על המיתוג מחדש של קבוצת זאפ - שכולל "הוצאה להורג"
בקליפ המזכיר את 'יומני גבע' כשקריינות סטייל משה תימור ברקע, אנחנו צופים ברגעים האחרונים ממש של הוצאה להורג על כסא חשמלי. אלא שתקלה במתג החשמל, שוטחת בפנינו עולם שלם של רצונות מנוגדים - אלה שרוצים חשמלאי זמין, הנוקמים שמחפשים מקצוען, אלה שרוצים מישהו שיודע לטפל בארונות חשמל כדי לחלץ את הנאשם מהסיטואציה הסופנית, וכן הלאה.
עבור כל אחד מהם, נרמז לנו בצבע צהוב של דפי זהב על גבי הסרטון השחור- לבן, יש זאפ. דפי זהב, כמו אחיהם - REST, דוקטורז, זאפ ומתחתנים - התכנסו כולם תחת מותג אחד, הלא הוא זאפ.
המהלך לפרוש את כנפיו של זאפ על שאר האינדקסים, ולייצר נראטיב אחד לכל הקבוצה, הוא מהלך נכון מכמה סיבות. ראשית, זאפ הפך בעשור האחרון למותג כוח בעיקר בזכות העובדה שפרץ אל מחוץ לעולם ה"אינדקס" הטכני אל עולם אמוציונאלי יותר הממוקד בצרכן, ומיצב את עצמו כ"השוואה - משרתת - החלטה". בקמפיין האחרון שלו "במי בוחרים - אבא או אמא", הוא יצא בהצהרה חצופה שהדגישה את תפקידו בחיי הפרט כ"פותר דילמות בעלות טבע עיקש". מיצוב זה הותיר מאחור אינדקסים בעלי אופי טכני/ "אלפוני" כגון 144. אתרים כגון מתחתנים, REST, ואפילו דפי זהב התפתחו יפה אך ליניארית, כאשר זאפ התנהג כמו לידר חסר פחד וזינק קדימה.
פרסומת הכסא החשמלי
בצומת ההחלטה באם לתמוך במותגים רבים ולייצר לכל אחד מהם עולם הקשור לתוכן אותו הוא מקדם (אוכל, חתונות, חיפוש עסקים), או למצוא את ה-DNA המחבר את כולם, בחרה הקבוצה באופציה השנייה, והבינה שאם מישהו צריך להוביל את המהלך הזה - הרי ברור שזה זאפ. הלוגו שנבחר למכנה המשותף אינו אחר מאשר האצבעות האלמותיות של דפי זהב שמחזיקות ערכים של חסכון במאמץ ושל יעילות ("תן לאצבעות ללכת במקומך"). כמובן שהאצבעות קיבלו טיפול גראפי חדשני תואם.
סרט הכסא החשמלי מתנהג כחלק מסדרה בה יודגמו לא רק דפי זהב, אלא עוד תתי-מותגים של זאפ, כאשר לכל אחד צבע משלו, לצד המכנה המשותף של השם והאצבעות.
הליבה הרעיונית מדברת על עולם של אינסוף דילמות בו כולנו חיים, כולן קשורות לאנשים שאנחנו ולחיים שאנחנו בוחרים לחיות. הדילמות עשויות לגעת בכל תחומי החיים ברגעים כאלה ואחרים, בין אם מדובר בחשמלאי, אולם שמחות, רופא או מסעדה.
התפקיד של כל אחד מאתרי זאפ הוא לקרב אותנו עד כמה שניתן להחלטה הטובה ביותר עבורינו, וכדי להוכיח זאת - מדגים הסרטון את הצדדים הכה רבים שיש למטבע אחד.
הסרקאזם של ההוצאה להורג, מקצין באופן הכי ענייני את האסטרטגיה ומשרת את המסר השיווקי - אגב מתן רגע של בידור קולנועי טוב.
הפלטפורמה של שחור לבן שמככב בו צבע האתר (צהוב לדפי זהב, אבל אפשר גם כחול להשוואת מחירים, ורוד למתחתנים, ירוק לרופאים ואדום לרסט), היא פלטפורמה שמפשטת את הפער בין עולם לא פתור וכאוטי (בשחור לבן) לבין עולם מאורגן המתמודד עם מורכבויות מוחנו הקודח והמתקשה להחליט (צהוב במקרה הנוכחי).
המיתוג מחדש
לצד גוגל, ששאיפתו המוצהרת היא לארגן את העולם ולהציל אותנו מתוהו ובוהו, מתייצב מולנו זאפ החדש וקורא לכולנו לארגן את עולם קבלת ההחלטות על פני אין ספור התלבטויות ואפשרויות המאיימות לבלגן אותו.
העולם הזה הוא עולם שבו זאפ מנגיש לנו את המנוע ואנחנו, המשתמשים, יוצקים לתוכו את מכלול הצרכים שיש לנו מחד ואת מכלול ההצעות המסחריות שיש לנו כבתי עסק וכבעלי מקצוע - מאידך.
המפגש האינטראקטיבי בין גחמות הצרכן לבין ההצעות העיסקיות, הוא משותף לכל תחומי חיינו ולכן אין תקרה לזאפ - לא במובנים של שכלול מנוע "קבלת ההחלטות" ולא במובנים של תחומים לתוכם הוא יוכל להרשות לעצמו להיכנס.
- 10.קברו מותג ענק ומוציאים גמדים! (ל"ת)מנהלים בינוניים. 20/04/2012 14:30הגב לתגובה זו
- 9.קרן 19/04/2012 18:01הגב לתגובה זוהצהוב (טלאי) החיילים במדים (נאצים) ההוצאה להורג... ממש חגיגה של טוב טעם. למה זה נראה להם הגיוני?!?!?!?!?!#$%^#%^%^*&$%^&
- 8.שוש 18/04/2012 11:14הגב לתגובה זופרסומת ברמת אפקטים של קולנוע, מאוד אהבתי , היא פשוט אינטליגנטית מדיי בשביל רבים שאולי לא מבינים את הקטע.כל הכבוד לזאפ דפי זהב!
- 7.17/04/2012 20:21הגב לתגובה זוכאילו חזרנו לספר של דפי זהב. מתאים לך מה?
- 6.צנוע 17/04/2012 17:51הגב לתגובה זואגו אגו אגו
- 5.אחת הפרסומות הלא טובות שהיה כאן הרבה זמן (ל"ת)17/04/2012 16:44הגב לתגובה זו
- 4.אחלה פרסומת שבעולם (ל"ת)יוסי 17/04/2012 16:28הגב לתגובה זו
- 3.פרסומת קודרת (ל"ת)O-0 17/04/2012 13:37הגב לתגובה זו
- 2.קמפיין מתנשא שקובר את כל אתרי הקבוצה (ל"ת)ישראלי מצוי 17/04/2012 12:59הגב לתגובה זו
- 1.מנשה 17/04/2012 12:29הגב לתגובה זובהחלט קולנוע יפה. רק לא ברור לי למה אני צריך לבחור בין חשמלאי שיגיע מהר לחשמלאי מקצוען. פה יש קצת פספוס. מה שטוב בזאפ זה לא הבחירה בין איכות למהירות אלא לצמצם את הדברים שטובים לי לפי האזור הגיאוגרפי שלי התקציב שלי וכו'. אבל הסרטון חביב מאד
- זאב 17/04/2012 21:28הגב לתגובה זוכאשר העולם הופך לגוגל אי אפשר לצפות שדפי זהב הנצחיים ישארו נצחיים המהלך מתבקש והאתר החדש חייב להיות מדהים אחרת זהו סוף העידן
מגי טביבי, מגישת חדשות 14. קרדיט: רשתות חברתיות.המהדורה המרכזית של חדשות 14 מזנקת ל-300 אלף צופים
בערב רווי חדשות, עם כמעט מיליון צופים בכל המהדורות המרכזיות, המהדורה המרכזית של ערוץ 14 הצליחה לשבור שיא והיא בדרך להדביק את הפער מהמובילה הנצחית, חדשות 12
אולי זו העובדה שערוץ 14 מזוהה עם פרשת "שדה תימן", ואולי זהו המשך של מגמת ההתחזקות של מהדורות החדשות של הערוץ, אבל כך או כך הנתונים הם נתוני שיא.
מבחינת הדירוג עצמו, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 15% רייטינג ו-381 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 10.3% רייטינג ו-300 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שבערב כזה הצליחה לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 4.7% רייטינג ו-130 אלף צופים, ואילו גם חדשות 11, היו עם 111 אלף צופים ו-4.2% רייטינג.
פריים טיים
גם בפריים טיים הנתונים היו מעט חריגים, היות וכמות הצופים התחלקה באופן שווה יותר מאשר בדרך כלל. אמנם בראש היתה "במשמרתי שלי" עם כרמי גילון, ששודרה בקשת עם רייטינג של 10.6% ו-259 אלף צופים, אבל מבחינת רייטינג "הפטריוטים" היתה קצת מאחוריה, עם 10.5% רייטינג אבל מבחינת כמות הצופים הפטריוטים עלתה על קשת, והיתה על 311 אלף צופים. בכך, ערוץ 14 משלים מהלך מרשים ברצועות החדשות המרכזיות והפריים טיים. במקום השלישי הייתה "ווארט" של ערוץ 13, עם נתון מכובד של 7.9% רייטינג ו-213 אלף צופים וגם ריאליטי האוכל של כאן11, "בואו לאכול איתי", עמד על נתונים יפים של 7.5% רייטינג ו-178 אלף צופים.
רצועות נוספות
מבחינת שאר הרצועות, בבוקר גם נרשמה עלייה בכמות הצופים, כש-"חדשות הבוקר" של קשת הובילה בפער את הרצועה, עם 4.1% ו-106 אלף צופים, במקום
השני היתה מהדורת הבוקר של ערוץ 14 "ישראל הבוקר", עם עודד מנשה, עם 2.1% רייטינג ו-44 אלף צופים ואילו את הרשימה סגרה רשת עם העולם הבוקר עם 1.4% רייטינג ו-29 אלף צופים בלבד.
- השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
ברצועה שלאחריה, המגמה המשיכה ומשדר הבוקר של קשת, עם נסלי ברדה ויואב לימור,
שהוביל את הרשימה, היה עם רייטינג של 3.5% ו-80 אלף צופים בלבד, אחריו במקום השני ערוץ 14 המשיך לצמצם פערים, עם "על הבוקר" עם נוי בר, עם 1.6% רייטינג ו-54 אלף צופים בלבד ואילו במקום האחרון היה "פותחים יום" של רשת, עם 1.1% רייטינג ו-24 אלף צופים בלבד.

השמועות על מותו של הפיפל-מטר היו מוגזמות
האם אנחנו לקראת רפורמה מקיפה בשידורי הטלוויזיה? לאחר שחוק השידורים עבר בקריאה ראשונה, ייתכן ונראה שינוי אמיתי באופן שבו מודדים את נתוני הצפייה בטלוויזיה; עד אז, נסתמך על הנתונים הקיימים, שמראים נפילה של ערוץ 13 והתגברות התחרות בין 12 ל-14
אחרי שחוק השידורים של שר התקשורת, ד"ר שלמה קרעי, עבר לפני יומיים בקריאה ראשונה בכנסת, ייתכן ואנחנו לקראת מהפיכה של ממש. מעבר לשינויים דרמטיים שכוללים את הפחתת רגולציה ופתיחת השוק לתחרות, החוק ישנה את האופן בו נמדד הרייטינג כיום, ממערכת שמבוססת על הערכות, ויהפוך אותו למבוסס על נתוני אמת. במסגרת החוק, ספקי התכנים יידרשו לפרסם באתר האינטרנט את התפלגות נתוני הצפייה בזמן אמת. עד אז, נמשיך להסתמך על המערכת האנכרוניסטית ועל הנתונים שיש בידינו כיום. ספרו לנו בתגובות אם אתם או חברים שלכם אי פעם השתתפתם במדגם המייצג ה-People Meter, השיטה המקובלת כיום, שבה מותקנים מכשירים אלקטרוניים על כל מקלטי הטלוויזיה בבתיהם של המשתתפים בפאנל, המונה 700 משקי בית, וכ-2,200 פרטים, המהווים מדגם מייצג של אוכלוסיית בעלי המקלטים בישראל.
המשמעות היא אדירה, היות וההכנסות מפרסומות מתבססות, בחלקן לפחות, על נתוני הצפייה. אם נשווה בין שלושת הגופים המסחריים לאורך כל רצועות השידור, על פי הנתונים הנוכחיים, נראה תמונת מצב, שהפערים שמוצגים בה אמורים להשתקף בתקציבי הפרסום של הערוצים השונים.
בכל אופן, מבחינת הנתונים עצמם, המהדורה המרכזית של ערוץ 12, היתה אתמול על 14.7% רייטינג ו-400 אלף צופים, ואילו חדשות 14 היו אחריה עם 8.1% רייטינג ו-249 אלף צופים. אחריה היתה חדשות 13, שהצליחה שוב לחצות את רף מאה אלף הצופים, עם 5% רייטינג
ו-119 אלף צופים, ובסוף הרשימה היתה המהדורה של כאן11, עם נתונים טובים יחסית לחוסר הפופולריות שלה, עם 94 אלף צופים ו-3.8% רייטינג.
- האם תוכן מקורי ואיכותי יכבוש את הפריים טיים?
- מאסטר שף בראש כל רצועות השידור
- המלצת המערכת: כל הכותרות 24/7
פריים טיים והנפילה של ערוץ 13
אחת התכניות הותיקות בישראל, "ארץ נהדרת" היא אחד ממנועי הרייטינג של קשת, וגם אמש, כששודרה, היתה בראש, מעל כולם, עם רייטינג של 19.1% רייטינג ו-488 אלף צופים והיתה התכנית הנצפית ביותר בלוח השידורים. אחריה היתה התכנית העקבית ביותר בטלוויזיה, "הפטריוטים" שמשודרת מדי ערב וזוכה לרייטינג גבוה ולמקום השני כמעט בקביעות, ועמדה אמש על 8.5% רייטינג עם 286 אלף צופים. כאן11 עם ריאליטי האוכל שלהם, שמתעלה מעל לממוצע הרייטינג של התאגיד הציבורי, עמדה על 8.1% רייטינג ו-186 אלף צופים, ואילו ערוץ 13 היה עם מספרים כמעט לא רלבנטיים לערוץ מסחרי, ו-"צומת רבין" עמדה על רייטינג של 1.3% ו-26 אלף צופים בלבד.
