טלוויזיה ב-21:15, סטרימינג וחו"ל: אסטרטגיית התוכן של קשת
קשת תשיק הערב את העונה השלישית של "כפולים". בהתחשב בעובדה שממוצע הצפייה של העונה הראשונה ששודרה ב-2015 היו פנומנלי (26.5%) אך העונה השנייה (סוף 2018 ותחילת 2019) הייתה חלשה יותר (16.2%), בערוץ לא ממהרים להמר על הרייטינג. מולה תשודר "המסעדה הבאה", הריאליטי הקולינרי שרשת תלתה בו תקוות גדולות ועד כה מאכזב בענק. לפחות בקשת יכולים להיות מרוצים מהפייט המסתמן.
הסדרה "כפולים" הייתה נקודת מפנה עבור קשת. עד אז רווחה הסברה בבניין קשת ברמת החייל כי סדרות דרמה חייבות להיות משודרות ברצועת הפריים-טיים השנייה, ולקבל דחיפה מתוכניות ריאליטי חזקות שמשודרת לפניהן. ב-2015 הלכו על שני מהלכים מעניינים, אחד אסטרטגי והשני נקודתי: האסטרטגי - הסדרה שודרה מיד לאחר מהדורת החדשות וכאמור רשמה נתוני צפייה נהדרים. הנקודתי - קשת החליטה להשיק את הסדרה עם פרק כפול, כאשר הראשון שודר ללא אף פרסומת - במטרה להשאיר את הצופים על אפיק 22. המהלך הצליח מעל המשוער ובאותו פרק צפו 30% ו-778 אלף צופים. ההשקה הערב תכלול פרסומות.
קשת השקיעה בעשור האחרון כחצי מיליארד שקל בסדרות מקור, מתוך הבנה כי הישראלים אוהבים סדרות בשפה עברית והן מצליחות להניב נתוני צפייה גבוהים. אבל לא רק זאת הסיבה: תוכן ישראלי ניתן לשיווק גם לחו"ל - אם במכירה של "קלטות" (שידור הסדרה המקורית כשהיא מדובבת או מלווה עם כתוביות) ואם במכירה של הפורמט שמופק בהמשך בגרסה מקומית. ב-2011 היא הקימה את זרוע ההפצה שלה KI (קשת אינטרנשיונל), ובהמשך פתחה אולפנים בלוס אנג'לס, שמפיקים חלק מהתוכן שלה.
לצד העלייה בעלויות ההשקעה בסדרות, קשת לא מוותרת וממשיכה לשים עוד ז'טונים על אפיק ההכנסה הזה ובשנה הקרובה תשקיע כ-100 מיליון שקל ב-10 סדרות מקור, שיא מבחינתה. כן, השוק הישראלי הוא קטן, אבל העולם בהחלט גדול - וחברות התוכן הישראליות, בהן רשת, HOT, yes וכמובן קשת מכוונות לשם.
- האיום הוסר: נדחתה עתירת הוט נגד מיזם freeTV
- FreeTV רוצה לנגוס ב-YES ובהוט. מה המחיר והאם היא תצליח?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
המפתח מבחינתה של קשת הוא שהסדרות יצליחו במדינת המוצא שלהן - ישראל. הצעד הבא, גם אסטרטגית, הוא שהסיפור עשוי לעניין גם מי שאינם ישראלים. סדרות שבקשת האמינו שהן סופר-ישראליות, הצליחו בחו"ל. "חטופים" למשל הייתה סדרת דגל מבחינה זו: הצלחה גדולה בישראל עם סיפור ישראלי על חזרתם של חטופים ישראלים מהשבי, רפרנס לפרשת גלעד שליט. הסיפור כבש את העולם עם גרסה אמריקאית שגרפה פרסים, וגרסאות מקומיות בדרום קוריאה למשל ושידור "קלטות" בעשרות מדינות ברחבי העולם. גם "גיבורים עפים" שבקשת היו בטוחים ב"ישראליות" שלה, על הלם קרב וטיול אחרי צבא, הצליחה בחו"ל עם אדפטציות מקומיות. צבא, חברויות וחטופים יש כנראה בעוד מקומות בעולם, והנושא דיבר גם לקהלים אחרים. גם "כפולים" זכתה להצלחה גדולה עם שידור בערוצי FOX, מכירות לקאנל פלוס הצרפתית ועוד.
דווקא בגזרת הסדרות הקומיות, העסק קצת יותר מסובך. "סברי מרנן", סדרה קומית קלילה על ארוחת השבת הכל-כך ישראלית, אמנם תפסה לעצמה נישה במדינות מזרח אירופה, אבל באירופה ובארה"ב פחות. גם "רמזור" הצליחה ברוסיה ונכשלה בארה"ב, וגם הרימייק האמריקאי של "להיות איתה" (מנערת זוהר ישראלית שמתאהבת בבחור ממשפחה תימנית לכוכבת אמריקאית הוליוודית שפוגשת בבן למשפחת מהגרים קובנית) נכשל ובוטל אחרי עונה. כנראה שהומור ופאנצ'ים בעברית יותר קשה להעביר הלאה.
כעת על הפרק 10 סדרות שבקשת מאמינים שיצליחו לשווק גם לחו"ל. הסיפור שמלווה את הסדרה החדשה "הגוף שעובד" אליה לוהקה רותם סלע, יעסוק במערכת היחסים הדרמטית בין בני זוג הפונים לתהליך פונדקאות, והפונדקאית שלהם. סלע תגלם את אלי, עורכת ספרותית, שאחרי עשרות טיפולי פוריות מחליטה, יחד עם בן זוגה עידו, לפנות לאופציה היחידה שנותרה עבורם כדי להגשים את חלום ההורות - תהליך פונדקאות. ילדים ומשפחתיות היא סוגיה חשובה ביהדות ובישראל, ואנחנו ניצבים בראש טבלת הילודה פר משפחה בעולם המערבי. לכן גם הליך פונדקאות הוא סוגיה מורכבת בשיח הישראלי. האם סיפור כזה יכול גם לתפוס את הקהל הבינלאומי? התשובה תגיע בתקופה הקרובה.
- האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
בתוכנית העבודה של קשת לשנה הקרובה נמצאות בין היתר גם סדרת ריגול חדשה של רון לשם עם השם הזמני "האויב שביננו". הסדרה עוסקת בעולם הריגול שכל כך מתכתב עם המציאות הישראלית של חדירה לטלפונים הפרטיים שלנו וחוסר האפשרות שלנו למנוע זליגת מידע אישי; סדרת מתח בלשית בשם "אף אחת לא עוזב את פאלו אלטו", סדרת משטרה המתרחשת בחיפה; דרמה על הפרקליטות הצבאית ועל הורדות מיניות בצבא; סדרת מתח פסיכולוגית שמרפררת לפרשת נעמה יששככר; קומדיה של חנוך דאום שמבוססת על ספרו האחרון "החיים הם תקופה קשה"; עונה שנייה לסדרה "השוטרים" שתעסוק באותם שוטרים אחרי שחרורם מהכלא (ובימים אלו נכתבת כבר העונה השלישית); ועוד.
.
כפולים (צילום: רן מנדלסון)
.
כל היבול הזה מצביע על ההיערכות של קשת לקראת השקת FREETV - מיזם הסטרימינג שלה ושל קבוצת התוכן RGE, אי-שם לקראת סוף 2022. קשת צריכה למלא את המדפים ולהציע מגוון עשיר של תכנים כדי להוות אלטרנטיבה לקהל הישראלי בתחרות העזה בשוק הסטרימינג – שעל כיסו של הצרכן מתחרות נטפליקס, אמזון פריים וידאו, אפל TV פלוס, וגם דיסני פלוס והולו שיגיעו בקרוב, וזאת לצד שירות הטלוויזיה האינטרנטי yes פלוס.
- 1.סדרות סופר משעממות 23/03/2022 04:39הגב לתגובה זובזבוז זמן . בחול סדרות מהממות שלוקחות אותך הרחק
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר
לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש
סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות
12 היתה במקום הראשון ועמדה על 15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים,
מספר מכובד ותחרותי.
הריאליטי אוכל את כולם
בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד.
ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים
מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד.
ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד.
- התאגיד תחרותי מתמיד עם "בואו לאכול איתי"
- המהדורה המרכזית של 13 בתחתית טבלת הרייטינג
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.
