שחר איילון
צילום: שחר איילון
פרסום ראשון

הג'וב של השנה: שחר אילון מונה לסגן מנהל קריאייטיב במטה אינטל העולמי

הפרסומאי הצעיר שלפני 3 שנים עוד היה קופירייטר בבאומן בר ריבנאי, מסיים את דרכו ב-72andSunny בלוס אנג'לס ורושם זינוק משמעותי בקריירה המואצת 
משה בנימין | (10)

בתוך 3 שנים בלבד, שחר אילון הספיק לעבור מסלול בינלאומי שגם עשור שלם היה נחשב לגיטימי עבורו. הפרסומאי, בן 28 בלבד, היה עד לפני 3 שנים קופירייטר בבאומן בר ריבנאי ומאז הספיק לעבור למשרד הפרסום 72andSunny בלוס אנג'לס וכעת הוא עושה את דרכו לתפקיד הבא, ומדובר בזינוק משמעותי בכל קנה מידה: סגן מנהל קריאייטיב במטה אינטל (Intel) הבינלאומי, במה שללא ספק ניתן להגדיר כמינוי של השנה בגזרת הפרסומאים הישראליים. 

כאמור אילון (לפורטפוליו של אילון) שהחל את דרכו בבאומן עבד בזמנו על מספר קמפיינים מאד מזוהים מאותה התקופה כגון ״קשרי דם״ המעוטר בפרסים מפסטיבל קאן ומהלך ״איפה הקפטן״ של קפה טורקי עלית. לפני 3 שנים הוא קיבל את ההחלטה ששינתה את חייו והעלתה את הקריירה הקצרה שלו למסלול מואץ, כשהגיש את מועמדותו, והתקבל, לקורס קריאייטיב בלוס אנג׳לס שנקרא 72U המנוהל על ידי משרד הפרסום 72andSunny. המשרד הקליפורני חתום על כמה קמפיינים מאד מזוהים כמו Kenny Powers עבור K Swiss, הנשיקה של ביבי עם אבו מאזן עבור United Colors Of Benneton שזכה ב-GrandPrix בקאן, ״הנעל המדברת״ עבור Google, ושלל עבודות עבור Call Of Duty.

 

הקורס אליו התקבל הזמין יוצרים משלל תחומים כמו קולנוע, אדריכלות, תיכנות ופירסום להיפגש ולעבוד יחד על פרוייקטים מבוסיסים על למידה עצמית ופיתוח יכולות קריאייטיב. במהלך הקורס אילון יצר סרט דוקו שהוקרן ב-18 פסטיבלי סרטים ברחבי העולם, ותערוכה אינטראקטיבית המאפשרת למבקרים לצייר על הקירות בעזרת עטי לייזר. לאחר שהקורס הסתיים הוא גויס על ידי 72andSunny כדי לעבוד על פרוייקטים עבור גוגל ובמהלך 3 השנים האחרונות לקח חלק בכמה מהפרוייקטים הגדולים ביותר שיצאו לגוגל בשנים האחרונות כגון ההשקה של אפליקציית החיפוש של Google אשר זכה ב-2 פרסי Webby, ומהלך משותף עם הבית הלבן לקידום פרוייקט המעודד בנות ללמוד תיכנות הנקרא Made With Code. כמו כן הוא לקח חלק במיתוג החדש של גוגל שהושק לפני מספר חודשים.

לדברי אילון, בשיחה עם אייס: "אלו היו 3 שנים מטורפות שלמדתי בהן המון, מפיתוח קריאייטיב ועד יכולות בימוי ועריכה. למעשה, בקרוב ישוחרר סרט קצר שביימתי עבור Google Maps".

 

התחנה הבאה של אילון שולפת אותו מתוך עולם משרדי הפרסום, אך משאירה אותו בעשייה בתחום תחת הכנפיים של אחד מתאגידי הענק הבינלאומיים הידועים בעולם - אינטל. לאחר מגעים מתקדמים עם גופים לא פחות מוכרים, בשלון המעטה, כגון פייסבוק, גוגל ו-Apple אילון נענה להצעה של אינטל להצטרף למטה העולמי של החברה בתפקיד סגן מנהל הקריאייטיב. 

במסגרת התפקיד הוא יהיה אמון על פיתוח מחלק הקריאייטיב הפנימית וריענון המותג הוותיק. החברה השיקה לפני מספר חודשים מחלקת קריאייטיב פנימית ובאמתחתה כבר נרשמו פרוייקטים משמעותיים עם הזמרות Lady Gaga ו-Bjork כמו גם Projection Mapping על פרצופים של אנשים, חיישנים על דבורים, טאבלטים העוזרים להילחם בנגיף האבולה ומצלמות 360 מעלות שמשדרות בלייב מהלכים ב-NBA (מבוסס על טכנולוגייה ישראלית שנרכשה על ידי אינטל) ועוד.

לדברי אילון: "כל אלו הם לא פעלולי פרסום, אלא טכנולוגיות אמיתיות שאינטל מפתחת כיום. וזה למעשה חלק מרענון המותג שאני אמון עליו - לצאת מהתדמית שאינטל היא ״רק חברת שבבים״ ולהראות את כל הדברים המדהימים שאפשר לעשות Outside בעזרת Intel Inside. במהלך השנה הקרובה אנחנו צפוים להתמקד בתחומים שבהם אנשים משתמשים בטכנולוגיה של אינטל בצורה יוצאת דופן, כמו E Gaming, מוזיקה, אומנות וספורט".

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

תגובות לכתבה(10):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    איזה כיף לקרוא , כל הכבוד והמון הצלחה בהמשך! (ל"ת)
    יפית 30/05/2016 09:51
    הגב לתגובה זו
  • 8.
    איזה כיף. עלה והצלח! (ל"ת)
    ארז רובינשטיין 30/05/2016 07:44
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    אשר 29/05/2016 18:24
    הגב לתגובה זו
    שחר היקר! אתה גאווה למשפחה. עלה והצלח. כל המשפחה מחזיקה לך אצבעות בתפקיד החדש. אוהבים אותך
  • 6.
    כל הכבוד יא מלך 29/05/2016 15:04
    הגב לתגובה זו
    לצערי לא יצא לי לעבוד איתך אבל מפרגנת לאללה
  • 5.
    גיא 29/05/2016 13:31
    הגב לתגובה זו
    לא מכיר את הבחור אבל כיף לקרוא על זה.
  • 4.
    ניצב שחר איילון קודם (ל"ת)
    מברוק 29/05/2016 13:25
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    אילן 29/05/2016 12:28
    הגב לתגובה זו
    גם בלי להכיר את הבחור
  • 2.
    באומניסט 29/05/2016 11:19
    הגב לתגובה זו
    טאלנט אמיתי. איש נעים. צנוע ובעיקר נורא מוכשר
  • סן 29/05/2016 12:19
    הגב לתגובה זו
    הוא כבר שלוש שנים בארה"ב ובצדק
  • 1.
    צילום שחר אילון? (ל"ת)
    מתן תשומת לב 29/05/2016 11:14
    הגב לתגובה זו
האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14האולפן הפתוח עם בועז גולן. קרדיט: ערוץ 14
רייטינג

האולפן הפתוח של בועז גולן עקף את ערד ניר

לראשונה, תכנית חדשות של ערוץ 14 הצליחה להדיח את חדשות 12 מראש הטבלה; בנוסף, גם מול תוכן "איכותי", תכניות הריאליטי מספקות לצופים את צרכי הבידור באופן הטוב ביותר, ואמש ריאליטי אוכל היה בראש 

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

סך הצופים במהדורות החדשות עולה מעט, לאחר שהציבור היה כנראה ברוויה לאחר תקופה אינטנסיבית שהצמידה את כולם למהדורות. ברמת התוצאות, דירוג המהדורות וכמות הצופים נשארה כמעט זהה, למעט ערוץ 14 שהתחזק. ועדיין, חדשות 12 עדיין מעל כולם. המהדורה המרכזית של חדשות 12 היתה במקום הראשון ועמדה על  15% רייטינג ו-356 אלף צופים, , חדשות 14 היתה עם רייטינג של 7.9% ו-194 אלף צופים. חדשות 13 נאבקת עם חדשות כאן11 על המקום השלישי, ואמש הצליחה, ועמדה על 5% רייטינג ו-119 אלף צופים. חדשות כאן 11 היו עם 4% רייטניג ו-105 אלף צופים, מספר מכובד ותחרותי.


הריאליטי אוכל את כולם 

בערב שבו משודרות שתי תכניות ריאליטי בנושא אוכל, הפריים טיים מיישר קו עם הדעה הרווחת שהריאליטי הוא פורמט מנצח. מאסטר שף הותיקה של קשת  עמדה מעל כולם עם 16.2% רייטינג ו-391 אלף צופים והייתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים אתמול. אחריה, הפטריוטים עם המיתוג החדש שמרה על כוחה עם 8.5% רייטינג ו-229 אלף צופים ואפשר לומר שהתכנית מצליחה מאד, היות ובסך כל שידורי כל הרצועות בכל הערוצים, היתה אמש התכנית השנייה הנצפית בישראל. אחריה, היה הלהיט החדש-ישן של התאגיד, הריאליטי הוותיק "בואו לאכול איתי" עם 7.2% ו-183 אלף צופים. ואילו את הרשימה סגר "חרדים, העולם האמיתי" של קשת, עם 4.9% רייטינג ו-112 אלף צופים בלבד. 

ערוץ 14 עם מהפך ברצועת הצהריים

מבחינת שאר הרצועות, ניכר שגם בשאר מהדורות החדשות ישנה ירידה כוללת בכמות הצופים. בבוקר, "חדשות הבוקר" של קשת מובילה את הרצועה, עם 2.9% ו-67 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שממשיכה לצמצם פערים עם 2.3% רייטינג ו-51 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.7% רייטינג ו-39 אלף צופים בלבד. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם יואב לימור ונסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2.3% ו-46 אלף צופים, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 2% רייטינג ו-42 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.4% רייטינג ו-28 אלף צופים בלבד. 

בצהריים, האולפן הפתוח של ערוץ 14 עם בועז גולן הצליח להדיח לראשונה את חדשות 12, ועמד על 2.5% רייטינג ו-52 אלף צופים, בעוד 14 בצהריים של חדשות 12 עם ערד ניר היתה עם 2.4% ו-54 אלף צופים. את הרשימה סגר "הדוח היומי" של ערוץ 13 היה עם 1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים.