אתה לא אתה כשאתה רעב: הליהוק הגאוני של גבר ושמו ג'ואן קולינס
לפעמים דווקא פרסומת שנראית הכי פשוטה, על גבול השטותית, היא הכי חכמה ומחושבת. בחדר הלבשה של כדורגלנים, מקום שלכל הדעות לא משקף תחכום או עומק פסיכולוגי, אנו עדים למריבה: ג'ואן קולינס, בשמלת ערב וכפפות, מאשימה את השחקנים בגניבת הדאודורנט שלה. השחקנים מתגרים בה ('מי בכלל רוצה להריח כמוך?') ואילו היא יוצאת מדעתה ומתנהגת כמו שרק קולינס יודעת - בתוקפנות קטנונית ודרמאטית.
הטוויסט הקריאטיבי בעלילה מתרחש כאשר מתברר לנו שקולינס אינה אלא אחד הגברים. הוא פשוט היה רעב מאוד, וכשאנחנו רעבים - אנחנו לא אנחנו. במקרה הפרטי של שחקן הכדורגל, הרעב הפך אותו לדיווה היסטרית.
למה זה חכם? קודם כל, כי מדובר בתובנה מדויקת עד כאב. הרעב מעביר אותנו על דעתנו והופך אותנו לשונים. שונים במובן הרע - לחוצים, תוקפניים ולעיתים, עיין ערך 'פיקוד האוכל' של תנובה, גנבים קטנים ועלובי נפש.
זה חכם כי הזיקה האיומה שיש לנו לשוקולד כשאנו רעבים היא קמאית וכמעט בלתי נשלטת, וזה למעשה ה'שפיץ' של השוקולד, רגע הזוהר שלו בתפקיד המושיע.
זה חכם כי היסטריה וכמיהה לשוקולד מיוחסות לנשים, אבל הסרט מצליח להשתמש בנשים כדי לספר סיפור על גברים. כלומר, הסרט הוא בכלל על גברים - כדורגלנים שוביניסטים שאוי להם אם יגלו חולשה נשית.
הופעתה של המגה-דיווה קולינס משרתת את קונספציית הגבר-שמתנהג-כמו-אישה. מהבחינה הזו הוא סותם לפמיניסטיות את הפה, כי ג'ואן קולינס היא בסך הכל חזיון שווא, דיבוק שמשתלט על גברבר שעיר חזה ברגע של רעב נוראי. זה חכם כי הפיגורה של קולינס בנויה לתלפיות כדיקטטורית נשית שחולשת על לבבות גבריים, על נכסים ועל ממון, רבת תחבולות שדבר לא יכריע אותה ודבר לא יכניע אותה מלבד טבלייה אחת של שוקולד, ואם אפשר, 'בונבוניירה' שלמה.
אי אפשר היה ללהק נכון יותר אתל הסרטון ואי אפשר היה לחבר נרטיב מושלם יותר מאשר מפגש של כדורגלנים עם ההומופוביה של עצמם שמנוהלת בידי רעב ושנפתרת, בדקה ה-90, בידי חטיף סניקרס. במקרה הנוכחי ישנו שילוב מושלם בין אסטרטגיה שרוצה לאכול את העוגה (לדבר על craving נשי לשוקולד) ולהשאירה שלמה (להשתמש בגבר כגיבור) לבין קריאייטיב שיוצר תסריט וליהוק גאוניים.
- 4.טובה אולי פעם אחת ניתוח לעניין?.. (ל"ת)פרסומאי 06/05/2012 20:32הגב לתגובה זו
- 3.טוב שנזכרתם. הפרסומת באוויר כבר חצי שנה (ל"ת)בטי ווייט 30/04/2012 16:36הגב לתגובה זו
- 2.שגב דאדו. 30/04/2012 08:08הגב לתגובה זו
- 1.מעולה, מחכים לניתוח הפרסומת של פלייסטיישן 1 (ל"ת)צביה בילר 29/04/2012 10:04הגב לתגובה זו
- חחחחחח... (ל"ת)דוד 30/04/2012 09:43הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
