עדי ברזילי ואלכסנדר כץ
צילום: ביזפורטל

תחקיר השנה או פלופ? כלכליסט על המוקד בתוכנית החדשה של ביז מדיה

התחקירים על "NSO בשירות המשטרה" זוכים לתפנית מטורפת עם תוצאות הביניים של ועדת הבדיקה והודעת העיתון על בדיקה פנימית. עדי ברזילי ואלכסנדר כץ חונכים את "חופש הביטוי" עם הסיפור שעוד ילווה אותנו המון זמן

ביז מדיה | (11)

תוכנית וידאו חדשה של מדור "ביז מדיה" בהגשתם של עדי ברזילי ואלכסנדר כץ, תעסוק מדי פרק בסוגיה אחרת בעולם התקשורת. פרק הפתיחה נפל עלינו בעיצומה של פרשת התחקיר של כלכליסט על כך שהמשטרה מרגלת אחרי אזרחים באמצעות רוגלה שהשתילה במכשירים הניידים שלהם, ועם ההתפתחות המדהימה על פיה בדיקה רשמית העלתה כי לא הופעלה רוגלה כזו, ותגובת כלכליסט כי יקיים בדיקה נוספת לטענות שהעלה. צפו בתכנית:

 

אלכס: איך יוצא תחקיר כזה שכבר מההתחלה היו בו המון חורים, ששרשרת המזון שם מאד גדולה? זה מגיע ברמה של עיתונאי שבא עם סיפור לעורך שלו ואומר  - תשמע יש לי סיפור מטלטל...

עדי: מדובר פה בפצצה!

אלכס: העורך אולי אפילו מדבר עם המקור, ואז עוברים לעורך המשנה ולעורך הראשי, ואז גם לייעוץ המשפטי, ואז גם אולי לחברת האם ידיעות אחרונות. מערכת גדולה שאמורה לעטוף ולבדוק... עורך הדין אומר -  טענת א' ב', (תביא) הוכחה. איך זה עובר את זה ומגיע לפרסום, ואז פולו-אפ ועוד פולו-אפ, היו כמה פולואפים, ואולי הסיפור בכלל לא נכון?

עדי: בדיוק, התהליך הזה שאתה מתאר יוצר לי את התחושה שאולי יש פה משהו, משהו שעומד מאחורי התחקיר,  משהו שהוא מבוסס יותר ממה שהוא נראה, כי הוא לא באמת היה עובר את כל השלבים האלה בעיתון כמו כלכליסט...

אלכס: אחרי שהסיפור מתפרסם, כולם עושים פולו-אפים, ואז המערכות מתחילות לחפש את הזווית שלהן, התחקירנים מחפשים ולא הצליחו למצוא את הנקודה, את המקור של הסיפור. אז לקח זמן, שבוע שבועיים, ומתחילות לעלות התהיות ואז גם מגיעות כותרות כמו זו - "תומר, אני לא מאמין לך".

עדי: איזו הזדמנות זו לנעוץ את החרב.

אלכס: אם אפשר לחבוט, והיריב נמצא מהפסגה בדרכו למטה, אז למה לא?

עדי: הסיפור ימשיך להטריד אותי, אבל האפשרות הזו שבטלפון שלנו יכול להיות כזו תוכנה... כמו 'מראה שחורה', אם לא עכשיו, אז זה יקרה בקרוב מאד.

אלכס: הסיפור הזה של כלכליסט נותן לנו אופציה לשני סרטים. סרט הוליוודי על כך שעיתונאי תחקירן מביא סיפור מטורף על משטרה שעוקבת אחרי אזרחים, זה סרט פעולה נהדר. הסרט השני  שיכול להתמודד בפסטיבל סנדרס, זה על עיתונאי שמביא את הפלופ הגדול, ואז רואים אותו יושב ככה בבר עם כוסית הוויסקי שלו, מיואש מהחיים. זה הסיפור השני. אני מקווה שב-2023-2024 אנחנו כבר באוויר עם התמלוגים. 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    דורון ש. 23/02/2022 14:09
    הגב לתגובה זו
    לא אתפלא אם מוזס עומד מאחורי זה
  • 9.
    מעולים אתםםםםםםם (ל"ת)
    תודה 23/02/2022 13:24
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    ירושלמי 23/02/2022 13:19
    הגב לתגובה זו
    התחקירן לא אמר על מה התבסס: על מסמכים? על עדים? על הקלטות? על קבצים שנחשף אליהם? על מידע טכני כלשהו? על מעקב? כלום. וגם המידע שפרסם היה מעורפל וכוללני: "עקבו"... מתי? במשך כמה זמן? לאיזו מטרה? מה ניסו להשיג? מה הצליחו לשלוף? כלום. אז למה אפשר להאמין כאן? לכלום. הסיפור, אם כן, הוא מי הוליך שולל את העתונאי והמערכת של כלכליסט, ולמה עשה זאת? זה התחקיר שצריך להעשות ולטלטל את המדינה. אלא אם מישהו מצליח להראות שמדובר במזימה אחת גדולה שחברו לה הפרקליטות, המשטרה, השב"כ, המוסד והפוליטיקאים - כולם יחד, בלי שום הדלפה של מתנגדים. מי שיוכיח את זה ישיג את סקופ העשור. אבל עדיין יותר סביר שזה פלופ ענק והונאה מתוחכמת שמשרתת אינטרס של מישהו.
  • 7.
    בוקי 23/02/2022 13:09
    הגב לתגובה זו
    להעמיד לדין את כלכליסט על הטרפת שבישל . זה לא פחות מפשע .
  • 6.
    שיחה נחמדה בין שני ידידים, לא שווה מקום באתר. סליחה. (ל"ת)
    יש ר אלי 23/02/2022 12:32
    הגב לתגובה זו
  • 5.
    משה ג. 23/02/2022 10:24
    הגב לתגובה זו
    אף אחד לא מאמין לבדיקה של המשטרה והפרקליטות את עצמם, צריך בדיקה חיצונית.
  • בדקו גם גורמי שב"כ ומוסד, כך שזה בהחלט אמין (ל"ת)
    ירושלמי 23/02/2022 13:14
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    רמי 23/02/2022 10:11
    הגב לתגובה זו
    משטרת ישראל היא הגוף האמין ביותר במדינה וגם החשוב ביותר.
  • 3.
    עידית 23/02/2022 09:37
    הגב לתגובה זו
    אחלה תוכנית, אינטרקציה טובה בין השניים. אהבתי
  • 2.
    לא שווים את נייר העיתון שעליו הם כותבים !!בבבבבבבב 23/02/2022 09:10
    הגב לתגובה זו
    לא שווים את נייר העיתון שעליו הם כותבים !!בבבבבבבבעעעעעעליהם!!!
  • 1.
    פרס פוליצר בפלופים ובפייק ניוז (ל"ת)
    אנונימי 23/02/2022 08:49
    הגב לתגובה זו
הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״





הארץ מערכת
צילום: אלכסנדר כץ

טאבולה חותמת על הסכם שותפות עם קבוצת הארץ TheMarker ל-5 שנים

ההסכם החדש מיועד לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל באופן משמעותי את הכנסות הקבוצה

הדס ברטל |

טאבולה Taboola -1.49%  מרחיבה את חדירתה לשוק הישראלי וחותמת עם קבוצת הארץ על הסכם שותפות ארוך טווח ל-5 שנים, הכולל את אתר הארץ בעברית, אתר הארץ באנגלית, אתר TheMarker והאפליקציות שלהם. ההסכם יאפשר לקבוצת הארץ לשפר את חוויית התוכן למאות אלפי גולשים בישראל ולהגדיל את הכנסותיהם באופן משמעותי מתוכן ממומן ומודעות וידאו. 

הטכנולוגיה מבוססת ה-AI של טאבולה תפעל להגדלת הטראפיק והסירקולציה האורגנית, תעלה את רמת המעורבות של הגולשים, ותספק המלצות וחוויית תוכן איכותית לקוראים באתרים ובאפליקציות של הקבוצה. טאבולה עובדת עם אלפי חברות המפרסמות ישירות ב-Realize, פלטפורמת הפרסום העוצמתית של החברה, על מנת להגיע ל-600 מיליון משתמשים יומיים אצל רבים מהפאבלישרים המובילים בעולם. טאבולה עובדת עם אתרי תוכן מובילים בארץ ובעולם כדוגמת גלובס, ynet, כלכליסט, NBC News, Yahoo. כמו כן יצרניות מכשירים כמו סמסונג, שיומי ואחרים, משתמשות בטכנולוגיה של טאבולה ליצירת הכנסות ו-engagement. שותפויות אלו מאפשרות ל-Realize להציע דאטה ייחודי, אלגוריתמים מומחים וסקייל רחב.

גלי ארנון, מנכ"לית קבוצת הארץ: "להארץ ו-TheMarker קהילה גדולה של מנויים נאמנים בארץ ובעולם. אנו פועלים לספק להם תוכן איכותי, אמין וייחודי, לשפר את חוויית הקריאה ואת החוויה הדיגיטלית שלהם. הקבוצה עובדת עם מפרסמים ושותפים עסקיים רבים, ומציעה פתרונות חדשניים של פרסום ותוכן השיווקי. שיתוף הפעולה עם טאבולה יאפשר לנו להציע המלצות תוכן מדויקות ורלוונטיות יותר, ולחזק את יכולות ההפצה של התכנים שלנו, תוך שמירה על חווית המשתמש."


״אני מאוד מתרגש לצאת לדרך משותפת עם קבוצת הארץ, מגופי התקשורת המובילים בישראל.״ אמר אדם סינגולדה, מייסד ומנכ״ל טאבולה. ״המחויבות של קבוצת הארץ לעיתונות איכותית ואמינה היא עליונה, והתפקיד שלנו בטאבולה הוא להעצים אותם עם הטכנולוגיה המתקדמת ביותר. כולנו בטאבולה מחויבים לעתיד הרשת הפתוחה, מ-Realize, שמספקת צמיחה משמעותית בהכנסות חדשות, ועד למוצרי GenAI חדשניים כמו DeeperDive, המגנים על הערך של התוכן העיתונאי. אני שמח על ההזדמנות להעשיר את חווית הגלישה של קוראי הארץ ו-TheMarker, להנגיש להם תכנים איכותיים ולהעניק להם ערך מוסף.״