ניתוח קמפיין

על המיתוג מחדש של קבוצת זאפ - שכולל "הוצאה להורג"

עטרה בילר על פרסומת 'ההוצאה להורג' של זאפ, שמקצין באופן הכי ענייני את האסטרטגיה ומשרת את המסר השיווקי, במקביל לרגע של בידור קולנועי טוב
עטרה בילר | (11)

בקליפ המזכיר את 'יומני גבע' כשקריינות סטייל משה תימור ברקע, אנחנו צופים ברגעים האחרונים ממש של הוצאה להורג על כסא חשמלי. אלא שתקלה במתג החשמל, שוטחת בפנינו עולם שלם של רצונות מנוגדים - אלה שרוצים חשמלאי זמין, הנוקמים שמחפשים מקצוען, אלה שרוצים מישהו שיודע לטפל בארונות חשמל כדי לחלץ את הנאשם מהסיטואציה הסופנית, וכן הלאה.

עבור כל אחד מהם, נרמז לנו בצבע צהוב של דפי זהב על גבי הסרטון השחור- לבן, יש זאפ. דפי זהב, כמו אחיהם - REST, דוקטורז, זאפ ומתחתנים - התכנסו כולם תחת מותג אחד, הלא הוא זאפ.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

המהלך לפרוש את כנפיו של זאפ על שאר האינדקסים, ולייצר נראטיב אחד לכל הקבוצה, הוא מהלך נכון מכמה סיבות. ראשית, זאפ הפך בעשור האחרון למותג כוח בעיקר בזכות העובדה שפרץ אל מחוץ לעולם ה"אינדקס" הטכני אל עולם אמוציונאלי יותר הממוקד בצרכן, ומיצב את עצמו כ"השוואה - משרתת - החלטה". בקמפיין האחרון שלו "במי בוחרים - אבא או אמא", הוא יצא בהצהרה חצופה שהדגישה את תפקידו בחיי הפרט כ"פותר דילמות בעלות טבע עיקש". מיצוב זה הותיר מאחור אינדקסים בעלי אופי טכני/ "אלפוני" כגון 144. אתרים כגון מתחתנים, REST, ואפילו דפי זהב התפתחו יפה אך ליניארית, כאשר זאפ התנהג כמו לידר חסר פחד וזינק קדימה.

פרסומת הכסא החשמלי

בצומת ההחלטה באם לתמוך במותגים רבים ולייצר לכל אחד מהם עולם הקשור לתוכן אותו הוא מקדם (אוכל, חתונות, חיפוש עסקים), או למצוא את ה-DNA המחבר את כולם, בחרה הקבוצה באופציה השנייה, והבינה שאם מישהו צריך להוביל את המהלך הזה - הרי ברור שזה זאפ. הלוגו שנבחר למכנה המשותף אינו אחר מאשר האצבעות האלמותיות של דפי זהב שמחזיקות ערכים של חסכון במאמץ ושל יעילות ("תן לאצבעות ללכת במקומך"). כמובן שהאצבעות קיבלו טיפול גראפי חדשני תואם.

סרט הכסא החשמלי מתנהג כחלק מסדרה בה יודגמו לא רק דפי זהב, אלא עוד תתי-מותגים של זאפ, כאשר לכל אחד צבע משלו, לצד המכנה המשותף של השם והאצבעות.

הליבה הרעיונית מדברת על עולם של אינסוף דילמות בו כולנו חיים, כולן קשורות לאנשים שאנחנו ולחיים שאנחנו בוחרים לחיות. הדילמות עשויות לגעת בכל תחומי החיים ברגעים כאלה ואחרים, בין אם מדובר בחשמלאי, אולם שמחות, רופא או מסעדה.

התפקיד של כל אחד מאתרי זאפ הוא לקרב אותנו עד כמה שניתן להחלטה הטובה ביותר עבורינו, וכדי להוכיח זאת - מדגים הסרטון את הצדדים הכה רבים שיש למטבע אחד.

הסרקאזם של ההוצאה להורג, מקצין באופן הכי ענייני את האסטרטגיה ומשרת את המסר השיווקי - אגב מתן רגע של בידור קולנועי טוב.

הפלטפורמה של שחור לבן שמככב בו צבע האתר (צהוב לדפי זהב, אבל אפשר גם כחול להשוואת מחירים, ורוד למתחתנים, ירוק לרופאים ואדום לרסט), היא פלטפורמה שמפשטת את הפער בין עולם לא פתור וכאוטי (בשחור לבן) לבין עולם מאורגן המתמודד עם מורכבויות מוחנו הקודח והמתקשה להחליט (צהוב במקרה הנוכחי).

המיתוג מחדש

לצד גוגל, ששאיפתו המוצהרת היא לארגן את העולם ולהציל אותנו מתוהו ובוהו, מתייצב מולנו זאפ החדש וקורא לכולנו לארגן את עולם קבלת ההחלטות על פני אין ספור התלבטויות ואפשרויות המאיימות לבלגן אותו.

העולם הזה הוא עולם שבו זאפ מנגיש לנו את המנוע ואנחנו, המשתמשים, יוצקים לתוכו את מכלול הצרכים שיש לנו מחד ואת מכלול ההצעות המסחריות שיש לנו כבתי עסק וכבעלי מקצוע - מאידך.

המפגש האינטראקטיבי בין גחמות הצרכן לבין ההצעות העיסקיות, הוא משותף לכל תחומי חיינו ולכן אין תקרה לזאפ - לא במובנים של שכלול מנוע "קבלת ההחלטות" ולא במובנים של תחומים לתוכם הוא יוכל להרשות לעצמו להיכנס.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    קברו מותג ענק ומוציאים גמדים! (ל"ת)
    מנהלים בינוניים. 20/04/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    קרן 19/04/2012 18:01
    הגב לתגובה זו
    הצהוב (טלאי) החיילים במדים (נאצים) ההוצאה להורג... ממש חגיגה של טוב טעם. למה זה נראה להם הגיוני?!?!?!?!?!#$%^#%^&#%^*&$%^&
  • 8.
    שוש 18/04/2012 11:14
    הגב לתגובה זו
    פרסומת ברמת אפקטים של קולנוע, מאוד אהבתי , היא פשוט אינטליגנטית מדיי בשביל רבים שאולי לא מבינים את הקטע.כל הכבוד לזאפ דפי זהב!
  • 7.
    17/04/2012 20:21
    הגב לתגובה זו
    כאילו חזרנו לספר של דפי זהב. מתאים לך מה?
  • 6.
    צנוע 17/04/2012 17:51
    הגב לתגובה זו
    אגו אגו אגו
  • 5.
    אחת הפרסומות הלא טובות שהיה כאן הרבה זמן (ל"ת)
    17/04/2012 16:44
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אחלה פרסומת שבעולם (ל"ת)
    יוסי 17/04/2012 16:28
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פרסומת קודרת (ל"ת)
    O-0 17/04/2012 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קמפיין מתנשא שקובר את כל אתרי הקבוצה (ל"ת)
    ישראלי מצוי 17/04/2012 12:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מנשה 17/04/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
    בהחלט קולנוע יפה. רק לא ברור לי למה אני צריך לבחור בין חשמלאי שיגיע מהר לחשמלאי מקצוען. פה יש קצת פספוס. מה שטוב בזאפ זה לא הבחירה בין איכות למהירות אלא לצמצם את הדברים שטובים לי לפי האזור הגיאוגרפי שלי התקציב שלי וכו'. אבל הסרטון חביב מאד
  • זאב 17/04/2012 21:28
    הגב לתגובה זו
    כאשר העולם הופך לגוגל אי אפשר לצפות שדפי זהב הנצחיים ישארו נצחיים המהלך מתבקש והאתר החדש חייב להיות מדהים אחרת זהו סוף העידן
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.
רייטינג

המהדורה המרכזית של 14 הגיעה ל-60% מצופי חדשות 12

מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 14 מתבססת במקום השני עם כמעט שני שליש מהמובילה הנצחית, חדשות 12, חדשות 13 באורח קבע במקום השלישי ואילו המהדורה המרכזית של התאגיד הציבורי מצליחה לטפס ל-80 אלף צופים, ועדיין רק אחד מתוך עשרה צופים צופה בה

רן קידר |
נושאים בכתבה רייטינג

באורח קבע, טבלת הרייטינג של מהדורות החדשות היא שחדשות 12 במקום הראשון, אחריה לרוב 14 ואז 13 ואת הרשימה סוגרת כאן11. גם הרייטינג הנוכחי זהה, אלא במספר הצופים של חדשות 14 הולך ומתקבע על כמות מכובדת של כמעט שני שליש מצופי חדשות 12. וכך, באחוזים של כלל צופי מהדורות החדשות המרכזיות, חדשות 12 עומדות על כ-42%, חדשות 14 עם 26%, חדשות 13 עם 20% ואילו כאן11 עם כ-12%. ועם זאת, הציפייה היא ששיטת המדידה תשתנה ותאפשר לנו לראות אומדן מדויק יותר של הצופים. 

ולנתונים עצמם: חדשות 12 של קשת עמדה על 12.1% רייטינג עם 294 אלף צופים, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 עם 184 אלף צופים ו-6.4% רייטינג. חדשות 13 עומדת על 5.9% ו-144 אלף צופים וכאן11 עם רייטינג של 2.6% ו-82 אלף צופים. 

פריים טיים ועוד

בפריים טיים, כרגיל, "האח הגדול" של רשת בראש, עם רייטינג של 15.2% ו-411 אלף צופים, ואחריו "חתונה ממבט שני", עם 11.6% רייטינג ו-338 אלף צופים. הפטריוטים ממשיכה להפגין יציבות עם 7.5% רייטינג ו-230 אלף צופים. הדרמה של כאן11, "התנתקות", השתפרה עם 2.2% רייטינג ו-45 אלף צופים. 



חדשות קשת ממשיכות להוביל במהלך היום כולו, אבל גם במהלך היום חדשות 14 מתחילות להדביק פערים. בבוקר, חדשות הבוקר של קשת מובילה את הרצועה, עם 3.9% ו-83 אלף צופים, במקום השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, שהשיגה 2.1% רייטינג ו-52 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר ו-1.8% רייטינג ו-34 אלף צופים. 

ברצועה שלאחריה, משדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה, הוביל את הרשימה, עם רייטינג של 2% ו-43 אלף צופים, אחריו במקום השני "פותחים יום" של רשת, עם 1.6% רייטינג ו-32 אלף צופים ואת הרשימה סגר ערוץ 14, "על הבוקר" עם רונה לוי, עם 1.2% בלבד ו-26 אלף צופים.