אתר חדש על קנאביס הוקם; המטרה – לחשוף את התעשייה הישראלית לעולם
עם 110 אלף בעלי רישיון לשימוש ועל פי הערכות כ-1.7 מיליון צרכנים מקומיים, הקנאביס הפך בשנים האחרונות לתעשייה של ממש בישראל. מזה שנים שאת התעשייה מסקר מגזין קנאביס הוותיק, ואליו הצטרף לפני כשבוע אתר חדש – קנאביס קפיטל, אותו הקימה שירי עדן.
"תעשיית הקנביס בעולם מאד מתעניינת במה שקורה פה", מסבירה עדן בשיחה עם "ביז מדיה". "ישראל היא גם יבואנית הקנאביס הגדולה בעולם".
עדן היא מנכ"לית חברת "נישות אסטרטגיה ומחקר כלכלי לנישות עסקיות" העוסקת בבחינת חברות קנאביס בישראל ובחו"ל. היא גם מייעצת לקרן הנאמנות סלע קנאביס.
בשלב הראשון מתעדכן האתר עם כתבה או שתיים ביום, על התעשייה, וגם בשפה האנגלית. "אין אף אתר שנותן מידע עדכני באנגלית על התעשייה הישראלית", מסבירה עדן, "יש חברות ישראליות שעובדות בחו"ל והסיקור שלהן נמוך משמעותית מאלה של החברות האמריקאיות. זו תהיה הדרך שלהן להיחשף למשקיעים פוטנציאלים בחו"ל".
האתר עוקב אחרי כ-20 חברות בשוק הישראלי. בעתיד צפויות לעלות גם כתבות וידאו, אך אין כוונה בשלב הזה זה לשלב עוד כותבים, אלא להסתפק בתכנים שתפיק עדן. שיווק האתר מתבצע באמצעות הרשתות החברתיות - לינקאדין, טלגרם ופייסבוק.
התוכנית העסקית לאתר כוללת בין היתר הכנסות מפרסום ומתוכן שווקי. "כן, הוא יהיה מסומן וברור", מסבירה עדן.
-ההייפ הגדול של תעשיית הקנאביס היה לפני כשנה וחצי-שנתיים. עכשיו נראה שיש רגיעה בהתייחסות לתעשייה הזאת. לא פספסת קצת עם הטיימינג?
"ההייפ שהיה התייחס לעתיד של התעשייה, עכשיו החברות נמדדות כבר על המציאות. כמו חברת אינטרקיור עם הכנסות של 77 מיליון שקל רק ברבעון הרביעי של 2011 ועם שווי של כ-900 מיליון שקל. החברות נמצאות במצב של כניסה מוגברת, הן כבר לא רק חברות חלון, אלא חברות ערך".
- חובות של 800 מיליון אירו והפסדי ענק: האם אינטר בדרך לפשיטת רגל?
- אינטר מזנקת ב-24% אחרי שהודיעה שתגייס 38 מיליון שקל
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
-ואין בעיה של ניגוד עניינים, לעסוק בתעשייה וגם לכתוב עליה?
"אני בצד של המשקיע, לא מועסקת על ידי החברות, אין בעיה של ניגוד עניינים".
-ומה השוני בין קנאביס קפיטל לבין מגזין קנאביס הוותיק?
"השוני הוא בקהל היעד, בכותבים. אני כלכלנית, לא יהיה אצלי מדרכי צריכה, אבל תהיה התייחסות לחברות ולרגולציה, התוכן יהיה עם יותר עומק כלכלי".
שירות דיגיטלי (X)הראל ומור - מי מנצחת בדיגיטל?
חיסכון בקופת גמל להשקעה בדיגיטל - בהראל הגדולה התהליך לא ידידותי ומתיש, במור הוא מזמין
סוף שנה, סוף תהליך: מי באמת מציע חוויית הצטרפות נוחה לקופת גמל להשקעה?
סוף השנה כבר כאן, ויחד איתו גל הקמפיינים שמזכיר לנו "להצטרף אונליין לקופת גמל להשקעה" ו"לנצל את הטבת המס" השנה עד 81,711 ₪. ההבטחה ברורה: חיסכון פשוט, מהיר, דיגיטלי. אבל כמה פשוט זה באמת?
בדקתי מהסלולרי את שני האתרים הראשונים שעולים בגוגל בחיפוש "קופת גמל להשקעה" - הראל ומור בית השקעות, ובחנתי אותם לפי 5 פרמטרים מרכזיים. התוצאות מגלות פער משמעותי בין הבטחה שיווקית לבין המציאות הדיגיטלית.
הציונים בכתבה: 1=חוויה גרועה, 3=בינונית, 5=מצוינת
הרושם הראשוני: האם הממשק מזמין להישאר?
מור
- הראל תשקיע 50 מיליון ד' בקרן תשתיות תקשורת גלובלית
- חברות הביטוח עוקפות את הבנקים בדירוג האשראי - האם זה שינוי תפיסתי?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
מתחילה חזק. העיצוב מאופק, פלטת הצבעים נעימה לעין, והשפה אישית ומרגיעה. אבל בדיוק כשמתחילים להרגיש בנוח, צץ פופאפ שמבקש להשאיר פרטים. מהלך ששובר את הזרימה בשלב מוקדם מדי.
משחקי השף של רשת. קרדיט: אתר רשתמשחקי השף גברו על פרק הסיום של נוטוק
לאחר שפרק הבכורה שלה כבש את הפריים טיים, פרק הסיום של "נוטוק" אמנם היה פופולרי, אבל לא מספיק כדי לגבור על "משחקי השף"; במהדורות החדשות אין חדש תחת השמש, וקשת עדיין מובילה בכל הרצועות
לפני כשבועיים עבר "חוק השידורים" של שר התקשורת, שלמה קרעי, בקריאה ראשונה ואם בסופו של דבר אכן יועבר, מסקרן מאד לראות את נתוני הרייטינג לאחר עדכון השיטה, אבל כל עוד אנחנו בשיטה הנוכחית, אנחנו רואים שינויים קלים מיום ליום, לפחות בכל מה שנוגע למהדורות החדשות המרכזיות. גם אמש, נתוני המהדורה המרכזית של ערוץ 12 היו במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדו על 13.2% רייטינג ו-326 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 6.6% ו-185אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 5% רייטינג ו-143 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.9% רייטינג בלבד ו-93 אלף צופים בסך הכל.
פריים טיים
התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, ולמרות שפרק הסיום של "נוטוק" של רועי עידן בקשת עמד על 11.1% רייטינג ו-285 אלף צופים, משחקי השף היו אלו שעמדו במקום הראשון, עם 11.7% ומעט מאד צופים מעל, כ-286 אלף צופים. ושוב אנחנו רואים שעם כל ההצלחה של "נוטוק" והעניין שעוררה, גם פלטפורמה חזקה עדיין לא מובילה לכך שתוכן איכותי יצליח לגבור לאורך זמן על תוכן ריאליטי חזק. סלבז מוכרים שמופיעים על המסך נותנים אווירה כמעט אינטימית, ואלמנט התחרות והסיפורים האישיים מובילים לרייטינג גבוה. זה מתכון מנצח. בכל אופן, ערוץ 14 עם "הפטריוטים" היציבה, היה במקום השלישי, עם 7.6%, ו-204 אלף, צופים, ואילו "החמאם" של כאן11 עם "זמן אמת" היה במקום האחרון, עם נתונים לא מחמיאים שעמדו על 2.5% ו-59 אלף צופים.
תכניות
הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.3% ו-112 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.2% רייטינג ו-50 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.6% רייטינג ו-38 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור היה במקום הראשון עם 2.9% ו-70 אלף צופים, "פותחים יום" של רשת היה במקום השני, עם 1.5% ו-46 אלף צופים בסך הכל ואילו "על הבוקר" של 14 היה אחרון, עם 1.5% ו-34 אלף צופים.
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 10.2% רייטינג ו-238 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4% רייטינג ו-113 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שהיו עקביים הן מבחינת המקום האחרון והן מבחינת הנתונים, עם 3.8% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד.
- מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?
- האירוויזיון בראש וחדשות ערוץ 13 במקום האחרון
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
לאחר מכן, המהדורה המוקדמת בהנחיית קרן מרציאנו הובילה עם 10.1% ברייטינג ו-251 אלף צופים, כשאחריה שלזינגר וברדוגו בערוץ 14, עם 5.2% ו-149 אלף צופים, ואילו אזור בחירה של 13 במקום האחרון, עם 4.1% רייטינג ו-116 אלף צופים.
