ניר שטרן סלקום
צילום: אלכסנדר כץ

סלקום תשקיע 100 מיליון שקל במיזם הסיבים האופטיים IBC

סלקום תשלוט ב-70% מהמיזם, וחברת החשמל ביתר. המטרה להגיע למהירות גלישה של 1,000 מגה, כאשר כיום היא עומדת על 100 ובפועל - על מחצית מכך

אלכסנדר כץ |

חברת החשמל נכנסת עם סלקום למיזם הסיבים האופטיים IBC. על פי מזכר הבנות שנחתם הבוקר (ד') בין הצדדים, סלקום תזרים 100 מיליון שקל למיזם שישמשו לסילוק כלל החובות של IBC ותחזיק ב-70% אחוזים מהון המניות כאשר חברת החשמל תחזיק ב-30% הנותרים. 

רשיונות IBC מקנים לסלקום זכות בלעדית לפרוס סיבים אופטיים על תשתית חברת החשמל. העסקה מותנית בהסכם סופי ומסמכים נוספים תוך פרק זמן מסוים מחתימת מזכר ההבנות כמו גם אישורים רגולטוריים (לרבות לעניין שינוי התחייבויות הפריסה של IBC) והסדרי מס. תנאי ההסכם כפופים למשא ומתן נוסף בין הצדדים ולאישור דירקטוריון סלקום.

מימין לשמאל: עופר בלוך, מנכ"ל חברת החשמל. עמי הראל, יו"ר סלקום. יפתח רון-טל, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל. ניר שטרן, מנכ"ל סלקום. דורון כהן, מנכ"ל IBC

"בשלב הראשון יוצעו שירותי אינטרנט על גבי סיב ל-150,000 משקי בית הנמצאים באזורי הפריסה הנוכחיים של IBC. היעד שלנו לפריסת סיבים של סלקום ו-IBC הינו להגיע למעל 500,000 משקי בית בתוך 3 שנים, לכ-900,000 ו-1,200,000 משקי בית אחרי 5 שנים ו-10 שנים, בהתאמה", מסביר ניר שטרן, מנכ"ל סלקום.

נכון להיום, למרות הזמינות בתשתית ל-150 אלף בתי אב, היקף הלקוחות של המיזם עומד על כ-8,000 בלבד, ולא בכדי הוא היה זקוק לחילוץ בדמותן של סלקום וחברת החשמל. מיד לאחר שהממשלה אישרה לאחרונה לסלקום להשתלט על המיזם, הוא בוצע, אולם המשא ומתן והמהלך עצמו התבשל בשנה האחרונה.

לדבריו של מנכ"ל חברת החשמל עופר בלוך, "השותפות החדשה עם סלקום תסייע ל-IBC לעמוד ביעדים העסקיים והאסטרטגיים. אני סמוך ובטוח כי ביחד עם סלקום נוכל להוביל את IBC להיות שחקן משמעותי בשוק התקשורת כך שהתושבים במדינת ישראל יוכלו לבחור וליהנות ממהירות גלישה סימטרית של לפחות 100mbps".

יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, יפתח רון טל אמר כי "מדובר במיזם אסטרטגי תשתיתי בעל משמעות לאומית. כניסה של חברת תקשורת ישראלית מובילה, עם מחויבות לאומית ומסורת, כשותף מוביל בפרוייקט, תעניק למיזם הסיבים הזדמנות אמיתית להתמודד בשוק תחרותי וביחד עם חברת החשמל, תקדם מאוד את המהפכה ההיסטורית הנדרשת בתשתית האינטרנט, במדינת ישראל. שינוי ברישיונות התקשורת ובחובות הפריסה של IBC אשר משרד התקשורת צפוי לבצע יפתחו בפני חברת IBC הזדמנות להוציא לפועל מיזם חשוב זה, ולספק אלטרנטיבה אמיתית לתשתית תקשורת מתקדמת-מודרנית, תוך שמירה על פריסה הן במרכז והן בפריפריה". 

קיראו עוד ב"תקשורת ומדיה"

במסיבת העיתונאים הוסיף טל: "ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר לפני כמה שנים בביקור בקריית שמונה שתשתית התקשורת במדינת ישראל משולה לטרקטור סובייטי עתיר מלחמות. והכוונה הייתה שמדינת ישראל מובילה טכנולוגית, אבל תשתית האינטרנט שלה הוא מהמקומות האחרונים בעולם, וזה מעכב צמיחה. הפרויקט הזה בין חברת החשמל וסלקום יאיץ את פריסת הסיבים האופטיים, ישפיע על החינוך במדינת ישראל, על הבריאות ואפילו על הביטחון. הוא יקרב את הפריפריה למרכז".

הגב לכתבה

השדות המסומנים ב-* הם שדות חובה
תקליטים ודיסקים מפוזרים AIתקליטים ודיסקים מפוזרים AI

הזמרים שהפכו למכונות כסף אחרי מותם

עבור אמנים מסוימים, הפטירה מעוררת עניין מחודש ביצירותיהם, אז הם מתחילים להכניס הכי הרבה כסף, זה מעלה את ערכם המסחרי ומניבה הכנסות שמגיעות לסכומים אסטרונומיים. האלבומים נמכרים שוב, השירים מושמעים יותר, וחברות קונות את הזכויות בסכומים גדולים. יש אמנים שהעיזבונות שלהם מרוויחים מיליונים כל שנה

בן פלמון |
נושאים בכתבה אמנים במוזיקה

לפעמים המוות זה לא סוף הקריירה אלא ההתחלה של העסק הכי גדול. כשזמר מת, השירים שלו חוזרים לכל מקום - סטרימינג, פרסומות, סרטים. המשפחה או החברות שמנהלות את הזכויות מגלות שיש להם נכס זהב שממשיך להכניס כסף בלי שהאמן צריך לעשות כלום. השירים עושים את העבודה בשבילם, ולפעמים הם מרוויחים יותר כמתים מאשר כשהיו חיים. אז מי הם האמנים שהפכו את מותם לעסק הכי משתלם?


אריתה פרנקלין - השירים שלה עדיין עובדים

אריתה פרנקלין מתה ב-2018 בגיל 76 אחרי שהייתה הזמרת הכי חשובה בסול במשך חמישים שנה. אבל המוות שלה לא הפסיק את השירים. דווקא אז הם התחילו לעבוד עוד יותר קשה בשבילה.

כשמתה, העיזבון שלה נאמד על 80 מיליון דולר. זה הרבה כסף, אבל הכסף האמיתי הוא בזה שקורה אחר כך. כל פעם שמישהו רוצה להשתמש באחד מהשירים שלה - בסרט, בפרסומת, במחזה זמר - המשפחה מקבלת כסף. וזה קורה הרבה. השירים שלה הפכו להיות סמלים. "Respect" זה לא רק על יחסים בין גבר לאישה, זה על זכויות אזרח, על כוח נשי, על כבוד בכלל. 

השירים שלה הם חלק מהתרבות האמריקנית.המורשת שלה היא לא רק מוזיקלית - היא כלכלית, וזה עובד לטווח ארוך.

ויטני יוסטון - הקול שהפך למכונת כסף

ויטני יוסטון מתה ב-2012 ומיד אחר כך התחיל התקופה הכי רווחית בקריירה שלה. תוך תשעה חודשים העיזבון כבר הכניס 40 מיליון דולר, וב-2024 הוא עדיין מכניס 13 מיליון דולר בשנה. זה יותר ממה שרוב הזמרים החיים מרוויחים. "I Will Always Love You" הוא המנוע הגדול של הכסף הזה. השיר מושמע בכל חתונה, בכל סרט רומנטי.

כל השמעה בספוטיפיי, כל שימוש בסרט - הכסף זורם ישר לעיזבון. אבל גם השירים האחרים כמו "I Wanna Dance with Somebody" ממשיכים לעבוד במיוחד בפרסומות ברחבי העולם.