רוצים לשרוף את המועדון: העיתונאים ישבתו לשעה - במהלך 'שירים ושערים'
שרון פרי עומדת בימים האחרונים במוקד של סערה חדשה ברשות השידור, לא באשמתה ולא בטוח שבידיעתה. לאייס נודע כי עיתונאי קול ישראל צפויים לפגוע מחר (יום שבת) בשידור 'שירים ושערים' כאשר במשך שעה, מ-18:30 עד 19:30, הם אמורים להימנע מהעברת דיווחים מן המגרשים ולשבש את שידור התכנית. על פי הערכות, את השעה הזו ישודרו שירים במקום שידור התכנית.
במוקד ההחלטה של ועד עיתונאי הרדיו בתל אביב, עומד ההחלטה למנות את פרי למגישת 'שירים ושערים', כמחליפתו של דני דבורין שפרש השבוע לגמלאות. ועוד יותר מכך - בוועד למעשה זועמים על כך שברשות לא מצאו לנכון למנות מישהו מתוך המערכת, עובד קבוע של רשות השידור, להגשת תכנית הספורט השבועית.
כפי שפורסם לראשונה באייס, בשבוע שעבר קיבלה פרי הצעה להגיש את 'שירים ושערים',
לאחר הפרסום באייס ביום שלישי, התקיימה עוד באותו ערב פגישה ארוכה בין יו"ר ועד עיתונאי הרדיו בתל אביב, ברוך אסקרוב, לבין מנהל קול ישראל מיקי מירו, בו הביע הראשון עמדה המתנגדת בחריפות לקיפוח לכאורה של חבריו בקול ישראל בתל אביב, ודורשת הימנעות כבר במוצ"ש הקרוב מאיוש עמדת המגיש ב'שירים ושערים' על ידי שדר חיצוני. בעוד שבסוגיה זו הוועד לא קיבל את מבוקשו, דווקא בנושאים אחרים מביעים בוועד אופטימיות, כאשר מירו הסכים להשלים משרות למשרות מלאות, תיקונים של עיוותי דרגה, ועוד.
במכתב שקיבלו היום עיתונאי הרדיו, כתב אסקרוב כי למרות שעם פרישתו של דבורין התפנו 2 משרות (מגיש 'שירים ושערים', ומנהל מחלקת הספורט ברדיו), "לדאבוננו, מנהל קול ישראל ומנהל רשת ב' לא מצאו בקרב עיתונאי קול ישראל בתל אביב דמויות ראויות למלא תפקידים אלה. למעשה גם לא מצאו ברחבי קול ישראל כולו, שאחרת לא היו מסכמים וחותמים כמעשה עשוי עם מגיש חיצוני מן הטלוויזיה ומן הרדיו האזורי".
"הקיפוח שלנו - פצע פתוח"
לטענתו של אסקרוב, "מקרים אלה אך מצטרפים לעוד מקרה ופצע בולט שבו קופחה זכותם של עיתונאי קול ישראל בתל אביב לקבל הזדמנות ראשונה, והזדמנות בכלל. המדובר בהגשת תכנית בולטת אחרת שמערכת תל אביב יסדה, קיימה, תפעלה ואיישה מתמיד: 'הכל דיבורים'. חודשים רבים מאז עזב עמיתנו ירון דקל וכסא המגיש אינו זמין לעיתונאי הרדיו בתל אביב. כולם קודמים. אפילו חברינו מן הטלוויזיה ומן ההנהלה - כולם חברים ואהובים. במערכת תל אביב שהעמידה בשנים האחרונות עיתונאים עם הישגים אקדמיים דיפלומטיים וחברתיים- לא נמצאה דמות ראויה אחת לקבל הזדמנות ולו זמנית".
היום גם אישרה אגודת העיתונאים בירושלים לוועד התל אביבי לפתוח בעיצומים חלקיים, והעניקה גיבוי משפטי וארגוני מלא לצעדי המחאה החד-פעמים, גם ללא סכסוך עבודה פתוח. יש לציין כי לעובדים יש כבר כמה סכסוכי עבודה פתוחים מול ההנהלה, בין היתר בשל העברת מתחם הרשות לעיר לוד.
"האגודה מנחה את הוועד לנקוט בצעדי מחאה על הבאתה של עובדת חוץ להגיש את תכנית הספורט של רשת ב' במקום עובדי הרשות", כתב יו"ר האגודה דני זקן לעובדי הרדיו. "אתם רשאים להחליט על צעדים חד פעמיים כאמור, במהלך שידורה של התכנית 'שירים ושערים בשבת הקרובה".
אסקרוב הוסיף במכתבו לעיתונאים כי "עובדים שיקבלו הנחיות, מצווים יהיו לפעול בהתאם תוך מתן גיבוי מלא והגנה מוחלטת מפני פגיעה בכל מישור. הנחיות אגודת העיתונאים, ככל שיצאו וברגע שיצאו, יובאו לידיעתכם ולידיעת ההנהלה".
מרשות השידור טרם התקבלה תגובה.
- 10.המשולש שולט והציבור משלם. מביך (ל"ת)זליג-ארבל-פרי 06/01/2013 10:19הגב לתגובה זו
- 9.tbh 06/01/2013 09:16הגב לתגובה זובמקום לעזור להרים את רשות השידור,כל הזמן מפריעים.
- 8.הרווק 06/01/2013 08:32הגב לתגובה זושרון פרי היא פצצה מהלכת על שתיים
- 7.מגישה בינונית,מתקדמת בזכות קומבינה מיורם ארבל (ל"ת)05/01/2013 22:45הגב לתגובה זו
- 6.לא מצאו מבפנים כי פרי קשורה לזליג. פשוט מאוד (ל"ת)תשובה ל-3 05/01/2013 21:50הגב לתגובה זו
- 5.כמו הכדורגל שלנו. שכונה (ל"ת)05/01/2013 19:31הגב לתגובה זו
- 4.איתן 05/01/2013 18:13הגב לתגובה זובדקות הראשונות של התכנית. נשמעת טיפה מתרגשת, אבל עדיין יופי של הגשה וניווט
- 3.רותם 05/01/2013 14:11הגב לתגובה זומספיק עם השכונה של אנשי קןל ישראל( ברור שלא כולם).כל אילו שמדברים הם לבטח קומץ שרק פוגע בשאר העובדים.אם לא מצאו מישהו מבפנים כנראה שאין!!!! צריך לטאטא החוצה את הרעשנים!!!
- 2.שרון מתאימה מאוד זוכר אותה מרדיו חיפה (ל"ת)צפוני 05/01/2013 10:52הגב לתגובה זו
- 1.לא מבין 04/01/2013 16:38הגב לתגובה זודי כבר עם הוועדים האלה שהורסיםכל חלקה טובה
קווין ספייסי מבית הקלפים (בית הקלפים - יחצ)ממיליונר גדול להומלס - איך איבד קווין ספייסי 70 מיליון דולר
בגיל 66 ואחרי קריירה מפוארת, השחקן שזכה ב-2 פרסי אוסקר וכיכב בסדרת בית הקלפים לצד סדרות וסרטים רבים, נותר כמעט חסר כל; הוא נלחם משפטית בטענות כי ביצע עבירות מין בקטנים, הגיע לפשרות מבלי להודות, והפסיד את התדמית ואת הכסף וגם - כמה מרוויחים שחקני אוסקר?
קווין ספייסי, השחקן זוכה שני פרסי האוסקר, חשף בריאיון לטלגרף כי הוא חי כיום ללא מגורים קבועים, נודד בין מלונות לדירות Airbnb בעקבות הוצאות משפטיות אדירות שהצטברו מאז 2017. "אני הולך לאן שיש עבודה. אין לי ממש בית", אמר ספייסי והוסיף כי "העלויות בשבע השנים האחרונות היו אסטרונומיות. כמעט ולא נכנס כסף, והכול יצא". הדברים נאמרו במקביל להופעתו בתל אביב בשבוע שעבר.
ספייסי, בן 66, בנה קריירה מזהירה שהחלה בשנות ה-80.ההכנסות העיקריות הגיעו משכר בסרטים, סדרות טלוויזיה והפקות שונות. בשיא הקריירה שלו, סביב 2017, ההון הנקי של ספייסי הוערך ב-70 מיליון דולר. חלק ניכר מהסכום נבע מהופעות בסרטים מצליחים, אך המקור המשמעותי ביותר היה הסדרה "בית הקלפים" של נטפליקס. הסדרה, ששודרה בין 2013 ל-2018, הניבה לספייסי 500 אלף דולר לפרק, מה שהצטבר לכ-50 מיליון דולר נטו עם בונוסים כמפיק. נטפליקס השקיעה בסדרה תקציב של מאות מיליונים, כאשר חלקו הגדול הופנה לשכר השחקנים הבכירים. ההצלחה של "בית הקלפים" גם חיזקה את מעמדו כשחקן מוביל, מה שהוביל לחוזים נוספים גדולים בתעשייה.
לפני "בית הקלפים", ספייסי גרף סכומים משמעותיים מסרטים קלאסיים. בסרט "החשוד המיידי" מ-1995, שבו זכה באוסקר הראשון שלו כשחקן משנה, השכר שלו לא פורסם רשמית, אך ההערכה היא שקיבל כ-1-2 מיליון דולר, בהתחשב בתקציב הסרט של 6 מיליון דולר והצלחתו הקופתית של 23 מיליון דולר. הסרט, שהפך אותו לכוכב בינלאומי, פתח בפניו דלתות לחוזים נוספים. על האוסקר השני שלו, עבור "אמריקן ביוטי" מ-1999, השכר עמד על כ-4 מיליון דולר, והסרט גרף 356 מיליון דולר בקופות בעולם, מה שהגדיל משמעותית את ערכו בשוק.
כמה מרוויח שחקן אוסקר בסרט?
סרטים נוספים תרמו להונו: "שבעה חטאים" מ-1995: כ-2.5 מיליון דולר; "המתווך" מ-1998, כ-5 מיליון דולר. בסך הכול, ההכנסות מסרטים בין 1995 ל-2010 הגיעו לכ-50 מיליון דולר, לפני ניכויי מסים והוצאות הפקה. ספייסי השתתף גם בסרטים כמו "אינטליגנציה מלאכותית" מ-2001, ששילם לו כ-3 מיליון דולר, ו"סופרמן חוזר" מ-2006, עם שכר של כ-10 מיליון דולר, כולל אחוזים מהרווחים. הסרט האחרון גרף 391 מיליון דולר בקופות, אך ההפקה הייתה יקרה במיוחד, מה שהשפיע על הרווחים הנקיים.
מעבר לשכר ישיר, ספייסי הרוויח מפרסומות, חוזי ייעוץ והפקות עצמאיות. הוא הקים חברת הפקה בשנות ה-90, "טריגר סטריט פרודקשנס", שייצרה סרטים מצליחים כמו "21" מ-2008, שגרף 183 מיליון דולר בקופות. ההערכה היא שהחברה הניבה לו 10-15 מיליון דולר. בנוסף, חוזים עם מותגי ענק כמו אמריקן אקספרס וסוני תרמו כ-5 מיליון דולר בשנה בתקופת השיא.
מתוך הכוכב הבא לאירוויזיון של קשת 12, מתוך אתר מאקורייטינג: כוכב הבא ומהדורת 12 בטופ, ערוץ 14 רושם עלייה בשעות הערב
במהדורות 12 נשארת בטופ אבל למהדורת החדשות של ערוץ 14 נרשמת עלייה קלה ברייטינג
מהדורת החדשות של 12 עדיין מונופול. ובכלל, קשת, למרות ניסיונה להתחמק מכך - היא מונופול. ערוץ 13 בגסיסה, 14 די נעצר, אך פחות מביא מפרסמים. קשת מקבלת את כל הקופה וכל הקצפת. סוד ידוע בשוק הפרסום והתקשורת הוא שקשת "שולחת" לקוחות לרשת רק כדי שתהיה לה תחרות ושהרגולטור לא יטיל עלייה סנקציות.
המהדורה המובילה היא כאמור של קשת 12 עם 17.6% ברייטינג ו-443 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעה המדורה של ערוץ 14 עם רייטינג של 9.3% ו-257 אלף צופים. אחרונות הן רשת 13 עם 6.7% ו-153 אלף צופים וכאן 1 עם 3.2% ו-38 אלף צופים.
פריים טיים
הכוכב הבא לאירווזיון ממשיך להוביל את טבלת הרייטינג עם 16.2% רייטינג ו-429 אלף צופים. הרבה אחריה מגיעים הפטריוטים, תכנית הדגל של ערוץ 14 שרושמים 9.2% ו-262 אלף צופים. מעט אחריה מגיעה ווראט של רשת 13 עם 8.9% רייטינג ו-229 אלף צופים ותכנית הדרמה המקורית מקום שמח בכיכובה של נועה קולר של כאן 11 עם 6% ו-127 אלף צופים.

תכניות הבוקר והמהדורות המוקדמות
בקרב תכניות הבוקר מגיעה ראשונה חדשות הבוקר של 12 עם ניב רסקין ורייטינג של 4.1% ו-101 אלף צופים. אחריה חדשות היום עם אלי ראכלין בערוץ 13 ו-75 אלף צופים. הרבה מאחור היא תכנית הבוקר של ערוץ 14, ישראל הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-26 אלף צופים. התכנית על הבוקר עם עודד מנשה בערץ 14 בשעה תשע עם רייטינג של 1.2% ו-28 אלף צופים בלבד. באותה השעה ב-13 משודרת פותחים יום עם רייטינג של 1.3% ו-29 אלף צופים והמובילה היא נסלי ברדה במשדר הבוקר של 12 ורייטינג של 2.6% ו-56 אלף צופים.
