מירי רגב מרחיבה את אפשרויות יבוא הרכב לישראל
שרת התחבורה מירי רגב מקדמת את הארכת תוקף הוראת השעה, המאפשרת ליבואנים זעירים (עד 20 כלי רכב בשנה) לייבא רכב משומש עד שנה ממועד ייצורו.
השרה רגב תבקש מוועדת הכלכלה של הכנסת להאריך את הוראת השעה המאפשרת ליבואן זעיר לייבא לישראל רכב חדש או רכב שנרשם בחו"ל וטרם עברו 12 חודשים ממועד ייצורו. לדברי השרה רגב, "מדובר בהקלה משמעותית עבור היבואנים הזעירים, המגבירה את כושר התחרות שלהם מול יבואני הרכב הישירים ונועדה להרחיב את אפשרות הבחירה לרוכשי הרכב בישראל".
יבואן זעיר רשאי לייבא לישראל את הרכב מכל גורם בחו"ל ולא רק מיצרן הרכב, וכך יכול להציע גם תוצרים ודגמים שאינם מיובאים על ידי היבואנים הישירים, ולהגדיל את המגוון וההיצע בשוק הרכב.
אגף הרכב במשרד התחבורה הדגיש כי על כלי הרכב המיובאים לעמוד בכל דרישות התקינה הקיימות, וכי ההקלה היחידה היא הרחבת האפשרות לייבא רכב עד גיל שנה, שכבר נסע בחו"ל. עלות הרכישה של כלי רכב אלה תהיה בדרך כלל נמוכה יותר, וההוזלה אמורה להתגלגל ללקוח הסופי.
בהתאם לחוק, היבואן חייב למסור ללקוח בכתב מידע על הרכב לפני רכישת הרכב, ובכללם מידע על מצבו המכני של הרכב, לרבות נזק בטיחותי שנגרם לו, מספר הקילומטרים שנסע הרכב, שנת ייצור הרכב ומועד רישומו בחו"ל, ותקלות בטיחות סדרתיות אם קיימות.
- האם הרכב החדש מהיבואן אכן חדש וללא נזק?
- גיל אגמון מנצל רגולטור רדום ועושק את הציבור - מה הרווח על מאזדה?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
השרה רגב אמרה כי מדובר בצעד נוסף להגברת התחרות בשוק הרכב, הנשלט כיום בידי מספר יבואנים גדולים. השרה ציינה כי "רכישת רכב היא ההוצאה השנייה בגובהה למשק הבית הישראלי. בכוונתנו לעודד תחרות בשוק ייבוא הרכב, וכך להביא להורדת מחיר הרכישה ולהקלה על סל ההוצאות של המשפחה הישראלית".
- 1.שלומיג 12/01/2023 11:07הגב לתגובה זוזה לא הגיוני.

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים
מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה - העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.
מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות
אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%. סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.
ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- הנחה במס קנייה ברכישת רכב - סיכוי קטן שזה יגיע אליכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה

מס הקנייה על רכבים חשמליים צפוי לעלות
באוצר יגבשו בשבוע-שבועיים הקרובים מתווה למיסוי רכבים חשמליים
מדינות משרד האוצר בקשר למסים על רכבים חשמליים היא ברורה - העלאה. המסים על הדלק גבוהים מאוד ואחראים על חלק גדול מההכנסות המדינה ורשות המסים חייבת למצוא תחליף לירידה בהכנסות במקביל לירידה הצפויה ברכישות רכבים על נזין והשימוש בבנזין. מה עושים? התשובה די ברורה - הולכים על מיסוי רכבים חשמליים. זה התחליף הטבעי.
מס נסועה יהיה, השאלה רק מתי - מס נסועה - מתי ייכנס לתוקף, כמה זה יעלה לנו; שאלות ותשובות
אלא שבינתיים זה לא צפוי להיכנס לתקציב 2026. משרד האוצר ככל הנראה לא יספיק להרים את המיסוי גם מכיוון שיש קשיים טכניים. ועל רקע זה, מסתמן שיהיו חלופות כמו העלאת מס הקנייה על רכבים חשמליים. המס כבר עלה אשתקד מ-35% ל-45%, אבל הכוונה כפי שגם אמרו נציגי האוצר היום להביא אותו ל-83%. סיכוי טוב שגם בתחילת ינואר מס הקנייה יעלה. לא ברור עדיין לכמה.
ועדת הכספים דנה היום בהארכת הנחת מס הקנייה על רכבים חשמליים - משרד האוצר: "בהעדר מס נסועה יש לקדם מקור תקציבי חלופי לשם הארכתה". זה רמז עבה להעלאת מס קנייה. במהלך הדיון מתחו חברי הוועדה ביקורת על הממשלה נוכח העדר מדיניות ברורה וכך שלקראת סוף השנה עדיין לא גובשה אפילו מדיניות מס ל-2026. יו"ר הוועדה, ח"כ חנוך מילביצקי קרא לממשלה להציג מספרים ברורים על גלגול ההטבה לציבור, והדגיש כי מימון הטבה כזו בעת מלחמה, חייב לגלם הנחה לרכבים שבאפשרות כלל הציבור לרכוש, לא רק בעלי יכולת כלכלית גבוהה. נציגי טסלה טענו כי מלוא ההטבה מגולגלת לצרכן וכי הוזלה משמעותית יותר אפשרית עם מדיניות מס מקלה וארוכת טווח
- המיסוי על הרכב החשמלי אמור להשתנות - איך זה ישפיע ולמה סיכוי טוב שזה לא יקרה בקרוב?
- הנחה במס קנייה ברכישת רכב - סיכוי קטן שזה יגיע אליכם
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במשרד האוצר הודו כי יש ירידה באחוזי החדירה של הרכבים בשנת 2025, וציינו כי חלקה קשורה בשינויי מדיניות המס. כן קשרו במשרד בין הארכת ההטבה לקידום מס נסועה, הדגישו כי הארכת ההנחה מס תלויה במציאת מקור תקציבי חלופי, וכי בשבוע הבא יציגו בפני שר האוצר חלופות אפשריות ויביאו אותן בפני הוועדה
