פרסום ראשון

ערוץ 1 העלה תכנית בטעות, הוריד אותה, שידר אחרת - וקטע אותה לטובת 'מבט'

שידור חוזר של 'חשבון שבועי' מהשבוע שלפני כן הועלה בטעות, ולאחר 5 דקות הורד לטובת פרק חדש עם מיכל רבינוביץ'. הרשות: "מדובר בטעות אנוש"
אלכסנדר כץ | (9)

שרשרת טעויות בערוץ 1, הובילה לפארסה בשידור חי. לאייס נודע כי ביום חמישי האחרון החלה סמוך לשעה 19:20 שידור התכנית חשבון שבועי, אותה מגישה מיכל רבינוביץ'. אולם בטעות שודרה התכנית מהשבוע שלפני כן, אותה הגישה נועה ברק.

'חשבון שבועי' היא תכנית צרכנות שמשדרת כתבות מגזין ועוסקת גם בענייני השעה. לאחר יותר מ-5 דקות שידור, הבחינו בערוץ כי מדובר בתכנית ישנה, ואז הוחלט להורידה מהאוויר, ולשדר את התכנית החדשה, שהוקלטה מבעוד מועד. כך נוצר מצד שעל המסך התחלפה התכנית ON LIVE.

ואולם, מאחר שהשידור החדש החל באיחור, התכנית נקטעה לפני סופה כדי לעבור לאולפן 'מבט', לשידור חי ב-19:52. גורמים ברשות השידור מותחים ביקורת על סדרת הטעויות הללו: "טעות אחר טעות. מי נתן את ההוראה להחליף תכנית באמצע?".

מרשות השידור נמסר: "מדובר בטעות אנוש שתוקנה תוך כדי שידור".

תגובות לכתבה(9):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 9.
    אבנר 23/07/2013 13:43
    הגב לתגובה זו
    הרשלנות בערוץ 1 שוברת כאלה שיאים שלתפוס אותם על שידור כתבה ישנה זה כמו לתפוס את אל קפונה על עבירת חניה. אגב טלסינימה, עם סקופים מלפני 15-20 זו רק דוגמה ואין כוונת הכותב לעלוב ביוצריה באופן ספציפי
  • 8.
    כמה עולה הביזיון הזה למשלם המסים? (ל"ת)
    שמחה 22/07/2013 15:14
    הגב לתגובה זו
  • 7.
    הערוץ הראשון = טעות אנוש אנושה (ל"ת)
    יצחק 22/07/2013 10:24
    הגב לתגובה זו
  • 6.
    ערן 22/07/2013 08:28
    הגב לתגובה זו
    אם מישהו היה צופה בערוץ, זה כבר היה רץ ברשת ביום חמישי, הרבה לפני ש"לאייס נודע" ביום ראשון...
  • 5.
    טוטאל לוס. המנכל והיור לועדת חקיה (ל"ת)
    נקדי מיי אס 21/07/2013 22:16
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    להעיף מיד את מנהל הטלוויזיה (ל"ת)
    לא לפגוע ב ש.ג 21/07/2013 22:01
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    רותי 21/07/2013 19:08
    הגב לתגובה זו
    בשביל זה אנו משלמים אגרה,להעביר מתפקידו את האחראי לביזיון הצופים.
  • 2.
    גלעדי 21/07/2013 17:30
    הגב לתגובה זו
    גם כה אף אחד לא רוא האת הערוץ זה
  • 1.
    איילת 21/07/2013 17:26
    הגב לתגובה זו
    אין שום דבר מקצועי בערוץ הזה זה לא יאמן
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.


  


אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.