רותם סלע בקמפיין לקסטרו
צילום: דודי חסון

"אלימה ובוטה": הרשות ה-2 הורתה להסיר פרסומת של קסטרו

כ-50 תלונות התקבלו בזמן קצר אצל נציב תלונות הציבור ברשות שהעביר את הנושא לבדיקה. הרשות הורתה לקשת, רשת ועשר להסירה עד שיערכו בה שינויים
אלכסנדר כץ | (1)

הרשות השנייה הורתה הערב (יום ה') לערוצי הטלוויזיה להסיר פרסומת של רשת האופנה קסטרו, לאחר שהתקבלו ביממה האחרונה כ-50 תלונות נגדה, כפי שנודע לאייס. אל נציב פניות הציבור ברשות דוד רגב הגיעו בין היתר תלונות של המועצה לשלום הילד ושל ארגון משפחות הנרצחות והנרצחים בישראל.

 

הקמפיין של קסטרו, בהובלה של רותם סלע הנשואה לבנם של בעלי חברת האופנה אתי וגבי רוטר, עלה השבוע לאוויר באמצעות משרד הפרסום ראובני פרידן. הפרסומת הנוכחית מתייחסת לשמלה לבנה של קסטרו, במסגרתה מתועדת כשהיא נוסעת במדבר במהירות רבה, מגלה גילויי מיניות, ובסוף מתברר כי כלאה אישה בתא המטען של המכונית לאחר שזו סירבה לגלות לה מיכן רכשה את שמלתה.

 

בתלונות טענו הצופים בין היתר כי הפרסומת מכילה תכנים מינים בוטים ומעודדת למעשי אלימות ואף לרצח. בעקבות התלונות, פנה רגב לגורמים המקצועיים ברשות ואלה פתחו בבדיקה מול המפרסם.

 

 

 

בנוסף הוציאה הרשות השנייה מכתב ל-3 הגופים המשדרים – קשת 12, רשת 13 וערוץ עשר - בדרישה לא לשדר את הפרסומת עד לביצוע שורה של תיקונים. הרשות דורשת שיוסרו מהפרסומת סצנות של אלימות בוטה. הדרישה מתייחסת לכל חלקי הפרסומת ובמיוחד לחלק בו מופיעה בחורה כפותה בתא מטען של מכונית. הרשות ביקשה למתן את התכנים המיניים בפרסומת.

 

יו"ר הרשות השנייה, יוליה שמאלוב ברקוביץ', ומנכ"ל הרשות  ניר שויקי, ניר שויקי מסרו במשותף כי "הפרסומת מציגה אלימות מוגזמת אשר עלולה לפגוע ברגשות הציבור ולהשפיע לרעה על בני נוער. הרשות נצמדת למטרותיה לשמור על האינטרס הציבורי".

תגובות לכתבה(1):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 1.
    ג׳יזס 31/08/2018 23:03
    הגב לתגובה זו
    + זה קצת ביצ׳ בטר הב מיי מאני של ריהאנה. קצת הרבה.
מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13מוריה אסרף ואייל ברקוביץ. קרדיט: אתר רשת 13

מדוע מוריה וברקו עדיין מדשדשים בטבלת הרייטינג?

הסטטוס קוו ברייטינג של לוח השידורים נשמר, לפחות עד שיתעדכנו נתוני המידרוג: מבחינת המהדורות המרכזיות, קשת בראש, 14 שני, 13 מדשדש וכאן11 כמעט מחוץ למשחק 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אמש במקום הראשון מבין המהדורות המרכזיות, ועמדה על 14.4% רייטינג ו-385 אלף צופים, חדשות 14 היו במקום השני עם 7.8% ו-203 אלף צופים. חדשות 13 היתה עם 6.4% רייטינג ו-144 אלף צופים ואילו מהדורת החדשות של כאן11 הייתה במקום האחרון, עם 3.4% רייטינג בלבד ו-80 אלף צופים בסך הכל. 

פריים טיים

התחרות על המקום הראשון היתה צמודה, כשנוטוק של רועי עידן בקשת עמד על 12.7% רייטינג ו-307 אלף צופים, ואילו משחקי השף היו צמודים, 11.7% ו-273 אלף צופים. ערוץ 14 עם הפטריוטים היציבה, היה , ואילו במקום השלישי היתה "הפטריוטים", שעמדה על 6.7%, עם 171, כשהערוץ שידר לאחריה את התכנית על נפילת משטר אסד, "אסד - רות, סוף", שעמדה על 6.4% ו-166 אלף צופים. במקום האחרון היה כאן11 עם "זמן אמת" שעמד על 3% ו-66 אלף צופים. 

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות

בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 3.2% ו-74 אלף צופים. אחריה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 2.1% רייטינג ו-48 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13 עם 1.3% רייטינג ו-27 אלף צופים בלבד. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת היה במקום הראשון עם 2.7% ו-53 אלף צופים, "על הבוקר" של 14 היה עם 1.4% ו-33 אלף צופים ואילו "פותחים יום" של רשת סיים אחרון, עם 1.1% ו-26 אלף צופים בסך הכל. 


במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות שש עם עודד בן עמי בקשת 12 הוביל עם 7.9% רייטינג ו-201 צופים, כאשר אחריהם היו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-106 אלף צופים ואת הרשימה סגרה רשת, עם מוריה וברקו שעמדו על 3.7% רייטינג ו-90 אלף צופים בלבד, שעדיין מציגים נתונים מאכזבים לשני טאלנטים שהיו אמורים להיות דומיננטיים יותר ברצועה, אולי זה התחרות הקשה והקוטביות של הצופים, שבוחרים ב-12 או 14, שכל אחד מהם עם אג'נדה מובהקת, וההיצע של מוריה וברקו לא מספיק מתבדל. מעבר לכך, התוכנית לא מעניינת כפי שהיתה בעבר. 

מוריה וברקו עלתה לאוויר לפני כתשעה חודשים, במרץ 2025, תחילה במתכונת שבועית, ולאחר מכן, באוגוסט, במתכונת יומית, כדי להציל את הרייטינג של הערוץ. וזאת לאחר שהתכנית הקודמת של ברקו, עם אופירה אסייג, הפכה מתכנית נישה בפינה חשוכת רייטינג למכונה משומנת של צופים ועם משקל ציבורי לא מבוטל. "אופירה וברקו" שודרה מ-2017 והלכה ותפסה תאוצה, ובשיאה הגיעה לרייטינג דו ספרתי, עד שב-2024, עזב ברקו את התכנית.