מזראטי גיבלי מתחדשת עם יכולת אוטונומית

מזראטי חשפה את מתיחת הפנים של הגיבלי, מכונית הסאלון הספורטיבית. בתפריט: עדכון קליל לעיצוב ומערכות לסיוע בנהיגה. בישראל בשנה הבאה
רועי צוקרמן, אוטו |
נושאים בכתבה רכב רכב אוטונומי

מזראטי גיבלי עברה מתיחת פנים - ומקבלת לראשונה מערכות עזר שיקנו לה יכולת נסיעה אוטונומית חלקית. יצרנית הרכב האיטלקית, חלק מקונצרן FCA (פיאט קרייזלר), הודיעה ערב תערוכת שנגדו בסין כי מכונית הסאלון תוצג שם בגרסה חדשה, המכונה גראן-לוסו (GranLusso, "יוקרה גדולה" באיטלקית).

מדובר למעשה במתיחת פנים לגיבלי, שמשווקת מזה יותר מארבע שנים ומתחרה במרצדס E-קלאס וב.מ.וו סדרה 5. מבחינת עיצוב, ההבדלים אינם גדולים - וכוללים בעיקר פגוש חדש מלפנים ומאחור, סבכה קדמית עם עיטור כרום במקום פלסטיק שחור ותגי "גראן-לוסו".

מבחינת מידות אין שינוי משמעותי, והגיבלי צפויה להציע אורך של 497 ס"מ, רוחב של 194.5 ס"מ, גובה של 146 ס"מ ובסיס גלגלים של 300 ס"מ כבעבר. מזראטי לא מפרסמת בשלב זה מפרט טכני, והמכונית כפי הנראה תציע את אותם המנועים - יחידות שישה צילינדרים בנפח 3.0 ליטר (טווין-טורבו בנזין או טורבו-דיזל). הגיבלי מצוידת בתיבת שמונה הילוכים אוטומטית ובהנעה אחורית או כפולה.

האיטלקים מספרים עם זאת כי לדגם החדש תהיה יכולת נסיעה אוטונומית חלקית, ובמילים אחרות מערכות עזר לנהיגה ובטיחות דוגמת בקרת שיוט אדפטיבית, בלימת חירום אוטונומית וסיוע בשמירה על נתיב. בשלב זה במזראטי לא מפרטים אילו מערכות בדיוק יוצעו, ופרטים נוספים - כולל מפרט טכני - צפויים בזמן הקרוב. 

 

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
דיפאל S05. צילום יצרןדיפאל S05. צילום יצרן

דיפאל S05 -קרוסאובר חשמלי במחיר שובר שוויון

מכשירי תנועה יבואנית דגמי דיפאל לישראל מנערת את השוק עם הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי בקטגוריה C, עם בסיס גלגלים של 2.88 מטר ומחיר של החל מ- 150.0 אש"ח. 

יואב פולס |

מכשירי תנועה, יבואנית דגמי דיפאל לישראל השיקה את הדיפאל S05, קרוסאובר חשמלי מעוצב במחיר אגרסיבי.

הדיפאל S05 הוא אח קטן לדיפאל S07  המיובא על ידי 'מכשירי תנועה' מזה כשנה. הדיפאל S05 הוא כאמור קרוסאובר חשמלי בקטגוריית C-Suv הצפופה מאוד היום בשוק הישראלי והוא מגיע עם שני יתרונות משמעותיים – בסיס הגלגלים של ה S05 הוא בגודל 2.88 מטר, וחסר תקדים לקטגוריה שלו, והמחיר בו הוא משווק, החל ב- 150.0 אש"ח, נמוך בכ – 20,000 ₪ מהתחרות הישירה.

העיצוב מודרני וכולל את כל הרכיבים ההכרחיים היום כמו חזית אטומה, יחידות תאורה משולבות לד, ידיות דלתות נסתרות ועוד.


דיפאל S05 סביבת נהג. צילום יצרן

תא הנוסעים נקי מאוד ובמרכז הדשבורד מסך מולטימדיה בגודל ''15.4 עם קישוריות אלחוטית מקורית לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, תצוגה עילית לנהג, עדכוני OTA, מצלמות 540°, ועוד. ל- S05 גג פנורמי הכולל וילון חשמלי הכרחי, ואבזור נדיב בכל רמות הגימור.

המימדים החיצוניים של הדיפאל S05 מספרים רק חלק מהסיפור עם אורך כולל של 4.62 מטר, רוחב של 1.9 מטר וגובה של 1.6 מטר. בסיס הגלגלים של הדיפאל S05 גדול משמעותית מכל המתחרות בקטגוריה עם נתון מרשים של 2.88 מטר, שכולו מיועד לטובת המרווח הפנימי לנוסעים.

ג'אקו 7 . צילום יואב פולסג'אקו 7 . צילום יואב פולס

סיכום ינואר - נובמבר 291,617 כלי רכב חדשים

קרוב ל 292,000 כלי רכב חדשים נרשמו מ 1.1.25 ועד 30.11.25, מהן 55,645 חשמליות ועוד 32,686 פלאג אין.

השנה תסתיים עם יותר מ 300,000 כלי רכב חדשים. 

ג'אקו 7, יונדאי קונה, טויוטה יאריס קרוס, טויוטה קורולה קרוס וקיה פיקנטו בראש. 

יואב פולס |

חודש נובמבר כבר הסתיים, אבל רישומי כלי הרכב ממשיכים עמוק לתוך דצמבר. כבר עכשיו ניתן לומר כי השנה תסתיים עם מעל 300,000 חדשים שיירשמו במאגרי משרד התחבורה. עד ה 1.12.2025 נרשמו 291,617 כלי רכב חדשים כאשר הקלדות נובמבר ממשיכות להצטבר. מתוך 291,617 כלי הרכב, לא פחות מ 55,645 כלי רכב הם חשמליים (  19.08% ) ו 32,686 כלי רכב הם בתצורת פלאג אין הייבריד ( 11.2% ). יחד צורות ההנעה האלטרנטיביות הללו מהוות כבר מעל ל 30% מהשוק, נתון חסר תקדים.

הרכב הנמכר בישראל באופן עקבי מתחילת השנה הוא הג'אקו 7 פלאג אין שמסר 13052 יחידות, ואם נוסיף את דגמי הבנזין של הג'אקו 7, עוד 2053 יחידות אזי הג'אקו 7 נהנה מהצלחה עצומה בשוק המקומי עם 15,105 יחידות שנמסרו ללקוחות.

במקום השני נמצא את היונדאי קונה ההיברידית עם 11,693 יחידות, ובמקום השלישי הטויוטה יאריס קרוס עם 8992 יחידות. בהתייחס לדגם זה נציין כי מעל ל 1000 יחידות מדגם זה יובאו בייבוא מקביל ולא על ידי היבואן הרשמי.

במקום הרביעי עוד טויוטה, הפעם הקורולה קרוס עם 8750 יחידות והיא ממלאת די בהצלחה את החלל הגדול שהשאירה ההיעדרות של הטויוטה קורולה הרגילה שחוזרת בימים אלו לשוק.


טויוטה קורולה קרוס. צילום יואב פולס

במקום החמישי עם 7858 יחידות נמצאת הקיה פיקנטו שנותרה המיני היחידה שמשווקת כיום בישראל בהיעדרותה של היונדאי i10.