בתקופת מיתון: "האתגר של חברת אשראי - לגרום ללקוח להשתמש בכרטיס שלה"
לימור עשת, מנהלת מחלקת הפרסום של חברת כרטיסי האשראי כ.א.ל (CAL), היא האורחת השבוע במדור UNDER 40. עשת שאחראית על תחום התקשורת בחברה הכולל את מערך המיתוג, הפרסום, הדיגיטל והקד"מ, מסבירה שלמרות שלא קל לגרום לצרכן לבחור במוצר שלך על פני זה של המתחרים, זה אפשרי.
היא זאת שהצליחה לפגוע בהגמוניה במקבצי הפרסומות בשנים האחרונות של לאומי קארד עם ה"לפנק לפנק לפנק", וניפקה את הסלוגן "עושים את זה קל".
1. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
השקת השפה התקשורתית החדשה של CAL תחת המסר "עושים את זה קל", עם פרזנטורים (בהם יעל שרוני) ומסרים חדשים. בתוך שנה יצרנו זיהוי ושיוך ברור של השפה למותג המשפט "עושים את זה קל" הפך למטבע לשון ואנו רק בתחילת הדרך.
2. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
לשמחתי אין רגע כזה, אני יכולה להגיד שכל החלטה שקיבלתי הייתה חלק חשוב בלמידה ובעיצוב האישי והמקצועי שלי, כך שבין אם ההחלטה הייתה טובה יותר או טובה פחות, היא תרמה להווייתי כיום.
3. מה האתגרים בשיווק חברת אשראי בתקופה כלכלית קשה?
גם בתקופה הזאת, האתגר הגדול של חברת האשראי הוא לגרום ללקוח להעדיף להשתמש דווקא בכרטיס שלך על פני הכרטיסים הנוספים שיש לו בארנק. אתגר לא פחות חשוב הוא להציע ללקוח פתרונות אשראי מתאימים שיהוו עבורו גשר למילוי הצרכים שלו.
- המצעד של אייס שם לכם מגנזיום במים: סוגרים עוד שבוע לוהט בפרסום
- חברת כ.א.ל ומנהליה יועמדו לדין פלילי באשמת שוחד ומרמה במיליארדי שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
הייתי חובשת קרבית בצבא.
5. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטוח היית:
עוסקת באדריכלות, עיצוב אופנה, תכשיטים - כל העולם הזה של יצירה ועיצוב הוא חלק חשוב בביטוי האישי והאמוציונאלי שבי, והם לבטח חלקים שבאים לידי ביטוי ברמה כזו אחר במקצועי הנוכחי.
6. מי פתח לך דלת?
לשמחתי נפתחו לי 2 דלתות משמעותיות בחיי המקצועיים - את הראשונה פתח לי איתן גיל במשרד הפרסום גלר נסיס, כשקיבל אותי ללא ניסיון ופתח אותי לעולם המדיה והתקשורת. שם גדלתי והתפתחתי במשך 5 שנים. את הדלת השנייה פתח לי אמיר לוי באסם, שם התמקצעתי ועוצבתי במשך 6 שנים. את שניהם אני מוקירה ומעריכה עד היום, וכולי תקווה שגם אני אוכל לפתוח כמה שיותר דלתות לאנשים במהלך הקריירה שלהם.
7. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה
כנות. אנשים מתעסקים כל כך הרבה במסביב, במעטפת של הדברים ובפוליטיקה, וקיים איזשהו פחד להיות כנים ולהתמודד עם האמת ועם המציאות. אני משתדלת להיות כנה ואמיתית למרות המחירים שאני לעיתים משלמת בחיי המקצועיים. אני מאמינה שזה מפתח להרבה דברים חשובים, כולל תקשורת נכונה ובונה.
- הפער כמעט נסגר: הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- תוכן שיווקי שוק הסקנדרי בישראל: הציבור יכול כעת להשקיע ב-SpaceX של אילון מאסק
- פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
8. מה המשפט שאת אומרת הכי הרבה בעבודה?
חשוב תמיד להסתכל על התמונה המלאה ולא על כל פרט בנפרד, כל נדבך הוא חלק משלם ורק הסתכלות כזו יכולה לאפשר תוצאה הוליסטית נכונה ומדויקת.
9. מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך?
מצד אחד היצר להעז ולפרוץ דרך חדשה, ומצד שני האחריות לתוצאות מידיות שמאלצות אותנו שוב ושוב ללכת על קרקע בטוחה. זה הקונפליקט הגדול ביותר שאני פוגשת יום יום.
10. כשהיית קטנה מה רצית להיות?
רופאה או פסיכולוגית.
11. פרגני למתחרים
העקביות של 'לאומי כארד' לאורך השנים ראויה להערכה. לזכותם יאמר שהם יצרו מטבע לשון "שנתפס" צרכנית ועזר להם בנושא הבידול.
12. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
להתחבר לרעיון ראשוני או לחברה בחיתוליה, ודרכה להביא לידי ביטוי את כישוריי הרבים שהם מעבר לתחום התמחותי, ובפרט את היצירתיות שבי ויחד איתה לחלום, לצמוח ולפרוץ גבולות.
- 13.מארק צוקרברג 01/10/2013 01:22הגב לתגובה זוחובשת קרבית היא לא הייתה...חובשת במרפאה בבסיס הכי מגעיל שיש לג'ובניקים במרכז הארץ. כולה רוח וצלצולים, נפוחה מעצמה. כל "ההישגים" נעשו על חשבון החברה ועל ידי חברת פירסום חיצונית שנתנה לה רעיונות.. מדהים כל פעם מחדש ש-כל ממזר מלך..
- 12.מכירה אותה 12/08/2013 23:07הגב לתגובה זושומר נפשו ירחק!
- כן, נכון גם אני! (ל"ת)אלון 01/10/2013 00:57הגב לתגובה זו
- 11.פרסומאי 12/08/2013 15:56הגב לתגובה זונו באמת, עד היום לא ידעתי שלאומי כארד זה שונה מויזה כאל. חחחח אין בידול ואין נעליים - כל סקר פשוט יכול להוכיך את זה
- 10.אשת מקצוע מספר 1 בתחום!! (ל"ת)חן 11/08/2013 18:30הגב לתגובה זו
- תודה רבה על המחמאה (ל"ת)לימור 12/08/2013 08:09הגב לתגובה זו
- 9.אוסי 11/08/2013 16:35הגב לתגובה זואני בטוחה שתגיעי רחוק יותר, את באמת תותחית!!!
- 8.ביזי 11/08/2013 16:23הגב לתגובה זוהיו כאן רבים לפניה שיכלו לשבת אצלה בשיעורי ניהול השיווק אט לאסט בחירה יפה של אנשי אייס!
- 7.מפרגן על מי שאת. (ל"ת)איתי 11/08/2013 15:54הגב לתגובה זו
- 6.תותחית אמיתית!!! (ל"ת)אחד שיודע 11/08/2013 15:15הגב לתגובה זו
- 5.מה עם אתגר לאחריות חברתית במקום לסחוט עוד כסף (ל"ת)ריקי כהן 11/08/2013 14:49הגב לתגובה זו
- 4.מזל טוב!!!! לגמרי מגיע לך המעמד והתואר :) (ל"ת)אחת שיודעת 11/08/2013 14:23הגב לתגובה זו
- 3.כל הכבוד מהמהמהמהממממת!!!!! (ל"ת)הילה 11/08/2013 14:12הגב לתגובה זו
- 2.נו באמת,סתם תקציבאית של השיווק (ל"ת)מד מן 11/08/2013 14:02הגב לתגובה זו
- 1.אוגלבי 11/08/2013 13:15הגב לתגובה זועבודה מאוד חשובה יש לה, לגרום לאנשים לבזבז כסף שאין להם רק כדי שהיא והבעלים של חברת כרטיסי האשראי ירוויחו הרבה כסף. כיפאק היי לטיפוסים האלה.
- שירלי 11/08/2013 13:34הגב לתגובה זוושל הסופרמרקט,וחנות הבגדים, והמסעדה שאתה אוכל בה, היא לגרום לך לבזבז כמה שיותר
- סימונה מדימונה 11/08/2013 14:05כל כרטיסי האשראי האלה ושאר אנשי השיווק והפרסום הם צרה איומה שבחברה מתוקנת ילכו ויתכווצו ועדיף שייעלמו לחלוטין, סתם בלבול מוח שכל מטרתו להעשיר את העשירים ולגרום לעניים להוציא עוד ועוד כסף. יאק יאק יאק, ואלה גיבורי התרבות. זאת מישהי שצריך ללמוד ממנה משבו. שוב פעם יאק.
פטריק דרהי (יוטיוב)פטריק דרהי יפטר מעל 100 עובדים ב-i24NEWS
פטריק דרהי מציע עד 20 אלף שקל לפורשים מ-i24NEWS, בשלב הבא יגיעו הפיטורים
ערוץ i24NEWS, עבר מקבוצת אטליס שהיתה בשליטתו של פטריק דרהי, לבעלות ישירה של פטריק דרהי, וזה ממש לא רק שינוי קוסמטי. דרהי כבר לא משתמש בכסף של בעלי האג"ח של אטליס כדי להשקיע בערוץ תקשורת ולהפוך לטייקון תקשורת מקומי, הדירקטוריון אמר לו לעצור.
גם העסקה לרכישת ידיעות אחרונות בהולד הוקפאה, ולמעשה בוטלה. דרהי שנים מדבר עם ידיעות ולא היתה עסקה, ועכשיו נראה שגם לא תהיה. בכל מקרה, ההחלטה של אטליס, שנמצאת במצב מאוד מורכב פיננסית, להפסיק את המימון לערוץ החדשות, הובילה לכך שדרהי קיבל את הבעלות והוא גם אחראי על המימון.
דרהי כנראה אדם עשיר שהשאיר את בעלי המניות בקבוצה שלו ואת מחזיקי החוב עניים, אבל לא בטוח שהוא רוצה להפסיד את הכסף שלו על ערוץ חדשות. אז המהלך הראשון שדרהי מבצע ב-i24NEWS הוא, ניחשתם נכון, פיטורים.
קריאה חשובה: התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- התרגיל של פטריק דרהי - טייקון בישראל, פושט רגל בצרפת
- פטריק דרהי פושט רגל בצרפת – וטייקון בישראל; איך זה מסתדר?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
קיצוץ בכוח אדם וניסיון לצמצם הפסדים
הערוץ מציע תוכנית פרישה מרצון לעובדים כחלק מצעדי התייעלות. הערוץ, שהוקם ב-2013 ומשדר חדשות בינלאומיות מאולפנים בנמל יפו בשפות אנגלית, צרפתית, עברית וערבית, מציע לפורשים מרצון, מענקים של 10 אלף שקל לעובדים בעלי ותק של ארבעה חודשים עד שנה, 15 אלף שקל לשנה עד שנתיים, ו-20 אלף שקל לעובדים שנמצאים בחברה למעלה משנתיים.
מגי טביבי, מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14. קרדיט: רשתות חברתיותהפער כמעט נסגר: הפרש של כ-50 אלף צופים בין מהדורות 12 ו-14
גם אתמול אף אחד מערוצי הטלוויזיה לא שידר תוכן מקורי, למעט תכנית הסאטירה "ארץ נהדרת"; מבחינת המהדורות המרכזיות, הפער בין 12 ל-14 הולך ומצטצמם ועומד על עשרות אלפים בודדים בלד - לטבלת הרייטינג המלאה
לומר שהמהדורה המרכזית של חדשות 12 זה כמו לומר שיש כח משיכה. זה כמו כח טבע. אבל לאחרונה, מגמת ההיחלשות של 12 - שהשיגה רייטינג חלש יחסית של 11.6% וכמות צופים של 285 אלף - הולכת ומתגברת. בד בבד, ערוץ 14 הולך ומתחזק, ואמנם מבחינת רייטינג עמד על 8.2% אבל מבחינת כמות צופים עמד על 229 אלף, וכבר נמצא עמוק בטריטריות שבהם החזיק 12 לבדו עד היום. וזה עוד לפני שינוי אופן המדידה.
מבחינת שאר המהדורות, חדשות 13 חזרו לנורמה, עם 4.7% ו-125 אלף צופים. מהדורת החדשות של כאן11 הפגינה יציבות מבחינת המיקום, אבל המשך היחלשות מבחינת הרייטינג וכמות הצופים, עם 4.3% רייטינג בלבד ו-106 אלף צופים בסך הכל.
החיפוש אחר התוכן המקורי בפריים טיים
גם אמש לא הועלה שום תוכן מקורי בפריים טיים. אמנם הפקה כמו "ארץ נהדרת" רוויה בכתיבת תכנים, אבל זו עדיין לא סדרת טלוויזיה מקורית. כך או כך, ארץ נהדרת היא להיט זהב של שנים רבות, וגם אמש היתה התכנית במקום הראשון, עם 14.8% רייטינג ו-368 אלף צופים. אחריה היתה עוד תכנית שמניבה רייטינג גבוה וקבוע, "הפטריוטים" של ערוץ 14, שהיתה עם 9.1% רייטינג ו-287 אלף צופים. במקום השלישי היתה "יהיה טוב" של כאן11, עם החלק השני של הראיון של עמרי אסנהיים עם אלי פלדשטיין, שעמדה על 8.5% ו-207 אלף צופים. לאחר היתה "המקור" של רשת עם 4%, ו-113 אלף צופים בלבד.
תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם
אלמוג בוקר, ורייטינג של 2.8% ו-72 אלף צופים. אחריה היתה תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר, עם 2.5% רייטינג ו-51 אלף צופים, ואילו העולם הבוקר של 13, היתה במקום השלישי עם 1.8% רייטינג ו-53 אלף צופים. לאחר מכן המשיכה אותה המגמה, כשמשדר הבוקר של קשת, עם אדווה
דדון היה במקום הראשון עם 2.6% ו-63 אלף צופים, על הבוקר" של 14, עם נוי בר, היה במקום השני, עם 1.5% ו-34 אלף צופים, ואילו "פותחים יום" של רשת היה במקום האחרון , עם 1% ו-24 אלף צופים בסך הכל.
- איפה התוכן המקורי בפריים טיים וכמה אנשים ראו את אלי פלדשטיין ב"יהיה טוב"?
- בראש הפריים טיים: ריאליטי ואירוויזיון זה שילוב מנצח
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
במהדורות המוקדמות לאורך אחר הצהריים ושעות הערב המוקדמות
שש עם דפנה ליאל בקשת 12 הוביל עם 7.6% רייטינג ו-169 אלף צופים, כאשר אחריהם מוריה וברקו הצליחו להגיע למקום השני, עם 5.4% רייטינג ו-145 אלף צופים בלבד. את הרשימה סגרו ריקלין ושות', של ערוץ 14, עם 4.8% רייטינג ו-133 אלף צופים.
.jpg)