חוטפת מכה: טבע תשלם 512 מיליון דולר בכדי לסגור תביעה בארצות הברית

המנייה יורדת 3.2% במסחר בוול סטריט, התביעה נוגעת לחברת הבת ספלון 

אלמוג עזר | (5)
נושאים בכתבה טבע

לאחר הדיווח מהשבוע שעבר על האישור לייצור תרופה גנרית לקופקוסון, נראה כי טבע   ממשיכה לספק עניין רב למשקיעים. היום (ב') רשת החדשות רויטרס דיווחה כי החברה נאותה לשלם 512 מיליון דולר בכדי ליישב תביעה כנגד חברת הבת שלה, ספלון (Cephalon).  

בשעות אלו (19:30) מניית טבע יורדת 3.2% לנוכח פרסום ההסכם 

על פי רויטרס, סכום זה מהווה תקדים בגובהו בכל הנוגע ליישוב תביעות כנגד חברות הפעולות בדרכים שונות לדחות את השיווק של תרופות גנריות מתחרות. נציין כי התביעה נגד ספלון הוגשה בשנת 2006, בטרם טבע רכשה את חברת הבת. 

טבע רכשה את חברת ספלון בשנת 2011. תרופת הפרוג'יל מטפלת בעירנות חולי נרקולפסיה. 

מהות התביעה מאשימה את טבע, בשיתוף פעולה עם ספלון, מיילאן ו-Ranbaxy בכדי למנוע הפקת תרופה גנרית לפרוג'יל למשך שש שנים (עד לשנת 2012). על פי האישום, חבירת חברות אלו למטרה זהה מהווה הפרה של החוק להגבלים עסקיים. 

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    תקופה קשה. 21/04/2015 04:43
    הגב לתגובה זו
    קנו טבע מעל הממוצע ולא ישבו מהצד לראות איך הרווח נמוג או אולי יירכשו בירידות עוד?אשמח לשמוע דעות
  • 3.
    תקופה קשה. 21/04/2015 04:43
    הגב לתגובה זו
    קנו טבע מעל הממוצע ולא ישבו מהצד לראות איך הרווח נמוג או אולי יירכשו בירידות עוד?אשמח לשמוע דעות
  • 2.
    פקיעה מחר סביב ל1665 הכול מתוכנן (ל"ת)
    אמנון ס 20/04/2015 19:57
    הגב לתגובה זו
  • פקיעה מחר באזור 1680 (ל"ת)
    נחיה ונראה 20/04/2015 20:48
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    דוד 20/04/2015 19:41
    הגב לתגובה זו
    מחסנאי נשאר מחסנאי .
גדעון תדמור - יור נאוויטס
צילום: שלומי יוסף

ביקושים חזקים להנפקה של נאוויטס לקראת FID בפרויקט סי ליון

המוסדיים מסתערים גם על נאויטס: ביקושים של פי 5 מההיצע להשלמת המימון העצמי בפרויקט סי ליון; גם נאוויטס הגדילה את גודל ההנפקה בשל הביקושים, וכעת המשקיעים ממתינים ל-FID שצפוי להגיע עד לסוף השנה

תמיר חכמוף |

נאוויטס פטרוליום נאוויטס פטר יהש -3.37%  עשתה אתמול צעד משמעותי בדרך להשלמת המימון העצמי בפרויקט הענק Sea Lion באיי פוקלנד, אחד ממאגרי הנפט הגדולים בעולם שטרם פותחו. במסגרת השלב המוסדי בהנפקה גויס ביקוש חריג של יותר מ-4.5 מיליארד שקל, פי 5 מהכמות שהוצעה, נתון שמעיד על אמון גבוה מצד השוק המוסדי במהלך. ההנפקה צפויה להכניס לחברה סכום של עד 1.2 מיליארד שקל (ברוטו), תלוי בהיקף ההקצאה בפועל.

ההנפקה כוללת 126 אלף אגדים, מתוכם 90 אלף הוקצו בשלב המוסדי (כ-887.5 מיליון שקל) ו-36 אלף אגדים (כ-351 מיליון שקל) מיועדים לשלב הציבורי. כל אגד מורכב מ-100 יחידות השתתפות ו-34 כתבי אופציה מסדרה 6. מחיר האגד נקבע מראש על 9,750 שקל, כך שהיקף הגיוס המרבי יעמוד על כ-1.228 מיליארד שקל. כתבי האופציה ניתנים למימוש עד סוף אוגוסט 2026 במחיר מימוש של 120 שקל ליחידה, צמוד לשער דולר בסיסי של 3.3430.

בהתאם להערכת שווי שהוצגה בתשקיף, לכל כתב אופציה ערך כלכלי של כ-14 שקלים, כך שהמחיר האפקטיבי ליחידה מוערך ב-92.7 שקל, דיסקאונט של כ-10.8% ביחס לשער הסגירה ערב ההנפקה (104 שקל), כאשר האופציות מעניקות למשקיעים חשיפה פוטנציאלית לעליית ערך בהמשך הדרך.

מטרת ההנפקה היא גיוס ההון העצמי הנדרש לשלב הראשון בפרויקט הדגל Sea Lion באיי פוקלנד, שעלות פיתוחו נאמדת בכ-1.4 מיליארד דולר. על פי מתווה המימון, נאוויטס מתכננת לגייס כ-1 מיליארד דולר באמצעות חוב פרויקטלי במבנה non-recourse, בעוד יתרת ההון העצמי, כ-700 מיליון דולר, תסופק ישירות מהשותפות. בתוך הסכום הזה כלולה גם הלוואה שתעמיד נאוויטס לשותפתה הבריטית בפרויקט, רוקהופר, המחזיקה ב־35% מהמאגר.

בין המשקיעים שהובילו את הביקושים ניתן למצוא את קרן נוקד, המחזיקה כבר שנים בנאוויטס וגם השתתפה לאחרונה בגיוס ההון של השותפה הבריטית רוקהופר, לצד הגופים הראל, מגדל, מיטב, פניקס, מנורה, IBI ועוד. חלקם קיבלו הקצאה מהותית, בעוד גופים אחרים נותרו מחוץ לחלוקה בשל עודף הביקוש. הדבר עשוי להוביל לביקושים נוספים בשוק עצמו, כאשר מי שלא קיבל בהנפקה ינסה לרכוש יחידות דרך המסחר.

איתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוניאיתמר דויטשר מנכ"ל קבוצת אלקטרה, קרדיט: טל גבעוני

אלקטרה מצרפת את קרן תש"י כשותפה באלקטרה אפיקים ומוטורס

אלקטרה נערכת להרחבת פעילות התחבורה: מצרפת את קרן תשתיות ישראל כשותפה באלקטרה אפיקים ובאלקטרה מוטורס לפי שווי של 750 מיליון שקל; במסגרת הסכם תרכוש תש"י 33.33% ממניותיהן, בשתי פעימות, בתמורה לסכום כולל של כ-250 מיליון שקל

תמיר חכמוף |

קבוצת אלקטרה אלקטרה 0.53%  , בניהולו של איתמר דויטשר, משלימה שלב נוסף בפיתוח וביסוס צמיחה של פעילותה בתחום התחבורה. היום מדווחת הקבוצה, כי חתמה על הסכם במסגרתו תיכנס תש"י (קרן תשתיות ישראל) כמשקיעה אסטרטגית בפעילות התחבורה של אלקטרה. על פי ההסכם, תרכוש תש"י, בעסקה המורכבת משתי פעימות, כ-33.3% מהחברות אלקטרה אפיקים ואלקטרה מוטורס ("חברות נרכשות") לפי שווי כולל של כ-750 מיליון שקל.

אלקטרה מחזיקה טרום העיסקה ב-51% ממניות החברות הנרכשות ושותפתה, משפחת סלע, מחזיקה ביתרת המניות. בשלב הראשון של העיסקה, תרכוש תש"י כ-16.67% ממניות החברות הנרכשות בתמורה כוללת של כ-125 מיליון שקל, כך שאלקטרה תחזיק לאחר שלב זה בכ-41.67% ממניות אלקטרה אפיקים ואלקטרה מוטורס. בשלב השני תש"י תרכוש כ-16.67% נוספים ממניות החברות הנרכשות תמורת 125 מיליון שקל נוספים.  לאחר השלמת שני שלבי העיסקה, יחזיקו כל אחת מבין אלקטרה בע"מ, תש"י ומשפחת סלע  בכ-33.33% ממניות החברות הנרכשות. 

העסקה כוללת הסדרים נוספים בין הצדדים, כך שהתמורה הכוללת שתתקבל באלקטרה במועד השלמת השלב הראשון צפויה להסתכם לסך של כ-100 מיליון שקל, ובמועד השלמת השלב השני צפויה אלקטרה לקבל סך נוסף של כ-63 מיליון שקל. סה"כ צפויה לקבל אלקטרה 163 מיליון שקל לאחר השלמת שני השלבים.

להערכת אלקטרה, בכפוף להשלמת העסקה על שני שלביה, במועד השלמת השלב הראשון היא צפויה לרשום רווח הון של כ-40-50 מיליון שקל, לפני מס.

כמו כן, סוכם בין הצדדים, כי כל עוד אלקטרה מחזיקה מעל 30% ממניות אלקטרה אפיקים, ואין בעל מניות אחר המחזיק בשיעור גבוה יותר, תהא לה זכות הכרעה בנושאים מהותיים כך שהחברה תמשיך לשלוט ולאחד את הדוחות הכספיים של אלקטרה אפיקים.