טלוויזיה ב-21:15, סטרימינג וחו"ל: אסטרטגיית התוכן של קשת
קשת תשיק הערב את העונה השלישית של "כפולים". בהתחשב בעובדה שממוצע הצפייה של העונה הראשונה ששודרה ב-2015 היו פנומנלי (26.5%) אך העונה השנייה (סוף 2018 ותחילת 2019) הייתה חלשה יותר (16.2%), בערוץ לא ממהרים להמר על הרייטינג. מולה תשודר "המסעדה הבאה", הריאליטי הקולינרי שרשת תלתה בו תקוות גדולות ועד כה מאכזב בענק. לפחות בקשת יכולים להיות מרוצים מהפייט המסתמן.
הסדרה "כפולים" הייתה נקודת מפנה עבור קשת. עד אז רווחה הסברה בבניין קשת ברמת החייל כי סדרות דרמה חייבות להיות משודרות ברצועת הפריים-טיים השנייה, ולקבל דחיפה מתוכניות ריאליטי חזקות שמשודרת לפניהן. ב-2015 הלכו על שני מהלכים מעניינים, אחד אסטרטגי והשני נקודתי: האסטרטגי - הסדרה שודרה מיד לאחר מהדורת החדשות וכאמור רשמה נתוני צפייה נהדרים. הנקודתי - קשת החליטה להשיק את הסדרה עם פרק כפול, כאשר הראשון שודר ללא אף פרסומת - במטרה להשאיר את הצופים על אפיק 22. המהלך הצליח מעל המשוער ובאותו פרק צפו 30% ו-778 אלף צופים. ההשקה הערב תכלול פרסומות.
קשת השקיעה בעשור האחרון כחצי מיליארד שקל בסדרות מקור, מתוך הבנה כי הישראלים אוהבים סדרות בשפה עברית והן מצליחות להניב נתוני צפייה גבוהים. אבל לא רק זאת הסיבה: תוכן ישראלי ניתן לשיווק גם לחו"ל - אם במכירה של "קלטות" (שידור הסדרה המקורית כשהיא מדובבת או מלווה עם כתוביות) ואם במכירה של הפורמט שמופק בהמשך בגרסה מקומית. ב-2011 היא הקימה את זרוע ההפצה שלה KI (קשת אינטרנשיונל), ובהמשך פתחה אולפנים בלוס אנג'לס, שמפיקים חלק מהתוכן שלה.
לצד העלייה בעלויות ההשקעה בסדרות, קשת לא מוותרת וממשיכה לשים עוד ז'טונים על אפיק ההכנסה הזה ובשנה הקרובה תשקיע כ-100 מיליון שקל ב-10 סדרות מקור, שיא מבחינתה. כן, השוק הישראלי הוא קטן, אבל העולם בהחלט גדול - וחברות התוכן הישראליות, בהן רשת, HOT, yes וכמובן קשת מכוונות לשם.
- האיום הוסר: נדחתה עתירת הוט נגד מיזם freeTV
- FreeTV רוצה לנגוס ב-YES ובהוט. מה המחיר והאם היא תצליח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפתח מבחינתה של קשת הוא שהסדרות יצליחו במדינת המוצא שלהן - ישראל. הצעד הבא, גם אסטרטגית, הוא שהסיפור עשוי לעניין גם מי שאינם ישראלים. סדרות שבקשת האמינו שהן סופר-ישראליות, הצליחו בחו"ל. "חטופים" למשל הייתה סדרת דגל מבחינה זו: הצלחה גדולה בישראל עם סיפור ישראלי על חזרתם של חטופים ישראלים מהשבי, רפרנס לפרשת גלעד שליט. הסיפור כבש את העולם עם גרסה אמריקאית שגרפה פרסים, וגרסאות מקומיות בדרום קוריאה למשל ושידור "קלטות" בעשרות מדינות ברחבי העולם. גם "גיבורים עפים" שבקשת היו בטוחים ב"ישראליות" שלה, על הלם קרב וטיול אחרי צבא, הצליחה בחו"ל עם אדפטציות מקומיות. צבא, חברויות וחטופים יש כנראה בעוד מקומות בעולם, והנושא דיבר גם לקהלים אחרים. גם "כפולים" זכתה להצלחה גדולה עם שידור בערוצי FOX, מכירות לקאנל פלוס הצרפתית ועוד.
דווקא בגזרת הסדרות הקומיות, העסק קצת יותר מסובך. "סברי מרנן", סדרה קומית קלילה על ארוחת השבת הכל-כך ישראלית, אמנם תפסה לעצמה נישה במדינות מזרח אירופה, אבל באירופה ובארה"ב פחות. גם "רמזור" הצליחה ברוסיה ונכשלה בארה"ב, וגם הרימייק האמריקאי של "להיות איתה" (מנערת זוהר ישראלית שמתאהבת בבחור ממשפחה תימנית לכוכבת אמריקאית הוליוודית שפוגשת בבן למשפחת מהגרים קובנית) נכשל ובוטל אחרי עונה. כנראה שהומור ופאנצ'ים בעברית יותר קשה להעביר הלאה.
כעת על הפרק 10 סדרות שבקשת מאמינים שיצליחו לשווק גם לחו"ל. הסיפור שמלווה את הסדרה החדשה "הגוף שעובד" אליה לוהקה רותם סלע, יעסוק במערכת היחסים הדרמטית בין בני זוג הפונים לתהליך פונדקאות, והפונדקאית שלהם. סלע תגלם את אלי, עורכת ספרותית, שאחרי עשרות טיפולי פוריות מחליטה, יחד עם בן זוגה עידו, לפנות לאופציה היחידה שנותרה עבורם כדי להגשים את חלום ההורות - תהליך פונדקאות. ילדים ומשפחתיות היא סוגיה חשובה ביהדות ובישראל, ואנחנו ניצבים בראש טבלת הילודה פר משפחה בעולם המערבי. לכן גם הליך פונדקאות הוא סוגיה מורכבת בשיח הישראלי. האם סיפור כזה יכול גם לתפוס את הקהל הבינלאומי? התשובה תגיע בתקופה הקרובה.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
בתוכנית העבודה של קשת לשנה הקרובה נמצאות בין היתר גם סדרת ריגול חדשה של רון לשם עם השם הזמני "האויב שביננו". הסדרה עוסקת בעולם הריגול שכל כך מתכתב עם המציאות הישראלית של חדירה לטלפונים הפרטיים שלנו וחוסר האפשרות שלנו למנוע זליגת מידע אישי; סדרת מתח בלשית בשם "אף אחת לא עוזב את פאלו אלטו", סדרת משטרה המתרחשת בחיפה; דרמה על הפרקליטות הצבאית ועל הורדות מיניות בצבא; סדרת מתח פסיכולוגית שמרפררת לפרשת נעמה יששככר; קומדיה של חנוך דאום שמבוססת על ספרו האחרון "החיים הם תקופה קשה"; עונה שנייה לסדרה "השוטרים" שתעסוק באותם שוטרים אחרי שחרורם מהכלא (ובימים אלו נכתבת כבר העונה השלישית); ועוד.
.
כפולים (צילום: רן מנדלסון)
.
כל היבול הזה מצביע על ההיערכות של קשת לקראת השקת FREETV - מיזם הסטרימינג שלה ושל קבוצת התוכן RGE, אי-שם לקראת סוף 2022. קשת צריכה למלא את המדפים ולהציע מגוון עשיר של תכנים כדי להוות אלטרנטיבה לקהל הישראלי בתחרות העזה בשוק הסטרימינג – שעל כיסו של הצרכן מתחרות נטפליקס, אמזון פריים וידאו, אפל TV פלוס, וגם דיסני פלוס והולו שיגיעו בקרוב, וזאת לצד שירות הטלוויזיה האינטרנטי yes פלוס.
- 1.סדרות סופר משעממות 23/03/2022 04:39הגב לתגובה זובזבוז זמן . בחול סדרות מהממות שלוקחות אותך הרחק
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק
המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים.
תכניות הבוקר והמהדורות
המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר.
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- בידור או חדשות? התשובה של הציבור מפתיעה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.
