עינת פישביין
צילום: מתוך עמוד האינסטגרם של עינת פישביין

עינת פישביין נגד "ידיעות אחרונות"

מו"לית "המקום הכי חם בגיהנום" תקפה בטוויטר את קבוצת "ידיעות אחרונות", שלהבדיל משאר כלי התקשורת לא נתנה קרדיט לאתר על החשיפה של היחסים האינטימיים בין שר האוצר כחלון לשופטת אתי כרייף
עינת שחק | (5)
החשיפה הדרמטית אמש של שרון שפורר, עיתונאית "המקום הכי חם בגיהנום", ואיתי רום עיתונאי "המקור" במהדורת חדשות רשת 13,  אודות מערכת היחסים האינטימית בין שר האוצר משה כחלון והשופטת אתי כרייף עוררה הדים בכלל מערכות החדשות ורובן עשו פולו-אפ לפרשה וסיקרו אותה בעצמם תוך מתן קרדיט הולם לעיתונאים שחשפו אותו.  כרייף מואשמת בפרשת מין תמורת מינויים עם אפי נוה, ועל פי החשיפה פעלה גם מול שר האוצר למען המינוי. התכתובות בין השניים, אותן כרייף ניסתה למחוק במהלך חקירתה בפרשת נוה, מעידות על קשר אינטימי עם השר. לאור הקרדיט הנאה שקיבל האתר כמעט בכל כלי התקשורת, זעמה עינת פישביין, מו"לית ומייסדת גוף העיתונות העצמאי "המקום הכי חם בגיהנום" על "ידיעות אחרונות", שם בחרו להתעלם ממי שאחראי לחשיפת הפרשה. בציוץ בחשבון הטוויטר שלה כתבה פישביין: "כולם נתנו קרדיט למקום הכי חם בגיהנום ולשרון שפורר על החשיפה המדהימה הזו, ומי לא? העיתון שתמיד יודע לא לפרגן והיום המול שלו חשוד בפלילים". פישביין צירפה צילום של הסיקור במגוון עיתונים כדי לתמוך בטענה.   פישביין, אגב, עבדה ככתבת במשך שנים רבות ב"ידיעות אחרונות" ומן הסתם מכירה היטב את ההתנהלות של הקבוצה סביב מתן קרדיטים לסקופים של מתחרים.. בסיקור ב-ynet, אשר עלה אמש ב-21:35, יש אזכור ל"רשת 13", אך לא לשרון שפורר או לאתר שבו היא עובדת. גם בעיתון הבוקר ניתן קרדיט רק ל"רשת".

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    גם כן עיתון 04/02/2020 22:20
    הגב לתגובה זו
    לא שווה לעסוק בזוטות.
  • 3.
    שיטת ידיעות 04/02/2020 19:31
    הגב לתגובה זו
    ממחזרים כתבות מגוגל. חושבים שכולם מטומטמים. ידיעות פח זבל
  • 2.
    נו ידיעות אחרונות 04/02/2020 15:53
    הגב לתגובה זו
    עיתון שממחזר כתבות לשבעה ימים מאתרים וגוזר לעצמו קרדיט כאילו חשף את הכתבות
  • 1.
    די כבר 04/02/2020 14:05
    הגב לתגובה זו
    כמה רעש וצלצולים. כל עיתונאי מכיר את זה. עובד עובד עובד ולא מקבל קרדיט. די כבר עם הילדותיות הזאת
  • גם כן עיתונאי 04/02/2020 17:14
    הגב לתגובה זו
    מה אתה מקשקש בקומקום? החסרת קרדיטים זה פשע, לא פחות, וכך צריך להתיחס לזה. מי שעובד עובד וובד ולא מקבל בסוף קרדיט אכן צריך להרעיש עולמות ואם אפשר גם לתבוע. בעניין קרדיטים אסור להתפשר וחייבים לדייק, חד וחלק!
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.