
אתר חדש על קנאביס הוקם; המטרה – לחשוף את התעשייה הישראלית לעולם
עם 110 אלף בעלי רישיון לשימוש ועל פי הערכות כ-1.7 מיליון צרכנים מקומיים, הקנאביס הפך בשנים האחרונות לתעשייה של ממש בישראל. מזה שנים שאת התעשייה מסקר מגזין קנאביס הוותיק, ואליו הצטרף לפני כשבוע אתר חדש – קנאביס קפיטל, אותו הקימה שירי עדן.
"תעשיית הקנביס בעולם מאד מתעניינת במה שקורה פה", מסבירה עדן בשיחה עם "ביז מדיה". "ישראל היא גם יבואנית הקנאביס הגדולה בעולם".
עדן היא מנכ"לית חברת "נישות אסטרטגיה ומחקר כלכלי לנישות עסקיות" העוסקת בבחינת חברות קנאביס בישראל ובחו"ל. היא גם מייעצת לקרן הנאמנות סלע קנאביס.
בשלב הראשון מתעדכן האתר עם כתבה או שתיים ביום, על התעשייה, וגם בשפה האנגלית. "אין אף אתר שנותן מידע עדכני באנגלית על התעשייה הישראלית", מסבירה עדן, "יש חברות ישראליות שעובדות בחו"ל והסיקור שלהן נמוך משמעותית מאלה של החברות האמריקאיות. זו תהיה הדרך שלהן להיחשף למשקיעים פוטנציאלים בחו"ל".
האתר עוקב אחרי כ-20 חברות בשוק הישראלי. בעתיד צפויות לעלות גם כתבות וידאו, אך אין כוונה בשלב הזה זה לשלב עוד כותבים, אלא להסתפק בתכנים שתפיק עדן. שיווק האתר מתבצע באמצעות הרשתות החברתיות - לינקאדין, טלגרם ופייסבוק.
התוכנית העסקית לאתר כוללת בין היתר הכנסות מפרסום ומתוכן שווקי. "כן, הוא יהיה מסומן וברור", מסבירה עדן. -ההייפ הגדול של תעשיית הקנאביס היה לפני כשנה וחצי-שנתיים. עכשיו נראה שיש רגיעה בהתייחסות לתעשייה הזאת. לא פספסת קצת עם הטיימינג? "ההייפ שהיה התייחס לעתיד של התעשייה, עכשיו החברות נמדדות כבר על המציאות. כמו חברת אינטרקיור עם הכנסות של 77 מיליון שקל רק ברבעון הרביעי של 2011 ועם שווי של כ-900 מיליון שקל. החברות נמצאות במצב של כניסה מוגברת, הן כבר לא רק חברות חלון, אלא חברות ערך". -ואין בעיה של ניגוד עניינים, לעסוק בתעשייה וגם לכתוב עליה? "אני בצד של המשקיע, לא מועסקת על ידי החברות, אין בעיה של ניגוד עניינים". -ומה השוני בין קנאביס קפיטל לבין מגזין קנאביס הוותיק? "השוני הוא בקהל היעד, בכותבים. אני כלכלנית, לא יהיה אצלי מדרכי צריכה, אבל תהיה התייחסות לחברות ולרגולציה, התוכן יהיה עם יותר עומק כלכלי".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל