ניתוח קמפיין

אתה לא אתה כשאתה רעב: הליהוק הגאוני של גבר ושמו ג'ואן קולינס

מה קורה לכדורגלן רעב? בפרסומת של סניקרס הוא הופך לאלכסיס הביץ' מ'שושלת' - ג'ואן קולינס. עטרה בילר על הזיקה לשוקולד ומה היא עושה מאתנו
עטרה בילר | (5)

לפעמים דווקא פרסומת שנראית הכי פשוטה, על גבול השטותית, היא הכי חכמה ומחושבת. בחדר הלבשה של כדורגלנים, מקום שלכל הדעות לא משקף תחכום או עומק פסיכולוגי, אנו עדים למריבה: ג'ואן קולינס, בשמלת ערב וכפפות, מאשימה את השחקנים בגניבת הדאודורנט שלה. השחקנים מתגרים בה ('מי בכלל רוצה להריח כמוך?') ואילו היא יוצאת מדעתה ומתנהגת כמו שרק קולינס יודעת - בתוקפנות קטנונית ודרמאטית.

הטוויסט הקריאטיבי בעלילה מתרחש כאשר מתברר לנו שקולינס אינה אלא אחד הגברים. הוא פשוט היה רעב מאוד, וכשאנחנו רעבים - אנחנו לא אנחנו. במקרה הפרטי של שחקן הכדורגל, הרעב הפך אותו לדיווה היסטרית.

למה זה חכם? קודם כל, כי מדובר בתובנה מדויקת עד כאב. הרעב מעביר אותנו על דעתנו והופך אותנו לשונים. שונים במובן הרע - לחוצים, תוקפניים ולעיתים, עיין ערך 'פיקוד האוכל' של תנובה, גנבים קטנים ועלובי נפש.

זה חכם כי הזיקה האיומה שיש לנו לשוקולד כשאנו רעבים היא קמאית וכמעט בלתי נשלטת, וזה למעשה ה'שפיץ' של השוקולד, רגע הזוהר שלו בתפקיד המושיע.

זה חכם כי היסטריה וכמיהה לשוקולד מיוחסות לנשים, אבל הסרט מצליח להשתמש בנשים כדי לספר סיפור על גברים. כלומר, הסרט הוא בכלל על גברים - כדורגלנים שוביניסטים שאוי להם אם יגלו חולשה נשית.

הופעתה של המגה-דיווה קולינס משרתת את קונספציית הגבר-שמתנהג-כמו-אישה. מהבחינה הזו הוא סותם לפמיניסטיות את הפה, כי ג'ואן קולינס היא בסך הכל חזיון שווא, דיבוק שמשתלט על גברבר שעיר חזה ברגע של רעב נוראי. זה חכם כי הפיגורה של קולינס בנויה לתלפיות כדיקטטורית נשית שחולשת על לבבות גבריים, על נכסים ועל ממון, רבת תחבולות שדבר לא יכריע אותה ודבר לא יכניע אותה מלבד טבלייה אחת של שוקולד, ואם אפשר, 'בונבוניירה' שלמה.

אי אפשר היה ללהק נכון יותר אתל הסרטון ואי אפשר היה לחבר נרטיב מושלם יותר מאשר מפגש של כדורגלנים עם ההומופוביה של עצמם שמנוהלת בידי רעב ושנפתרת, בדקה ה-90, בידי חטיף סניקרס. במקרה הנוכחי ישנו שילוב מושלם בין אסטרטגיה שרוצה לאכול את העוגה (לדבר על craving נשי לשוקולד) ולהשאירה שלמה (להשתמש בגבר כגיבור) לבין קריאייטיב שיוצר תסריט וליהוק גאוניים.

תגובות לכתבה(5):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 4.
    טובה אולי פעם אחת ניתוח לעניין?.. (ל"ת)
    פרסומאי 06/05/2012 20:32
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    טוב שנזכרתם. הפרסומת באוויר כבר חצי שנה (ל"ת)
    בטי ווייט 30/04/2012 16:36
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    שגב דאדו. 30/04/2012 08:08
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מעולה, מחכים לניתוח הפרסומת של פלייסטיישן 1 (ל"ת)
    צביה בילר 29/04/2012 10:04
    הגב לתגובה זו
  • חחחחחח... (ל"ת)
    דוד 30/04/2012 09:43
    הגב לתגובה זו
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.