנו הוא היכולת לייצר עצמות בתנאים הרגולטוריים הדרושים (GMP). הניסוי שלנו יתבצע על פי הסטנדרטים הדרושים ובכוונתו ללכת על מודל על מה שנעשה בפלוריסטם על פי הדרישות האירופאיות וגם על פי הדרישות האמריקניות".

בונוס ביוגרופ לא ציינה מהי העלות הכוללת של הקמת המפעל אך מרצקי מדגיש כי "יש לנו כסף להקמתו". לדבריו. "מתקן הייצור זה לא המפעל הסופי שייצר את אלפי העצמות לצורכי השוק אלא מפעל קטן שיתאים עבור מה שנזדקק לו לטובת הניסויים הקליניים".

ביחס לעתיד הרחוק מעריך מרצקי כי המפעל בארץ לא יוכל לספק את העצמות לכל העולם. הסיבה לכך נובעת מן העובדה שהעצם מיועדת להיות מושתלת תוך זמן קצר ביותר. על כן, בכוונת החברה להקים בעתיד מרכזי יצור בטריטוריות השונות.

תגובות לכתבה(7):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 6.
    דני משקיע 14/03/2013 14:01
    הגב לתגובה זו
    שווי שוק נמוך מאוד עם פוטנציל גדול מאוד.עם צוות מקצועי מהמעלה הראשונה ברשותו של שי מריצקי(מיסד פלוריסטם)
  • 5.
    בקושי יש להם כסף למשכורות הענק שמושכים. הנפקה בקרוב. (ל"ת)
    מני 14/03/2013 13:55
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אנונימי 14/03/2013 13:41
    הגב לתגובה זו
    כל מי שהיה שותף אי פעם בפיתוח מוצר יודע שלא ניתן להגיד משפט כזה. הטווח גדול מדי והנעלמים גדולים מדי. זה חוסר אחריות להגיד דבר כזה. מניסיון.
  • 3.
    ותיק 14/03/2013 13:20
    הגב לתגובה זו
    ורק מנסים לגנוב סחורה מידיים חלשות במסחר ... חברים שלא טטעו ... יש שת"פ גדול בדרך והם מסתירים זאת ומקורבים לוקחים את כל הסחורה בעצמם ... להוכחה שימו לב איך לקחו סחורה בחודש האחרון בשקט בשקט ודואגים להחזיר תא השער מיד לנמוך כדי להמשיך לאסוף ולדכא ידיים חלשות !!!
  • רק הסבלנים מנצחים עד 120 (ל"ת)
    בונוס עד 120 14/03/2013 13:59
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    חי 14/03/2013 13:05
    הגב לתגובה זו
    אולי נשמע על התקדמות החברה. הזדמנות מצויינת.
  • 1.
    יששששששששששששששששששששששששששששששששששש (ל"ת)
    בונוס לא לפספס 14/03/2013 12:53
    הגב לתגובה זו

"יש עודף היצע של חברות ביומד המחפשות אקזיט לעשר השנים הקרובות"

קבוצת ארזי גרופ תיקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שייערך ב-10 באפריל. בני ארזי. "על חברות הפועלות בתחום לשנות את האסטרטגיה העסקית שלהן".
תומר קורנפלד |

"המגמה של צמצום ההשקעות בתחום הביומד צפויה להימשך גם בשנת 2013", כך מעריך בני ארזי מנכ"ל ויו"ר קבוצת ארזי בשיחה עם Bizportal. "הקושי המרכזי יהיה של חברות סטארט אפ הנמצאות בשלבים ראשונים כאשר גם הגיוסים של קרנות הון סיכון לטובת התעשייה נמצאת במגמת ירידה מאחר ויש עודף היצע של חברות המחפשות אקזיט לעשר השנים הקרובות". קבוצת ארזי גרופ תיקח חלק בכנס הביומד של Bizportal שכותרתו "בין מציאות לחלום - זירת הביומד המבעבעת". הכנס ייערך בבורסה לניירות ערך ב-10 באפריל החל מהשעה 14:00. להרשמה לכנס - לחצו כאן לדברי ארזי, "על חברות הפועלות בתחום לשנות את האסטרטגיה העסקית שלהן. מימון הפעילות של החברות חייב להגיע מגידול בהיקפי המכירות שלהן. בנוסף, לאור המצב הלא מבטיח בשווקים המסורתיים ( ארצות הברית, אירופה ויפן), על החברות לחפש שווקים חדשים העשויים להיות אטרקטיביים יותר". ארזי גרופ הינה חברה בינלאומית בעלת שורשים ישראליים, שנוסדה בישראל בשנת 1995. כיום מחזיקה החברה ב-65 נציגויות במדינות שונות בעולם ומשרתת אלפי לקוחות מדי שנה. החברה משרתת רבות מחברות המכשור הרפואי בישראל שמבקשות להגדיל את מכירותיהן בשווקים חדשים ברחבי העולם. בשיחה מתייחס ארזי לשאלה מהם השווקים בעלי הפוטנציאל הכלכלי המשמעותיים ביותר בעולם. "עד לפני כמה שנים השוק הסיני והברזילאי היוו יעד אטרקטיבי לחברות, אך כיום ישנה התמתנות של הפעילות בשווקים הללו", מציין ארזי. "המטרה של החברות היא להגיע לשווקים שאישור המכירה בהן יכול להתקבל תוך פרק זמן קצר של מספר חודשים, וכמו כן בשווקים בהם מערכת הבריאות וההשקעות ברפואה הפרטית והמודרנית במגמת עליה מתמשכת". "אנו מזהים היום שלושה אזורים שיש בהם פוטנציאל גדול. מדינות הגולף, מדינות מרכז ודרום אמריקה, וגוש המדינות הסובייטיות לשעבר כגון קזחסטן ואוזבקיסטן. כמו כן, בטווח הבינוני אנו מזהים מגמה הולכת וגדלה לכוון המדינות המתקדמות באפריקה". בשיחה מסביר ארזי כי האסטרטגיה של החברות הישראליות על פיה הם מפנים משאבים לקבל אישורי FDA ו-CE תקשה עליהן לשרוד . הפוקוס צריך להיות ביצירת יכולת מכירה בכל שוק פוטנציאלי ולהגיע למכירות כמה שיותר מוקדם באמצעות אישורים אלה ובעיקר אישור ה-CE", מציין ארזי. "הפתרון מצוי בתכנון מוקדם של הנכסים הרגולטוריים העומדים לרשות היצרן שיאפשרו לו להגיע למשווקים במדינות אלה עם אישורי המכירה שהושגו מראש".