ניתוח קמפיין

על המיתוג מחדש של קבוצת זאפ - שכולל "הוצאה להורג"

עטרה בילר על פרסומת 'ההוצאה להורג' של זאפ, שמקצין באופן הכי ענייני את האסטרטגיה ומשרת את המסר השיווקי, במקביל לרגע של בידור קולנועי טוב
עטרה בילר | (11)

בקליפ המזכיר את 'יומני גבע' כשקריינות סטייל משה תימור ברקע, אנחנו צופים ברגעים האחרונים ממש של הוצאה להורג על כסא חשמלי. אלא שתקלה במתג החשמל, שוטחת בפנינו עולם שלם של רצונות מנוגדים - אלה שרוצים חשמלאי זמין, הנוקמים שמחפשים מקצוען, אלה שרוצים מישהו שיודע לטפל בארונות חשמל כדי לחלץ את הנאשם מהסיטואציה הסופנית, וכן הלאה.

עבור כל אחד מהם, נרמז לנו בצבע צהוב של דפי זהב על גבי הסרטון השחור- לבן, יש זאפ. דפי זהב, כמו אחיהם - REST, דוקטורז, זאפ ומתחתנים - התכנסו כולם תחת מותג אחד, הלא הוא זאפ.

* לדף הפייסבוק של אייס - לחצו כאן

המהלך לפרוש את כנפיו של זאפ על שאר האינדקסים, ולייצר נראטיב אחד לכל הקבוצה, הוא מהלך נכון מכמה סיבות. ראשית, זאפ הפך בעשור האחרון למותג כוח בעיקר בזכות העובדה שפרץ אל מחוץ לעולם ה"אינדקס" הטכני אל עולם אמוציונאלי יותר הממוקד בצרכן, ומיצב את עצמו כ"השוואה - משרתת - החלטה". בקמפיין האחרון שלו "במי בוחרים - אבא או אמא", הוא יצא בהצהרה חצופה שהדגישה את תפקידו בחיי הפרט כ"פותר דילמות בעלות טבע עיקש". מיצוב זה הותיר מאחור אינדקסים בעלי אופי טכני/ "אלפוני" כגון 144. אתרים כגון מתחתנים, REST, ואפילו דפי זהב התפתחו יפה אך ליניארית, כאשר זאפ התנהג כמו לידר חסר פחד וזינק קדימה.

פרסומת הכסא החשמלי

בצומת ההחלטה באם לתמוך במותגים רבים ולייצר לכל אחד מהם עולם הקשור לתוכן אותו הוא מקדם (אוכל, חתונות, חיפוש עסקים), או למצוא את ה-DNA המחבר את כולם, בחרה הקבוצה באופציה השנייה, והבינה שאם מישהו צריך להוביל את המהלך הזה - הרי ברור שזה זאפ. הלוגו שנבחר למכנה המשותף אינו אחר מאשר האצבעות האלמותיות של דפי זהב שמחזיקות ערכים של חסכון במאמץ ושל יעילות ("תן לאצבעות ללכת במקומך"). כמובן שהאצבעות קיבלו טיפול גראפי חדשני תואם.

סרט הכסא החשמלי מתנהג כחלק מסדרה בה יודגמו לא רק דפי זהב, אלא עוד תתי-מותגים של זאפ, כאשר לכל אחד צבע משלו, לצד המכנה המשותף של השם והאצבעות.

הליבה הרעיונית מדברת על עולם של אינסוף דילמות בו כולנו חיים, כולן קשורות לאנשים שאנחנו ולחיים שאנחנו בוחרים לחיות. הדילמות עשויות לגעת בכל תחומי החיים ברגעים כאלה ואחרים, בין אם מדובר בחשמלאי, אולם שמחות, רופא או מסעדה.

התפקיד של כל אחד מאתרי זאפ הוא לקרב אותנו עד כמה שניתן להחלטה הטובה ביותר עבורינו, וכדי להוכיח זאת - מדגים הסרטון את הצדדים הכה רבים שיש למטבע אחד.

הסרקאזם של ההוצאה להורג, מקצין באופן הכי ענייני את האסטרטגיה ומשרת את המסר השיווקי - אגב מתן רגע של בידור קולנועי טוב.

הפלטפורמה של שחור לבן שמככב בו צבע האתר (צהוב לדפי זהב, אבל אפשר גם כחול להשוואת מחירים, ורוד למתחתנים, ירוק לרופאים ואדום לרסט), היא פלטפורמה שמפשטת את הפער בין עולם לא פתור וכאוטי (בשחור לבן) לבין עולם מאורגן המתמודד עם מורכבויות מוחנו הקודח והמתקשה להחליט (צהוב במקרה הנוכחי).

המיתוג מחדש

לצד גוגל, ששאיפתו המוצהרת היא לארגן את העולם ולהציל אותנו מתוהו ובוהו, מתייצב מולנו זאפ החדש וקורא לכולנו לארגן את עולם קבלת ההחלטות על פני אין ספור התלבטויות ואפשרויות המאיימות לבלגן אותו.

העולם הזה הוא עולם שבו זאפ מנגיש לנו את המנוע ואנחנו, המשתמשים, יוצקים לתוכו את מכלול הצרכים שיש לנו מחד ואת מכלול ההצעות המסחריות שיש לנו כבתי עסק וכבעלי מקצוע - מאידך.

המפגש האינטראקטיבי בין גחמות הצרכן לבין ההצעות העיסקיות, הוא משותף לכל תחומי חיינו ולכן אין תקרה לזאפ - לא במובנים של שכלול מנוע "קבלת ההחלטות" ולא במובנים של תחומים לתוכם הוא יוכל להרשות לעצמו להיכנס.

תגובות לכתבה(11):

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
  • 10.
    קברו מותג ענק ומוציאים גמדים! (ל"ת)
    מנהלים בינוניים. 20/04/2012 14:30
    הגב לתגובה זו
  • 9.
    קרן 19/04/2012 18:01
    הגב לתגובה זו
    הצהוב (טלאי) החיילים במדים (נאצים) ההוצאה להורג... ממש חגיגה של טוב טעם. למה זה נראה להם הגיוני?!?!?!?!?!#$%^#%^&#%^*&$%^&
  • 8.
    שוש 18/04/2012 11:14
    הגב לתגובה זו
    פרסומת ברמת אפקטים של קולנוע, מאוד אהבתי , היא פשוט אינטליגנטית מדיי בשביל רבים שאולי לא מבינים את הקטע.כל הכבוד לזאפ דפי זהב!
  • 7.
    17/04/2012 20:21
    הגב לתגובה זו
    כאילו חזרנו לספר של דפי זהב. מתאים לך מה?
  • 6.
    צנוע 17/04/2012 17:51
    הגב לתגובה זו
    אגו אגו אגו
  • 5.
    אחת הפרסומות הלא טובות שהיה כאן הרבה זמן (ל"ת)
    17/04/2012 16:44
    הגב לתגובה זו
  • 4.
    אחלה פרסומת שבעולם (ל"ת)
    יוסי 17/04/2012 16:28
    הגב לתגובה זו
  • 3.
    פרסומת קודרת (ל"ת)
    O-0 17/04/2012 13:37
    הגב לתגובה זו
  • 2.
    קמפיין מתנשא שקובר את כל אתרי הקבוצה (ל"ת)
    ישראלי מצוי 17/04/2012 12:59
    הגב לתגובה זו
  • 1.
    מנשה 17/04/2012 12:29
    הגב לתגובה זו
    בהחלט קולנוע יפה. רק לא ברור לי למה אני צריך לבחור בין חשמלאי שיגיע מהר לחשמלאי מקצוען. פה יש קצת פספוס. מה שטוב בזאפ זה לא הבחירה בין איכות למהירות אלא לצמצם את הדברים שטובים לי לפי האזור הגיאוגרפי שלי התקציב שלי וכו'. אבל הסרטון חביב מאד
  • זאב 17/04/2012 21:28
    הגב לתגובה זו
    כאשר העולם הופך לגוגל אי אפשר לצפות שדפי זהב הנצחיים ישארו נצחיים המהלך מתבקש והאתר החדש חייב להיות מדהים אחרת זהו סוף העידן
אלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמריאלי אדדי מנכ"ל סלקום; קרדיט: ענבל מרמרי

האם סלקום תפצה את הלקוחות על נפילת השרתים?

ליאור דנקנר |
נושאים בכתבה סלקום תקלה

הנהלת סלקום לא הסבירה לציבור למה השרתים נפלו, למה הגולשים לא יכלו לגלוש, למה עסקים לא יכלו לפעול. היא כן אמרה שיש תקלה, ועכשיו, אחרי שהיא נפתרה, חוקרים את העניין.

יש כאן נזק גדול - תדמיתי וכספי. סלקום צריכה לפצות את הלקוחות. בעולם, חברות שעוברות תקלה, מדווחות מיד בשקיפות מה קרה ומדווחות מיד על פיצוי ללקוחות הצרכניים ולעסקים. בסלקום ובארץ בכלל - זה לא ממש מקובל. תלוי במהות התקלה ומי אחראי עליה. הצרכן הישראלי מסתבר...פראייר, לעומת עמיתו בחו"ל. אבל נראה שלסלקום לא יהיה מנוס אלא לפצות את הציבור. 

התקלה נפתרה: שירותי האינטרנט והסלולר של סלקום חזרו לפעילות

לאחר שעות של שיבושים נרחבים, סלקום הודיעה כי התקלה הארצית שפגעה בשירותי האינטרנט הביתי והסלולרי נפתרה, והשירות חזר לפעילות מלאה. מחברת סלקום נמסר כי היא עדיין חוקרת את האירוע: “השירות חזר לפעילות. אנו מתנצלים על אי הנוחות שנגרמה ללקוחותינו”. מוקדם יותר היום דיווחו המוני לקוחות על חוסר יכולת לגלוש באינטרנט, הן ברשת הסלולרית והן בחיבורי האינטרנט הביתי. 

ברשתות החברתיות ובכלל הצטברו תלונות רבות מצד לקוחות שניסו להבין אם מדובר בתקלה נקודתית או ארצית. התקלה התאפיינה בכך שהאתרים נפלו, האפליקציות לא עבדו, אבל הודעות הווטסאפ עברו. מעבר לכך, שירות הלקוחות של סלקום לא היה זמין, לא בטלפון ולא בווטסאפ, וזה גרם לביקורת רבה של הציבור.

בשלב מוקדם יותר הודיעה סלקום כי מדובר ב“תקלה המשפיעה על חלק מהלקוחות”, והדגישה כי צוותים טכניים פועלים לפתרון הבעיה. כעת, עם חזרת השירות, החברה לא פירטה מה היה מקור התקלה, אך ציינה כי מתקיים תחקור פנימי.