בניין קשת
צילום: צילום אלכסנדר כץ

בשנה הקרובה: קשת תשקיע 100 מיליון ש' בסדרות מקור

בעשור האחרון השקיעה קשת כחצי מיליארד ש' בסדרות מקוריות, והשנה היא מכפילה את ההשקעה ביחס לממוצע - כשמצבה הפיננסי משופר לאין-שיעור לעומת שנים קודמות, וכאשר מיזם הסטרימינג שלה צפוי לצאת לדרך
אלכסנדר כץ | (1)

קשת 12 תשקיע בשנה הקרובה כ-100 מיליון שקל בסדרות מקור. הכסף יושקע בהפקה ובפיתוח של עשר סדרות דרמה. 

בעשור האחרון השקיעה קשת כחצי מיליארד שקל בסדרות מקוריות, וגם רשמה הצלחה כשחלק מהן הצליחה למכור לשידור או להפקה מחדש במדינות רבות באמצעות הזרוע הבינלאומית של קשת - חברת KI (קשת אינטרנשיונל) שהוקמה ב-2011, והניבה הכנסות נאות לקשת. קשת אינטרנשיונל מדורגת כאחת מספקיות התוכן הבינלאומיות הזרות הגדולות לשוק האמריקאי ובין 10 חברות הפצת התוכן המתוסרט המובילות בעולם.

בין היתר הפיקה לשידור בישראל בפלטפורמת HBO את הסדרה "הנערים" שזכתה להצלחה גדולה. עוד סדרות ישראליות שנמכרו לחו"ל וזכו לגרסאות מקוריות הן "להיות איתה" של אסי עזר (שגם שודרה בגרסתה המקורית בבריטניה, א"כ), "סברי מכנן", "מסודרים" ועוד. 

בימים אלו, עובדים בקשת סטודיוס (אולפני החברה בלוס אנג'לס) על יותר מ-10 פרויקטים, בהם הפקת דרמה עבור דיסני+ על חסידת אומות עולם מיפ חיס שהחביאה את אנה פרנק ובני משפחתה מפני הנאצים; פיתוח דרמה של זוכי האוסקר גיא נתיב וג'יימי ריי ניומן; ופיתוח דרמה בשיתוף HBO על פי רב המכר "השכם להורגו" של רונן ברגמן.

השנה הטובה של קשת

אחרי שנים פיננסיות קשות לקשת ולתעשייה כולה, דווקא מאז הקורונה רשמו שני הערוצים המסחריים שיפור משמעותי בביצועים העסקיים שלהם. על פי הערכות, הרווחים של קשת ב-2021 חצו את רף 100 מיליון השקלים, ואילו של רשת כמה עשרות מיליוני שקלים. כשהקופה מתחילה להתמלא במזומנים, קשת יכולה להגדיל את ההשקעה בתוכן מקורי - מתוך האמונה שהגדלת ההשקעה גם תגדיל את ההכנסות בזכות מכירות לחו"ל והכנסות מהשוק המקומי.

בנוסף, קשת יחד עם קבוצת התקשורת RGE צפויות להשיק לקראת סוף השנה את מיזם הסטרימינג FREETV. הפלטפורמה הזו תכלול תכנים של הערוצים הליניארים של קשת 12 ושל RGE - שמשדרת את ערוץ הספורט על שלל אפיקיו ואת ערוץ הילדים. בנוסף על הפלטפורמה צפויים להיות משודרים גם כאן 11, רשת 13, ערוץ 14 ועוד כמה ערוצים. 

אמנם בקשת אומרים כי אין קשר בין הגידול המשמעותי בהשקעה בתוכן מקורי לבין השקת FREETV, אבל אי-אפשר להתעלם מכך שבסוף השנה המוצר החדש שהיא תהיה שותפה לו, יצטרך להציע שלל תכנים כדי להיות אטרטקטיבי עבור הקהל הישראלי, ולהתחרות מול שירותי הסטרימינג הבינלאומיים NETFLIX , AMAZON פריים וידאו, APPLE TV פלוס ומהקיץ הקרוב גם WALT DISNEY פלוס והולו. על פי הערכות, FREETV תעלה ללקוח הקצה כ-40-50 שקלים בחודש, מול המתחרים הבינלאומיים שעולים מ-18 שקלים ועד 70 שקל לחודש, תלוי בחברה ובסוג המנוי שנרכש.

הפרויקט החדש של רותם סלע

בתוך כך, מדווחת קשת כי טאלנט הבית שלה, השחקנית והדוגמנית רותם סלע לוהקה לתפקיד הראשי בדרמה חדשה של קשת 12 שתעסוק בפונדקאות. את הדרמה החדשה "הגוף שעובד" יצרו שירה חדד ודרור משעני, הבמאי הוא שי קפון וחברת ההפקה היא קומא הפקות.

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    בוריס הרביעי 22/03/2022 11:20
    הגב לתגובה זו
    הם ראו כנראה שיש דרישה לסדרות ותוכן(כמו אצל התאגיד) שלא מורכבות מטראש צהוב,מנחים עילגים שצועקים שטויות ותחרויות מבוססות הדחה. השאלה הגדולה היא האם הקהל שצורך את הסחורה שלהם כיום יעבור לצרוך את הסחורה הזו? לא בטוח. אם זה היה מעניין אותם, היו אולי עוברים גם כן לכאן11 (ואז במקום עשרות אלפי צפיות היו מאות ואולי מיליונים צרכנים של תוכן כאן 11).
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.