בתקופת מיתון: "האתגר של חברת אשראי - לגרום ללקוח להשתמש בכרטיס שלה"
לימור עשת, מנהלת מחלקת הפרסום של חברת כרטיסי האשראי כ.א.ל (CAL), היא האורחת השבוע במדור UNDER 40. עשת שאחראית על תחום התקשורת בחברה הכולל את מערך המיתוג, הפרסום, הדיגיטל והקד"מ, מסבירה שלמרות שלא קל לגרום לצרכן לבחור במוצר שלך על פני זה של המתחרים, זה אפשרי.
היא זאת שהצליחה לפגוע בהגמוניה במקבצי הפרסומות בשנים האחרונות של לאומי קארד עם ה"לפנק לפנק לפנק", וניפקה את הסלוגן "עושים את זה קל".
1. מהו ההישג הכי משמעותי בקריירה שלך עד היום?
השקת השפה התקשורתית החדשה של CAL תחת המסר "עושים את זה קל", עם פרזנטורים (בהם יעל שרוני) ומסרים חדשים. בתוך שנה יצרנו זיהוי ושיוך ברור של השפה למותג המשפט "עושים את זה קל" הפך למטבע לשון ואנו רק בתחילת הדרך.
2. מהו הרגע שהיית רוצה למחוק מהקריירה?
לשמחתי אין רגע כזה, אני יכולה להגיד שכל החלטה שקיבלתי הייתה חלק חשוב בלמידה ובעיצוב האישי והמקצועי שלי, כך שבין אם ההחלטה הייתה טובה יותר או טובה פחות, היא תרמה להווייתי כיום.
3. מה האתגרים בשיווק חברת אשראי בתקופה כלכלית קשה?
גם בתקופה הזאת, האתגר הגדול של חברת האשראי הוא לגרום ללקוח להעדיף להשתמש דווקא בכרטיס שלך על פני הכרטיסים הנוספים שיש לו בארנק. אתגר לא פחות חשוב הוא להציע ללקוח פתרונות אשראי מתאימים שיהוו עבורו גשר למילוי הצרכים שלו.
- המצעד של אייס שם לכם מגנזיום במים: סוגרים עוד שבוע לוהט בפרסום
- חברת כ.א.ל ומנהליה יועמדו לדין פלילי באשמת שוחד ומרמה במיליארדי שקלים
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
4. מהי השורה הכי מפתיעה בקורות החיים שלך?
הייתי חובשת קרבית בצבא.
5. אם לא היית עוסקת בשיווק, בטוח היית:
עוסקת באדריכלות, עיצוב אופנה, תכשיטים - כל העולם הזה של יצירה ועיצוב הוא חלק חשוב בביטוי האישי והאמוציונאלי שבי, והם לבטח חלקים שבאים לידי ביטוי ברמה כזו אחר במקצועי הנוכחי.
6. מי פתח לך דלת?
לשמחתי נפתחו לי 2 דלתות משמעותיות בחיי המקצועיים - את הראשונה פתח לי איתן גיל במשרד הפרסום גלר נסיס, כשקיבל אותי ללא ניסיון ופתח אותי לעולם המדיה והתקשורת. שם גדלתי והתפתחתי במשך 5 שנים. את הדלת השנייה פתח לי אמיר לוי באסם, שם התמקצעתי ועוצבתי במשך 6 שנים. את שניהם אני מוקירה ומעריכה עד היום, וכולי תקווה שגם אני אוכל לפתוח כמה שיותר דלתות לאנשים במהלך הקריירה שלהם.
7. כלל אחד בעבודה שאת לעולם לא מפרה
כנות. אנשים מתעסקים כל כך הרבה במסביב, במעטפת של הדברים ובפוליטיקה, וקיים איזשהו פחד להיות כנים ולהתמודד עם האמת ועם המציאות. אני משתדלת להיות כנה ואמיתית למרות המחירים שאני לעיתים משלמת בחיי המקצועיים. אני מאמינה שזה מפתח להרבה דברים חשובים, כולל תקשורת נכונה ובונה.
- הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
- תוכן שיווקי צברתם הון? מה נכון לעשות איתו?
- המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12
8. מה המשפט שאת אומרת הכי הרבה בעבודה?
חשוב תמיד להסתכל על התמונה המלאה ולא על כל פרט בנפרד, כל נדבך הוא חלק משלם ורק הסתכלות כזו יכולה לאפשר תוצאה הוליסטית נכונה ומדויקת.
9. מה הקונפליקט הכי גדול בעבודה שלך?
מצד אחד היצר להעז ולפרוץ דרך חדשה, ומצד שני האחריות לתוצאות מידיות שמאלצות אותנו שוב ושוב ללכת על קרקע בטוחה. זה הקונפליקט הגדול ביותר שאני פוגשת יום יום.
10. כשהיית קטנה מה רצית להיות?
רופאה או פסיכולוגית.
11. פרגני למתחרים
העקביות של 'לאומי כארד' לאורך השנים ראויה להערכה. לזכותם יאמר שהם יצרו מטבע לשון "שנתפס" צרכנית ועזר להם בנושא הבידול.
12. מה הדבר הבא שהיית רוצה לעשות?
להתחבר לרעיון ראשוני או לחברה בחיתוליה, ודרכה להביא לידי ביטוי את כישוריי הרבים שהם מעבר לתחום התמחותי, ובפרט את היצירתיות שבי ויחד איתה לחלום, לצמוח ולפרוץ גבולות.
- 13.מארק צוקרברג 01/10/2013 01:22הגב לתגובה זוחובשת קרבית היא לא הייתה...חובשת במרפאה בבסיס הכי מגעיל שיש לג'ובניקים במרכז הארץ. כולה רוח וצלצולים, נפוחה מעצמה. כל "ההישגים" נעשו על חשבון החברה ועל ידי חברת פירסום חיצונית שנתנה לה רעיונות.. מדהים כל פעם מחדש ש-כל ממזר מלך..
- 12.מכירה אותה 12/08/2013 23:07הגב לתגובה זושומר נפשו ירחק!
- כן, נכון גם אני! (ל"ת)אלון 01/10/2013 00:57הגב לתגובה זו
- 11.פרסומאי 12/08/2013 15:56הגב לתגובה זונו באמת, עד היום לא ידעתי שלאומי כארד זה שונה מויזה כאל. חחחח אין בידול ואין נעליים - כל סקר פשוט יכול להוכיך את זה
- 10.אשת מקצוע מספר 1 בתחום!! (ל"ת)חן 11/08/2013 18:30הגב לתגובה זו
- תודה רבה על המחמאה (ל"ת)לימור 12/08/2013 08:09הגב לתגובה זו
- 9.אוסי 11/08/2013 16:35הגב לתגובה זואני בטוחה שתגיעי רחוק יותר, את באמת תותחית!!!
- 8.ביזי 11/08/2013 16:23הגב לתגובה זוהיו כאן רבים לפניה שיכלו לשבת אצלה בשיעורי ניהול השיווק אט לאסט בחירה יפה של אנשי אייס!
- 7.מפרגן על מי שאת. (ל"ת)איתי 11/08/2013 15:54הגב לתגובה זו
- 6.תותחית אמיתית!!! (ל"ת)אחד שיודע 11/08/2013 15:15הגב לתגובה זו
- 5.מה עם אתגר לאחריות חברתית במקום לסחוט עוד כסף (ל"ת)ריקי כהן 11/08/2013 14:49הגב לתגובה זו
- 4.מזל טוב!!!! לגמרי מגיע לך המעמד והתואר :) (ל"ת)אחת שיודעת 11/08/2013 14:23הגב לתגובה זו
- 3.כל הכבוד מהמהמהמהממממת!!!!! (ל"ת)הילה 11/08/2013 14:12הגב לתגובה זו
- 2.נו באמת,סתם תקציבאית של השיווק (ל"ת)מד מן 11/08/2013 14:02הגב לתגובה זו
- 1.אוגלבי 11/08/2013 13:15הגב לתגובה זועבודה מאוד חשובה יש לה, לגרום לאנשים לבזבז כסף שאין להם רק כדי שהיא והבעלים של חברת כרטיסי האשראי ירוויחו הרבה כסף. כיפאק היי לטיפוסים האלה.
- שירלי 11/08/2013 13:34הגב לתגובה זוושל הסופרמרקט,וחנות הבגדים, והמסעדה שאתה אוכל בה, היא לגרום לך לבזבז כמה שיותר
- סימונה מדימונה 11/08/2013 14:05כל כרטיסי האשראי האלה ושאר אנשי השיווק והפרסום הם צרה איומה שבחברה מתוקנת ילכו ויתכווצו ועדיף שייעלמו לחלוטין, סתם בלבול מוח שכל מטרתו להעשיר את העשירים ולגרום לעניים להוציא עוד ועוד כסף. יאק יאק יאק, ואלה גיבורי התרבות. זאת מישהי שצריך ללמוד ממנה משבו. שוב פעם יאק.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם
עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים
שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה
לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה
בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?
אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים
אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.
כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל.
השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.
ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף
ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים.
"I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.
- ביורק תחלק מטבע חדש לרוכשים של אלבומה החדש
- אמנים במוזיקה כבולים לחוזים דרקוניים, חד צדדים וארוכים בצורה בלתי סבירה
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי
העולם.