אתה לא אתה כשאתה רעב: הליהוק הגאוני של גבר ושמו ג'ואן קולינס
לפעמים דווקא פרסומת שנראית הכי פשוטה, על גבול השטותית, היא הכי חכמה ומחושבת. בחדר הלבשה של כדורגלנים, מקום שלכל הדעות לא משקף תחכום או עומק פסיכולוגי, אנו עדים למריבה: ג'ואן קולינס, בשמלת ערב וכפפות, מאשימה את השחקנים בגניבת הדאודורנט שלה. השחקנים מתגרים בה ('מי בכלל רוצה להריח כמוך?') ואילו היא יוצאת מדעתה ומתנהגת כמו שרק קולינס יודעת - בתוקפנות קטנונית ודרמאטית.
הטוויסט הקריאטיבי בעלילה מתרחש כאשר מתברר לנו שקולינס אינה אלא אחד הגברים. הוא פשוט היה רעב מאוד, וכשאנחנו רעבים - אנחנו לא אנחנו. במקרה הפרטי של שחקן הכדורגל, הרעב הפך אותו לדיווה היסטרית.
למה זה חכם? קודם כל, כי מדובר בתובנה מדויקת עד כאב. הרעב מעביר אותנו על דעתנו והופך אותנו לשונים. שונים במובן הרע - לחוצים, תוקפניים ולעיתים, עיין ערך 'פיקוד האוכל' של תנובה, גנבים קטנים ועלובי נפש.
זה חכם כי הזיקה האיומה שיש לנו לשוקולד כשאנו רעבים היא קמאית וכמעט בלתי נשלטת, וזה למעשה ה'שפיץ' של השוקולד, רגע הזוהר שלו בתפקיד המושיע.
זה חכם כי היסטריה וכמיהה לשוקולד מיוחסות לנשים, אבל הסרט מצליח להשתמש בנשים כדי לספר סיפור על גברים. כלומר, הסרט הוא בכלל על גברים - כדורגלנים שוביניסטים שאוי להם אם יגלו חולשה נשית.
הופעתה של המגה-דיווה קולינס משרתת את קונספציית הגבר-שמתנהג-כמו-אישה. מהבחינה הזו הוא סותם לפמיניסטיות את הפה, כי ג'ואן קולינס היא בסך הכל חזיון שווא, דיבוק שמשתלט על גברבר שעיר חזה ברגע של רעב נוראי. זה חכם כי הפיגורה של קולינס בנויה לתלפיות כדיקטטורית נשית שחולשת על לבבות גבריים, על נכסים ועל ממון, רבת תחבולות שדבר לא יכריע אותה ודבר לא יכניע אותה מלבד טבלייה אחת של שוקולד, ואם אפשר, 'בונבוניירה' שלמה.
אי אפשר היה ללהק נכון יותר אתל הסרטון ואי אפשר היה לחבר נרטיב מושלם יותר מאשר מפגש של כדורגלנים עם ההומופוביה של עצמם שמנוהלת בידי רעב ושנפתרת, בדקה ה-90, בידי חטיף סניקרס. במקרה הנוכחי ישנו שילוב מושלם בין אסטרטגיה שרוצה לאכול את העוגה (לדבר על craving נשי לשוקולד) ולהשאירה שלמה (להשתמש בגבר כגיבור) לבין קריאייטיב שיוצר תסריט וליהוק גאוניים.
- 4.טובה אולי פעם אחת ניתוח לעניין?.. (ל"ת)פרסומאי 06/05/2012 20:32הגב לתגובה זו
- 3.טוב שנזכרתם. הפרסומת באוויר כבר חצי שנה (ל"ת)בטי ווייט 30/04/2012 16:36הגב לתגובה זו
- 2.שגב דאדו. 30/04/2012 08:08הגב לתגובה זו
- 1.מעולה, מחכים לניתוח הפרסומת של פלייסטיישן 1 (ל"ת)צביה בילר 29/04/2012 10:04הגב לתגובה זו
- חחחחחח... (ל"ת)דוד 30/04/2012 09:43הגב לתגובה זו
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריהאם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?
הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.
יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור.
התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות
לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי.
ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.
- הסכם עבודה חדש בסלקום: פיילוט עבודה מהבית ותוכנית פרישה מרצון בתנאים משופרים
- סלקום מציעה חצי מיליארד שקל על הפעילות הקווית של הוט
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.
