עינת פישביין
צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של עינת פישביין

עינת פישביין נגד "ידיעות אחרונות"

מו"לית "המקום הכי חם בגיהנום" תקפה בטוויטר את קבוצת "ידיעות אחרונות", שלהבדיל משאר כלי התקשורת לא נתנה קרדיט לאתר על החשיפה של היחסים האינטימיים בין שר האוצר כחלון לשופטת אתי כרייף
עינת שחק | (5)
החשיפה הדרמטית אמש של שרון שפורר, עיתונאית "המקום הכי חם בגיהנום", ואיתי רום עיתונאי "המקור" במהדורת חדשות רשת 13,  אודות מערכת היחסים האינטימית בין שר האוצר משה כחלון והשופטת אתי כרייף עוררה הדים בכלל מערכות החדשות ורובן עשו פולו-אפ לפרשה וסיקרו אותה בעצמם תוך מתן קרדיט הולם לעיתונאים שחשפו אותו.  כרייף מואשמת בפרשת מין תמורת מינויים עם אפי נוה, ועל פי החשיפה פעלה גם מול שר האוצר למען המינוי. התכתובות בין השניים, אותן כרייף ניסתה למחוק במהלך חקירתה בפרשת נוה, מעידות על קשר אינטימי עם השר. לאור הקרדיט הנאה שקיבל האתר כמעט בכל כלי התקשורת, זעמה עינת פישביין, מו"לית ומייסדת גוף העיתונות העצמאי "המקום הכי חם בגיהנום" על "ידיעות אחרונות", שם בחרו להתעלם ממי שאחראי לחשיפת הפרשה. בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כתבה פישביין: "כולם נתנו קרדיט למקום הכי חם בגיהנום ולשרון שפורר על החשיפה המדהימה הזו, ומי לא? העיתון שתמיד יודע לא לפרגן והיום המול שלו חשוד בפלילים". פישביין צירפה צילום של הסיקור במגוון עיתונים כדי לתמוך בטענה.   פישביין, אגב, עבדה ככתבת במשך שנים רבות ב"ידיעות אחרונות" ומן הסתם מכירה היטב את ההתנהלות של הקבוצה סביב מתן קרדיטים לסקופים של מתחרים.. בסיקור ב-ynet, אשר עלה אמש ב-21:35, יש אזכור ל"רשת 13", אך לא לשרון שפורר או לאתר שבו היא עובדת. גם בעיתון הבוקר ניתן קרדיט רק ל"רשת".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גם כן עיתון 04/02/2020 22:20
    הגב לתגובה זו
    לא שווה לעסוק בזוטות.
  • 3.
    שיטת ידיעות 04/02/2020 19:31
    הגב לתגובה זו
    ממחזרים כתבות מגוגל. חושבים שכולם מטומטמים. ידיעות פח זבל
  • 2.
    נו ידיעות אחרונות 04/02/2020 15:53
    הגב לתגובה זו
    עיתון שממחזר כתבות לשבעה ימים מאתרים וגוזר לעצמו קרדיט כאילו חשף את הכתבות
  • 1.
    די כבר 04/02/2020 14:05
    הגב לתגובה זו
    כמה רעש וצלצולים. כל עיתונאי מכיר את זה. עובד עובד עובד ולא מקבל קרדיט. די כבר עם הילדותיות הזאת
  • גם כן עיתונאי 04/02/2020 17:14
    הגב לתגובה זו
    מה אתה מקשקש בקומקום? החסרת קרדיטים זה פשע, לא פחות, וכך צריך להתיחס לזה. מי שעובד עובד וובד ולא מקבל בסוף קרדיט אכן צריך להרעיש עולמות ואם אפשר גם לתבוע. בעניין קרדיטים אסור להתפשר וחייבים לדייק, חד וחלק!
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.